هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو1

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

دسته بندی : سئو
1400/10/23

امروز قصد داریم درباره ی باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو صحبت کنیم و برخی از حدس و گمان های اشتباه راجب به موتور های جست و جو را بیان کنیم. اگر شما کارشناس سئو و دیجیتال مارکتر هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه برتر آموز باشید تا با این باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو آشنا شوید و بتوانید با کارفرمایان درباره ی این باورها صحبت کنید و آموزش صحیح درباره موتور های جست و جو دهید. وظیفه شما این است که درباره این باور های نادرست با جامعه هدف خود صحبت کنید و باور های درستی را رواج دهید.

اگر با کارفرمایان و شرکت های مختلف فرارداد بسته باشید، هنگام صحبت با این اشخاص متوجه خواهید شد که چه قدر میزان دانش درباره ی موتور های جست و جو کم است و این افراد از شما انتظارات عجیبی درباره ی موتور های جست و جو خواهند داشت. پس بهتر است قبل از عقد هر قراردادی این موضوع را با کارفرما در میان بگذارید و یا این مقاله را برایشان ارسال کنید.

اگر به سئو علاقه مند هستید پیشنهاد میشود آموزش سئو برتر آموز را مطالعه نمایید. در ادامه با برتر آموز همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • بررسی باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

بررسی باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

همه ی ما می دانیم که استفاده از کلمات کلیدی در محتوا ها و صفحات وبسایت ها از اهمیت بالایی برخورددار است. زیرا ما با استفاده از همین کلمات کلیدی به گوگل نشان می دهیم که این کلمه برای ما اهمیت بالایی را دارد. ولی به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از این کلمات کلیدی حد و اندازه ای دارد و باید متعادل رفتار کنید.

برای مثال در نظر بگیرید کلمه کلیدی سایت شما خرید کالای X است. حالا در نظر بگیرید که می خواهید برای این کلمه محتوا بنویسید و در هز پاراگرافی قید کنید که برای خرید کالای X  کلیک کنید، برای خرید کالای X ادامه دهید، برای مطالعه درباره خرید کالای X همراه باشید و…… زیاده روی درباره ی این کلمات باعث میشود که کاربر از خواندن متن زده شود و مهم ترین این که موتور جست و جوی گوگل شما را به عنوان اسپم در نظر می گیرد و برای صفحه شما و سایت شما امتیاز منفی در نظر گرفته میشود.

اگر دقت کرده باشید حتی افزونه yoast seo هم به این نکته حساس است و وقتی که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می کنید به شما هشدار می دهد که بیش از اندازه بهینه نکنید این برای شما مضر است.

پس وب مستر ها پیشنهاد می دهند که از کلید واژه ها استفاده نکنید ولی زیاده روی نکنید. موتور های جست و جو امروزه بسیار هوشمند هستند و این استفاده بیش از حد کلمات کلیدی را تشخیص می دهد.

پیشنهاد میشود مقاله روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو را مطالعه نمایید.

استفاده از تبلیغات پولی برای گرفتن رتبه در موتور های جست و جو

استفاده از تبلیغات کلیدی برای گرفتن جامعه هدف و افزایش فروش بسیار موثر است. ولی این طور نیست که فقط با تبلیغات کلیدی PPC بتوانید رتبه بگیرید. شما تنها با این کار نمی توانید بگویید سئو انجام داده اید .

در واقع در برخی از پروژه ها مشاهده می کنیم که کارفرمایان برای سئو سایت خود فقط می خواهند که تبلیغات کلیکی انجام دهند که این یک باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو است.

تبلیغات PPC به تنهایی برای سئو و بهینه سازی موثر نیست زیرا هیچ شواهدی . بیانیه ای از گوگل درباره اینکه فقط با تبلیغات کلیکی سئو کنید صادر نشده است.

پیشنهاد میشود حتما مقاله آموزش تبلیغات کلیکی را مطالعه نمایید.

پس به تنهایی از تبلیغات کلیکی به عنوان راهی موثر برای بهینه سازی رتبه در موتور های جست و جو استفاده ننمایید.

برچسب های متا (Meta Tags)

برچسب های متا در گذشته برای بهبود رتبه در گوگل بسیار اهمیت داشته است ولی امروزه استفاده بیش از حد برچسب های متا دیگر موثر نیست و حتی امتیاز منفی هم در نظر گرفته می شود. بسیاری از سئو کاران در قسمت برچسب های محتوا بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده می نمایند و گوگل این مورد را اسپم تشخیص می دهد. زیرا شما در قسمت برچسب تعداد زیادی از کلمات کلیدی بی ربط را وارد می نمایید و باعث سردرگمی موتور های جست و جو می شوند که بدون اینکه محتوای آنها بررسی شود در گوگل رتبه بگیرند.

امروزه به جای متا تگ ها مواردی مانند  برچسب عنوان (Title Tag) و برچسب توضیحات متا(Meta Description Tags) اهمیت بسیار زیادی دارند و سئو کاران عزیز باید به این موارد توجه کنند. متا تگی به نام Robots.txt وجود دارد که توسط آن به گوگل می توانید بفهمانید که چه مواردی را بررسی کند و چه مواردی از اهمیت بالایی برخورددار نیست.

پس نسبت به متا تگ ها هوشیار باشید.

اسپم در موتور های جست و جو

اسپم ها در جست و جوی آنلاین همیشه وجود دارند، تاریخچه اسپم به دهه 1990 میلادی برمیگردد که برای ایجاد ترافیک دروغین کاربران در سایت و فریب دادن الگوریتم های گوگل به وجود آمده اند. باید اعلام کنم که اسپم ها هنوز هم وجود دارند اما موردی که الان تغییر کرده است، این است که موتور های جست و جو باهوش تر شده اند.

برای مثال بارها مشاهده کرده ایم که در سایت های با محتوای زرد، عنوان هایی مانند جدید ترین عکس بازیگران، عکس جدید فلان بازیگر با همسر و…. مشاهده کرده اید که فقط با همین عنوان های زرد چه ترافیک خوبی را به سایت خود هدایت می کردند. اما با توجه به پیشرفت خوب الگوریتم های گوگل دیگر این ترافیک دروغین توسط موتور های جست و جو قابل تشخیص است و گوگل برای آنها امتیازی در نظر نمی گیرد.

سعی کنید از اسپم ها استفاده ننمایید زیرا کاربران به شدت با اسپم مخالف هستند و آنها را کلافه می کند، همچنین موتور های جست و جو هم اسپم ها را تشخیص می دهند، پس به دردسر این کار نمی ارزد. سعی کنید به جای اینکه بخواهید اسپم تولید کنید به تولید محتوای با کیفیت بپردازید و از این راه ترافیک واقعی به سکت سایت خود هدایت کنید و از موتور های جست و جو امتیاز بگیرید.

به علت هوشمند شدن موتور های جست و جو دیگر روش های کلاه سیاه سازگار نیست و سعی کنید تمام معیار های گوگل را دقیق و بدون کلک انجام دهید.الگوریتم های پاندا برای مبارزه با اسپم ها بسیار پیشرفت کرده اند و به سرعت این موارد را تشخیص می دهند.

اسپم در موتور های جست و جو

اسپم در موتور های جست و جو

ساخت لینک های فریبکارانه

یکی از روش هایی که باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو است این است که با ساخت لینک های فیک می توانید در گوگل رتبه بگیرید. ساخت این لینک های فریبکارانه چند روش دارد که در ادامه به آنها می پردازیم و بررسی خواهیم کرد.

خرید و فروش لینک ها

خیلی از وب مستر ها هستند که برای اینکه بتوانند در گوگل زودتر نتیجه بگیرند به جای لینک سازی طبیعی ایجاد کنند، شروع به خرید لینک در حجم بالا می کنند. گوگل به سرعت این لینک های غیر طبیعی را تشخیص می دهد. به علت اینکه این لینک ها تاریخ اعتبار دارد و اگر شما تمدید نکنید، این لینک ها قطع میشود. برای مثال فرض کنید شما برای سایت خود 1000 تا لینک خریداری کردید و بدون تمدید این لینک ها همگی از سایت شما حذف می شوند که گوگل این حذف شدن را تشخیص میدهد و به رفتار شما مشکوک شده و امتیاز منفی در نظر میگیرد.

در مرحله بعدی ممکن است لینک های خریداری شده شما در سایت های زرد قرار گیرد و این هم باعث میشود از طرف گوگل امتیاز منفی را دریافت کنید.

سایت های پر از لینک (مزرعه لینک)

سایت هایی که لینک های زیادی را در خود جای میدهند، مزرعه لینک یا لینکدونی نامگذاری می شوند. قرار گرفتن لینک سایت شما در این نوع سایت ها علاوه بر اینکه امتیاز منفی در نظر میگیرد، هیچ گونه امتیازی ار لحاظ بک لینک در نظر نمیگیرد. پس از قرار گرفتن لینک های سایتتان در مزرعه های لینک به شدت دوری نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت را مطالعه نمایید.

تبادل لینک

تبادل لینک به این معنی است که شخصی لینک سایت شما را در سایت خودش قرار دهد و شما در عوض پول لینک سایت او را در سایت خود قرار دهید که به این روش تبادل لینک گفته میشود. خیلی از اوقات اصلا موضوعات سایت شما به هم ربطی نداشت. امروزه موتور های جست و جو به راحتی این تخلف را شناسایی می کنند و امتیاز منفی ای را برای شما در نظر می گیرند.

نمایش محتوای غیر واقعی به ربات های خزنده گوگل

در این روش اسکریپت های سایت شما تشخیص می دهند که بازدید کننده ربات است یا انسان. به محض تشخیص اگر ربات بود یک محتوا و اگر انسان بود یک محتوای دیگر و متفاوتی را به او نشان می دهند.  در واقع نوع محتوا ها برای انسان یا ربات های خزنده موتور های جست و جو متفاوت است.

موتور های جست و جو همواره به دنبال این تخلف هستند و بیان کرده اند که به محض تشخیص سایت را پنالتی می کنند. البته در سئوی کلاه سفید از این روش برای بهبود تجربه کاربری استفاده می شود. بهتر است قبل از اسفاده از این کار به خوبی درباره ی آن مطالعه داشته باشید.

صفحات با محتوای کم ارزش

برخی تصور می کنند که اگر صفحات زیادی را در سایت خود درست کنند از امتیاز بالایی برخورددار میشوند. اما باید بدانید که تعداد صفحات اصلا اهمیتی ندارد بلکه کیفیت صفحات مهم است. کیفیت از لحاظ محتوای مناسب، لینک سازی مناسب، استفاده از کلمه کلیدی مناسب، تجربه کاربری خوب و…. بررسی میگردد. بنابراین از ایجاد صفحات با محتوای کم ارزش خودداری نمایید. محتوای سایت خود را کپی نکنید که این مورد هم جزو کم ارزش بودن صفحه شما حساب می شود. در سال 2011 گوگل الگوریتمی به نام پاندا برای مبارزه با همین صفحات کم ارزش معرفی کرده است.

قابلیت اطمینان

سایت های که اطمینان بیشتری از نظر گوگل دارند نسبت به سایت هایی که اطمینان کمتری دارند، موفق تر هستند. حالا چه کاری انجام دهیم که برای گوگل قابل اطمینان باشیم: سرعت سایت خود را افزایش دهید یا از CDN ها و یا از افزونه های افزایش سرعت سایت استفاده نمایید.

سن سایت شما یک فاکتور مهم در قابل اطمینان بودن آن است. شما باید تولید محتوای زمان بندی شده و پایداری و درستی را داشته باشید و در کل به تولید محتوای سایت خود اهمیت دهید. باید بتوانید در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و لینک سایت خودتان را قرار دهید. پیشنهاد میشود مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ را مطالعه نمایید.

کیفیت لینک های داخلی و خارجی خود را افزایش دهید از رپورتاژ آگهی برای لینک سازی خارجی استفاده نمایید و از همه مهم تر امنیت سایت خود را بالا ببرید از این رو میتوانید از گواهینامه امنیتی SSL استفاده نمایید. پیشنهاد می شود مقاله چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنیم؟ را مطالعه نمایید.

ساخت لینک های فریبکارانه

ساخت لینک های فریبکارانه

تحلیل اسپم ها در Sundomains

موتور های جست و جو برای تشخیص و تحلیل اسپم ها حتی به Sundomains سایت های شما سر می زنند. پس حواس خود را جمع کنید تا در Sundomains ها دچار لغزش و خطا نشوید. زیرا به محض تشخیص گوگل ممکن است که پنالتی شوید.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو بپردازیم و نکاتی را بیان کنیم که انجام دادن و یا ندادن آنها ممکن است مسیر پروژه را عوض کنید. همیشه سعی کنید قانون ها و روش های درست را درباره ی موتور های جست و جو رعایت کنید تا بتوانید امتیاز و رتبه خوبی از موتور های جستو جو دریافت کنید.

اگر در مورد باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو تجربه ای دارید و یا اگر در این زمینه با شرکت و یا کارفرمایی مشکل داشتید لطفا در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *