رتبه کلمه کلیدی در گوگل یکی از مهمترین مواردی است که در زمان سئو سایت باید در نظر داشته باشید. به طور کلی هدف از سئو یک سایت، بهبود رتبه کلمه کلیدی در گوگل است. فرقی نمیکند که در چه حوزهای فعالیت میکنید و چند سال از قدمت وب سایت شما میگذرد. در هر صورت بررسی کلمات کلیدی رقبا به شما کمک میکند تا بهترین کلمه کلیدی سایت را پیدا کرده و برای افزایش رتبه آن در گوگل اقدام کنید. در ادامه این مطلب از برتر آموز نکاتی را در اختیار شما قرار میدهیم که برای بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت اقدام کنید.
در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت توسط کاربران، رتبه کلمات کلیدی در گوگل اهمیت ویژهای پیدا کرده است. اغلب کاربران حتی سادهترین مشکلاتشان را از طریق سرچ گوگل حل میکنند. به همین دلیل پیدا کردن کلمات کلیدی هر حوزه به شما کمک میکند تا رتبه وب سایتتان را بهبود بخشید.
اما چطور از کلمات کلیدی استفاده میکنیم؟
هدف از بررسی کلمات کلیدی رقبا، تولید محتوا بر اساس آنها و بهینهسازی سایت است. مخاطب باید بتواند با سرچ کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما، وب سایتتان را در نتایج دیده و از سایتتان بازدید کند.
فرض کنید در زمینه فروش کفش برند فعالیت میکنید. یکی از کلمات کلیدی پر سرچ در حوزه شما، کلمه ” قیمت کفش آدیداس ” است. اگر میخواهید با سرچ این کلمه توسط کاربران در صفحه اول گوگل دیده شوید، باید بتوانید به درستی آن را تحلیل کرده و برای تولید محتوای مناسب آن اقدام کنید.
یکی از سادهترین روشهای بررسی کلمات کلیدی رقبا و رتبه آنها در گوگل، استفاده از ابزارهای مختلف ایرانی و غیر ایرانی است. این ابزارها با هوش مصنوعی خاص خود میتوانند تمام کلمات کلیدی یک سایت یا حوزه کسب و کار را استخراج کرده و با میزان سرچشان در طول روز و حتی سختی کلمه کلیدی، در اختیارتان قرار دهند. در ادامه بهترین ابزارهای بررسی سرچ کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
یکی از ابزارهای فارسی و در عین حال کاربردی در زمینه سرچ کلمات کلیدی، ابزار keywordrank است. شما میتوانید به مدت ۷ روز به صورت کاملاً رایگان این ابزار را تست کنید و پس اطمینان کامل، اشتراک آن را خریداری کنید. قابلیتهای این ابزار تنها به بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل خلاصه نمیشود و امکانات بینظیر دیگری را نیز در اختیار شما قرار میدهد.
یکی دیگر از ابزارهایی که در حوزه سئو میتواند عصای دست شما باشد، ابزار سرپ روبوت است. شما میتوانید رتبه سرچ کلمه کلیدی را به صورت روزانه از طریق این ابزار بررسی کنید.
به کمک این افزونه بینظیر میتوانید کلمه کلیدی موردنظرتان را به همراه آدرس سایت وارد کنید و رتبه آن را به سادگی مشاهده کنید. این ابزار بهترین گزینه برای طراحی یک تقویم محتوایی کامل، جامع و به دور از هر نوع محتوای کنیبال شده است. شما میتوانید روزانه ۱۰ تا ۲۰ کلمه کلیدی را به صورت رایگان با این اکستنشن بررسی کنید. علاوه بر این، ابزار Nightwatch امکان بررسی رتبه کلمات کلیدی با توجه به موقعیت جغرافیایی را نیز به شما میدهد.
ابزار سمراش یکی از بهترین و حرفهایترین ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی رقبا در گوگل است. این ابزار برای هر سئوکاری ضروری است. امکانات ابزار سمراش به سرچ کلمات کلیدی خلاصه نمیشود. شما میتوانید تحلیل بک لینکها را نیز به کمک آن انجام دهید.
سایت SmallSEOTools ابزاری کوچک برای سئوکاران است که میتواند در بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل به شما کمک کند.
همانطور که گفتیم ابزارهای مختلفی برای بررسی رتبه کلمه کلیدی سایت وجود دارد. این ابزارها هر کدام قدرت خاص خود را دارند که میتوانید با توجه به نیازتان آنها را انتخاب کنید. اما این ابزارها تنها روش بررسی کلمات کلیدی رقبا نیست. در ادامه روشهای دیگری را نیز به شما معرفی خواهیم کرد:
یکی از راههای بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل، سرچ در گوگل است. برای این کار کافیست روی حالت Incognito tab یا همان حالت private مرورگرتان را تنظیم کنید. این کار سبب میشود تا سرچ گوگل بدون در نظر گرفتن هیستوری سرچها و جستجوهای شما انجام شود. پس از آن کلمه کلیدی مورد نظرتان را سرچ کنید. گوگل ۸ کلمه کلیدی مرتبط با آن در انتهای صفحه نمایش به شما نشان میدهد. با کلیک روی هر کدام میتوانید به چندین کلمه کلیدی دیگر دست پیدا کنید!
این روش سادهترین و در عین حال دقیقترین روش بررسی سرچ کلمه کلیدی در گوگل است.
سرچ کنسول ابزاری قدرتمند، دقیق و رایگان برای صاحبین وب سایت است. به کمک این ابزار میتوانید آنالیز دقیقی از سایتتان داشته باشید و استراتژی مناسبی را برای سایتتان طراحی کنید. سرچ کنسول ریز رتبه هر کلمه کلیدی را به شما نشان میدهد و مشخص میکند که هر کلمه با چه صفحهای رتبه دارد. به کمک آن میتوانید کلماتی که در آن رتبه ندارید را شناسایی کرده و برای بهبود رتبه آنها تلاش کنید.
برای این کار کافیست از قسمت search results، گزینه Add Filter را انتخاب کنید. پس از آن Query را انتخاب کرده و کلمه کلیدی مورد نظرتان را در آنجا قرار دهید. پس از آن Apply را انتخاب کنید. سرچ کنسول وضعیت کلمه کلیدی مورد نظرتان را به شما نشان میدهد.
اگر میخواهید خودتان به تنهایی رتبه سایتتان را بهبود بخشید، آموزش سئو را جدی بگیرید. اگر رتبه سایتتان دائماً تغییر میکند و هنوز به رتبه موردنظرتان نرسیدهاید، ما به شما دوره آموزشی تخصصی و حرفهای را پیشنهاد میکنیم. به کمک این آموزش میتوانید در کمترین زمان ممکن، کلمات کلیدی هدف سایتتان را پیدا کنید و یک استراتژی اصولی برای بهبود رتبه سایتتان طراحی کنید. ما در مجموعه برتر آموز با تهیه یک دوره آموزشی سئو جامع و کامل به شما کمک میکنیم تا در سریعترین زمان ممکن، سئو سایت را به صورت حرفهای یاد بگیرید.
همانطور که گفتیم بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل به شما کمک میکند تا در نتایج صفحه اول گوگل دیده شوید و استراتژی اصولی و درستی را برای سئو سایتتان داشته باشید. برخی از کلمات کلیدی بر خلاف تصورتان اصلاً مربوط به حوزه کاری شما نیست. در نتیجه بررسی کلمات کلیدی رقبا به شما کمک میکند تا استراتژی درستی را برای سایتتان تعیین کنید.
همانطور که میدانید الگوریتمهای گوگل به صورت مداوم در حال تغییر و بروزرسانی هستند. به همین دلیل بررسی سرچ کلمه کلیدی بر اساس الگوریتمهای گوگل به بهبود رتبه سایت شما کمک میکند. ابزارهای متنوع ایرانی و خارجی زیادی برای بررسی رتبه کلمات کلیدی وجود دارد. این ابزارها به شما کمک میکند تا متناسب با حوزه فعالیتتان، لیستی از کلمات کلیدی را پیدا کنید. در استفاده از این ابزارها باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:
اولین نکته در انتخاب بهترین ابزار سرچ کلمه کلیدی، صحیح بودن کلماتی است که استخراج میکند. برخی از ابزارها از دقت کافی برخوردار نبوده و نمیتوانند ارتباط هر کلمه کلیدی را با حوزه فعالیت شما تشخیص دهند. توصیه میکنیم چندین ابزار مختلف را امتحان کنید تا بهترین آنها را انتخاب کنید.
اطلاعاتی که ابزارهای سئو در اختیار شما قرار میدهند از اهمیت ویژهای برخوردار است. یک ابزار جامع و کامل علاوه بر بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل، اطلاعاتی نظیر تعداد تعداد بک لینکها، اعتبار سایت در گوگل، تعداد URLها و وضعیت هر صفحه و … را نیز در اختیار شما قرار میدهد.
در این مطلب به بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل و روشهای بررسی کلمات کلیدی رقبا پرداختیم. همانطور که گفتیم در حال حاضر ابزارهای متنوعی برای بررسی سرچ کلمه کلیدی در گوگل وجود دارد که میتوانید از آنها کمک بگیرید. اما استفاده از این ابزارها و دیگر روشها نیاز به تخصص و مهارت دارد. به همین دلیل توصیه میکنیم اگر ابتدای راه هستین یا تخصص کافی در زمینه سئو سایت ندارید، حتماً آموزش ببینید. شما میتوانید با خرید دورههای آموزشی تخصصی و حرفهای، بدون نیاز به هیچ سئوکاری، رتبه سایتتان را بهبود بخشید.
نظرات کاربران