هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش بيتباكس به صورت مقدماتی تا حرفه ایی با تكنيك های ناب

دسته بندی : دسته‌بندی نشده - هنر
1400/05/10

بيتباكس چيست ؟‌ چه كاربردی دارد ؟

بيتباكس به معنای‌ساده ضرب دهانی است كه در اين چند سال به صورت بسيار گسترده ایی وايرال شده است و ما در اين مقاله از سايت برتر آموز ريشه آن را به صورت گسترده باز خواهيم كرد .

بيتباكس ( ضرب دهانی ) ريشه هایی از سبك موسيقی هيپ هاپ است و در آمريكای لاتين و علاوه بر آن ها همچون كشور های شرقی همانند ايران بسيار طرفدار پيدا كرده است ؛ اولين آهنگ هایی كه از بيتباكس استفاده شده است اهنگ های مايكل جكسون بوده است .

امروزه بيتباكس را يك هنر كاملا مستقل بر پايه هيپ هاپ گسترش يافته است و آن را بخشی از آن ميدانند.

 

آموزش بيتباكس :

آموزش بيتباكس يكی از حرفه و هنر هایی است كه شما بايد در ابتدا روحيه لطيف و خود را با آن مطابقت دهيد در غير اين صورت كه خود را با آن متصل نكنيد ديگر بدرد شما نميخورد ، خلاصه برای آموزش بيتباكس در اين مقاله برای شما چندين مرحله عنوان خواهيم كرد كه بايد آن را به صورت مرحله به مرحبه اجرا كنيد :

مرحله اول : انواع صدا های‌ كيك درامز

مرحله دوم : انواع صدا های كيمبلاس

مرحله سوم : انواع صدا های كی اسنر

مرحله چهارم : ساخت بيت های مبتدی و ساده با دهان

( در طی اين آموزش قرار است كه تمام مراحل را جداگانه گسترش و برای شما عنوان كنيم)

 

انواع صدا های كيك درامز :

صدای كيك درام يكي از كلاسيك ترين صدا ها است كه در سال 1960 استفاده و رايج شده البته اولين مرحله از آموزش بيتباكس است ؛ اين نوع صدا يكی از صداهای منعطف است يعنی اين كه صدا موقعی ساخته ميشود كه دو طرف لب به هم نزديك باشد و صدا با كمی فشار هوا زده شود ( به اصطلاح با شليك هوا كه صدا كيك درام آن را می نامند ) .

شايد برای شما سوال باشد كه چگونه آن را انجام دهيم ؟

  • در ابتدا بايد كلمه ب را بكشيد و صدا آن را بشنويد و در ادامه صدا كلمه اووو را بكشانيد و ساده ترين صدا كيك درام را خواهيد شنيد .

 

  • در دفعه ی دوم آن را محكم تر انجام دهيد و بكشانيد .

 

  • در دفعه سوم از تمرين اين كار كافی است كه زبان خود را به لب هايتان نزديك كنيد و فاصله زمانی آن را كمی آرام تر با هوا فشار دهيد (‌اين كار علاوه بر تولید شدن صدای جديد ميتواند باعث گرم كردن حنجره شما هم شود )

 

  • در دفعه چهارم سعی بكنيد كه صدا خود را از ته حنجره در آوريد و طبيعی است كه صدای شما بلرزد و با تمرين های بيشتر ( تمرينات خود را به مراتب سخت تر كنيد )‌كار شما بهتر خواهد شد و نتيجه آن را خواهيد ديد .

 

 

انواع صدا های كيمبلاس و های هت:

يكی از مهم ترين صدا های بيتباكس های هت است كه با توجه به اهميت آن بيتباكس خود را خاص و فوق العاده ميكند و برای حرفه ای شدن در اين مورد برای شما چند راهكار عنوان خواهيم كرد :

  • در ابتدا شما بايد ويديو و يا آهنگ هایی كه با های هت ساخته شده است و يا به اصطلاح زده شده است گوش داده و با دهانتان آن هارا تقليد كنيد و تمام تلاش خود بكنيد .

 

  • در دفعه دوم بايد كلمه تی را تلفظ كنيد و آن را بكشيد به صورتی كه كلمه هت گقته شود و اين كار در ابتدا بسيار طاقت فرسا خواهد بود ولی در ادامه برای شما بسيار ساده خواهد و كمی از آن لذت خواهيد برد ولی‌برخی از مواقع بجای استفاده از آن كلمه ؛ اشتباهی كلمه سی تلفظ و بيتباكس كاملا اشتباه خواهد بود .

 

  • در دفعه سومكلمه هت را متوقف ميكنيد و تمام تلاش خود را بر روی بالا بردن كيفيت صدا ميكنيد و به اصطلاح تمركز خود را بر روی نويز صدا خود ميگذاريد ، و تلفظ همه كلمات گفته شده را لغو ميكيد. (برای شروع از همین کلمات استفاده کنید و مدام آن هارا تکرار کنید و سپس حرف زدن و تلفظ کلمه هارا متوقف کنید و بر روی قوی تر کردن صدا تمرکز کنید)
  • یادگیری صدای ت: این تمرین دومین تمرین برای شروع بیت باکس است که باید یاد بگیرید. در این تمرین وقتی دندان های بالا و پایین روی هم قرار گرفتند صدای (تس) را تولید میکنید. نوک زبان را باید در قسمت جلویی دهان به حرکت در آورده و بعد به سمت پشت دندان های جلویی قرار دهید تا بتوانید صدا را تولید کنید.
  • یادگیری صدای پ : حرف (پ) را بسیار آرام بیان کنید.اگر می‌خواهید بلند بیان کنید باید به خوبی لب های خود بلرزانید. هوا باید به طوری از دهان خارج شود که لب ها را بلرزاند. این گونه شما میتوانید به خوبی این حرف را اجرا کنید.راه دوم برای اجرا کردن این صدا باید بازدم به‌صورت هم‌زمان باشد تا صدای ph یا ف را تولید کنید.
  • یادگیری  صدای hat: صدای (hat) که جزوه مهم‌ترین صداهایی است که باید یاد بگیرید. برای یادگیری صدای tk باید سراغ رهت های متوالی بروید. یعنی از نیمه پشتی زبان خود برای تولید صدای k یا ک استفاده کنید و نفس خود را در هنگام در آوردن این صدا بیرون بدهید.

نكته : برای برخی از تازه واردان در اين حوزه هنری سوالی در رابطه با تلفظ كلمه هت ايجاد ميشود ، در پاسخ برای آن ها بايد گفت كه در دم و بازدم بايد اين كار ايجاد شود در غير اين صورت و يا بلعكس كردن آن كاملا صدا كيفيت خود را از دست ميدهد.

انواع صدا های كی اسنر :

كی اسنر دومين مرحله مهم از آموزش بيتباكس است و اينكه استفاده از اين مورد كاربرد های متعددی دارد كه مهم ترين آن تحت تاثير گذاشتن مخاطب است كه شما آن را به اصطلاح سردرگم و حيرت زده خواهيد كرد ولی چگونه ؟ به آن طور كه چند صدا را با هم اجرا ميكنيد كه در ادامه برای شما آموزش خواهيم داد :

 

  • برای اجرا اين مورد بايد در مرحله اول كه اجرا كردن كيك درام بود حرفه ایی باشيد و همراه با آن صدا جديدی تلفيق كنيد و باعث جذابيت اجرا خود شويد .

 

  • مهم ترين بخشی كه كی اسنر را خاص كرده است ضرب های متعدد و مخصوص آن است كه يك لول به جذابيت بيت خواهد داد ، پس شما بايد دو طرف لب خود را به هم نزديك كنيد و محكم به هم بچسبانيد و يكباره آن را از هم جدا كنيد . ( اين كار را بسيار اجرا كنيد سعی كنيد در اولين مرتبه آن را خالی اجرا كنيد و در مرتبه دوم آن را همراه اجرا استفاده كنيد.

 

  • برای بهتر شدن در اين مورد از آموزش بيتباكس و كی اسنر كافی است كه شما كلمه ك را بكشيد و زبان خود را به ته حلق خود نزديك كنيد و دهان خود را كمی باز كنيد و همراه اجرا اين عمل را برآورده كنيد.

 

نكته : شايد در اولين مرتبه از مراحلی كه برای شما عنوان شده است كمک كار شما سخت شود و كمی در آن حرفه ایی شدن زمان طولانی به خود گيرد و با اجرا كردن مو به مو مراحل گفته شده اين كار برای شما جذابيت خاصي خواهد گرفت ، صدای اسنر یکی از صداهای ضروری و مهم بیت باکس می باشد و جذابیت زیادی به بیت می بخشد و البته نوعی ضرب محصوب می شود.

 

ساخت بيت های ساده :

بعد از تمرين كردن در هر مورد از مراحل مورد نظر كه برای شما گفته شد بايد همه آن هارا مرتب اجرا كنيد وبه مرتب اجرا كردن انها بيت گفته شده ميشود و لي چگونه ميتوان در ان خيلي عالی شد ؟ جواب اين سوال را در چند مورد خواهيم گفت :

 

  • هر يك از قطعه های گفته شده را به 8 ترتيب درست كنيد و آن را مدام و بي وقفه اجرا كنيد . (‌بايد عنوان كرد كه قبل از اين كار حنجره خود را گرم كنيد )

 

  • اگر شما آنطور که باید صدای بیس را نمی توانید تقلید کنید، نیاز است، کمی به لب های خود استراحت بدهید. اگر صدای شما اصلاً صدای بیس درام را نمی تواند بسازد، باید لب هایتان را سفت تر کنید و مطمئن باشید که آن را درست با طرفین لب انجام می دهید.

 

  • برای افزودن جذابيت بر بيت خود صدای شليكی با فشار هوا از دهان خود در اواسط بيت اجرا و اثر آن را ببينيد.

 

  • سعی کنید pff را اجرا كنيد ، و بلا فاصله از آن پس از ب توقف کنید. گوشه های طرف لب های خود را بالا بکشید و لب ها را سفت کنید، وقتی می خواهید در شروع حرف p را ادا کنید، اینکار باعث می شود صدا واقعی تر به نظر بیاید. شما همچنین می توانید از تکنیک های همچنين و دارای شباهات زياد  برای تغییر پیچ (pitch) متفاوت اسنر استفاده کنید.

 

  • بعد از آنكه شش های خود را آرام ساختيد ، صدای ش: را به آخر آن اضافه کنید و یک صدای مصنوعی و دارای كيفيت بالابسازیدو مخاطب خود را از اجرا حيرت زده كنيد؛ شما می توانید روی جابه جایی حرکت مدام کار کنید، به طوریکه اگر صدای آن را در قسمت فوقانی حلق احساس می کنید، صدای درام بلندتری ایجاد می کنید و اگر آن را در قسمت پایینی حلق حس کردید، صدای درام پایین تری ایجاد می کنید.

 

نكته : شايد شما با ديدن ويديو های بيتباكسر های معروف جلب توجه اجرا های بی نقض آنها ميشود و اينكه شما فكر ميكنيد كه آن ها اصلا نفس نميكشند ول در واقع آن ها آنقدر تمرين كرده اند و در حين اجرا بيتباكس خود نفس به اندازه كافی خواهند گرفت ولی چگونه شما ميتوانید به آن رده برسيد ؟ كافی است كه بعد از گرم كردن حنجره چند بار در زمان 20 ثانيه نفس خود را حبس و تمريناتی با شش و ريه های خود انجام و آن ها را برای بيت باكس طولانی آماده كنيد و آمادگی آنها را بسنجيد.

 

آخرين مرحله آموزش بيتباكس (‌ اجرا منظم و با دقت بسيار بالا ) :

 

آموزش بيتباكس و آخرين مرحله آن در مورد اجرا منظم آن است كه به شما بستگی دارد و شما در اين مورد بسيار بايد دقت كنيد و در غير اين صورت آموزش های داده شده به شما بي تاثير خواهد بود ، شما بايد به چند مورد مهم كه در ادامه برای شما عنوان خواهيم كرد :

 

  • تمام مراحل در مقاله اين آموزش را مرتب به سر انجام برسانيد و وقتي به مرحله اجرا رسيده ايد آن ها را به ترتيب اجرا كنيد و مراقب اظطراب خود باشيد و آن ها را كنترل كنيد.

 

  • مهم ترين رك و اصلی ترين ان در رابطه با اجرا داشتن نفس است كه ما برخی از آموزش های مورد نياز در رابطه با افزايش آمادگي جسمانی برای شما عنوان كرده ايم . ( شما با سر زدن به مجله های علمی هم ميتوانيد اين عمل را اجام و تاثييری خوبی در آن بگيريد )
نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *