هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بیت کوین چیست؟

آموزش خرید بیت کوین + نکات مهم خرید

دسته بندی : فناوری - کسب و کار
1399/12/12

آموزش خرید بیت کوین، بیت کوین و زمینه های مختلف ارز های دیجیتال امروزه از طرف ‌داران بسیار زیادی برخوردار می باشند. افراد بسیار زیادی تمایل دارند سرمایه های خودشان را در زمینه خرید و نگهداری از ارز های دیجیتال سرمایه ‌گذاری کنند و سعی میکنند به آموزش خرید بیت کوین توجه کنند. سرمایه گذاران در سراسر جهان از طریق خرید و فروش ارز های دیجیتال به درآمد های بسیار زیادی رسیدند. پس اگر شما نیز کنجکاو می‌باشید که بیشتر در رابطه با خرید و فروش ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین بدانید و می‌خواهید که با نحوه خرید و فروش آن‌ ها آشنا شوید حتماً تا انتهای مطلب همراه ما بمانید. ما در ادامه به آموزش خرید بیت کوین برای شما خواهیم پرداخت. شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا خرید و فروش بیت کوین در ایران قانونی می باشد یا خیر، ما در ادامه در این رابطه نیز برای شما صحبت خواهیم کرد. همچنین اگر شما کنجکاو می باشید که بدانید چگونه بیت کوین بفروشیم؟ و آن‌ها را به پول نقد تبدیل کنید نیز بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید. توجه نمایید که بیت کوین شکل فیزیکی ندارد و به‌ صورت آنلاین و از طریق اینترنت خرید ‌و فروش می‌شود. همچنین ممکن است که برای افراد تازه‌ کار این سؤال پیش بیاید که حتماً باید چندین هزار دلار خرج کنند تا بتوانند یک واحد بیت کوین بگیرند اما اصلاً این‌طور نیست. پیشنهاد میشود حتما پست آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

خرید بیت کوین چطور است؟

مراحلی که باید برای خرید بیت کوین طی شود و نکاتی در  رابطه با آموزش خرید بیت کوین

اگر ما بخواهیم بیشتر در رابطه با آموزش خرید بیت کوین برای شما صحبت کنیم و اگر بخواهیم اطلاعاتی در رابطه آموزش خرید بیت کوین برای شما داشته باشیم، باید حتماً در رابطه با مراحل خرید بیت کوین نیز برای شما صحبت کنیم. شاید این نکته برای شما جالب باشد که امن‌ترین راه برای خرید و فروش بیت کوین مراجعه به یک وب ‌سایت صرافی می باشد که ارز های دیجیتال را مبادله می کند. توجه نمایید شما همچنین می‌توانید بیت کوین از طریق گروه‌ های تلگرامی و یا واتس‌اپ نیز خرید و فروش نمایید. اما معتبرترین روش مراجعه به وب‌سایت می باشد. پس بهتر است که برای خرید و فروش بیت کوین در ایران حتماً به یک صرافی معتبر مراجعه فرمایید. همچنین اگر شما ساکن کشور ایران هستید می توانید در صرافی ‌های ایران با کارت بانکی خودتان به طور مستقیم بیت کوین های مورد نیاز خودتان را بخرید و ارز ها و پول ‌های خودتان را به بیت کوین تبدیل کنید. اما در این زمینه شما باید حتماً در رابطه با آموزش خرید بیت کوین نکاتی را بدانید. به طور کلی برای خرید بیت کوین از یک صرافی شما باید چندین مرحله را طی کنید. مراحلی مانند نصب کیف پول بیت کوین، پیدا کردن یک صرافی معتبر برای خرید و فروش بیت کوین، انجام احراز هویت با مدارک شناسایی که در دست دارید، و خرید بیت کوین و ذخیره آن در کیف پول خود را طی کنید. اگر شما نیز می‌خواهید شرح کامل آموزش خرید بیت کوین و این مراحل را بدانید حتماً تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. شما برای سرمایه گذاری باید آموزش سرمایه گذاری را ببینید و از هوش مالی خوبی برخوردار باشید.

مرحله اول، نصب کیف پول بیت کوین 

توجه نمایید که در زمینه آموزش خرید بیت کوین ، قبل از انجام هر کاری شما باید یک مکانی را برای نگهداری بیت کوین های خریداری شده خودتان داشته باشید. در این زمینه شما به نصب یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید. شما می توانید کیف پول بیت کوین خودتان را درست مانند حساب بانکی خودتان در نظر بگیرید و می‌توانید از آن برای ذخیره بیت کوین های خودتان استفاده کنید. به طور کلی در زمینه آموزش خرید بیت کوین اولین قدم برای خرید و فروش این ارز دیجیتال، باید به نصب کیف پول خودتان بپردازید. شما باید توجه نمایید که پول‌ هایی که برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارند انواع بسیار مختلفی دارند شما می‌توانید به ‌راحتی و بدون هیچ مشکلی انواع مختلف این کیف پول ها را خریداری کنید و آن‌ها را بر روی گوشی ‌های تلفن همراه خودتان و یا سیستم‌ ها و رایانه‌ های شخصی تان نصب کنید. توجه نمایید که برخی از این کیف پول ‌ها نیز تحت وب می‌باشند و شما باید با مرورگر ها به آن ‌ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این‌ کیف پول های نرم‌افزاری، کیف پول های سخت‌افزاری نیز برای نگهداری بیت کوین وجود دارند که شما باید آن‌ ها را به صورت فیزیکی تهیه کنید. شما می‌توانید قبل از خرید کیف پول به سایت‌ هایی که در این زمینه برای شما اطلاعاتی دارند مراجعه فرمایید تا بتوانید آموزش خرید بیت کوین را ببینید و بعد یک کیف پول متناسب را با خواسته خودتان خریداری و از آن استفاده کنید. توجه نمایید که امنیت در زمینه نصب کیف پول بیت کوین حرف اول را می زند و شما باید توجه زیادی به امنیت کیف پول خودتان داشته باشید.

مرحله دوم، پیدا کردن یک صرافی معتبر برای خرید و فروش بیت کوین در ایران

بعد از این‌که شما کیف پول مورد نظر خودتان را پیدا کردید و آن را نصب کردید در مرحله بعد از آموزش خرید بیت کوین شما باید یک فروشنده معتبر و قابل اعتماد را پیدا کنید. شما میتوانید در این زمینه هم به دنبال افراد حقیقی که به خرید و فروش بیت کوین در ایران می‌پردازد بگردید و هم می توانید به صرافی‌ ها و سایت ‌های آنلاین که در زمینه عرضه دیجیتال فعالیت می‌کنند مراجعه کنید تا بتوانید بیت کوین مورد نظر خودتان را بخرید. توجه نمایید که متأسفانه کلاه‌برداری های زیادی در این زمینه از افراد گوناگون می شود پس سعی کنید که در زمینه آموزش خرید بیت کوین حتماً در مرحله پیدا کردن یک صرافی معتبر، قابل اعتمادترین فرد و صرافی را برای انجام کار خودتان انتخاب کنید. اگر شما ساکن ایران می باشید بهتر است که بیت کوین مورد نظر خودتان را با کارت‌ های بانکی و از طریق سایت ایرانی خرید و فروش کنید و بدون هیچ مشکلی سرمایه های خودتان را گسترش دهید. همچنین شما می‌توانید با کارت ‌های اعتباری بین‌المللی نیز از صرافی ‌های خارجی به خرید و فروش بیت کوین بپردازید. اما به دلیل وجود تحریم‌ های گوناگون ممکن است که در این زمینه دچار مشکل شوید. اما به‌ هر حال این راه نیز یکی دیگر از راه ‌های خرید و فروش بیت کوین در زمینه دانستن نکاتی در  رابطه با آموزش خرید بیت کوین می باشد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین شما اگر دارای ارز های دیجیتال دیگری نیز می باشید، می توانید در صرافی های بین‌المللی آن ارز های دیگر را به بیت کوین تبدیل کنید. عموما کسی که آموزش بیزینس کوچینگ را دیده باشد نسبت به دیگران بهتر میتواند وارد این بازار شود.

بیت کوین چیست؟

مرحله سوم، احراز هویت

توجه نمایید که بعد از انجام دو مرحله پیش در زمینه آموزش خرید بیت کوین، در مرحله سوم شما باید پس از ثبت‌نام و پس از گذراندن دو مرحله پیشین با ارسال تصاویر و مدارک شناسایی خودتان احراز هویت شوید. توجه نمایید احراز هویت به این دلیل انجام می‌شود که صرافی‌ ها مطمئن شود شما همان شخصی می باشید که بیت کوین را خریداری کرده اید تا هیچ گونه مشکل حقوقی در این زمینه پیش نیاید و کلاهبرداری‌ ها به حداقل برسد. توجه نمایید که برای این کار و برای دانستن نکاتی در زمینه آموزش خرید بیت کوین و در مرحله سوم که مرحله احراز هویت می باشد، شما باید به‌ صورت حضوری و با مدارک شناسایی خودتان مانند کارت ملی و شناسنامه و تصاویر خودتان به صرافی مراجعه فرمایید تا حساب شما تایید شود و شما بتوانید به صورت آزادانه و بدون هیچ مشکلی به خرید و فروش بیت کوین ها بپردازیم. در بیشتر صرافی های خارجی برای مبالغ پایین عرض و هویت ‌های انجام نمی‌شود اما اگر این مبالغ از یک حدی بیشتر شود شما باید حتماً احراز هویت شوید. و همچنین اگر سایت خارجی به شما مشکوک شود نیز ممکن است از شما درخواست احراز هویت داشته باشند که این احراز هویت معمولاً با پاسپورت ها انجام می شود که در موارد بسیار زیادی به دلیل وجود تحریم‌ های گوناگون احراز هویت با پاسپورت ایرانی انجام نمی‌شود و ممکن است که مشکلات زیادی برای افراد به وجود بیاید. اما شما می‌توانید با گرفتن اطلاعات کافی در این زمینه و داشتن آموزش خرید بیت کوین به صورت مفید و مناسب دچار مشکلات نشوید و به راحتی و بدون هیچ مشکلی به خرید و فروش بیت کوین خودتان بپردازید.

مرحله چهارم، انتقال پول به صرافی و خرید بیت کوین

پس از گذراندن این مراحل در مرحله آخر و مرحله چهارم شما باید پول را به صرافی انتقال دهید تا صرافی بتواند مقدار معین و مشخص شده بیت کوین را برای شما خریداری کند. در این زمینه نیز بهتر است شما در رابطه با آموزش خرید بیت کوین اطلاعاتی را کسب کنید تا در رابطه با اندازه سرمایه‌گذاری خودشان هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشید. پس در این زمینه صراف ‌ها فقط نقش واسطه را بازی می‌کند و در هر سفارش و هر معامله اندکی کارمزد را برای خودشان می‌گیرند. در بسیاری از معامله ‌ها نیز کاربران و فروشندگان تنها با خود صرافی معامله می کنند. بعد از این‌ که شما بیت کوین های خود را خریداری نمودید، آن‌ ها در کیف پول شما نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ ها را مدیریت کنید. همچنین اگر شما قصد فروش را نیز دارید پس از ثبت فروش شما پول به حساب شما واریز می‌شود و مقدار بیت کنه فروخته‌شده از کیف پول شما برداشته می شود که این موضوع کاملاً منطقی می باشد. توجه نمایید که درست است که بیت کوین چندین سال است که در کشور های گوناگون و در سراسر جهان خرید و فروش می شود اما هنوز قوانین روشن و ثابتی در رابطه با خرید و فروش بیت کوین وضع نشده‌اند.

چگونه بیت کوین بفروشیم؟

تا این‌جای کار ما سعی کردیم که برای شما به صورت کامل و واضح در رابطه با آموزش خرید بیت کوین صحبت کنیم. اما اگر این سوال و این ابهام هنوز برای شما وجود دارد که شما چگونه می توانیم بیت کوین های خریداری‌ شده خودتان را پس از گذشت مدتی بفروشید، حتماً این پاراگراف را تا انتها بخوانید. این کار اصلاً کار سختی نیست. در واقع مرحله سخت کار شامل همان چهار مرحله می باشد که ما گفتیم بعد از این‌که شما برای اولین بار شروع به خرید بیت کوین کردید، می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی فروش خود را نیز دقیقاً مانند خرید خود ثبت کنید. برای فروش بیت کوین شما می‌توانید هم از طریق مجازی اقدام کنید هم می توان به صرافی‌های موردنظر مراجعه فرمایید و به آن‌ ها درخواست فروش خودتان را مطرح کنید. آن ‌ها درست مانند واسطه عمل می‌کنند و بیت کوین ها را برای شما می‌فروشند. همچنین اگر شما بخواهید به صورت مجازی بیت کوین های خودتان را بفروشید نیز می‌توانید بعد از ثبت درخواست خود را منتظر بمانید بیت کوین های شما به فروش برود.

 

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهرداد رستمی

    مرسی از این مقاله خوب شما.

  2. آی پی ثابت ترید

    ممنون از اقای حبیبی

  3. کیف پول من

    بسیار عالی بود ، ممنون از مطلب مفیدتون