هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تحصیل در استونی

تحصیل در استونی 2022 | راهنمای تحصیل در جمهوری استونی Eesti Vabariik

دسته بندی : تحصیلی - موفقیت
1400/12/20

اگر می خواهید در استونی تحصیل کنید. این مقاله را مطالعه کنید. نکات جذابی داریم که در طی مقاله گفته می شود.

استونی یک کشور نسبتا مرفه در شرق اروپا بوده که در زمینه علوم متخلف و تحصیلات نیز کشوری معتبر به شمار رفته و پس از اتمام تحصیلات در استونی، می توانید با مدرک معتبری که کسب می کنید، در کشورهای مختلف معتبر مشغول به کار شده یا ادامه تحصیل دهید.

در ادامه اشاره ای داریم به لیست برخی از موسسات آموزشی دولتی استونی:

لیست برخی از موسسات آموزشی استونی و حوزه های کاری مرتبط

  • آکادمی هنر استونی
  • آکادمی موسیقی و تئاتر استونی
  • دانشگاه مدیریت بازرگانی استونی
  • دانشگاه علوم کاربردی کارآفرینی استونی
  • دانشگاه علوم زیستی استونی
  • کالج مراقبت های بهداشتی تالین
  • دانشگاه تالین
  • دانشگاه صنعتی تالین
  • کالج مراقبت های بهداشتی تارتو
  • دانشگاه تارتو
  • آکادمی هوانوردی استونی

تحصیل پزشکی در استونی چگونه است؟

پزشک شدن آرزوی دیرینه بسیاری از افراد بوده است. با این حال افراد زیادی پزشک نمی شوند. خوشحالیم که شما به این صفحه سر زده اید. چرا که برای پزشک شدن، مصمم تر از دیگران بوده اید.

حوزه کاری پزشکی ضمن درآمد بسیار بالایی که برای شما به ارمغان خواهد آورد، یک جایگاه اجتماعی فوق العاده به شما می بخشد. کما اینکه به علت گستردگی حوزه کاری، می توانید در رشته مورد علاقه خود تحصیل کرده و مشغول به کار شوید.

پس در کنار فاکتورهای ذکر شده، کار کردن در زمینه ای که بدان علاقمند هستید را نیز قرار دهید.

تحصیل پزشکی در استونی

باید در نظر داشته باشید برای کسب قبولی و حضور در رشته های پزشکی ایرانی، مستلزم کسب نمرات در آزمون کنکور سراسری هستید. هر چند که موفقیت در آن نشدنی نیست، اما با وجود رقبای قدری که برای پیروزی در این آزمون می جنگند، هر فرد شانس زیادی برای موفقیت نخواهد داشت.

به همین علت بسیاری از افراد به پلن B روی می آورند. یعنی حضور در رشته های پزشکی کشورهای دیگر. کشورهای زیادی وجود دارند که تمهیداتی اندیشیده تا به جذب دانشجویان از سایر کشورها بپردازند.

و حضور در دانشگاه های این کشورها، یکی از گزینه های برتر برای تحصیل در رشته های تحصیلی عالی مانند پزشکی است.

کشور استونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به ارائه برنامه هایی پرداخته که با استفاده از آن ها می توان در رشته پزشکی دانشگاه های برتر این کشور تحصیل کرد.

مشخصات تفصیلی کشور استونی

استونی که به زبان استونیایی Eesti خوانده می شود، کشوری است در منطقه بالتیک در شمال اروپا. در سطح رسمی Eesti Vabariik گفته می شود که به معنای جمهوری استونی می باشد. کشوری با جمعیت نه چندان زیاد ۱٬۳۲۸٬۹۷۶ نفر که از غرب به دریای بالتیک متصل بوده و از شمال به خلیج فنلاند ختم می شود. از شرق با روسیه و از جنوب با لتونی هم مرز است و یورو واحد پولی کشور است.

کشور جمهوری استونی در ۱ ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی یعنی 11 سال قبل، هفدهمینی کشوری از اتحادیه اروپا بوده که به حوزه یورو می پیوندد. جالب است بدانید که علاوه بر عضویت در اتحادیه اروپا، کشور استونی از دید بانک جهانی اقتصادی، کشوری با سرانه درآمدی بالا به شمار می رود. به شکی که برابری قدرت خرید در استونی مطابق موارد اعلام شده توسط صندوق بین ‌المللی پول در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۹٬۳۱۲ دلار بوده است.

پایتخت استونی تالین بوده و زبان تکلم رسمی در آن استونیایی است. زبانی که تنها زبان رسمی کشور محسوب می شود و جدای از اغلب زبان های اروپایی که ریشه ای هندواروپایی دارند، زبانی از خانواده اورالی است.

چرا تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های استونی خوب است؟

  • استونی کشوری پویا و مدرن با استانداردهای زندگی با کیفیت به شمار می رود. در مورد آن در بخش “مشخصات تفصیلی کشور استونی” صحبت کردیم.
  • جالب توجه است که استونی بخشی از اتحادیه اروپا و منطقه شینگن بوده که دسترسی آسان منطقه ای را برای همه دانشجویان را تضمین می کند.
  • دوره های تحصیلی باکیفیت که موجب تحصیلات عالی بوده و همچنین دریافت مدارک معتبر بین المللی پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات و ضمن فارغ التحصیلی
  • در استونی همه دانشگاه ها از سیستم اعتباری ECTS استفاده می کنند که انتقال اعتبار بین المللی را تسهیل می کند.
  • از آن رو که استونی، کشوری با سطح بالای استاندارد زندگی است، دسترسی به بهترین بیمارستان ها و کلینیک ها در سراسر کشور برای همگان، من جمله دانشجویان خارجی فراهم است.
  • فرهنگ غنی و میراث تاریخی استونی مثال زدنی است. استونی مکانی است که می توانید اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن در آن سپری کنید.
  • باید در نظر داشته باشید که دوره های پزشکی توسط بهترین متخصصان کشور برگزار می شود.

بهترین دانشگاه/دانشکده پزشکی در استونی کدام است؟

تحصیل پزشکی در استونی یک گزینه مطرح برای دانشجویان دوزبانه به شمار می رود و یک برنامه آموزشی ایده آل با هزینه نسبتا کم در یک محیط دانشگاهی معتبر ارائه می دهد.

این دانشگاه جزئی از 400 دانشگاه برتر جهان، به شمار می رود. این دانشگاه یک برنامه عالی تحصیلی پزشکی را ارائه می دهد که در سطح اتحادیه اروپا و در سراسر جهان شناخته شده است.

وقتی سخن از تحصیل پزشکی در یک مقصد انگلیسی زبان به میان می آید، دانشگاه تارتو استونی رخ نمایی می کند. دانشکده پزشکی استونی که جزئی از دانشگاه تارتو به شمار می رود، یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در اروپا است. دانشگاه تارتو به دلیل شهرت بالایی که در سطح کیفی مطالعات و تحقیقات و اعتبار خیلی خوب مدرکی که که پس از اتمام دوران تحصیل و ضمن فارغ التحصیلی ارائه می دهد، شناخته شده است.

در سال 2011، دانشگاه تارتو با نگره ای مثبت، یکی از خوش نگره ترین و آینده دارترین کاندیداها در اروپای شرقی برای دستیابی به موقعیت در سطح کلاس جهانی اعلام شده است.

هدف نهایی برنامه تحصیلی پزشکی در دانشگاه تارتو، تربیت پزشکانی بوده که قادر به ارائه کمک های پزشکی با کیفیت بالا باشند. به نحوی که کیفیت خدمات دهی آنان به بیماران مراجعه کننده، مطابق با دستاوردها و علوم مدرن پزشکی و استانداردهای اخلاقی بالا هستند.

از دیگر نکات در مورد برنامه تحصیلی پزشکی در استونی می توان به کمک و تسهیل در افزایش آگاهی جامعه از اهمیت اقدامات ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها اشاره داشت.

پزشکان فارغ التحصیل در دانشگاه تارتو استونی، مایل هستند تا با فعالیت های خود به توسعه پزشکی به عنوان یک رشته و همچنین علم پزشکی کمک کنند.

جالب است بدانید که این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان استونیایی و رشته خاص پزشکی و زیرمجموعه های تحصیلی آن را به دو زبان انگلیسی و استونیایی ارائه می دهد. همانگونه که گریزی مختصر داشتیم، شما با تحصیل در این دانشگاه، در واقع در یکی از 400 دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال های 2012 و 13 میلادی به تحصیل خواهید پرداخت. به نوعی می توان گفت که دانشگاه تارتو جزئی از 3 درصد دانشگاه های جهان است که در نوبه خود برترین ها به شمار می روند.

برنامه پزشکی انگلیسی دانشگاه تارتو یک دوره 4 تا 6 ساله است و به دانشجویان موفق مدرک پزشکی معتبر در سراسر جهان ارائه می شود.

پس از فارغ التحصیلی موفقیت آمیز دانشجویان برنامه، فرصت های رشد حرفه ای و آکادمیک دیگری نیز موجود است.

ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کشورهای دیگر

برای ادامه تحصیل در یک برنامه رزیدنتی با تخصص انتخابی خود و تبدیل شدن به یک پزشک متخصص و برای تحصیل پزشکی در برنامه های دکترا PhD در استونی یا هر کشور دیگری از اتحادیه اروپا، یا داشتن شغلی که نیاز به مدرک پزشکی دارد، می توانید اقدامات لازم را به عمل بیاورید.

به عنوان مثال، دانشجویان می توانند برای تحصیل پزشکی در دانشگاه تارتو در انگلستان، اقدامات لازمه را انجام دهند.

برای درخواست حضور در برنامه پزشکی انگلیسی دانشگاه تارتو، دانشجو باید تمام مدارک مورد نیاز را در اسرع وقت آماده کند. نتایج در ابتدای ژوئن هر سال اعلام می شود. البته در نظر داشته باشید که این مهلت تقریبی است.

گاهشمار:

  • دسامبر: سیستم برنامه باز می شود.
  • آوریل: آخرین مهلت برای پزشکی به زبان انگلیسی.
  • ژوئن: نتایج نهایی پذیرش پزشکی به زبان انگلیسی اعلام می شود.

مورد دیگر آن است که باید در نظر داشته باشید که ظرفیت ها بسیار محدود و پذیرش بسیار رقابتی است.

شرایط پذیرش در تحصیل پزشکی در دانشگاه تارتو در انگلستان چیست؟

پیش نیازها برای درخواست، دریافت حداقل نمره 640 زیست شناسی در آزمون SAT است. علاوه بر این، متقاضیان حضور باید انگیزه نامه ارسال کنند. پذیرش بر اساس لیست رتبه بندی انجام می شود. هنگام رتبه بندی متقاضیان، هر دو نمره آزمون  SATو انگیزنامه، هر کدام 50٪ در نظر گرفته می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه تارتو استونی

برنامه پزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه تارتو هزینه تحصیل رشته پزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه تارتو 12000 یورو در سال می باشد. شما می توانید این مبلغ را در دو قسط در هر ترم یا به عبارتی 5500 یورو در هر ترم پرداخت کنید.

برای حضور در برنامه های تمام وقت به زبان استونیایی، هیچ شهریه ای وجود ندارد.

مدت زمان سال های تحصیلی در رشته های مختلف این دانشگاه

میزان تحصیل در دانشکده های پزشکی مطابق با موارد زیر است:

  • پزشکی عمومی: برنامه 4 ساله
  • دامپزشکی: برنامه 6 ساله
  • دندانپزشکی: برنامه 5 تا 6 ساله
  • داروسازی: برنامه 5 تا 6 ساله
  • پرستاری: برنامه 3 تا 4 ساله
  • فیزیوتراپی: برنامه 3 تا 4 ساله
  • تخصص پزشکی: برنامه 3 تا 6 ساله و چندین برنامه دیگر.

برای دریافت پذیرش تحصیلی در استونی به چه مدارک و پیش نیازهایی احتیاج است؟

  • داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل. برای قبولی در دانشگاه های استونی لازم است که حداقل نمرات 5.5 آیلتس یا 70 تافل را کسب کنید.
  • برای ورود به دانشگاه های استونی، باید مدرک معتبر پیش دانشگاهی به همراه داشته باشید. اگر قصد دارید در مقاطع بالاتر تحصیل کنید، لازم است که مدرک معتبر پیش زمینه در مقاطع قبلی را ارائه دهید.
  • یک قطعه عکس
  • صفحه اصلی پاسپورت

کلیه مدارک لازمه ای است که برای شروع تحصیلات در استونی احتیاج دارید.

هزینه های زندگی و تحصیل در استونی

هزینه های زندگی در استونی مقرون به صرفه است و کمتر از سایر کشورهای اروپایی در نظر گرفته می شود. بازخورد عمومی خارجی هایی که مدتی را در اینجا گذرانده اند این است که شرایط زندگی مشابه شرایط اروپای غربی است. هزینه زندگی در استونی معمولاً به انتخاب محل اقامت دانشجو، سبک زندگی و الگوهای هزینه بستگی دارد.

محل اقامت

واحد پول در استونی یورو (یورو) است. متوسط ​​هزینه زندگی در ماه برای دانشجویان می تواند حدود 300-500 یورو باشد.

هزینه های مسکن به مکان، کیفیت محل اقامت و فصل بستگی دارد، اما قیمت ها در ماه معمولا از  100 تا 200 یورو در خوابگاه ها تا 250 تا 550 یورو در آپارتمان های خصوصی متغیر است. اکثر دانشگاه های استونی خوابگاه های خود را دارند و همه آنها آماده کمک به دانشجویان بین المللی برای اقامت در زندگی خود در استونی هستند.

غذا

دانش آموزان معمولاً می توانند با حدود 300 یورو در ماه برای غذا از یک زندگی راحت لذت ببرند  . هر دانش آموز بسته به نیاز خود می تواند هزینه های غذا را به صورت جداگانه تعیین کند. هر دانشگاه همچنین کافه تریا (های) خود را دارد که غذای خوبی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. غذاهای ویژه روزانه در میخانه ها و کافه ها حدود 4 تا 6 یورو است.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی برای همه دانشجویان در دسترس است و  در تالین رایگان است  (فقط برای ساکنان تالین، از جمله دانشجویان بین المللی که در تالین تحصیل می کنند). حمل و نقل عمومی محلی در تارتو: 7.67 یورو با بلیط ماهانه (با کارت دانشجویی)، بلیت تکی برای دانشجو 0.51 یورو. اکثر دانشگاه ها همه چیز مورد نیاز (سوپرمارکت ها، کافه ها، مغازه ها، داروخانه، سالن بدنسازی و غیره) را در فاصله کوتاهی با پیاده روی فراهم آورده اند.

تارتو دارای یک سیستم اشتراک دوچرخه با 750 دوچرخه (510 برقی، 240 دوچرخه معمولی) در 69 ایستگاه در سراسر شهر است. قیمت عضویت: 30 یورو (عضویت سالانه)، 10 یورو (عضویت هفتگی)، 5 یورو (عضویت روزانه) می باشد. همه عضویت ها شامل سواری 60 دقیقه ای نامحدود است که هر 60 دقیقه دوچرخه سواری اضافی 1 یورو هزینه دارد. در تالین، شما همچنین می توانید از اسکوترهای برقی برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید، در حال حاضر دو ارائه دهنده اسکوترهای الکترونیکی در تالین ارائه می دهند: پیچ و باد.

تاکسی (بسته به شرکت):  متوسط ​​هزینه شروع از 1.9 یورو، هر کیلومتر از 0.6 یورو.

بلیط اتوبوس از تالین به تارتو:  8.10-10.50 یورو

سرگرمی و اوقات فراغت

بلیط تئاتر: 12 تا 19 یورو

بلیط کنسرت: 8 تا 30 یورو

بلیط کلوپ شبانه: حداکثر 5 تا 15 یورو (بستگی به باشگاه دارد، ورودی رایگان یا تخفیف برای خانم ها یا دانشجویان با کارت دانشجویی رایج است)

بلیط فیلم: 4.5-5.7 یورو (بسته به سینما یا زمان روز یا روز هفته)

ورزش:

  • باشگاه های ورزشی دانشگاه: 30 تا 40 یورو در ماه (بسته به دانشگاه)
  • باشگاه های ورزشی خصوصی: 30 تا 70 یورو در ماه (بسته به باشگاه و بسته آموزشی)

طبق نتایج سال 2019 نظرسنجی بین المللی رضایت دانشجویان فارغ التحصیل حدود 50 درصد از دانشجویان بین المللی در استونی می گویند که تقریباً 300 یورو در ماه هزینه می کنند و 25 درصد می گویند که بیش از 400 یورو در ماه هزینه می کنند. تنها حدود 10 درصد از دانش آموزان بیش از 500 یورو در ماه هزینه می کنند.

کار در استونی

دانشجویان بین المللی در استونی برای کار در حین تحصیل تمام وقت نیازی به مجوز کار اضافی ندارند و به شرطی مجاز به کار هستند که مزاحم تحصیل آنها نباشد. دانش آموزان باید نمرات قبولی را برای بار کامل دروس دریافت کنند و تحصیلات را در زمان اسمی به پایان برسانند.

همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز می توانند 9 ماه دیگر پس از فارغ التحصیلی در استونی بمانند تا در استونی کار کنند. پس از یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی، آنها می توانند از این زمان برای درخواست اجازه اقامت موقت برای کار استفاده کنند.

میانگین حقوق ماهانه در استونی:

  • 1,310 یورو  ناخالص در ماه (2018) برای یک کار تمام وقت
  • 7.56 یورو  ناخالص در ساعت (2018) برای یک کار تمام وقت

حداقل حقوق:

  • 584 یورو  ناخالص در ماه (2020)
  • 3.48 یورو  ناخالص در ساعت (2020)

ساعات کار برای دانشجویان بین المللی:

  • بدون محدودیت

چگونه کار پیدا کنیم؟

در استونی معمولاً برای یک کارفرمای بالقوه ایمیل ارسال می شود. تماس های تلفنی ممکن است کارساز باشند اما معمولا ترجیح داده نمی شوند. شما باید یک CV ارسال کنید، و اغلب یک نامه انگیزشی و دستمزد مورد انتظار درخواست می شود. برای مصاحبه آماده باشید. اکثر دانشجویان استونیایی همزمان کار و تحصیل می کنند. داشتن یک شغل تمام وقت یا پاره وقت بسیار رایج است.

شما می توانید اطلاعات کامل در مورد کار در استونی را از این سایت بیابید: سایت اینترنتی کار در استونی.

مکان هایی که می توانید به دنبال شغل های آزاد بگردید:

  • www.workinestonia.com (پیشنهادهای شغلی برای موقعیت های انگلیسی زبان)
  • مراکز شغلی و میز اطلاعات در دانشگاه ها
  • دوستان، همکلاسی ها و دانش آموزان محلی
  • تماس مستقیم با شخصی از شرکت، که می تواند از وب سایت شرکت برقرار شود

موقعیت شما با دانشجویان استونیایی متفاوت است و باید چندین محدودیت عملی مانند عدم تسلط احتمالی شما به زبان استونیایی را در نظر بگیرید. ناگفته نماند که اگر در یک برنامه زبان انگلیسی ثبت نام کرده باشید و مجبور به یادگیری زبان استونیایی نباشید، مشاغل خاصی دور از دسترس شما خواهند بود، اما مطمئناً گزینه هایی برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد.

همچنین می توانید با یادگیری علم های زیر که در برترآموز ارائه شده، یک متخصص اینترنتی شده و به صورت فریلنسری فعالیت داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که می توانید هر رشته ای که بدان علاقه دارید را در برترآموز سرچ کرده و با مشاهده آموزش های آن، یک علم دلخواه را یاد بگیرید.

پس از یادگیری می توانید به صورت پروژه ای و فریلنسری به فعالیت بپردازید.

برای شروع کار فریلنسری، می توانید از مقالات زیر استفاده کنید.

آیا تحصیل در استونی توصیه می شود؟

استونی یکی از کشورهای معتبر در زمینه علوم و تحصیلات به شمار می رود. علاوه بر آن دارای موقعیتی استراتژیک و استانداردهای زندگی بالاست. هزینه تحصیلات در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای دیگران، ارزان تر و اقتصادی است.

برنامه های تحصیلی آن معتبر و باکیفیت بوده و همچنین یک کشور ثروتمند نسبت به قیاس جهانی به شمار می رود.

ضمن آنکه با تحصیلات در این کشور، مسیر برای ادامه تحصیلات در دانشگاه ها و کشورهای بهتر هموار می شود. با این حال برای شروع تحصیلات خود در دانشگاه های استونی، پیشنهاد می شود که نیازهای خود و پیش نیازهای لازمه را سنجیده و همه معیارها را در نظر داشته باشید. چرا که بحث تحصیل و زندگی در یک کشور دیگر است.

به همین علت پیشنهاد می شود قبل از شروع تحصیلات، دقیقا معیارهای خود را سنجیده و تحقیقات لازم را انجام دهید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *