هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ای نماد چیست؟

ای نماد چیست؟ آموزش دریافت Enamad

1400/10/30

ای نماد مسئله مهمی که صاحبین سایت ها و فروشگاه های اینترنتی درگیر دریافت آن هستند و به علت نا آگاهی در این زمینه زمان زیادی را از دست می دهند و دیرتر وارد عرصه فروش آنلاین میشوند. دریافت ای نماد برای اعتماد سازی کاربران بسیار اهمیت دارد. گرچه امروزه با جا افتادن خرید آنلاین و فروشگاه های اینترنتی مردم می توانند بهتر به کسب و کار شما اعتماد کنند ولی باز هم دریافت ای نماد برای مطمئن کردن کاربران و جلب کردن بیشتر اعتمادشان خالی از لطف نیست.

برای اینکه بخواهید ای نماد بگیرید اولا که نیاز نیست فرد متخصص را استخدام کنید بلکه راحت با خواندن مقاله آموزشی می توانید این این نماد را دریافت کنید، همچنین نیاز به شرکت در وبینار ها و کلاسی نیست، زیرا پروسه دریافت ای نماد بسیار ساده است و هر شخصی میتواند با آموزش صحیح این کار را انجام دهد.

پس برای خواندن مقاله ای نماد چیست؟ در ادامه با برتر آموز همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • نماد الکترونیکی چیست؟( ای نماد چیست؟ )
  • انواع لوگو در ای نماد چیست؟
  • چرا باید ای نماد یا نماد الکترونیکی دریافت کرد؟
  • دریافت نماد الکترونیکی الکترونیکی چه زمانی طول می کشد؟
  • برای دریافت نماد الکترونیکی چه شرایطی باید داشته باشیم؟
  • پس از اینکه نماد الکترونیکی را دریافت کردیم چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟
  • چگونه می توان ای نماد را تمدید کرد؟
  • آیا امکان اینکه ای نماد را لغو کنیم وجود دارد؟
  • آیا میتوان پس از دریافت ای نماد دامنه خود را تغییر داد؟
  • چگونه به لوگوی ای نماد یک سایت اعتماد کنیم؟
  • خلاصه آموزش مراحل ثبت نام ای نماد

نماد الکترونیکی چیست؟( ای نماد چیست؟ )

نماد الکترونیکی یا ای نماد یک لوگو است که به سایت های واجد شرایط برای تایید صلاحیت و هویت فروشگاه اینترنتی اعطا میشود. با دریافت این نماد کاربران به شما می توانند در خرید های اینترنتی خود اعتماد کنند. شما این لوگو را در فوتر سایت خود قرار می دهید و کاربران با کلیک روی آن به سایت ای نماد ارجاع داده میشوند و اطلاعات کسب و کار شما را مشاهده می کنند.

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی

انواع لوگو در ای نماد چیست؟

در سایت نماد الکترونیکی اعتبار و کیفیت سایت ها با ستاره نمایش داده میشود، هرچه تعداد ستاره ها بالاتر باشد سطح اعتماد و اعتبار وب سایت مورد نظر بیشتر است. حال در این میان این لوگو چند نوع دارد که به آن می پردازیم:

نماد موقت:

سایت هایی که حداقل معیار های موجود را از نظر اینماد دارند، برای اینکه در دریافت اینماد تسریع بدهند، نماد موقت به آنها داده میشود. همانطور که از اسم آن پیداست این نماد موقت است.

نماد دائم یک ستاره :

پس از اینکه سایت نماد الکترونیکی به شما نماد موقت اعطا کرد، حال نوبت این است که مدارک شما به طور کامل بررسی گردد و نماد دائم یک ستاره به سایت شما داده شود.

نماد دائم دو ستاره :

پس از اینکه نماد دائم یک ستاره را دریافت کردید، می توانید برای دریافت نماد دائم دو ستاره اقدام کنیدو شرط گرفتن نماد دائم دو ستاره داشتن گواهینامه SSL است. اگر با SSL آشنایی ندارید پیشنهاد میشود مقاله گواهینامه SSL چیست؟ را مطالعه نمایید.

چرا باید ای نماد یا نماد الکترونیکی دریافت کرد؟

جلب اعتماد کاربران

این سوال پرسشی است که برای هر کسب و کاری ممکن است پیش آید که اصلا لزوم دریافت ای نماد چیست؟ همانطور که در ابتدای مقاله راجب به آن صحبت کردیم شما با داشتن نماد الکترونیکی در سایت خود به جلب اعتماد مشتری می پردازید و این جلب اعتماد مشتری ها برای شما خرید این کاربران را به همراه دارد یعنی تا اعتماد سازی نکنید، ممکن است به فروش هم نرسید.

دریافت درگاه به روش مستقیم

یکی از شرایط داشتم درگاه های بانکی مستفیم داشتن ای نماد یا نماد الکترونیکی است که از شرایط اصلی و مهم به شمار میرود. اگر در این زمینه اطلاعات ندارید حتما مقاله معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران را مطالعه نمایید. همچنین اگر سیستم تحویل درب محل برای شما اهمیت دارد به راحتی با اداره پست با داشتن سایت نماد الکترونیکی می توانید این کار را انجام دهید.

دریافت نماد الکترونیکی الکترونیکی چه زمانی طول می کشد؟

در این مرحله بررسی می کنیم که از لحاظ زمانی دریافت نماد الکترونیکی چه مقدار زمان می برد. برای دریافت نماد الکترونیکی قبل از پاندمی کرونا نیاز به حضور فیزیکی بوده است و شما برای اثبات هویت باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کردید و هویت خود را ثبت کنید. ولی امروزه نیازی به این موارد نیست و شما با طی کردن مراحل در سایت ای نماد می توانید به ثبت هویتی آنلاین بپردازید.

برای اینکه نماد دریافت کنید مشمول پرداخت یک سری هزینه هستید که تمامی این هزینه ها در سایت ای نماد به طور کامل شرح داده شده است.

میانگین زمان دریافت نماد الکترونیکی مانند باقی کارهای اداری کمی زمان بر است، پس بهتر است دریافت نماد را به تایم های نهایی شروع کسب و کارتان موکول نکنید و زمان مناسبی را برای اینکار در نظر بگیرید چون اگر پرونده شما ناقص باشد زمان دریافت نماد کمی طولانی تر خواهد شد.

خرید امن

خرید امن

برای دریافت نماد الکترونیکی چه شرایطی باید داشته باشیم؟

جالب است بدانید که دریافت نماد الکترونیکی ویژگی های منحصر بفرد خود را دارد و همه افراد واجد شرایط دریافت ای نماد نیستند، در ادامه به بررسی شرایط دریافت نماد الکترونیکی می پردازیم:

داشتن حداقل سن 18 سال

برای اینکه نماد الکترونیکی دریافت کنید باید حداقل سن شما 18 سال باشید و اگر زیر این سن باشید واجد شرایط دریافت نماد الکترونیکی نخواهید بود. اگر شما فردی زیر 18 سال هستید و نیاز به دریافت این نماد را دارید می بایست از طرف دادگاه حکم رشد دریافت کنید و به کارشناسان ای نماد ارائه دهید.

فروش کالا و عرضه خدمات در سایت

اگر سایت شما یک فروشگاه اینترنتی است که در آن به فروش کالا و عرضه محصولات و خدمات می پردازید، ضروری است برای آن نماد الکترونیکی دریافت کنید. اما اگر سایت شما خبری است و اصلا به خرید و فروش نمیپردازید واجد شرایط دریافت نماد الکترونیکی نخواهید بود.

درج قیمت در سایت

قیمت تمامی محصولات و خدمات شما در سایت باید کاملا مشخص باشد و همگی درج شده باشد همچنین در قسمتی که مشتری میخواهد وارد درگاه شود و هزینه را پرداخت کند باید به او پیش فاکتور نشان داده شود. داشتن این موارد از الزامات ای نماد است.

صاحب امتیاز دامنه

امتیاز دامنه سایت برای اشخاص حقیقی باید به نام فرد درخواست دهنده نماد الکترونیکی باشد و برای افراد حقوقی باید و به نام شرکت یا یکی از اعضای هیات مدیره باشد. برای اینکه بخواهید افراد صاحب امتیاز دامنه ها را متوجه شوید کافیست وارد سایت Who is شده و نام دامنه را سرچ نمایید حال اطلاعات به شما نمایش داده میشود.

تائید صلاحیت

شما در این مرحله نیاز به تائید صلاحیت دارید. در این قسمت نیاز ندارید حضوری مراجعه کنید و این کار آنلاین انجام میشود و از سمت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا  این استعلام برای سایت ای نماد ارسال می شود.

پیشنهاد میشود مقاله ریمارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

پس از اینکه نماد الکترونیکی را دریافت کردیم چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

اگر در کسب و کار خود تغییر اطلاعاتی را داشتید باید در ای نماد این اطلاعات را اصلاح نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات شما باید کاملا با مدارک شما حالا چه حقیقی چه حقوفی تطابق داشته باشد.

محتوای متن تعهد نامه ای نماد را با دقت مطالعه نمایید و باید به آن پای بند باشید.

اگر از سوی ای نماد اخطار و یا اطلاعیه ای داشتید به هرچه سریع تر به آن پاسخ دهید و به آن موارد رسیدگی گردد.

چگونه می توان ای نماد را تمدید کرد؟

مدت زمانی که نماد الکترونیکی به سایت شما اهدا می شود دو سال است و پس از گذشت این مدت باید به تمدید آن بپردازید. برای تمدید میتوانید وارد پنل کاربری خود شوید و درخواست تمدید دهید، هنگام تمدید اگر مدارک شما تغییر پیدا کرده بود می بایست تغییرات را اعلام نمایید و سایت ای نماد پس از بررسی سابقه شما (این که شکایت داشتید یا خیر) فرآیند تمدید شما را پیش می برد و برای هر تمدید شما می بایست مبلغی را پرداخت نمایید. اگر تمامی موارد شما مرتب باشد، فرآیند تمدید پیچیده و زمان بر نخواهد بود.

آیا امکان اینکه ای نماد را لغو کنیم وجود دارد؟

بله بسیاری از کسب و کار ها هستند که میخواهند از ادامه ی کار خود انصراف دهند بنابراین نیاز پیدا می کنند تا نماد الکترونیکی خود را لغو و باطل نمایند. برای اینکار باید درخواست ابطال خود را با ذکر علت بعلاوه یکسری مدارک مانند نام صاحب امتیاز نماد الکترونیکی به همراه امضا و دیگر مدارک هویتی در اختیار ای نماد قرار دهید، تا پرونده شما باطل شود و آدرس دامنه سایت شما از لیست کسب و کار های دارای ای نماد خارج میشود.

آیا میتوان پس از دریافت ای نماد دامنه خود را تغییر داد؟

متاسفانه خیر. وقتی ای نماد برای یک دامنه صادر میشود امکان تغییر آن وجود ندارد. اگر می خواهید برای دامنه جدیدی نماد الکترونیکی بگیرید کافیست ، در پنل خود به افزودن کسب و کار جدید مراجعه کنبد.

چگونه به لوگوی ای نماد یک سایت اعتماد کنیم؟

وقتی شما وارد یک سایت می شوید تنها دیدن لوگوی آبی نماد الکترونیکی کافی نیست و شما باید مطمئن شوید این نماد اعتبار دارد یا خیر!! تنها کافیست روی نماد الکترونیکی کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید. در این صفحه آدرس است ؛ اطلاعات کاربری نمایش داده میشود حتی شما  آدرس سایت و ساعت کاری را هم میتوانید مشاهده کنید. اگر این کسب و کار تخلف داشته و یا شکایتی از آن شده باشید در این صفحه نمایان است و می توانید مشاهده کنید.

پیشنهاد میشود بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

ای نماد

ای نماد

خلاصه آموزش مراحل ثبت نام ای نماد

در مرحله وارد وارد سایت enamad.ir شوید و با توجه به حقیقی و حقوقی بودن کسب و کار خود شروع به ثبت نام نمایید. حتما از قبل از ثبت نام آدرس ایمیل فعال برای خود داشته باشید زیرا نیاز است وارد ایمیل شوید و حساب کاربری خود را تایید نمایید.

بعد از اینکا وارد داشبورد سایت ای نماد میشوید و از پنل سمت راست تکمیل اطلاعات ، تکمیل فرم اطلاعات را انتخاب نمایید که باید اطلاعات خود را وارد نمایید.

در قسمت بارگزاری مدارک ، مدارک مورد نیازی که در سایت گفته شده را بارگزاری می کنید، سعی کنید مدارک را با کیفیت قابل قبولی بارگزاری نمایید.

در قسمت احراز اطلاعات ، به تایید صحت اطلاعات تلفن همراه و تایید صحت تلفن ثابت میپردازید در ادامه کافیست از طریق تلفن های خود به شماره ای نماد تماس بگیرید.

در قسمت کسب و کار به افزودن نام دامنه بپردازید. که میباست آدرس و پست الکترونیکی و ساعت کاری انتخاب نمایید.

اگر تمامی موارد را طی کرده باشید مدارک شما به کارشناس ارسال میشود و باید منتظر تایید کارشناس باشید. پس از تایید کارشناس به پرداخت حق مبلغ ای نماد می پردازید و قطعه کد HTML مربوط به سایت شما برای شما قرار میگیرد. شما این قطعه کد را کپی کنید و در اختیار وب مستر خود قرار دهید تا ای نماد را در سایت قرار دهید. اگر در اطلاعات ای نماد شما مغایرت وجود داشت از طریق تیکت با کارشناسان در تماس باشید.

سخن آخر:

به بررسی توضیح ای نماد چیست؟ پرداختیم و تمام سوالات و توضیحات احتمالی شما را پاسخ دادیم. اگر با دریافت ای نماد هنوز دچار مشکل هستید از طریق تیکت با کارشناسان در ارتباط باشید. اگر در زمینه دریافت ای نماد تجربه ای دارید در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. اگر کسب و کار شما آنلاین است و فروش محصولات دارید برای اعتماد سازی حتما نماد الکترونیکی دریافت نمایید و در سایت خود قرار دهید، زیرا تاثیر بالایی در فروش شما خواهد داشت.

اگر به فضای مارکتینگ علاقه دارید لطفا آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *