هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
گوگل

ده سایت پر بازدید دنیا | شناخت بهترین های دنیا

دسته بندی : فناوری
1399/07/29

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام یک از سایت های جهان بیشترین بازدید را داشته اند؟!در این مطلب باهم به بررسی 10 تا از پر بازدیدترین سایت های دنیا می پردازیم. همراه برتر آموز باشید تا با این سایت ها آشنا شویم.

  1. گوگل (Google.com)

می توان به راحتی حدس زد که در صدر این جدول موتور جست و جوگر گوگل قرار دارد. این موتور جست و جو دارای آمار باور نکردنی دریافت 63 هزار سرچ در هر ثانیه می باشد که به عبارت دیگر 5.6 میلیارد جست و جو در روز را تشکیل می دهد.

کلمه گوگل در واقع از کلمه ی “googol” به معنی “یک عدد یک و صد صفر جلوی آن”  الهام گرفته شده است. که این اسم گویای یک شعار می باشد بدین معنی که گوگل قصد دارد اطلاع رسانی ها، سرویس ها و اهداف خود را تا آن مقدار در جهان وب افزایش دهد.

اولین دفتر گوگل در واقع یک گاراژ اجاره شده بود که صاحب این گاراژ اولین مدیر فروش گوگل بود و اکنون مدیر عامل شرکت یوتویوب می باشد.

سال تولید: 1998 میلادی

بنیان گذاران: لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin)

ویکی پدیا

  1. یوتویوب (Youtube.com)

یوتویوب با 1.8 میلیارد کاربر یک پلتفرم رایگان برای به اشتراک گذاری ویدیو است که برای بعضی از کاربران آن مسبب ایجاد شغل و کسب درآمد به وسیله ی تولید محتوا شده است، به کاربرانی که در یوتویوب تولید محتوا و کسب در آمد می کنند، اصطلاحا “یوتویوبر” می گویند. این وبسایت تبدیل به یکی از معتبرترین منابع برای ویدیو های آموزشی، اطلاع رسانی، تبلیغات و ایجاد سرگرمی شده است. بعد از چند سال که از تولید یوتویوب گذشت شرکت گوگل یوتویوب را خریداری نمود و اکنون یوتویوب یکی از محبوب ترین سرویس های گوگل می باشد.

در این سایت تاکنون 1 میلیارد ساعت ویدیو ثبت شده است و با 2 میلیارد کاربر 3/1 از کاربران اینترنت را در بر می گیرد.

سال تولید: 2005 میلادی

بنیان گذاران: چاد هرلی (Chad Hurley)، استیو چن (Steve Chen) و جاوید کریم (Jawed Karim)

یوتیوب

  1. 3. فیسبوک (com)

فیسبوک یک شبکه ی اجتماعی پرطرفدار می باشد. در فیسبوک شما قابلیت اشتراک گذاری عکس، متن، فیلم و فایل صوتی را دارید. می توانید از این طریق با دوستان خود در ارتباط باشید و از اپلیکیشن ها و بازی های متعددی که وابسته به فیسبوک هستند هم استفاده کنید.

در این شبکه ی اجتماعی ،با بیش از 2 میلیارد کاربر، تاکنون 250 میلیارد عکس اشتراک گذاری شده است. در سال های اخیر آمار کاربران نوجوان در حال کاهش و در عوض آمار کاربران بزرگسال در فیسبوک در حال افزایش می باشد.

سال تولید: 2004 میلادی

بناین گذاران: مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، اندرو مک کالم (Andrew McCollum)، ادواردو ساورین (Eduardo Saverin)، داستین موسکوویتز (Dustin Moskovitz) و کریس هیوز (Chris Hughes)

فیسبوک

4.بایدو (Baidu.com)

بایدو یک موتور جست و جوی چینی می باشد که علاوه بر قابلیت جست و جو 57 خدمت دیگر نیز ارائه می دهد .از جمله شبکه های اجتماعی، نقشه (mapping)، حافظه ی ابری (cloud storage) و…

این موتور جست و جو در مقام اولین و محبوب ترین موتور جست و جو در چین می باشد و 76.05 درصد از سهم بازار چین را کنترل می کند.

کلمه ی بایدو از یک شعر نوشته شده در قرن دوازدهم میلادی الهام گرفته شده است که این شعر فراموش نشدنی جستجوی رویاهای یک فرد را در میان حواس پرتی های آشفته به تصویر می کشد!

سال تولید: 2000 میلادی

بنیان گذاران: رابین لی (Robbin Li)، اریک ایکس یو (Eric Xu)

بادیو

ویکی پدیا (Wikipedia.org)

در پنجمین جایگاه از این لیست سایت دانشنامه ی آزاد ویکی پدیا با 80 میلیون بازدید کننده در ماه قرار می گیرد. در ویکی پدیا بیش از 54 میلیون مقاله با 270 زبان مختلف دنیا ثبت شده است.

تاکنون با توجه به آمار رسمی خود سایت ویکی پدیا حدود 750 هزار مقاله فارسی نیز در این سایت نوشته و ثبت شده است!

تمامی کاربران می توانند با رعایت چهارچوب اساس نامه ی ویکی پدیا مطالب و مقالات موجود را ویرایش کنند یا یک مقاله ی جدید به این وبسایت اضافه کنند.

سال تولید: 2001 میلادی

بنیان گذاران: جیمی ویلز(Jimmy Wales)، لری سنگر(Larry Sanger)

ویکی پدیا

  1. آمازون (Amazon.com)

سایت آمازون ابتدا یک سایت فروش کتاب آفلاین بود ولی در طی زمان اقدام به فروش آنلاین محصولات نو یا دست دوم نیز نمود و بعد از چندین سال طیف بزرگی از محصولات را به سایت خود اضافه کرد و به یکی از بزرگرترین فروشگاه های اینترنتی جهان تبدیل شد.

به طور میانگین آمازون هرساله حدود 47 میلیار دلار افزایش فروش دارد!

در طی سال های متوالی این وبسایت تغییر نام های متعددی داشته است که در نهایت اسم آمازون ماندگار شد، یکی از دلایلی که نام آمازون برای این سایت انتخاب شد این بود که در آن سال ها سایت ها به ترتیب حروف الفبا مرتب می شدند و با انتخاب اسمی که با حرف اول حروف انگیلیسی شروع می شد این سایت در جایگاه بالاتری قرار می گرفت و شانس دیده شدن آن بالاتر می رفت.

سال تولید: 1994 میلادی

بنیان گذاران: جف بیزوس (Jeff Bezos)

آمازون

  1. توییتر (Twitter.com)

توییتر یک شبکه اجتماعی است که کاربران در آن می توانند پیام های متنی با محدودیت 280 کاراکتر را باهم به اشتراک بگذارند. این شبکه ی اجتماعی 330 میلیون کاربر از سرتاسر جهان دارد.

توییتر معروف به “سیستم پیامک اینترنتی” نیز می باشد و در سال های اخیر این وبسایت تبدیل به یکی از معتبر ترین و تاثیرگذارترین رسانه ها برای به اشتراک گذاری اخبار روز جهان شده است.

در روز 145 میلیون کاربر از این برنامه استفاده می نمایند.

جالب است بدانید که از 1.4 میلیارد اکانت ساخته شده 44% از کاربران قبل از اینکه حتی یک توییت ارسال کنند این برنامه را رها کرده اند، اما همچنان توییتر یکی از محبوب ترین ها می باشد.

توئیتر

 

  1. اینستاگرام (Instgram.com)

اینستاگرام با 1 میلیارد کاربر فعال یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سطح جهان می باشد. این اپلیکیشن ابتدا فقط مخصوص گوشی های آیفون طراحی شده بود.

در سال 2012 میلادی فیسبوک این برنامه را با مبلغ یک میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری نمود. تعداد باورنکردنی 8.95 میلیون پست روزانه در اینستاگرام توسط کاربران اشتراک گذاری می شود که تا کنون بیش از 40 میلیارد عکس و ویدیو در این شبکه اجتماعی ثبت شده است.

سال تولید: 2010  میلادی

بنیان گذاران: کوین سیستورم (Kevin Systrom)

اینستاگرام

9.یاهو (Yahoo.com)

در ابتدا هدف از این سایت طراحی یک موتور جست و جو بود اما اکنون یاهو علاوه بر موتور جست و جو خدماتی همچون ایمیل، مسنجر و اخبار را نیز ارائه می دهد.

کلمه یاهو در اصل یعنی انسانی که دارای رفتار و ظاهر زننده است. این اسم به این دلیل انتخاب شد که خود بنیان گذاران این وبسایت چنین تصوری در مورد خودشان داشتند!

روزانه 26 میلیارد ایمیل توسط این وبسایت رد و بدل می شود و در ماه 227.8 میلیون کاربر فعال دارد.

سال تولید: 1994 میلادی

بنیان گذاران: جری یانگ (Jerry Yang)، دیوید فیلو (David Filo)

یاهو

  1. تی مال (Tmall.com)

نهایتا در مقام دهم از این لیست سایت چینی تی مال وجود دارد. تی مال یک پلتفرم معتبر برای خرید محصولات بین مللی است که برای کاربران چینی طراحی شده است. تی مال یک راه ورودی نیز برای تاجران و فروشندگان بزرگ در سرتاسر جهان است که تمایل دارند محصولات خود را در بازار های پرطرفدار کشور چین به فروش بگذارند.

سال تولید: 2008 میلادی

بنیان گذاران: جک ما (Jack Ma)

تیمال

 

 

 

  • توجه داشته باشید که این آمار از چند منبع مختلف جمع آوری شده است و امکان دارد در سال های آینده این آمار تغییر کند. از قرار دادن بعضی از سایت هایی که در این لیست قرار داشتند به علت محتوای نامناسب معذوریم.
نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *