امروزه كسانی كه مدير سايت هستند و يا اينكه در فضای مجازی بسيار فعاليت ميكنند قطعا ميدانند كه سئو كار چه كسی است و اينكه چه كاری را انجام می دهد ولی برای همه ما افراد سوال يش آمده است كه چه كاری بايد انجام داد تا به يك سئو كار تمام اعيار تبديل شد ؟ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه ترفند های سئوكار را برای شما شرح داده و شما را در رابطه با اين موضوع راهنمایی كنيم .
در ابتدا بهتر است كه وظايف متخصص سئو را برای شما مرور كرده و ديدگاه شما را نسبت به اين موضوع باز كنيم ، متخصص سئو همانطور كه از اسمش پيداست بايد تمامی اطلاعات سايت در رابطه با بهينه سازی و اينكه در نتايج گوگل ديده شود را بررسی كرده و استراتژی هایی را در رابطه با حوزه انتخابی خود نيز هماهنگ كند ولی چگونه ؟ با توجه به ابزار های مشخصی كه ميتواند اختيار كند و بررسی دقيق و درست ( نكته بسيار مهم كه در رابطه با وظيفه يك سئو كار است استراتژی توليد محتوا خواهد بود كه بايد كاملا بررسی شود و اگر نكته منفی در آن ديده شد سريع رفع شود ، بهتر است بدانيد يكی از بهترين مكان هایی كه كاربران با سايت شما بهتر آشنا ميشوند بخش بلاگ شما است ) ، اما برای استفاده از اين ابزار ها نيز بايد اطلاعات و دانشی در رابطه با آنها داشته باشيد كه در ادامه اين مقاله تمامی اطلاعات و پيشنهادات به شما داده می شود . ( برای بهتر شدن در اين موضوع ميتوانيد آموزش سئو را فرابگيريد )
برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثالی واضح برای شما عنوان كنيم : تصور كنيد كه شما يك مغازه ایی در يك نقطه كور در شهر داريد و هيچ كس از وجود آن مغازه خبر ندارد و بهترين كار برای ديدن خود آن است كه ظاهر سازی درست انجام داده يا اينكه تبليغاتی را در پيش بگيريد ، سئو هم به اين گونه است كه شما با توجه به قوانين گوگل و البته با توجه به نكاتی منحصر به فرد می توانيد خود را نمايان گر كنيد .
پاسخ به سوال اصلی ( كارشناس سئو بودن چه ضرورتی دارد ؟ ) آن خواهد بود كه برای افزايش قدرت كسب و كار و افزايش درآمد خود قطعا بايد كاربران را به صفحه خود سوق دهيد كه با شما آشنا شده و اينكه شما اعتماد كاربر را با ظواهر خوب جلب كنيد . ( يكی از نكات بسيار مهم آن است كه افراد در برخی از موارد در دوره های بسيار پيشرفته شركت می كنند بدون آنكه بدانند اين دوره از مبتدی شروع نشده است و قطعا در ادامه كار خود به مشكل برخورد خواهند كرد ، پيشنهاد ما به شما آن است كه از دوره های مبتدی شروع كرده و با توجه به افزايش پيشرفت شما در اين حوزه می توانيد مباحث پيشرفته را هم دريابيد )
تا به اينجای مقاله آشنایی كامل به اين موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت است كه سراغ ترفند های سئوكار ها را برای تبديل شدن به يك متخصص را عنوان كرده و اينكه شما آنها را در راه خود استفاد كنيد و نتيجه مثبت بگيريد ، قبل از اينكه سراغ مباحث برويم بهتر است كه بدانيد در هر بخش سوالات و بخش های مهمی گفته می شود كه بهتر است كه شما آنها را در نظر بگيريد :
یکی از ترفند های سئوکاران آن است که از سایت های واسطه ایی برای دریافت اطلاعات از سایت رقبا کمک میگیرند و به اصطلاح هر سئوکاری که از این روش و ترفند برای دریافت اطلاعات استفاده نکند قطعا که مسیر سختی را در پیش خواهد داشت.
به عنوان مثال سایت هایی همانند ماز، اچرفز، اوبر ساجست و… از جمله سایت های معروف برای دریافت اطلاعات سایت های رقبا هستند. اما سوال اصلی آن است که با دریافت اطلاعات رقبا چه سودی به ما میرسد؟
رسیدیم به لپ کلام، شما با دریافت اطلاعات میتوانید درک کنید که رقبا شما روی چه کلماتی وردی مناسبی دارند و یا روی چه کلمه کلیدی های مناسبی رتبه خوبی دارند، حال فرض کنید که شما لیستی از کلمات کلیدی به دست آورده اید که ورودی خوبی دارند میتوانند بسیاری از کاربران را روانه سایت شما کنند.
اما شیرین ترین بخش بررسی اطلاعات رقبا، قطعا نوعی بک لینک هایی است که استفاده کردن و آن را اجرا کردند میباشد. به عنوان مثال شما روی کلمه کلیدی فروش میز رقبایی دارید، وارد صفحه فروش میز سایت رقیب خود میشود و با کپی کردن آدرس آن و وارد کردن آدرس در سایت واسطه میتوانید نوع بک لینک هایی که استفاده کرده اند را به خوبی مشاهده کنید.
حال میتوانید میزان تقریبی هزینه ایی که صورت گرفته را به دست آورید و شما بهینه تر از رقبای خود هزینه کنید برای سایت و کلمه کلیدی مد نظر خود.
یکی از موارد مهم در رابطه با انتشار محتوای رپورتاژ هدفنمند میباشد. رعایت نکات رپورتاژ از جمله موارد مهمی است که سئوکاران آن را رعایت کرده و به خوبی نتیجه میگرند؛ اما منظور از رپورتاژ هدفمند چیست؟ چگونه میتوانیم به آن دست بیابیم؟
یکی از بهترین بک لینک های صفحه مورد نظر شما است قطعا که رپورتاژ ها میباشند و باید توجه داشته باشید که رپورتاژ را چه زمانی و بر روی چه صفحه ایی اعمال میکنید.
به عنوان مثال صفحه ایی که اصلا از نظر لینکسازی داخلی غنی نشده است آیا رپورتاژ هدفمند تاثیر به خصوصی دارد؟ قطعا که خیر، شما ابتدا باید لینکسازی داخلی را قدرتمند سازید و پس از آن به سراغ لینکسازی خارجی همانند رپورتاژ بروید.
علاوه بر این موضوع یکی از ترفند های سئوکاران آن است که در زمان گوگل هانیمون که یکی از صفحات آن ها رتبه گرفته، سریعا رپورتاژ برای آن خواهند رفت تا آن که جایگاه آن تثبیت شود.
اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد ، بهتر است در انتهای مطلب يك نكته بسيار مهم را بازگو كنيم ؛ برای تبديل شدن به يك متخصص سئو بهتر است كه شما از قبل پيش زمينه ایی داشته باشيد به صورت مثال ادمين يك سايت بوده ايد و يا اينكه نويسنده و … كه در پيشرفت كار خود بسيار كمك ميكند و البته در اين حوزه ممكن است كه در ابتدا كمی سخت بنظر برسد ولی با كار كردن بسيار و دريافت تجربه اين حوزه به يك كار آسان وچالشی تبديل می شود .
سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .
نظرات کاربران