هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
خط چشم

آموزش خط چشم کشیدن با ترفندهای مختلف

دسته بندی : هنر
1400/04/05

کشیدن خط چشم سخت ترین کار در میکاپ صورت است. آموزش خط چشم می تواند به خانم ها در جذاب تر شدن میکاپ آنها و راحت تر کشیدن خط چشم کمک کند. در آموزش خط چشم فرم های صورت و فرم چشم توضیح داده می شود و مناسب ترین مدل خط چشم برای فرم چشم ها توضیح داده می شود. در ادامه مطلب برتر آموز در خصوص آموزش کشیدن خط چشم برای مبتدی ها، آموزش خط چشم نازک و ساده، کشیدن خط چشم با مداد توضیحاتی ارائه می شود.

آموزش خط چشم برای مبتدی ها

خط چشم

 

کشیدن درست خط چشم می‌تواند زیبایی افراد را چند برابر کند و مژه ها را ضخیم تر و زیباتر نشان دهد. با وجود اهمیتی که خط چشم در میکاپ دارد بسیاری از افراد نمی توانند به خوبی از پس کشیدن خط چشم برآیند. لرزش دست ها در هنگام کشیدن خط چشم رایج ترین مشکلی است که مبتدیان با آن روبرو هستند. در آموزش خط چشم برای مبتدی ها به آنها ترفندهایی آموزش داده می شود تا با استفاده از آن بتوانند بدون لرزش دست خط چشمی زیبا و یکدست بکشند. در پست آموزش آرایش صورت کاملا در مورد زیبایی صورت و آرایش آن صحبت کردیم حتما آن پست را مشاهده کنید.

جلوگیری از لرزش دست در کشیدن خط چشم: برای اینکه بتوان از لرزش دست در هنگام کشیدن خط چشم جلوگیری کرد باید در هنگام میکاپ انگشتان پا را جمع کرد. جمع کردن انگشتان پا باعث تمرکز بیشتر می شود و از لرزش دست ها تا حدودی جلوگیری می کند. افرادی که با مشکل لرزش دست مواجه هستند می توانند به صورت نقطه چین خط چشم خود را بکشند. به عنوان مثال با یک مداد چشم کمرنگ محدوده خط چشم نقطه چین زده می شود و سپس به کمک مداد چشم مایع یا جامد نقطه چین ها به یکدیگر متصل می شوند. می توان پس از کشیدن خط چشم قسمت هایی را که دست لرزش پیدا کرده است و منحرف شده است را با یک گوش پاک کن و کانسیلر تمیز کرد.

در آموزش خط چشم برای مبتدی ها نحوه کشیدن خط چشم نامرئی نیز آموزش داده می شود. مبتدی ها می توانند از یک مداد چشم استفاده کنند و خطی که بین مژه های پلک بالا وجود دارد را پرکنند. همچنین می ‌توان این کار را برای داخل چشم نیز انجام داد. کسانی که چشمانی گرد و درشت دارند می توانند فاصله بین مژه های پلک پایین را با مداد چشم پرکنند. با این کار چشمان آنها ظریف و زیبا تر می شود.

آموزش خط چشم با مداد

خط چشم چیست

کشیدن خط چشم با مداد آسان تر از کشیدن خط چشم های مایع است؛ مبتدیان می ‌توانند با چند ترفند به راحتی از طریق مداد خط چشم های حرفه ای بکشند. مداد چشم از پخش شدن ریمل در هنگام کشیدن خط چشم جلوگیری می کند.

همچنین برای کشیدن خط چشم های دودی مداد چشم استفاده می شود.

برای کشیدن خط چشم با مداد، ابتدا باید با استفاده از پرایمر چربی های طبیعی پشت پلک پاک شود. پس از پاک کردن چربی های پشت پلک با استفاده از انگشت پوست پلک کشیده شده و نگه داشته می شود. نقاط کوچکی از سمت داخل پلک به سمت خارج علامت گذاری می شود. این نقاط باید به خط مژه نزدیک باشند. اگر می‌خواهید خط چشم نازک بکشید باید نوک مداد تیز باشد و اگر می‌خواهید خط چشم پهن باشد باید از کناره های مداد استفاده کنید. پس با نوک مداد طرح خظ چشم نقطه گذاری می شود و نقاط علامت گذاری شده به یکدیگر وصل می شود.

با استفاده از این تکنیک می توانید برای پلک پایین نیز خط چشم بکشید.

آموزش خط چشم با مداد رنگی

مداد چشم ها در رنگ های مختلف وجود دارند؛ با توجه به رنگ چشم، رنگ پوست و فرم چشم باید رنگ مناسب مداد چشم را انتخاب کرد.

مداد چشم رنگی برای چشم های ریز: کسانی که چشم های ریزی دارند می توانند از خط چشم های رنگ روشن استفاده کنند؛ خط چشم رنگ روشن باعث می شود تا چشم ها درشت تر نشان داده شود. افراد چشم بادامی می ‌توانند از خط چشم ماژیکی نازک استفاده کنند این خط چشم ها در رنگ های مختلف وجود دارند. خط چشم های ماژیکی خط ظریف و نازکی روی پلک ها ایجاد می کند و فرم چشم ها را زیبا تر نشان می دهند. افراد چشم بادامی باید به گونه ای خط چشم بکشند که خط گوشه چشم نازک باشد و در قسمت میان چشم ضخیم تر شود. خط چشم گربه ای می‌تواند خط چشم مناسبی برای چشم های ریز باشد. افراد چشم بادامی نباید پلک داخلی خود را خط چشم بکشند زیرا این کار باعث کوچک تر شدن چشمان آنها می شود.

مداد چشم رنگی برای چشم های درشت: افراد چشم درشت می ‌توانند خط چشم های قهوه ای، شکلاتی، سورمه ای و طوسی را انتخاب کنند. افراد چشم درشت با رنگ چشم قهوه ای با خط چشم سرمه ای بسیار زیباتر به نظر می رسند. همچنین افراد چشم درشت می توانند از خط چشم مشکی داخل چشم خود و از خط چشم زیتونی بیرون پلک خود استفاده کنند؛ خط چشم زیتونی می ‌تواند چشم های قهوه ای را جذاب تر کند.

سایه نقره ای براق در کنار خط چشم دودی می تواند گزینه مناسبی برای چشمان درشت باشد.

مداد چشم رنگی برای چشمان آبی: مداد چشم هایی به رنگ طلایی، مسی، آبی روشن، آبی نفتی و‌ صورتی هستند؛ می‌توانند گزینه های مناسبی برای چشمان آبی رنگ باشند. با این مداد چشم ها آبی بودن چشم ها آشکارتر می شود و جذابیت زیادی ایجاد می کند. همچنین این افراد می ‌توانند از سایه چشم های آبی رنگ و نقره ای رنگ برای جذابیت بیشتر خط چشم استفاده کنند.

خط چشم مناسب برای چشم های میشی: افرادی که رنگ چشم های آنها بین سبز و قهوه‌ای است و اصطلاحاً به آن ها چشم‌ میشی رنگ می ‌گویند؛ می ‌توانند برای جذابیت بیشتر از خط چشم های سبز، قرمز پر رنگ، لاجوردی، طلایی و زرد استفاده کنند.

مداد چشم رنگی برای چشم های سبز رنگ: خط چشم نقره ای، آبی نفتی، نارنجی، برنزی، جیگری، بنفش و قرمز می ‌تواند رنگ مناسب برای چشم های سبز رنگ باشد.

مداد چشم های رنگی اگر به صورت صحیح و به جا استفاده شوند؛ می توانند به جذابیت افراد کمک کنند. خط چشم های رنگی بیشتر مناسب جشن ها و مراسم غیر رسمی است و ست کردن آنها با لباس می تواند افراد را شیک نشان دهد. خط چشم های مشکی و تیره رنگ بیشتر مناسب مراسم های رسمی است و استفاده از خط چشم های رنگی برای مراسم رسمی توصیه نمی شود.

آموزش خط چشم دخترانه ساده

آموزش خط چشم دخترانه ساده یکی از آموزش های کاربردی در میکاپ صورت است. خط چشم های ساده دخترانه بسیار کاربردی هستند و تقریبا می ‌شود در همه جا از آنها استفاده کرد.

برای کشیدن خط چشم ساده دخترانه ابتدا باید به کمک کانسیلر اطراف چشم ها را مقداری تیره کرد. گوشه داخلی چشم بهتر است کمی تیره تر شود. بعد از اینکه کانسیلر به خوبی در اطراف چشم پخش شد؛ از پرایمر استفاده می شود. پرایمر به فیکس شدن آرایش و ماندگاری بیشتر آن کمک می کند. برای کشیدن خط چشم ساده دخترانه می توان از تمامی خط چشم های مایع و جامد استفاده کرد. می‌توان به فاصله کمی از مژه ها و از قسمت گوشه داخلی چشم یک خط چشم ساده کشید و بلافاصله پس از رسیدن به آخرین مژه خط چشم را بست و امتداد نداد. می توان با استفاده از فرمژه مژه ها را به مقدار کمی فر کرد تا زیبایی چشم ها بیشتر شود.

خط چشم ساده دخترانه می تواند برای چشم هایی که حالت گرد دارند مدل بسیار مناسبی باشد. خط چشم ساده می ‌تواند به دو صورت نازک و ضخیم کشیده شود که نوع نازک آن برای چشم های گرد مناسب تر است.

افراد مبتدی می ‌توانند ابتدا با استفاده از مداد به صورت کمرنگ خط چشم خود را بکشند؛ سپس با استفاده از خط چشم مایع خط چشم خود را پررنگ کنند.

خط چشک باریک کشیدن

آموزش خط چشم نازک

یکی از آموزش های اصلی در میکاپ است. برای کشیدن این نوع خط چشم می ‌توانید از چسب استفاده کنید. چسب کمک می کند تا خط چشم به صورت منظم و تمیز و بدون انحراف کشیده شود. تکه ای چسب کاغذی یا شیشه ای را به گوشه چشم بزنید؛ سپس در قسمت بیرونی چشم، خط چشم را به سمت بالا یا پایین رسم کنید. کسانی که چشم های درشت دارند بهتر است خط چشم را به سمت پایین و کسانی که چشمان ریزی دارند بهتر است خط چشم را به سمت بالا بکشند. سپس می ‌توانید از قسمت گوشه داخلی چشم خط چشم را رسم کنید تا به قسمت خط خارجی برسید. اگر برای کشیدن خط چشم در قسمت گوشه چشم نیز دچار مشکل هستید؛ می توانید تکه ای چسب کاغذی از انتهای چشم به سمت گوشه داخلی چشم خود بچسبانید.

برای کشیدن خط چشم نازک به صورت صاف و سریع می توان یک مداد چشم دودی رنگی خریداری کرد. با استفاده از مداد چشم دودی یک خط صاف در پشت چشم کشیده می شود سپس با استفاده از انگشت محو می شود تا حالتی شبیه به سرمه پیدا کند. این کار حالتی به زیبا چشمان فرد می دهد. خط چشم های نیمه ای هم می توانند مدل های مناسب و زیبایی باشند. این خط چشم ها سر تا سر پلک کشیده نمی شوند و از سمت مرکز پلک تا قسمت بیرونی پلک کشیده می شوند. هم افراد چشم درشت و هم افراد چشم ریز می توانند این نوع خط چشم را انتخاب کنند. خط چشم های نازک تر نسبت به خط چشم های درشت تر راحت تر کشیده می شوند و گزینه مناسب تری برای آرایش های محو و لایت هستند.

آموزش خط چشم نامرئی

یکی از بهترین مدل های خط چشم نازک، خط چشم نامرئی است که چشمان افراد را ظریف تر نشان می دهد. این خط چشم باعث می شود که مژه ها متراکم تر به نظر برسند. مداد سرمه بهترین نوع مداد برای کشیدن این خط چشم است. برای کشیدن این خط چشم به آرامی مژه ها به سمت بالا کشیده می شود؛ سپس فاصله ی بین مژه های بالایی یعنی نقاط خالی پر رنگ می شود. کسانی که چشم های ریزی دارند؛ پس از کشیدن خط چشم پشت پلک ها می توانند از یک مداد چشم کرم رنگ یا سفید رنگ استفاده کنند و این نوع خط چشم را بکشند. با این کار می توانند چشم های خود را درشت تر و مژه ها را پر تر نشان دهند.

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *