هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش روت كردن موبايل به صورت كاملا مقدماتی با كامپيوتر و لپ تاب

دسته بندی : فناوری
1400/06/21

روت كردن چيست ؟

آموزش روت كردن موبايل به صورت كاملا مقدماتی

برای‌ همه ما پيش آمده است كه ميخواهم تسلط بيشتری به موبايل خود داشته باشيم و بتوانيم داخل آن به اصطلاح فرو برويم و به همه موارد دسترسی داشته باشيم ، ما با روت كردن موبايل خود و يا تبلت تمام اطلاعات شما پاك شده ( منظور از اطلاعات شما اين است كه تمام ضمانت و گارانتی شما حذف و ديگر پشتيبانی نخواهد شد و يا شركت های سازنده موبايل ديگر شما را پشتيبانی نخواهند كرد ) ؛ در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر اين داريم كه آموزش روت كردن موبايل را برای‌ شما عنوان كنيم .

سوال اصلی ما در رابطه با روت كردن موبايل بود ، در پاسخ به آن بايد عنوان كرد كه روت كردن به ما امكانات بسيار ويژه ای را ميدهد از جمله اينكه ما به داخل موبايل خود نفوذ كرده و تمام امكانات خود را سفارشی كنيد ، برخی از امكانات كه شركت ها آن را برای شما مسدود كرده اند و با روت كردن موبايل خود قوانين آن را شكسته ايد و دارا‌ی آن اماكانات خواهيد شد .

 

 

آموزش روت كردن موبايل :

تا به اينجای مقاله تمام جوانب برای شما بررسی شده و نظرات و پيشنهادات ما به شما داده شده است و حالا وقت آن رسيده است كه آموزش روت كردن موبايل را برای شما عرض كنيم و نكته حائز اهميت اين است كه بايد از كامپيوتر خود استفاده كنيد و به اين دليل كه امنيت بيشتری نسبت به نرم افزار های موبايلی دارد و تمام موارد را مو به مو اجرا كنيد و سعی كنيد هر يك از آنها را جا نيدازيد .

  1. در ابتدا وارد تنظيمات موبايل خود شويد و وارد بخش اتصالت (USB debugging ) و گزينه مورد نظر را بر روی‌ (Developer option ) قرار دهيد و كابل موبايل را به كامپيوتر خود وصل كرده و دوباره بايد وارد منوی تنظيمات موبايل شويد و بر روی‌ گزينه About شده و در بر روی‌ Build Number 8 بار كليك فرماييد .
  2. در قدم دوم از آموزش روت كردن موبايل بايد قفلی به نام bootloader را باز كنيد ،‌ باز كردن اين قفل كمی سخت است به اين دليل كه در هر موبايل روش های خاص خود را در پيش دارد (‌ وارد درايو های fastbood درايو های خود شويد و ADB را در آنجا نصب كنيد و با نصب كابل شارژر به موبايل شاهد باز شدن قفل خواهيد شد )
  3. حال وقت آن فرا رسيده است كه نرم افزار kingoroot را دانلود كنيد و بعد از نصب آن و اجرا آن بر روی Connect  ( البته اين برای زمانی‌ است كه شما كابل را به كامپيوتر خود وصل كرده ايد ) در تصوير پايين برای‌ شما به نمايش در آورده ايم .

آموزش روت كردن موبايل به صورت كاملا مقدماتی

4- بعد از متصل كردن موبايل خود به نرم افزار برای شما عبارت start root به نمايش در می آيد و اينكه حتما شما نبايد قبلا موبايل خود را روت كرده باشيد ، بعد از كليك بر روی ‌گزينه مورد نظر برای  روت كردن موبايل شما انجام خواهد شد . ( همانند تصوير پايين )

آموزش روت كردن موبايل به صورت كاملا مقدماتی

5- در مرحله آخر هم برای ‌شما پيامی مبنی بر موفقيت آميز بودن روت كرردن برای‌ شما به نمايش در خواهد آمد .

آموزش روت كردن موبايل بدون كامپيوتر :

در مرحله قبلی‌ آموزش با كامپيوتر را برای شما عنوان كرده ايم و در اين بخش از آموزش كار با موبايل را برای شما آموزش خواهيم داد ؛ كار با موبايل برای شما بسيار آسان خواهد بود به اين دليل كه كافی است كه نسخه اندرويد برنامه kingoroot را برای‌ موبايل دانلود كنيد و با نصب آن بر روی سيستم عامل خود با كليك كردن بر روی‌ گزينه استارت شاهد روت شدن موبايل خود خواهيد شد . ( نكته بسيار مهمی كه بايد بگوييم اين است كه توجه داشته باشيد برند موبايل شما برای‌ كدام شركت است اگر برای هوآوی است همانند مراحل بالا آن را اجرا كنيد .

 

روت كردن موبايل چه فايده ایی بر رو‌ی سيستيم عامل موبايل شما دارد‌ ؟

آموزش روت كردن موبايل خيلی‌ به موبايل شما كمك مي كند ، اين آموزش مختصر افرادی است كه گيمر هستند و فقط ميخواهند با موبايل خود بازی كنند ، روت كردن موبايل باعث افزايش سرعت پردازنده شما و سی پی يو مي شود و سرعت عمل دستگاه شما را چند برابر خواهد كرد علاوه بر اين مورد ، يكی از مهمترين فوايد روت كردن موبايل حذف نصب نرم افزار هایی است كه توسط موبايل نصب شده است و شما اجازه حذف نصب آن را نداريد كه به اصطلاح به آنها ( بلود وير )‌ گفته مي شود ، يكی ديگر از امكاناتی كه روت كردن موبايل به شما ميدهد افزودن افزونه های موبايل است كه در فروشگاه قابل نصب هستند و اما افزونه ها به شما اجاز بررسی سيستم خود و يا برخی‌ از ويژگی های برند های موبايل های ديگر كه دارای ‌تم خاصی هستند را ميتوانيد به موبايل خود اضافه كنيد و بدون هيچ مشكلی آن را اجرا كنيد .

 

روت كردن موبايل چه معايبی را برای موبايل شما به ارمغان می آورد ؟

آموزش روت كردن موبايل هم برخی‌ از معايب دارد كه نسبت به فوايد آن خيلی‌ چشمگير هستند و البته در مورد معايب آنها بايد عرض نماييم كه :

  • از كار افتادن رام شما : برخی از مواقع افراد به سيستم عامل خود نگاهی‌ نمي كنند و همين عامل باعث آن خواهد شد كه رام آنها خراب شود و علاوه به سيستم عامل موبايل بايد به راهنمای روت كردن برند موبايل خود بايد دقت كنند به اين دليل كه برخی از روت ها برای‌ برند های خاص موبايلی هستند .

 

  • لغو گارانتی‌ شركت : علاوه بر خراب شدن موبايل گارانتی موبايل شما هم لغو خواهد شد به اين دليل كه شركت های موبايل اين عمل را خارج از قوانين ميدانند و اين كار شما باعث زير پا گذاشتن قوانين خواهد شد ، برخی از مواقع هم شما ميخواهيد از برخی از نرم افزار های پاك شده اختصاصی استفاده كنيد و كافی است كه آنها را دوباره دانلود كرده و نصب و اجرا كنيد .

 

  • غيرفعال شدن برخی‌ از پشتيبانی های موبايل : با زير پا گذاشتن قوانين شركت ها برخی‌از سيستم عامل ها كه آپشن های خاصی را برای‌ شما فراهم مي كنند ديگر سيستم شما را بلاك كرده و از آنها ديگر نمي توانيد استفاده كنيد و آن آپشن ها عبارت اند از Google Pay و Barclays Mobile Banking و Sky Go و Virgin TV Anywhere و Netflix برخی‌ از اين موارد برای شما غير فعال خواهد شد .

 

  • به خطر افتادن سيستم امنيتی موبايل : با روت كردن موبايل سيستم های امنيتی شما را بلاك كرده و شما بايد سيستم امنيتی جديد را دانلود كنيد و برخی از نرم افزار ها از اين مواقع سواستفاده كرده و با ساخت برنامه های مشابه شما را فريب داده و باعث به خطر افتادن سيستم موبايل شما خواهد شد .

 

( نكته مهم در رابطه با معايب روت كردن موبايل بايد عرض شود كه وقتی شما از روت كردن موبايلي خود پشيمان هستيد ميتوانيد آن را unroot كنيد و به سيستم را به حالت اوليه خود برگردانيد ولی ديگر موبايل شما ديگر به حالت اوليه خود برنمي گردد )

 

نكات مهم در رابطه با روت كردن موبايل :

  1. اطلاعات خود را يادداشت كنيد : در رابطه با پاك شدن اطلاعات موبايل خود سعی كنيد با موبايل ديگی از روی آنها عكس هایی‌ بگيريد و در صورت نياز به‌آنها مراجعه كنيد و سعی داشته باشيد از آنها بكاپ داشته باشيد .
  2. به تنظيمات مورد نظر در رابطه به رام مراجعه كنيد و از آنها درخواست پشتيبانی از آنها داشته باشيد و از مشكلات خرابی رام جلوگيری فرماييد .
  3. موقع روت كردن موبايل صد در صد بايد دستگاه شما به اينترنت متصل باشد كه بتوانيد از فرايند روت كردن نتيجه مثبتی بگيريد در غير اين صورت به مشكل بر خورد خواهيد كرد .
  4. از شارژ باتری موبايل خود اطمينان حاصل فرماييد كه در حين روت كردن شايد موبايل شما خاموش شود و به ناسازگاری‌ موبايل كه غير قابل جبران است بر برخورد كنيد ( ميزان حداكثر باتری 80 درصد )

 

 

سخن پايانی :‌ در انتهای اين مطلب از سايت برتر آموز اميدوار هستيم نهايت بهره را برده باشيد و در آخر هم بايد عرض نماييم كه تمام موارد را به ترتيب انجام دهيد و سعی نكنيد كه يكی از آنها را انجام ندهيد به اين دليل كه باعث ضعف در سيستم شما خواهد شد ؛‌ پيشنهاد ما به شما اين است كه اصلا موبايل خود را روت نكنيد به اين دليل كه در فروش موبايل خود به مشكل خواهيد خورد و يا اصلا موبايل شما شايد ديگر فروش نرود و در صورت غير نياز روت نكنيد .

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *