هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز + نكات آموزشی

دسته بندی : فناوری
1400/06/28

بهترين نرم افزار های ويندوز چه كاربرد هایی‌ دارند ؟

برای‌ همه ی افرادی كه از ويندوز استفاده ميكنند پيش آمده است كه به دنبال نرم افزار های عالی برای سيستم خود و اينكه آموزش آنها بهره مند شوند ، ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آموزش نرم افزار های كاربردی ويندوز داريم .

اما سوال اصلی ما اين بود كه اين نوع از نرم افزار چه ويژگی هایی‌را در بر دارد ، اگر ما سيستم خود را خالی از نرم افزار بگذاريم ديگر استفاده كردن از سيستم به هيچ دردی نميخورد و اين نرم افزار ها هستند كه به آنها رنگ و لعاب خواهند داد ؛ نرم افزار ها باعث آن خواهند شد كه شما دسترسی سريع تر به فايل ها ، ويرايش آنها ، دسترسی به اينترنت ها و … است . در ادامه از اين مقاله برای‌ شما تمام جوانب را بررسی خواهيم كرد .

 

برای‌ نصب نرم افزار ها به چه پيش نياز هایی‌ نياز داريم ؟

خب تمامی افرادی كه تنها يكبار هم از سيتسم عامل های ويندوز و يا مك استفاده كرده اند ميدانند كه برای نصب هرگونه از نرم افزار‌ی بايد در ابتدا ويندوز بر روی سيستم عاملی خود اجرا كرده و از آن استفاده كنيد اما برخی از نرم افزار های بسيار قدرتمند بايد پيش نياز هایی را دانلود كنيد و اين نوع از پيش نياز ها را ميتوان با تحقيق كردن در رابطه با سيستم عامل خود محقق كرد ، البته بايد آن مورد هم بيان كرد كه در رابطه با هر برنامه بايد سخت افزار های مورد نياز را فراهم كنيد .

آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز :

تا به اينجای مقاله برای‌ شما برخی از جوانب بررسی شده است و حال نوبت آن فرا رسيده است كه آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز را عنوان كنيم و اما قبل از آموزش بايد به نكاتی اشاره كرد كه تمام موارد مهم در رابطه با اين آموزش را يادداشت كنيد و اينكه تمام

مواردی كه به آنها بسيار اشاره شده است بايد تاكيد بسيار داشته باشيد :

  • كروم :

آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز بعلاوه نكات مهم

در اولين آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز به نرم افزار كروم اشاره خواهيد كرد ، نرم افزار كروم يكی از محبوب ترين مرورگر های ويندوز و اندرويد است كه با وارد شدن به بازار های اپليكيشنی‌ پيشرفت های چشمگيری داشته است ، و اما اين نرم افزار های پر طرفدار برخی از معايب بسياری هم دارند واينكه عيوب اين نرم افزار اشغال كردن رم و حافظه سيستم عامل شما است ، به آن دليل كه برای دانلود برخی از نرم افزار ها بايد اقداماتی انجام شود كه باعث اشغال شدن حافظه سيستم ميشود .

آموزش : اما آموزش اين نرم افزار بسيار ساده است ، در ابتدای ورود به به كروم  ، باكسی برای شما به نمايش در می آيد كه بايد در آن متن حاوی جست و جو شده خود را بايد در آنجا وارد كنيد و اما تنظيمات های مرتبط با قسمت بك گراند ها هم در بخش مربوطه قرار دارد . ( يكی ديگر از ويژگی‌های اين نرم افزار را ميتوان بررسی حساب های كاربری خود دانست به آن صورت كه ميتوانيد حساب های گوگل خود را ميتوانيد به صورت بسيار آماد به كروم خود نصب و اجزا كنيد )

  • دانلود منيجر Internet Download Manager :

آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز بعلاوه نكات مهم

در دومين آموزش از بهترين نرم افزار های ويندوز به دانلود منيجر ها ميپردازيم ، برای همه ما افراد پيش آمده است كه بخواهيم برخی از دانلودذ های سيستم عامل خود را مديريت كنيم و يا سرعت اينترنت خودمان را افزايش دهيم ، دانلود منيجر ها به يكی از بهترين نرم افزار هآی ويندوز تبديل شده اند و شما با دانلود كردن اين نوع از نرم افزار ها بهترين كار را در حوزه دانلود بهينه سازی‌ اينترنت خود انجام داده ايد .

آموزش : در ابتدا بايد از سايت Internet Download Manager فايل نصبی نرم افزار را دانلود كنيد و اينكه بعد از دانلود بايد آن را نصب كنيد ، بعد از نصب كردن اين نرم افزار در ابتدا به مرورگر خود رفته و با ورود بر افزونه های مرورگر های خود و add كردن دانلود منيجر ميتوايند از آن استفاده كنيد . ( البته بايد آن را هم لحاظ كنيم كه برای دانلود بر روی فايل نصبی‌ راست كليك كرده و گزينه Internet Download Manager را انتخاب كنيد )

 

  • نرم افزار زيپ باز كن ( win rar ) :

آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز بعلاوه نكات مهم

در سومين آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز به زيپ باز كن ها (win rar ) ميپردازيم و اما سوال اصلی ما اين است كه اين نرم افزار به چه كاربردی دارد ؟ شما هنگامی كه نرم افزار هایی دانلود ميكنيد ( فرق نميكند چه بازی باشد و يا برنامه های مرتبط )‌ به صورت فايل های فشرده و يا به اصطلاح زيپ دار هستند ؛ شما با نصب اين نرم افزار ميتوانيد آنها را اجرا كنيد .

آموزش : به محل پيش فرض دانلود خود رفته و بر روی فايل دانلود خود راست كليك كنيد و گزينه exstract here را انتخاب كرده و منتظر به پايان رسيدن نوار خواهيد شد . ( توجه داشته باشيد كه حين استخراج كردن فايل مورد نظر بر روی‌ گزينه های ديگر كليك نكنيد كه باعث اختلال در استخراج خواهد شد )

 

  • پخش كننده ويديو (VLC ) :

آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز بعلاوه نكات مهم

چهارمين آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز در رابطه با پلير هآی ويديو است كه چگونه از آنها به درستی استفاده كنيم ، در ابتدای نصب ويندوز خود شما از هيچ گونه پخش كننده ويديو برخور دار نيستيد و بايد نرم افزار برای اجرا ويديو يا فيلم نصب كنيد ، نرم افزار VLC از جمله نرم افزار های بسيار محبوب در زمينه پخش  كه دارای بسيار از امكانات است و شما با نصب آن ميتوانيد تمام ويديو ها را به صورت كامل و هيچ گونه اختلالی تماشا كنيد .

آموزش : شما در مرورگر خود بايد اين نرم افزار را دانلود كنيد و بعد از دانلود آن را نصب كرده و حال نوبت آن فرا رسيده است كه ويديو ها را اجرا كنيد .  ( البته اجرا كردن ويديو ها به هيچ گونه تنظيماتی مربوط نميباشد و شما با تنها كليك بر روی ‌ويديو ها شاهد اجرا شدن آنها خواهيد بود )

 

  • مجموعه آفیس :

آموزش بهترين نرم افزار های ويندوز بعلاوه نكات مهم

يكی ديگر از بهترين نرم افزار های ويندوز مجوعه های آفيس ويندوز و مايكروسافت است ، در سال های ابتدایی ‌وارد شدن ويندوز مايكروسافت به بازار همراه خود مجوعه آفيس هم داشتند ؛ افيس از جمله نرم افزار هایی است كه همه كار ميتوان با آن انجام داد به اين دليل كه اگر شما بخواهيد مقاله ایی بنويسيد ميتوانيد با آفيس آن را انجام دهيد و يا بخواهيد فيلم های انيميشنی و يا متن های‌متحرك و يا جدول های مرتبط با كار خود رسم كنيد از آفيس ميتوانيد استفاده كنيد ، آفيس علاوه بر رايگان بدون آن ميتوانيد از نسخه هآی آنلاين های آن هم استفاده كنيد ( البته نسخه های آنلاين دارای امكانات بيشتری هستند و ميتوانيد از متخصصان به صورت آنلاين هم سوال كنيد )

آموزش : شما با سرچ كردن عبارت آفيس ميتوانيد وارد هر يك از مجموعه های مرتبط با خود شويد . ( هر يك از مجوعه های آفيس برای كار های اداری هم مورد استفاده قرار ميگرد )

 

نكات در حال نصب برنامه ها :

شما در مواقعی كه ميخواهيد برنامه های مورد نظر را نصب كنيد سعی كنيد در مرحله اول  آنتی ويروس های خود را غير فعال كنيد ، در ابتدای دانلود هر برنامه به سيستم های پيشنهادی مرتبط بسيار دقت كنيد ، در حين نصب سعی كنيد كه هيچ نرم افزار ديگر را اجرا نكنيد در غير اين صورت به اختلال برخورد خواهيد كرد .

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم نهايت بهره را از اين مقاله از سايت برتر آموز برده باشيد ، در انتهای مطلب بايد چند نكته مهم را گوشزد كنيم كه عبارت اند از : تمام مورد مهم عرض شده را يادداشت كنيد و سعی كنيد از آنها الگو برداری كنيد ، آموزش ها را مو به مو اجرا كنيد كه در آينده به مشكل برخورد نكنيد .

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *