هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
رشد پیج اینستاگرام

رشد پیج اینستاگرام از 0 تا 100 + نکات حرفه ای و مثال های کاربردی

دسته بندی : اینستاگرام
1400/09/05

چگونه و با چه کارهایی می توان رشد پیج اینستاگرام را سریع تر کرد؟ در این مقاله جامع در سایت برترآموز می خواهم در مورد رشد پیج اینستاگرام و نکات پیرامون آن صحبت کنم. البته قبلا در مقاله در مورد افزایش فالوور اینستاگرام صحبت کرده ایم اما در حال حاضر می خواهم در مورد روش هایی که باعث رشد پیج اینستاگرام و بهبود آن می شود صحبت کنم.

رشد پیج اینستاگرام در حال حاضر

شاید در سال های 2016، 17 و همان حوالی، اینکه یک پیج بزنید و سریعا بیش از 10K فالوور بگیرید کار خیلی ساده تری بود. اما جدیدا این کار خیلی ساده نیست. دلیلش هم بهبود هوش مصنوعی اینستاگرام، بهبود و شدت قوانین و همچنین آپدیت الگوریتم های اینستاگرامی است. دلیل اینکه رشد پیج اینستاگرام مانند گذشته، خیلی ساده نیست این است که وقتی راه پیشرفت راحت و سریع باشد، عده زیادی به سمت آن هجوم می آورند که بعضی از آن ها لیاقت دستیابی به آن وضعیت را ندارند. به همین دلیل است که یکی از مهمترین چیزهایی که همیشه در آموزش اینستاگرام و آموزش تولید محتوا مورد بررسی قرار می گیرد، همین موارد مربوط به رشد پیج است.

یعنی یک پیج که خیلی خوب کار نمی کند نباید رتبه های بهتر از پیجی که خوب کار می کند بگیرد و در آن مواقع به علت ضعف هایی که وجود داشت پیج های رشد می کردند که استحقاق رشد را نداشتند و پیج هایی باز می ماندند که حقشان پیشرفت بود. از این رو اینستاگرام با گسترده تر کردن هوش مصنوعی خود سعی در این دارد که به نوعی حق را به حق دار برساند و کسانی موفق شوند که تلاش کافی دارند.

افزایش رشد پیج اینستاگرام

راه های رشد پیج اینستاگرام

پیج اینستاگرام از چند روش می تواند رشد عالی تجربه کند.

رفتن به اکسپلور

مورد اول رفتن به اکسپلور است. هرچند در مقاله تغییرات الگوریتم اینستاگرام در مورد روش های رفتن به اکسپلور اینستاگرام صحبت کرده ایم اما در این بخش سعی می کنم نکاتی جذاب برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام را بیان کنم. یکی از بهترین نکاتی که برای رفتن به اکسپلور باید در نظر بگجیرید این است که در زمانی پست خود را آپلود کنید که کاربران شما بیش تر فعال هستند.

برای هر حوزه کاری متفاوت است که کاربران آن حوزه در چه ساعتی فعال هستند. مثلا اگر مخاطبان شما کارمندان هستند، ساعاتی بین 8 صبح تا 4،5 بعدازظهر ایده خوبی برای پست گذاشتن نیست یا اگر حوزه کاری شما مربوط به مدیران است آن ها همیشه در دسترس نیستند و باید به صورت حدسی و با یک روش مناسب دیگر که به آن می پردازم ببینید که کاربران شما بیشتر در چه زمان هایی فعال هستند.

خوشبختانه پیدا کردن این که کاربران شما در چه مواقعی فعال تر هستند کار خیلی سختی نیست. یکی از امکانات و روش های خوبی که خود اینستاگرام در اختیار ما فرار می دهد استفاده از بخش Audience در تب Insights است. البته برای استفاده از این امکان باید پیج خود را بیزینس یا تجاری کنید. با استفاده از این بخش می توانید ببینید که چه در چه روزهایی و در چه زمان هایی مخاطبین شما بیشترین فعالیت را انجام می دهند.

آموزش رشد پیج اینستاگرام

وقتی شما در زمانی که کاربران بیشتری فعال هستند، پست بگذارید کاربران بیشتری پست شما را می بینند و در نتیجه فعالیت هایی مانند لایک و کامنت بر روی پست شما بیش تر می شود و احتمال رفتن به اکسپلور نیز بیشتر می شود. همچنین بهتر است وقتی می خواهید یک پست را آپلود کنید آن را در مواقع منظم آپلود کنید. یعنی اینطور نباشد که امشب ساعت 8 یک پست آپلود کنید و سپس فردا ساعت 10 صبح یک پست آپلود کنید و پس فردا ساعت 3 بعد از ظهر.

بهتر است مثلا اگر پست خود را امروز ساعت 8 آپلود کرده اید فردا نیز پست خود را در همین حوالی ساعت 8 آپلود کنید. استمرار نیز خیلی اهمیت بالایی دارد. نباید اینطور باشد که در یک روز 3 پست آپلود کنید و در یک هفته آینده هیچ پستی آپلود نکنید. باید یک زمان بندی منظم برای خود داشته باشید و پست های خود را در آن زمان ها آپلود کنید. مثلا اگر شما هر روز پست آپلود می کنید باید هر روز این کار را انجام دهید یا اگر یک روز در میان پست آپلود کنید باید یک روز در میان یک پست آپلود کنید و اگر این زمانبندی به هم بخورد مطمئنا پیج شما از چشم اینستاگرام می افتد و دیگر به اکسپلور رفتن سخت می شود.

یکی دیگر از روش ها این است که مدام به کاربران خود بگویید که زنگوله پیج شما را بزنند تا اگر پست شما آپلود شد، برای آن ها نوتیفیکشن برود. حتی می توانید به آن ها هدیه بدهید و در قبالش به صورت اختیاری به آن ها بگویید که این کار آن ها هم به شما کمک می کند و هم آن ها از آخرین پست های پیج شما باخبر می شوند.

تبلیغات

دیگر روش رشد پیج رایگان نیست اما تاثیر بسیار مثبتی بر روی پیج شما می گذارد. با استفاده از تبلیغات می توانید ضمن نمایش کسب و کار خود به کاربران بسیار، فالوورهای بیشتری هم کسب کرده و در نتیجه شاهد پیج رشد خود باشید. البته در تبلیغات باید چند نکته را مدنظر خود داشته باشید. نکته اول این است که بهترین روش تبلیغات در پیج هایی است که یا کاملا یا غیرمستقیم به حوزه کاری شما مرتبط هستند. امکان دارد که استفاده از این روش تبلیغاتی گران تر باشد، اما با استفاده از آن می توانید مخاطبانی جذب کنید که کاملا هدفمند هستند.

نکته بعدی این است که می توانید از روش تبلیغات گسترده استفاده کنید. در این روش شما به پیج های عمومی زیادی (بین 5 تا 15 پیج) پول می دهید تا آن ها تبلیغات شما را در پیج خود قرار دهند. پلن های این پیج ها به صورت پست و استوری است که هر دو 24 ساعته هستند و بعضی از پیج ها اجازه تبلیغ پست دائمی را نیز به شما می دهند اما همان روش پست 24 ساعته بهتر است چون هزینه کمتری دارد و بعد از 24 ساعت هم پست تبلیغاتی شما پایین می رود و دیگر بازدهی ندارد.

اگرچه شما در پیج های زیادی تبلیغات می کنید اما این پیج ها به دلیل جنبه عمومی که دارند تبلیغات ارزانی نیز دارند و با هزینه ای حدود 100 هزار تومان و حتی کمتر می توانید در هر پیج تبلیغات کنید. و اگر مثلا در 5 پیج تبلیغات خود را قرار دهید با بودجه ای حدود 500 هزار تومان می توانید تبلیغات مناسبی داشته باشید. نکته دیگر این است که بهتر است به واینرها و بلاگرها تبلیغ ندهید، چون هزینه تبلیغات در پیج های آن ها بسیار بالاست و به علاوه بیشتر آن ها در حوزه کاری شما نیستند و در نتیجه بازدهی مناسب نیست. به علاوه وقتی شما می توانید با هزینه ای کمتر در چند پیج تبلیغات کنید چرا به سراغ هزینه های گران تر بروید؟

مورد بعدی و آخر در تبلیغات زمان بندی تبلیغی است که انجام می دهید که بهتر است در آخر هفته یا زمان هایی باشد که کاربران بیشتری در اینستاگرام هستند به این شکل تبلیغات شما بیشترین بازدهی را خواهد داشت. افرادی که تجربه تبلیغات در اینستاگرام را دارند زمان هایی مانند روز یکشنبه و دوشنبه و آخر هفته مانند پنج شنبه و جمعه را پیشنهاد می کنند.

تولید محتوای عالی

چه تبلیغات بکنید و چه به اکسپلور بروید لازم است که تولید محتوای عالی انجام بدهید تا بازدهی کارتان افزایش پیدا کند و برای به اکسپلور رفتن تا محتوای جذاب نداشته باشید کاربران به آن توجه نمی کنند و احتمالا به اکسپلور نمی روید و برای تبلیغات نیز اگر کاربری وارد پیج شما شده و ببیند که پیج شما محتوای خوب ندارد آن را ترک می کند.

تولید محتوای عالی یعنی محتوایی که سوال کاربر را جواب دهد مثلا چرا هندزفری زود خراب می شود + راه های افزایش طول عمر یا به آن یک سود برساند (مثلا یک نکته فروش یا کسب و کاری یا یک محصول باشد که برای پیشرفت فردی و کاری یا کسب لذت مناسب باشد مانند کدام هندزفری ها کیفیت صدای بهتری دارند؟)

در مقاله بازایابی محتوا در مورد روش های تولید محتوا و تبدیل کاربر به مشتری حرف های جالبی زدم. البته این مقاله برای بازاریابی محتوایی با سایت است اما بیشتر روش های آن برای اینستاگرام نیز جواب می دهند و مطالعه آن خالی از لطف نیست. حالا در ادامه در مورد روش های تولید محتوای عالی از شروع موضوع تا ساخت یک محتوای باکیفیت صحبت می کنم.

تبادل

روش بعدی که افراد خیلی کمی آن را انجام می دهند اما در صورت انجام درست می تواند خیلی مفید و موثر باشد تبادل است. تبادل به این معنا نیست که شما و یک یا چند همکار دیگر، علنا از همدیگر حمایت کرده یا تبلیغ همدیگر را قرار دهید. البته خب این هم یک نوع تبادل است. اما تبادلی که ما در موردش حرف می زنیم این است که به صورت غیرمستقیم بهتر است همدیگر را معرفی کنید.

مثلا شما در حوزه طراحی سایت کار می کنید و همکار دیگر در حوزه اینستاگرام مارکتینگ و وجه تمایز این دو این است که هر دو به مبحث کسب و کار می پردازند. حالا مثلا در طی چند رشته استوری می گویید بهترین اینستاگرام مارکتری که می شناسید کیست و وقتی همه نظراتشان را گفتند شما نیز نام و پیج آن همکار را برده و می گویید فلانی کارش خوبه به این علت ها. یا مثلا می گویید که هر چند ساخت سایت و سئو عالی است اما اینستاگرام نیز یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کنیم و سپس آن همکار را معرفی می کنید.

و در مقابل همکار شما در طی رشته استوری هایی می گوید: آیا شما سایت دارید؟ یا نظرتان در مورد طراحی سایت چیست و کمی بحث را در سلسله استوری هایی ادامه می دهد و سپس می گوید که اگر می خواهید در مورد طراحی سایت نکات خوبی یاد بگیرید می توانید پیج آقا یا خانم X را فالو کنید چون ایشان این مزیت ها را دارد.

ما تبادل انجام دادیم اما خیلی واضح نبود. حتی می توانید در زمانبندی های مختلفی این کار را انجام دهید. یعنی مثلا شما روز شنیه در مورد همکار خود صحبت کنید و او روز چهارشنیه. البته خیلی مشکلی ندارد که کاربران بفهمند شما در حال تبادل هستید اما اگر کمی داستان سازی کنید می توانید بازدهی بهتری کسب کنید و این را نیز در نظر داشته باشید که تبادل باید حد و حدودی داشته باشد و نباید هر روز تبادل کنید. می توانید ماهی یکبار یا نهایتا دوبار آن هم به شیوه ای غیرمستفیم تبادل کنید. چون تبادل بیش از حد پیج را از حالت ایده آل خارج کرده و کاربران دیگر استوری های شما را به آن صورت دنبال نمی کنند.

رشد پیج اینستاگرام

رشد پیج اینستاگرام با روش های بازاریابی

در ادامه می خواهم با ارائه چند روش ساده و کاربردی به شما توضیح دهم که چگونه می توانید باعث رشد پیج اینستاگرام خود شوید.

رشد پیج اینستاگرام: بهبود مشکلات پیج

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید مشکلات پیج خود را حل کنید. خیلی از صاحبان پیج ها، پیج هایی دارند که دارای مشکل هستند اما با این حال فکر می کنند خیلی پیج عالی دارند. یک تجربه شخصی: برای یک جلسه مشاوره با فردی قرار گذاشتیم و شروع به صحبت کردیم و گفت: “ببینید پیجی که ما داریم یک پیج عالیه و ما خوشگل ترین پیج رو داریم و پیجمون فلانه و …” گفتم می شه پیجتون رو ببینم؟

وقتی پیج را نمایش داد افتضاح بود. از لوگوی خوب در پیج استفاده نشده بود، پست ها با فونت بسیار ریز بودند به طوریکه در پیج نمی توانستید آن ها را ببینید و فقط باید کلیک می کردید و پست را کامل باز می کردید و همه پست ها در مورد محصولات بود و مطمئنا این پیج مادامی که این راه را می رفت موفق نمی شد.

من مشکلات را گوشزد کردم اما صاحب آن کسب و کار معتقد بود که مشکلی وجود ندارد و من هم به عنوان یک مشاور فقط توصیه هایی کردم و او را اجبار نکردم اما همین الآن هم پیجش را بعد از حدود 4 ماه می بینم تغییری نکرده است و شاید 200 فالوور هم نگرفته است و مشکل اینجاست که حوزه تخصصی است و خیلی راحت می توانست محتواهای ویدئویی در آن حوزه درست کند اما این کار را انجام نمی داد. پس اولین گام برای داشتن یک پیج عالی این است که مشکلات پیج را بهبود داده و خطاهای موجود را حذف کنیم.

رشد پیج اینستاگرام: تحقیق کلمات کلیدی

دومین کاری که باید انجام دهید این است که تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. مقاله ای در مورد تحقیق کلمات کلیدی نوشته ام که آن را لینک کرده ام و می توانید مطالعه کنید. تحقیق کلمات کلیدی فرایندی است که شما موضوعات پرسرچ را پیدا کرده و برای آن موضوع محتوا تولید می کنید. با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی می توانید به صورت حرفه ای موضوعاتی پیدا کنید که نیاز کاربران است و با تولید محتواهایی در آن حوزه می توانید بازدهی بیشتری بگیرید.

رشد پیج اینستاگرام: بلاگری

مورد بعدی بلاگری است. البته باید در نظر داشته باشید که بلاگری در ایران بد معنا شده است و بلاگری تنها به این نمی گویند که شما از خودتان فیلم و عکس بگیرید. بلکه بلاگری بیشتر به معنای داستان سازی و همراه سازی مخاطبان با خود است. در صفحه آموزش بلاگری، نکات خوبی در مورد بلاگری گفته شده و بزودی از آموزش بلاگری نیز رونمایی می شود. با بلاگری می توانید که کاربران را به خود نزدیک تر کنید تا آن ها با شما حس رفاقت پیدا کنند و در نتیجه خیلی راحت تر بتوانید به آن ها بفروشید.

البته هدف اصلی و اول در بلاگری باید این باشد که فقط با مخاطبان خود دوست باشید و به فکر سود خود نباشید. بهتر است در اولین گام کاری کنید که مخاطبان شما سود کنند و وقتی آن ها ببینند که شما واقعا خیرخواه آن ها هستید نهایت سعی خود را می کنند که به شما سود برسانند.

رشد پیج اینستاگرام: استوری مارکتینگ

قدم بعدی استوری مارکتینگ است. استوری مارکتینگ به بازاریابی گفته می شود که ما توسط استوری ها انجام می دهیم و به این طریق کاربران را با خود همراه می کنیم. تفاوت استوری مارکتینگ و بلاگری این است که بلاگری بخشی از استوری مارکتینگ است. در استوری مارکتینگ باید چند نکته را به خوبی رعایت کنید:

داستان سازی کنید. این مورد با بلاگری امکان پذیر است و شما می توانید با بلاگری داستان سازی کنید و نکته مهم این است که دنبال کردن استوری های شما مثل یک سریال جذاب برای فالوورهایتان جذاب خواهد بود. یعنی اگر خوب کار کنید مانند یک سریال توسط کاربران دنبال می شوید. دیدید که یک سریالی را دوست داریم و مدام آن را دنبال می کنیم و منتظر قسمت های بعدی می مانیم؟

البته من سریال هایی می بینم که کارگردان و عوامل بیچاره طی سال ها قسمت ها و فصل های آن را ساخته اند و افرادی هم سال ها منتظر بودند اما من همه 80 قسمت و 6 فصل را در عرض 2 روز تمام می کنم 🙂 اگر شما هم خوب بلاگری کرده و زندگی خود را مانند یک سریال جذاب جلوه دهید، کاربران هم استوری های شما را مانند یک سریال دنبال می کنند و نکته خوب برای شما و بد برای آن ها این است که باید همیشه همراه شما باشند تا جذابیت های استورهای بلاگری شما را ببینند و نمی توانند همه قسمت های آن را مانند یک سریال تمام کنند.

نکته بعدی این است که همیشه محصولات و خدمات خود را در استوری ها ارائه دهید. البته نه اینطور که سلام این محصول منه بیاید بخرید. اینطور هیچکس نمی خرد اما اگر به صورت جذاب و با سناریو محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید حتما آن را می بینند و جذابیت بیشتری هم برایشان خواهد داشت.

و نکته آخر هم این است که از تکنیک های تبلیغ نویسی در استوری های خود استفاده کنید. در مقاله تبلیغ نویسی حسابی در مورد این موضوع صحبت کرده ام. البته نکات گفته شده در مورد تبلیغ نویسی در سایت و به صورت نوشتاری است اما همه موارد گفته شده در مقاله پایه تبلیغ نویسی هستند و به هر صورت حتی در قالب ویدئو نیز می توانید از آن ها استفاده کنید.

بک نکته: بهبود فن بیان

و مورد آخری که می خواهم در مورد آن صحبت کنم ماجرای فن بیان است که پاشنه آشیل خیلی هاست. چون در اینستاگرام خواهی نخواهی گاهی اوقات لازم است که صحبت کنید و برای اینکه فن بیانتان بهبود پیدا کند می توانید نکات زیر را به عنوان آموزش فن بیان به شما ارائه دهم:

  • زیاد به جلوی دوربین بیایید تا ترستان بریزد.
  • با خود در جلوی آینه صحبت کنید.
  • به جای آماده کردن متن یا آماده سازی و تمرین قبلی فی البداهه صحبت کنید.
  • اگر امکانش هست با کاربران خود و با سایر همکاران لایو بگیرید.
  • مستمر ویدئو تولید کنید و استوری مارکتینگ و بلاگری که در مورد آن ها صحبت کردم، از بهترین شیوه های بهبود فن بیان هستند.

و باید بدانید که ترس عامل بازدارنده خیلی مهمی است و نباید بترسید. وقتی وارد کار شوید امکان دارد در ابتدای کار زیاد تپق بزنید یا خیلی اذیت شوید اما وقتی چند روز کار کردید می بینید که همه چیز در حال بهتر شدن است و به صورت ملموس فن بیانتان بهتر می شود.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله قصد داشتم تا شما را با ترفندهای رشد پیج اینستاگرام آشنا کنم و امیدوارم که موفق بوده باشم. اگر سوال، نظر یا تجربه ای دارید در بخش کامنت ها منتظر شما هستیم و از شما می خواهیم اگر تجربه یا نکته ای در زمینه رشد پیج اینستاگرام دارید، آن را از طریق بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *