سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
آموزش تلگرام ادز

جامع‌ترین آموزش صفر تا صد تبلیغات در تلگرام ادز

دسته بندی : تلگرام
1403/07/21

همه ما می‌دانیم که تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف چه تأثیر مثبتی می‌تواند روی جذب مشتری و بهبود کسب و کارمان داشته باشد. تلگرام یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار در کل جهان است که کاربران زیادی از آن به عنوان نرم‌افزار ارتباط با دیگران و یا حتی کسب درآمد، استفاده می‌کنند. با توجه به افزایش کاربرد تلگرام در زندگی روزمره کاربران، این پلتفرم اجتماعی با آپدیت جدید خود این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده تا کسب و کارشان را گسترش دهند. تبلیغات در تلگرام یک قابلیت جدید در تلگرام است که به واسطه آن می‌توانید کانال تلگرام یا بات تلگرامی خود را تبلیغ کنید. در ادامه ۰ تا ۱۰۰ آموزش تلگرام ادز را به صورت کامل در اختیار شما قرار داده‌ایم تا عملکردی متفاوت با رقبای خود داشته باشید.

۰ تا ۱۰۰ آموزش تلگرام ادز (Telegram ads)

همانطور که گفتیم با توجه به کاربرد بالای تلگرام در زندگی روزمره مردم، این پلتفرم امکانی را فراهم کرده است تا کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید. قابلیت Telegram ads به منظور تبلیغ کانال یا بات تلگرامی در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته است. در ادامه این مطلب از برتر آموز، به آموزش تبلیغات در تلگرام یا همان تبلیغات در تلگرام ادز به صورت کامل می‌پردازیم:

وارد وب سایت Telegram ads شوید

برای تبلیغ در تلگرام ادز ابتدا باید وارد آدرس https://ads. telegram.org/ شوید. پس از وارد شدن به این لینک، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید در آن شماره موبایلی که به تلگرام آن دسترسی دارید را وارد کنید. در تلگرام شماره‌ای که وارد کردید، پیامی برای شما ارسال می‌شود که باید گزینه Accept را انتخاب کنید.

پس از آن مجدد به مرورگر خود و همان صفحه‌ای که شماره تلفنتان را وارد کردید، برگردید. در صفحه Choose Account، می‌توانید اکانت شخصی (Personal Account) یا سازمانی (Organization) را انتخاب کنید. پس از انتخاب نوع اکانت، فرمی برای شما باز می‌شود که باید در آن اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

چگونه تبلیغ در تلگرام بریم

اکانت خود را شارژ کنید

در ادامه آموزش تلگرام ادز به شارژ کردن حساب کاربری می‌رسیم. پیش از از آنکه تبلیغ خود را در تلگرام ادز شروع کنید، باید اکانت خود را شارژ کنید. برای تبلیغ در تلگرام ادز باید ابتدا اکانت خود را به مقدار کافی شارژ کنید. شارژ اکانت با ارز دیجیتال TON انجام می‌شود که حداقل میزان شارژ اکانت برای شروع تبلیغ در تلگرام ادز، ۲۰ TON است.

برای این کار روی Manage budget کلیک کنید تا وارد صفحه کیف پول شوید. در صفحه https://ads. telegram.org/account/budget روی گزینه Add Funds on Fragment کلیک کنید.

آموزش تبلیغات تلگرام ادز

پس از آن وارد سایت Fragment خواهید شد. در این مرحله برای اتصال کیف پولتان به اکانت تلگرام، باید روی گزینه Connect TON کلیک کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز شده ، کیف پولتان را تعریف کرده و به این اکانت متصل کنید.

یادگیری تلگرام ادز

لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها برخی از والت‌ها از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. پیش از اینکه یکی از والت‌های پیشنهادی را انتخاب کنید، ابتدا در مورد تحریم بودن یا نبودن آن در ایران تحقیق کنید. چرا که برای احراز هویت از شما اطلاعات تماس و آدرس می‌خواهند. در صورت تحریم بودن والت، امکان احراز هویت برای شما وجود نخواهد داشت.

پس از انتخاب والت مورد نظرتان و ثبت نام در آن، می‌توانید به میزان دلخواه برای خرید رمز ارز TON اقدام کنید. همانطور که گفتیم حداقل شارژ مورد نیاز برای شروع تبلیغ در تلگرام ادز، ۲۰ TON است. پس پیشنهاد می‌کنیم برای اول کار کیف پولتان را ۲۱ TON شارژ کنید.

شما می‌توانید به کمک صرافی‌های مجاز ایرانی برای خرید TON اقدام کنید. برای این کار کافیست عبارت ” خرید TON ” را در گوگل سرچ کنید. پیش از خرید TON توسط صرافی‌های معتبر، در والت انتخاب شده، گزینه Receive را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه آدرسی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در زمان خرید TON این آدرس را در اختیار صرافی مورد نظرتان قرار دهید.

پس از اینکه کیف پول شما شارژ شد، در همان سایت Fragment، در فیلد Amount، مقدار ۲۰ TOn را وارد کنید و Add Funds را بزنید.

تبلیغ خود را بسازید

اکنون که حسابتان را شارژ کردید، وقت آن رسیده که برای ساخت پست تبلیغاتی در تلگرام اقدام کنید. برای ساخت پست تبلیغاتی در تلگرام در صفحه https://ads. telegram.org/account گزینه Create a new ad را انتخاب کنید تا صفحه‌ای برای شما باز شود. باید اطلاعات خواسته شده در هر فیلد را با دقت پر کنید. در ادامه هر فیلد را برای شما توضیح خواهیم داد:

آموزش تبلیغات در تلگرام ادز

Ad title (عنوان تبلیغ)

در ابتدا باید بدانید که این فیلد به کاربران نشان داده نمی‌شود. صرفاً این بخش برای مدیریت کمپین تبلیغاتی شما است و می‌توانید هر نام دلخواهی را در این قسمت قرار دهید؛ بنابراین نامی دلخواه در این گام از آموزش تلگرام ادز انتخاب کرده و مراحل بعدی را پیش روید.

کانال‌های هدف (Target specific channels)

پیش از اینکه برای تبلیغ در تلگرام ادز اقدام کنید، باید کانال‌های هدفتان در تلگرام را مشخص کنید. می‌دانید که در تلگرام ادز، تبلیغات شما در کانال‌های مختلف نشان داده می‌شود. با انتخاب کانال‌های هدف و متناسب با حوزه کسب و کارتان، می‌توانید تبلیغی هدفمند و با بازدهی بالاتر داشته باشید. آدرس هر کانال را در کادر مورد نظر وارد کرده و Enter را بزنید. به این شکل می‌توانید هر تعداد کانال که بخواهید به لیست خود اضافه کنید.

Ad text (متن تبلیغ)

شاید مهم‌ترین بخش تبلیغ در آموزش تبلیغ در تلگرام، متن تبلیغ باشد. در واقع متن تبلیغ آن چیزی است که کاربران می‌بینند. پس اگر به صورت اصولی نوشته شده و برای کاربران جذاب باشد، نرخ کلیک و بازدید از کانال شما افزایش خواهد داشت.

CPM in Ton (قیمت مشخص شده به ازای ۱۰۰۰ نمایش)

CPM در واقع میزان هزینه پیشنهادی برای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ شما به دیگران است. حداقل مبلغی که در این بخش می‌توانید تعیین کنید، 0.1  TON است.

با یک مثال ساده به شما کمک می‌کنیم که درک بهتری از CPM داشته باشید. فرض کنید برای تبلیغ مورد نظرتان، بودجه ۱ TON را در نظر گرفته‌اید. اگر CPM را 0.1 انتخاب کنید. تبلیغ شما برای ۱۰۰۰۰ بار به دیگران نمایش داده می‌شود.

شاید این سؤال برایتان مطرح شود که چرا CPM را کمترین مقدار یعنی  0.1 TON انتخاب نکنیم؟ به این شکل بازدید بیشتری هم دریافت خواهیم کرد!

به طور کلی تبلیغات کلیکی، یک سیستم رقابتی هستند. به این صورت که برای نمایش تبلیغ به کاربران، فاکتور‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند. این فاکتور‌ها شامل کیفیت تبلیغ، مبلغ پیشنهادی برای آن، بازخورد مخاطبان و … است. پس هرچه CPM انتخاب شده توسط شما بیشتر باشد، شانس نمایش تبلیغتان نیز افزایش خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع CPM خود را 0.2 TON انتخاب کنید و به تدریج و متناسب با بازخورد تبلیغ، آن را افزایش دهید.

روش تبلیغات در تلگرام ادز چیست

URL you want to promote (لینک تبلیغ)

در این بخش از آموزش تلگرام ادز باید لینک کانال یا بات تلگرامی مورد نظرتان را وارد کنید. در واقع هدف شما از خرید تلگرام ادز، تبلیغ و معرفی این کانال یا بات به کاربران است. این نکته را در نظر داشته باشید که لینک کانالی که قرار می‌دهید عمومی یا public باشد.

Daily views limit per user (تعداد مشاهده مجاز بر اساس هر کاربر)

در این بخش می‌توانید مشخص کنید که تبلیغ شما حداکثر چندبار در روز به یک کاربر نشان داده شود. به عنوان مثال اگر گزینه ۳ را انتخاب کنید، تبلیغ شما روزانه ۳ بار به یک کاربر نشان داده می‌شود.

Initial status (وضعیت اولیه)

در این بخش انتخاب خواهید کرد که تبلیغ شما بلافاصله منتشر شود یا نه؛ اگر می‌خواهید پس از تأیید تلگرام بلافاصله تبلیغ شما منتشر شود، گزینه Active را انتخاب کنید و در غیر این صورت، گزینه On Hold را بزنید.

Initial budget in Ton (بودجه اولیه تبلیغ)

در این بخش می‌توانید بودجه اولیه تبلیغتان را مشخص کنید. عدد وارد شده باید به واحد TON نوشته شود. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با کمترین بودجه شروع کنید و به مرور زمان بودجه را افزایش دهید.

Set daily limit (محدودیت بودجه روزانه)

این بخش می‌تواند به مدیریت هرچه بهتر کمپین تبلیغاتی شما کمک کند؛ محدودیت بودجه روزانه را تعیین کنید. یعنی پس از رسیدن به حد مشخصی در روز، نمایش تبلیغ شما متوقف می‌شود. با انتخاب درست این گزینه می‌توانید بودجه خود را به درستی مدیریت کنید.

Ad Schedule (برنامه‌ریزی تبلیغات)

با فعال کردن تیک گزینه Run this ad on schedule در این بخش از آموزش تلگرام ادز ، تعیین کنید که تبلیغ شما در چه روز‌هایی در هفته و در ساعاتی از روز به کاربران تلگرام نشان داده شود. شما می توانید این بخش را با توجه به بازدید کاربران از کانال تلگرامی خودتان یا میزان فعالیت کاربران در منطقه موردنظرتان تعیین کنید.

پس از تعیین این بخش، با زدن تیک گزینه موافقت قوانین و در نهایت انتخاب گزینه Create Ad، تبلیغ شما ایجاد خواهد شد. پس از ۱ تا ۷ روز کاری، زمانی که تبلیغ شما مورد تأیید تلگرام واقع شد، برای کاربران نمایش داده خواهد شد.

وضعیت تبلیغتان را مشاهده کنید

پس از انتشار تبلیغ در تلگرام ادز، می‌توانید وضعیت تبلیغتان را در لینک https://ads. telegram.org/account/stats مشاهده کنید. وضعیت تبلیغات تلگرام ادز ساخته شده به شکل زیر به شما نشان داده خواهد شد:

  • Stopped: تبلیغ جدیدی که هنوز بودجه‌ای برای آن مشخص نشده است یا بودجه آن تمام شده است، در این وضعیت قرار می‌گیرد.
  • In Review: این وضعیت نشان می‌دهد که تبلیغ شما در دست بررسی بوده و هنوز تأیید نشده است.
  • Declined: نشان می‌دهد که تبلیغ شما توسط تلگرام تأیید نشده است. در این زمان ممکن است متن تبلیغ یا محتوای کانال تلگرام با قوانین آن مغایرت داشته باشد.
  • Active: تبلیغات تلگرام ادز شما فعال است و به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • On Hold: این وضعیت نشان می‌دهد که تبلیغ شما متوقف شده است و می‌توانید مجدداً آن را فعال کنید.

آمار تبلیغات تلگرام ادز را مدیریت کنید

در لینک https://ads. telegram.org/account/stats می‌توانید آمار تبلیغتان را به صورت کامل مشاهده کنید. تمامی اطلاعات شامل تاریخ شروع تبلیغ، میزان CPM، بازدید کلی به صورت نمودار در اختیار شما قرار گرفته است. شما می‌توانید تعداد بازدید در هر روز، نرخ کلیک تبلیغ و حتی عضویت کاربران از طریق تبلیغ تلگرام ادز را نیز مشاهده کنید.

 

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم یکی از راه‌های جذب مشتری و گسترش کسب و کار، تبلیغ در پلتفرم‌های مختلف است. اگر در حال حاضر برای کسب و کارتان یک کانال تلگرامی دارید، تبلیغات تلگرام ادز بهترین راهکار برای افزایش عضویت و بازدید در کانال است. به کمک این آموزش تلگرام ادز می‌توانید لینک کانالتان را در کانال‌های هدف نمایش دهید و به این ترتیب مخاطبان بیشتری را جذب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که تعیین بودجه تلگرام ادز، متن تبلیغ و مشخص کردن روز و ساعت نمایش تبلیغ شما برای کاربران، این امکان را به شما می‌دهد تا بازدهی بیشتری از تبلیغات داشته باشید.

 

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *