هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش ارز دیجیتال

آموزش ارز دیجیتال و درآمدزایی حرفه ای

دسته بندی : کسب و کار
1399/11/19

آموزش ارز دیجیتال، رشد سریع قیمت بیت کوین و دیگر ارز دیجیتال ها، توجه بسیاری را برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، از جمله سرمایه گذار ها، شرکت های مالی، سازمان های تنظیم مقررات و رسانه ها را جلب کرده است. در حالی که علاقه خیلی از افراد برانگیخته شده است، فهمیدن پایه های بیت کوین و دیگر ارز دیجیتال ها چالش برانگیز است.

چندین دلیل برای آن وجود دارد، اول این که زبان تخصصی خاص خود را دارد، به خصوص اگر بخواهید کار کردن نرم افزاری آن را متوجه شوید. همچنین، بسیاری دیگر از آموزش ارز دیجیتال پروژه های متن باز آزمایشی بوده و در مورد چگونگی رشد آن در میان توسعه دهندگان، ماینر ها، و سرمایه گذاران اولیه که مقدار زیادی توکن دارند، و به وسیله آن قدرت زیادی دارند، بحث هایی وجود دارد.

سپس موضوع دیگری که وجود دارد این است که مفهوم پول نزد افراد مختلف را به چالش می کشد. ارز دیجیتال ها، از ارز های آینده گرفته تا کلاهبرداری و دزدی، همه چیز خوانده شده اند.

در این پکیج آموزش ارز دیجیتال ما مروری اجمالی بر بیت کوین و ارز دیجیتال ها دیگر، چگونگی استفاده آنها، و سرمایه گذاری در موارد ارز دیجیتال ها مربوط به سهام و ETF ، و معرفی چندین آموزش ارز دیجیتال مشهور خواهیم داشت.

آموزش ارز دیجیتال

آموزش ارز دیجیتال چیست؟

آموزش ارز دیجیتال، که به آنها کوین نیز گفته می شود، ارز های دیجیتالی هستند که از طریق کریپتوگرافی امن شده اند، و پیام ها در کد های امنیتی کدگذاری و باز می شوند. بیشتر آنها بر تکنولوژی بلاک چین (دفتر کل توزیع شده تمام تراکنش ها نامتمرکز بوده، و در بیشتر مواقع قابل تغییر نمی باشند) تکیه دارند. برای سرمایه گذاری در ارزش دیجیتال باید از هوش مالی خوبی برخوردار باشید.

بر خلاف ارز های سنتی، آنها توسط هیچ قدرت یا حکومت مرکزی کنترل نمی شوند. در مورد بعضی از آنها نظیر بیت کوین، لایت کوین، مونرو به عنوان مثال، منبع کوین ها جدید توسط فرآیندی به نام ماینینگ کنترل می شود، یک فرآیند محاسباتی پیچیده جایی که رایانه ها (نود های ماین) به منظور امن کردن شبکه به وسیله حل معادلات ریاضی برای جمع آوری ارز دیجیتال جایزه، با یکدیگر رقابت می کنند تا اولین نود که به راه حل را پیدا می کند جایزه را دریافت کند.

بقیه کوین ها از قبل ماین شده هستند، یعنی قبل از به اجرا درآمدن کوین فرآیند ماینینگ انجام شده است. این ویژگی گاهی اوقات اثر منفی ای دارد، زیرا توسعه دهندگان تقاضا را خیلی ارتقا داده اند، و قیمت افزایش پیدا کرده است، و به آنها فرصت نقد کردن می دهد.

از آنجایی که همه آنها متن باز هستند، آنها به پیشرفت تا زمانی که توسعه دهندگان روی مشکلات پیدا شده کار کنند، ادامه می دهند. بعضی از این مشکلات شامل مقیاس پذیری و مسائل امنیتی است.

از دیدگاه ارزش بازار سرمایه، بیت کوین با اختلاف بزرگترین ارز دیجیتال است. تا به امروز 11 بهمن ماه ارزشی بالغ بر 625 بیلیون دلار بین بیش از 8000 ارز دیجیتال دارد.

بیت کوین توسط توسعه دهنده آن ساتوشی ناکاموتو به عنوان سیستم پرداخت یکتا به یکتا، طبق سفید نامه بیت کوین ایجاد گردید. سفید نامه بیت کوین به عنوان نویسنده ناشناس نوشته شده است، و در مورد هویت واقعی نویسنده آن شایعه های بسیاری وجود دارد. کسانی که از اول تراکنش های بیت کوین را دنبال می کنند معتقدند که این شخص یا گروه حدود 1 میلیون بیت کوین را نگهداری می کند. آموزش ارز دیجیتال به نوعی همانند بورس هست که اگر آموزش بورس را ندانید نمیتوانید در آن سرمایه گذاری کنید ارز دیجیتال هم همینطور هست باید آموزش سرمایه گذاری را ببینید.

یکی از نوآوری هایی که بیت کوین به وجود آورده است، این مورد است که یک سیستمی ایجاد کرده است که بدون نیاز به شخص سوم مورد اعتماد، فرآیند پرداخت الکترونیکی انجام می شود؛ به جای آن از اجماع نود ها در شبکه استفاده می شود. همچنین ارزی را به وجود آورد که مقدار کل آن توسط قدرت یا حکومتی نمی تواند تغییر کند. این شاید در کشوری مثل ایالات متحده مورد مهمی به نظر نرسد اما، در کشور هایی نظیر زیمباوه، ونزوئلا و ایران که نرخ تورمی عجیبی را تجربه می کنند و آن هم به علت چاپ بیش از اندازه پول توسط حکومت است، نکته مهمی است.

ویژگی ها و اهداف کوین ها متفاوت هستند. بعضی از آنها به منظور پوشش ضعف های کوین های دیگر، بعضی  برای ایجاد ویژگی هایی که دیگران ندارند، توسط توسعه دهندگان ایجاد شده اند. به عنوان مثال بیت کوین برای عملکرد کاملا ناشناس ایجاد نشده است. دفتر کل می تواند توسط هرکسی دیده شود، و جریان نقدینگی بین آدرس های بیت کوین دنبال شود، اگرچه هیچ آدرس و نشانه خصوصی برای ایجاد ارتباط آدرس به دنیای واقعی وجود ندارد. کوین هایی برای ایجاد حریم شخصی 100 درصدی ایجاد شده اند.

لغات متداول در دنیای آموزش ارز دیجیتال

در این قسمت چند لغت غیر فنی استفاده شده در دنیای آموزش ارز دیجیتال را مرور می کنیم.

آدرس: چیزی شبیه به یک آدرس ایمیل است، شما می توانید این آدرس را با هر کسی به اشتراک بگذارید تا از آنها مقداری کوین دریافت کنید. بر خلاف ایمیل افراد آدرس های متفاوتی برای دریافت دارند، و توصیه می شود برای هر تراکنش از آدرس جدیدی استفاده کنید.

آلت کوین: کوین های جایگزین، عبارتی است که برای همه کوین های به غیر بیت کوین استفاده می شود.

بلاک چین: یک دفتر کل حفاظت کریپتوگرافی توزیع شده که از بلاک هایی شامل تاریخچه تراکنش ها تشکیل شده است. با رشد بیشتر و زنجیره بلاک ها تغییر تراکنش های قدیمی سخت تر می شود.

فورک: یک فورک نرم افزاری وقتی رخ می دهد که تغییری در برنامه اصلی رخ دهد، که می تواند باعث جدایی بلاک چین اصلی، و ایجاد کوین جدید شود، بیت کوین کش و اتریوم کلاسیک دو مورد مشهور ایجاد شده توسط فورک هستند. سه نوع فورک وجود دارد، فورک نرم، سخت، و تصادفی.

هدل: این کلمه در اصل HOLD به معنی نگهداشتن بوده است، اما وقتی در انجمن بلاک چین برای اولین بار پست گردیده است، با یک اشتباه تایپی به این صورت نوشته شده است، و به معنی نگه داشتن یک ارز دیجیتال فارغ از نوسانات زیاد آن است.

عرضه اولیه کوین ICO: یک ICO، همچنین با عنوان فروش توکن نیز شناخته می شود، یک ابزاری برای جمع آوری پول دسته جمعی است وقتی که شرکت در ازای پول های فیات نظیر یورو و دلار یا ارز دیجیتال ها نظیر بیت کوین و اتریوم، کوین یا توکن خود را پیشنهاد می دهد. به طور معمول، بودجه ای که آنها دریافت می کنند، برای توسعه تازه ها، مفاهیم استفاده می شود و توکنی که آنها تولید می کنند در شبکه آنها وقتی به اجرا در آمد استفاده می شود. عرضه اولیه کوین ها در چین و کره جنوبی ممنوع است، و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده است که آنها را میتوان نظیر عرضه اوراق بهادار بر اساس شرایط پیشنهادی قرار داد.

قرارداد های هوشمند: یک توافق که به صورت کد های رایانه ای نوشته شده، و وقتی یک شرط خاصی انجام شود به صورت خودکار به اجرا در می آید. بعضی از شبکه ها به طور خاص اتریوم به راحتی از آنها پشتیبانی میکنند در حالی که در دیگر شبکه ها به آسانی امکان پذیر نیست.

کیف پول: یک کیف پول ارز دیجیتال کلید خصوصی و کلید عمومی را ذخیره می کند، که برای دریافت و ارسال کوین استفاده می شوند. سه نوع کیف پول سخت افزاری، نرم افزاری و کاغذی وجود دارد. کیف پول های سخت افزاری و کاغذی از کیف پول های نرم افزاری امن تر در نظر گرفته می شوند، اگرچه هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اگر شما کلید خصوصی خود را گم کنید یا از طریق بازیابی به کیف پول خود دسترسی نداشته باشید، شما به هیچ عنوان قادر به بازیابی کوین های خود نیستید و آنها را ازدست می دهید.

آموزش ارز دیجیتال

بیت کوین و ارز دیجیتال ها چگونه استفاده می شوند

بعضی از تجار وجود دارند که بیت کوین و تعدادی دیگر از ارز دیجیتال ها را از کیف پول کاربر قبول می کنند. اگرچه بعضی از آنها قیمتی بسیار بالاتر پیشنهاد می دهند، و ارزهای دیجیتال به صورت اعشار خرد تقسیم می شوند. به عنوان مثال بیت کوین، به ساتوشی تقسیم بندی می شود، که معادل 0.00000001 بیت کوین است.

بعضی از شرکت ها ATM یا عابر بانک های طراحی کرده اند که در آنها می توان دلار یا دیگر ارز های فیات را به بیت کوین یا دیگر آموزش ارز دیجیتال ها تبدیل و تبادل کنید. بعضی دیگر از آموزش ارز دیجیتال استفاده خاص خود را در شبکه خود دارند، به عنوان مثال اتریوم به عنوان یک عامل در قرارداد های هوشمند شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا سهام یا ETF ارز دیجیتال وجود دارد.؟

در حالی که شما نمی توانید ارز دیجیتال را از طریق صرافی های ثبت شده سنتی بخرید، راه های زیادی برای سرمایه گذاران وجود دارد که بتوانند در این بازار شرکت کنند. نکته مهم این است که بدانید این بازار سرمایه گذاری با ریسک بالا است.

شرکت هایی نظیر AMD و NVIDIA وجود دارد  که نیمه رسانا ها موجود در پردازشگر های ماینر ها را تولید می کنند. همچنین شرکت هایی نیز وجود دارند که بیت کوین را برای پرداخت قبول می کنند. مایکروسافت یک از آنها است که بیت کوین را برای پرداخت قبول می کند.

چندین شرکت آمریکایی وجود دارد که بیت کوین را به عنوان ETF یا صندوق قابل معامله در کمیسیون بورس و اوراق بهادار تقاضای ثبت داده اند اما تا به کنون هیچ کدام مورد قبول واقع نشده اند. سرمایه گذاران در سطح بین المللی شاید به صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل GBTC برخورد کنند، اگر در این زمینه سوالات خاصی دارید می توانید از قسمت پرسش و پاسخ سایت گری اسکیل استفاده کنید.

آموزش ارز دیجیتال برتر آموز

معرفی چند ارز دیجیتال متداول در بازار

بیت کوین: اولین ارز دیجیتال، که همه بازار از آن شروع شده است.

اتریوم: یک ارز کاملا قابل برنامه ریزی که به توسعه دهندگان اجازه توسعه برنامه های نامتمرکز و تکنولوژی هایی را می دهد که در بیت کوین ممکن نیست.

ریپل: برخلاف بیشتر ارز دیجیتال ها، از بلاک چین به منظور رسیدن به اجماع گسترده شبکه برای تراکنش ها استفاده نمی کند. در عوض از فرآیند اجماعی استفاده می کند که آن را بسیار سریع تر و ارزان تر از بیت کوین می کند، اما در مقابل حمله هکر ها ریسک بالاتری پیدا کرده است.

بیت کوین کش: یک فورک بیت کوین، توسط یک شرکت بزرگ مانینگ و کارخانه تولید تولید چیپ ها ماینینگ بیت کوین حمایت می شود.

نِم NEM: بر خلاف بسیار از ارز دیجیتال ها که از الگوریتم اجماع کار استفاده می کنند، از اثبات اهمیت یا سهام استفاده می کند، که نیاز دارد کاربر مقداری از کوین را مالکیت داشته باشد تا کویین جایزه ماین را دریافت کند.

لایت کوین: یک ارز دیجیتال که با عنوان نقره دیجیتال در مقایسه با طلای بیت کوین شروع به کار کرد. این آموزش ارز دیجیتال همچنین یک فورک بیت کوین است، و چهار برابر بلاک بیت کوین سایز دارد، که به ثبت تراکنش های بیشتر در یک بلاک و سرعت بیشتر انجام تراکنش ها می انجامد.

نئو NEO: یک شبکه قراردادهای هوشمند است، که اجازه توسعه همه نوع قرارداد های مالی و سوم شخصی برنامه های توزیع شده را در خود می دهد. اهدافی شبیه به اتریوم دارد، اما در چین توسعه پیدا کرده است.

مونرو  Monero: ارز دیجیتال با قابلیت رعایت حریم خصوصی تراکنش ها و یک از فعال ترین ارز دیجیتال ها بازار، که به علت رعایت 100 درصدی حریم خصوصی آن است.

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. موبو ارز

    بهترین مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال یا همون کریپتوکارنسی بود که خوندم
    ممنونم از برترآموز عزیز برای تهیه و جمع آوری اطلاعات این مقاله عالی 🙂