هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟ در سئو سایت چه تاثیری دارد؟

دسته بندی : سئو
1399/11/10

بک لینک چیست و چرا به بک لینک نیاز داریم؟

بک لینک چیست؟ چرا به بک لینک نیاز داریم؟ چند نوع بک لینک داریم؟ چطور بک لینک طبیعی بسازیم؟ آیا بک لینک بخریم خوب است؟ قیمت بک لینک چقدر است؟ قیمت بک لینک به چه عواملی بستگی دارد؟ بک لینک فالو چیست؟ بک لینک نوفالو چیست؟ چطور بک لینک های سایت را ارزیابی کنیم؟ چطور بک لینک های مخرب را شناسایی کنیم و آن ها را حذف کنیم؟ و بسیاری سوالات دیگر که درباره بک لینک ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. اگر شما نیز قصد خرید بک لینک را دارید و نمی دانید چگونه و از کجا بک لینک بخرید و همچنین هنوز نمی دانید بک لینک چیست با ما همراه باشید. ما تمامی موارد در مورد بک لینک چیست و همچنین مدل های بک لینک را به شما در این مقاله جدید برتر آموز می آموزیم.

 

بک لینک چیست؟

بهتر است قبل از هر چیز به سوال بک لینک چیست پاسخ دهیم. بک لینک، لینک هایی هستند که از سایت دیگری به سایت ما اشاره می کند. شاید برای شما سوال باشد که مزایای بک لینک چیست؟ بک لینک ها مزایای زیادی دارند. یکی از مهمترین مزایای بک لینک این است که برای سایت شما ترافیک می آورد. ترافیک هایی که ارزشمند هستند و برای سئوی سایت بسیار عالی عمل می کنند. از دیگر مزایای بک لینک می توان به بالا بردن ماز رنک سایت شما اشاره داشت. به همین دلیل است که می گویند بهتر است از سایت هایی با ماز رنک بالا لینک بگیرید. برخی از سایت ها به رایگان به شما بک لینک می دهند. مانند وبلاگ ها، فروم ها و شبکه های اجتماعی که برای شروع دریافت بک لینک گزینه مناسبی هستند. اما برخی دیگر از سایت ها هستند که برای لینک گرفتن از آن ها باید هزینه ای نیز پرداخت کنید. مانند بک لینک هایی که از سایت های رپورتاژ و یا فوتر سایت ها دریافت می کنید. در ادامه با مدل های مختلف بک لینک بیشتر آشنا می شوید. همچنین با نحوه دریافت بک لینک طبیعی نیز بیشتر شما را آشنا می کنیم. باید بدانید که بک لینک در سئو تاثیر زیادی دارد و همچنین میتوانید در بخش آموزش سئو در این مورد بیشتر بیاموزید.

آیا بک لینک بخریم؟

آشنایی با انواع بک لینک

بک لینک ها به طور کلی در دو دسته بک لینک فالو و بک لینک نوفالو تقسیم می شوند. بک لینک فالو بک لینک هایی هستند که از اعتبار خود به اعتبار سایت شما می دهند. بک لینک فالو در بالا بردن ماز رنک سایت شما تاثیر زیادی از خود به جای می گذارند. اما بک لینک های نوفالو بک لینک هایی هستند که فقط معرف سایت شما هستند اما از اعتبار وب سایت خود به وب سایت شما نمی دهند. بک لینک نوفالو در بالا بردن میزان ترافیک سایت شما بسیار مفید هستند. شما می توانید با دریافت بک لینک فالو و ماز رنک بالا اعتبار و ماز رنک وب سایت خود را نیز افزایش دهید. اما بک لینک نوفالو تاثیر زیادی در اعتبار سایت شما ندارند. شاید سوال شما این باشد که وقتی بک لینک نوفالو تاثیر زیادی در سایت ما ندارند چرا باید بک لینک نوفالو بخریم؟ باید بدانید هنگامی که قصد دارید رپورتاژ منتشر کنید به نوعی شما دارید یک بک لینک میخرید، اگر نمیدانید رپورتاژ چیست میتوانید مقاله رپورتاژ چیست؟ را مطالعه نمایید.

در پاسخ می توان گفت گوگل می داند تعداد سایت هایی که لینک های فالو می دهند بسیار کمتر از وب سایت هایی هستند که لینک های نوفالو می دهند. بنابراین برای اینکه بتوانید بک لینک های طبیعی برای سایت خود دریافت کنید باید طوری رفتار کنید که گوگل نیز متوجه غیر عادی بودن بک لینک های شما نشود. باید به تناسب دریافت بک لینک های فالو و بک لینک های نوفالو دقت بیشتری داشته باشید. نظر سئو کارها در زمینه درصد بک لینک فالو و نوفالو متفاوت می باشند اما تقریبا همه آن ها موافق این موضوع هستند که باید درصد بک لینک های نوفالو بیشتر از بک لینک فالو باشد.

 

آیا بک لینک بخریم؟ یا بسازیم؟

تا اینجا با بک لینک چیست و همچنین انواع مدل های بک لینک سازی آشنا شدید. اکنون نوبت آن است که بدانیم آیا خرید بک لینک برای وب سایت شما مفید است یا خیر!

در پاسخ به این سوال باید بدانید که از جای معتبری بک لینک خود را خریداری نمایید. اعتبار وب سایتی که از آن بک لینک دریافت می کنید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که گرفتار وب سایت هایی که به اصطلاح دهکده بک لینک نام گذاری شده اند نشوید. زیرا این مدل وب سایت ها علاوه بر اینکه بر اعتبار سایت شما نمی افزایند بلکه اعتبار سایت شما را نزد گوگل کم می کنند و تاثیر منفی در سئو سایت شما خواهند داشت.

اما به طور کلی بک لینک ها اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد تاثیر مثبت بسیار زیادی در سئو سایت شما خواهد داشت. بنابراین اگر قصد خرید بک لینک را دارید حتما از جای معتبری این کار را انجام دهید تا تاثیر مثبت آن را در وب سایت خود ببینید. تاثیر بک لینک بر سئو سایت بر هیچکس پوشیده نیست. سایت ها برای رشد به بک لینک نیاز دارند. در بخش آموزش وردپرس به شما گفته ایم اگر قصد دارید سایت بسازید در هنگام بک لینک رفتن چطور و چگونه لینکسازی کنید.

 

آشنایی با تاثیر بک لینک در سئو سایت

تا کنون و تا به اینجای مقاله شما را با بک لینک چیست و انواع بک لینک آشنا کردیم. همچنین فهمیدید از کجا و در چه شرایطی بک لینک خریداری نمایید. حالا نوبت آن است که بدانید تاثیر بک لینک در سئو سایت به چه میزان می باشد؟

قبل از هر چیز باید بدانید که بک لینک در ترافیک سایت شما موثر می باشد. باید بک لینک هایی را خریداری نمایید که پیج اتوریتی و دامین اتوریتی وب سایت بالایی داشته باشد. اتوریتی یا همان قدرت دامنه باید از سایت شما بالاتر باشد تا بتواند در اتوریتی دامنه شما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. بنابراین در انتخاب سایت برای دریافت بک لینک بیشتر دقت کنید.

بک لینک چیست؟ - برتر آموز

قیمت بک لینک چقدر است؟

قیمت بک لینک ها به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر در نحوه قیمت گذاری بک لینک ها می توان به نوع بک لینک اشاره داشت. بک لینک ها در دو نوع بک لینک های فالو و بک لینک های نوفالو موجود هستند. بک لینک های فالو معمولا گران تر هستند. دومین مورد که در قیمت بک لینک تاثیر دارد پیج اتوریتی و دامین اتوریتی سایت می باشد. هر چه اتوریتی و قدرت سایت بالاتر باشد بک لینک گران تر می شود. اعتبار و ارزش سایت نیز از دیگر عوامل می باشد. سایت هایی که در میان مردم اعتبار بیشتری دارند برای دریافت بک لینک مناسب تر هستند و طبیعتا قیمت این مدل بک لینک ها نیز بالاتر می باشد.

 

بک لینک های زمان دارد و یا بک لینک دائمی! بک لینک های دائمی برای همیشه ماندگار هستند و پس از گذشت زمان پاک نمی شوند که این مدل بک لینک بیشتر توصیه می شوند. برخی از بک لینک ها نیز بعد از گذشت مدتی مثلا دو ماه حذف می شوند.( توجه داشته باشید که در هنگام خرید به شما اعلام می شود که بک لینک دائمی است یا مدت دارد. همچنین اگر مدت دار باشد مدت آن نیز مشخص می شود).

چطور بک لینک های سایت را ارزیابی کنیم؟

برای اینکه بدانید از چه سایت هایی برای سایت شما بک لینک گرفته شده است کافی است به سرچ کنسول سایت خود مراجعه کنید و در قسمت لینک های سایت خود بک لینک ها را مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین ابزارهای زیادی برای چک کردن بک لینک وجود دارد. بک لینک ها فالو و نوفالو سایت خود را ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید که برای طبیعی بودن بک لینک باید بک لینک نوفالو شما بیشتر باشد. همچنین قدرت پیج و دامنه هایی که از ان های بک لینک گرفته اید را ارزیابی کنید هر چه قدرت دامنه بالاتر باشد برای سایت شما ارزشمند تر می باشد. اگر به هر دلیلی بک لینک نامناسب و یا مخربی در سایت خود مشاهده نمودید به راحتی می توانید در سرچ کنسول disavow کنید. disavow به گوگل اعلام می کند شما از دامنه مورد نظر درخواست نموده اید که به سایت شما لینک ندهد اما سایت مبدا همچنان به سایت شما لینک می دهد. در چنین شرایطی از سئوکار بخواهید بک لینک های دامنه مورد نظر را disavow کند.

کلام آخر درباره بک لینک چیست

بک لینک یکی از موثرترین راه هایی است که شما می توانید سایت و یا خدمات و همچنین محصولات خود را به کاربران دیگر که در فضای مجازی حضور دارند معرفی کنید. در هنگام خرید بک لینک ها باید دقت داشته باشید که سایتی را برای دریافت و یا خرید بک لینک انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشد. وب سایتی که کاربران هدف شما در آن رفت و آمد داشته باشد بسیار مفید می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب سایت برای خرید بک لینک به کاربران سایت نیز دقت داشته باشید. برای اینکه بتوانید کاربران یک سایت را حدس بزنید می توانید به مقالات و محتویات سایت نگاهی داشته باشید و محتوای سایت را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر قصد خرید بک لینک را دارید بهتر است قیمت را فاکتور خرید خود قرار ندهید. توجه داشته باشید که بک لینک مفید به ترافیک و اعتبار سایت شما کمک زیادی می کند. پس به دنبال سایت های مفید برای خرید بک لینک باشید.

 

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *