هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل چیست؟ بررسی تاثیرات آن بر روی سئو

دسته بندی : سئو
1401/02/27

با خواندن این عنوان شاید فکر کنید که الان به یک پارتی بزرگ دعوتیم و رقص گوگل یک مدل رقبصی است که برای این مهمانی باید بلد باشیم، متاسفانه باید بگویم مفهومی که الان میخواهیم بررسی کنیم با چیزی که در دهند شماست کاملا متفاوت است. با یک مثال ساده شروع می کنیم. شما خود را جای گوگل بگذارید و به این فکر کنید که قرار است روزانه میلیون ها صفحه را ایندکس کنید و به آن امتیاز بدهید خوب اینکه بدانید به کدام صفحه چه امتیاز و چه جایگاهی را بدهید کار چندان آسانی نیست و نیاز به بررسی های بزرگ دارد، برای همین گوگل به کمک الگوریتم هایش رقص گوگل را برای برخی از سایت ها اجرا می کند تا پس از پشت سر گذاشتن این موارد بتواند رتبه حقیقی سایت ها را به آنها بدهد. در ادامه با برتر آموز همراه باشید تا به توضیح مفصل رقص گوگل چیست؟ بپردازیم و نکات کاربردی را در این زمینه بیان نماییم.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • رقص گوگل چیست؟
  • بررسی رفتار رقص گوگل از گذشته تا به امروز
  • معیار رتبه دهی رقص گوگل چیست؟
  • رقص گوگل چه قدر زمان می برد؟
  • چه کاری انجام دهیم تا از رقص گوگل برای ارتقای سایتمان استفاده کنیم؟
  • بررسی تاثیرات رقص گوگل بر روی سئو

رقص گوگل چیست؟

اگر سئو کار ماهری باشید قطعا این مورد را در سایت های خود مشاهده کرده اید. پس از تولید محتوا و بررسی سایت وقتی صفحه ای را منتشر میکنید در روز اول این صفحه در صفحه 5 گوگل قرار دارد و اصلا جزو SERP نیست، روز بعد وقتی جایگاه را چک می کنید شما در صفحه 2 قرار دارید و افزایش رتبه پیدا کرده اید، در روز بعد تر وقتی سایت خود را بررسی می کنید متوجه میشوید که در SERP قرار گرفته اید. شاید پیش خود فکر کنید که جریان این موضوع چیست و شاید گوگل ایراد فنی پیدا کرده است که سایت شما به این صورت نمایش داده میشود، اما این قضیه اصلا ایراد فنی از طرف این موتور جست و جوی قوی نیست و تمام این اقدام ها کاملا با برنامه صورت میگیرد. گاهی اوقات گوگل نمیداند که به یک وبسایت چه جایگاهی را در گوگل بدهد برای همین به طور امتحانی این سایت را جزو SERP قرار میدهد تا بر اساس رفتار کاربران به این سایت ها امتیاز دهند. گوگل پس از این کار به این نکته توجه می کند که رفتار کاربران نسبت به این سایت چگونه است، آیا در بازه زمانی مشخص کلیک خور است؟ آیا کاربران به محتوای آن علاقه مندند و عدد بانس ریت این سایت پایین است؟ اگر تمامی موارد به درستی انجام شده بود گوگل این سایت را در SERP نگه می دارد و اگر غیر این موضوع بود و نتوانست نظر کاربران را جذب نماید متاسفانه از SERP خارج شده و جایگاه دیگری را به دست می آورد.

پس در تعریف علمی تر Google Dance یا همان رقص گوگل یکی از روش‌هایی است که گوگل، برای به چالش کشیدن و بررسی کردن نتایج جستجو و انجام بهترین رتبه‌ بندی ارائه میدهد.

پیشنهاد میشود مقاله الگوریتم پنگوئن چیست؟ را مطالعه نمایید.

بررسی رفتار رقص گوگل از گذشته تا به امروز

خوب حالا که با رقص گوگل آشنا شده ایم میخواهیم رفتار این Google Dance را از ابتدای پیدایش آن تا به الان بررسی نماییم.

رفتار گوگل دنس قدیمرفتار گوگل دنس جدید
درر گذشته سئوکاران می توانستند گوگل دنس را به راحتی دور بزنند و در SERP قرار گیرند، قبل از آپدیت شدن هسته گوگل قبلا برای ایندکس شدن صفحات توسط این موتور جست و جو به زمان حداقلی 35 روزه نیاز داشتیم. این یعنی اینکه اگر محتوایی برای بررسی رقص گوگل در صفحه یک قرار میگرفت تا دوباره بخواهد ایندکس شود 1 ماهی طول می کشید و این سایت در صفحه یک قرار میگرفتدر آگوست سال 2003 میلادی، گوگل دنس جدید ارائه شد که ویزگی هایی بهتری را شامل میشد. رقص گوگل امروزی  بروز‌رسانی‌ هایش  هر هفته اعمال می‌ شود. این بروز‌رسانی‌ها اکثرا آپدیت‌های الگوریتمی و ایندکس های جزئی را هم شامل می‌شوند.
پس به همین منظور در طول ماه، تغییرات جزئی را در رتبه‌بندی‌ها مشاهده می کنیم. این تغییرات به این خاطر اتفاق می‌افتند که ربات‌های گوگل دائما در حال کار هستند و عناصر جدید را پیدا می‌کنند و اگر از کیفیت بهتری برخورد دار باشد جایگزین قبلی ها میشود. ممکن است این ربات‌ها تشخیص داده باشند که یک وبسایت دیگر وجود ندارد و باید از ایندکس گوگل حذف شود. در طول رقص، ربات‌های گوگل مجددا از هر وبسایت بازدید خواهند کرد تا بررسی کنند که هر کدام چه تعداد لینک به سایت‌های دیگر داده یا گرفته‌اند و هر کدام از این لینک‌ها چقدر با‌ ارزش هستند که میتوانند روی نتیجه SERP تاثیر بگذرانند.

معیار رتبه دهی رقص گوگل چیست؟

الان که با مفهوم رقص گوگل آشنا شدیم پرسشی در این زمیه به وجود می آید که اصلا معیار رتبه دهی این رقص گوگل چیست؟ و بیشتر به چه وبسایت های توجه می کند؟

سن سایت

رقص گوگل در یکی از معیار های خود به سن سایت توجه می کند،در واقع هر چه یک وبسایت جدید تر باشد، رقص بیشتری را تجربه خواهد کرد.

لینک سازی

هرچه لینک‌ های یک صفحه بیشتر و یا تازه تر باشه و قدرت بیشتری را داشته باشند، آن صفحه رقص بیشتری را تجربه خواهد کرد.

رقابت

هرچه کلمه کلیدی ای که روی آن فعالیت انجام میدهید رقابت بیشتری را داشته باشد خوب طبیعیتا رقص گوگل در آن بیشتر است و این وبسایت ها بیشتر رقص را تجربه می کنند.

تغییرات در سایت

هرچه تغییرات در سایت بیشتر باشد، آن سایت رقص گوگل بیشتری دارد. این تغییرات میتوانید تغییرات در قالب و کد نویسی تا خیلی چیز های دیگر باشد.

رقص گوگل چه قدر زمان می برد؟

در حالت کلی متاسفانه ما هیچ عدد و رقم خاصی برای رقص گوگل نداریم و فقط می دانیم که این دوره ممکن است چند روز حتی تا چند ماه هم طول بکشد. برای همین شما باید همواره درحال سرچ و جست و جو باشید تا بتوانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید. حالا به چه صورتی دنس گوگل را تشویق کنیم؟ لینک سازی های درست داشته باشید و یا محتوا های کاربردی و تازه ای ایجاد نمایید.

چه کاری انجام دهیم تا از رقص گوگل برای ارتقای سایتمان استفاده کنیم؟

خوب سوالی به جا و درست که برای اکثر کاربران و وب مستر ها به وجود می آید که اصلا باید چه فرآیندی را طی کنیم تا رقص گوگل به نفع سایتمان باشد. همانطور که از مفهوم رقص گوگل متوجه شدیم این فرآیند ممکن است سایت شما را از صفحه یک به سمت صفحه 5 و یا حتی از صفحه 10 به سمت صفحه 1 هدایت نماید. زیبایی این ماجرا این جاست که بتوانید حالتی را فراهم کنید تا از صفحه 10 به سمت صفحه 1 هدایت کنید و دراین صفحه ماندگار باشید.

محتوایی با ارزش تولید کنید!

همانطور که در بالاتر ذکر کردیم تولید محتوا یکی از ابزار های مفیدی بود که باعث میشد گوگل دنس به سایت شما رتبه خوبی را بدهد. پس سعی کنید همیشه محتوا های ترند و درجه یکی را انتخاب کنید تا اگر رقص گوگل برای تست شما را جزو صفحه 1 قرار داد آنقدر بازخورد و کایک وب سایت شما بالا باشد تا گوگل را قانع کنید که بودن در نتایج SERP حق شما است. برای این کار بهتر است که یک تیم تولید محتوا داشته باشید تا با کمترین آزمون و خطا بتوانید این کار را انجام دهید. پیشنهاد میشود حتما در این زمینه مقاله انتخاب اعضای تیم تولید محتوا ی برتر آموز را مطالعه نمایید.

ترافیک سایت خود را افزایش دهید!

یکی از مواردی که میتوانید خود را به ذقص گوگل اثبات کنید این است که ترافیک سایت خود را افزایش دهید. فقط حواستان باشد که از راه های کلاه سیاه برای این کار استفاده نکنید چون الگوریتم های گوگل به سرعت این فرآیند را شناسایی کرده و شما را جریمه خواهند کرد. سعی کنید به طرز طبیعی رفتار کنید و ترافیک سالمی را به سایت خود بیاورید. یکی از راه های افزایش ترافیک سئو کردن است که شما از طریق ورودی های گوگل ترافیک داشته باشید که روشی بسیار پسندیده و کاربردی میباشد ولی باید بتوانید علاوه بر این ها را کار های دیگری را برای افزایش ترافیک سایت خود در نظر بگیرید.

برای اینکه ترافیک سایت خود را افزایش دهید می توانید از این موارد استفاده نمایید:

  1. درج محتوای مناسب و ترند به طوری که کاربر در گوگل آن را سرچ نماید.
  2. از تقویم محتوایی استفاده کنید و برای تولید محتوا برنامه داشته باشید.
  3. در محتوای خود حتما دکمه های اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی های مختلف را قرار دهید.
  4. استفاده از تبلیغات کلیکی پولی که در کنار آدرس سایت شما Ad قرار گیرد و به ازای هر کلیک شما مبلغی را به گوگل پرداخت نمایید.
  5. برگذاری کمپین و مسابقات به طوریکه کاربر برای شرکت در این مسابقه نیاز داشته باشد که وارد وبسایت شما شده و ثبت نام انجام دهد.
  6. استفاده از سیستم های همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ
  7. ارسال ترافیک سالم از شبکه های اجتماعی به سمت وبسایت خود،برای مثال میتوانید در اینستاگرام خود لینک سایت را قرار دهید که کاربران برای خرید محصولات به سایت شما مراجعه نمایند.
  8. حتما سایت خود را واکنش گرا یا ریسپانسیو طراحی نمایید تا کاربر بتواند با سایت شما ارتباط برقرار نماید.
  9. از تست A/B در دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید تا بتوانید صفحات سایت خود را بر اساس سلیقه کاربران طراحی نمایید تا بیشتریت نتیجه را داشته باشید.
  10. سعی کنید از لحاظ لوکیشن وب سایت خود را بهینه کنید تا از طریق سرچ محلی بتوانید ورودی به سایت خود داشته باشید.
  11. سعی کنید از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید و ویدیو های وایرال را تهیه نمایید تا ترافیک خوبی به سایتتان هدایت شود.
  12. لینک سازی های وبسایت خود را به صورتی درستی انجام دهید و سعی کنید بک لینک های کاربردی برای خود ایجاد نمایید.

رقص گوگل

بررسی تاثیرات رقص گوگل بر روی سئو

وقتی که برای سایت خود برنامه سئو کردن دارید بهتر است این کار را به دست متخصصین در این زمنیه بپردازید تا از بروز مشکلاتدر آینده جلوگیری نمایید، شاید از لحاظ هزینه برای شما مقرون به صرفه نباشد ولی به این نکته توجه نمایید که اگر سئوی اصولی بر روی سایت شما پیاده سازی شود میتوانید در عرض چند ماه درآمد های چند صد میلیونی را تجربه نمایید. حالا اگر سئوی سایت خود را به دست متخصصین در این زمینه بسپارید، گوگل متوجه  این تغییرات خواهد شد.  بعضی وقت ها پیش آمده که گوگل اقدامات بهینه‌ سازی در سایت ها را تشخیص می‌ دهد و در این زمان ممکن است موقتا تاثیر منفی روی وبسایت شما بگذارد و آن را در رتبه پایین‌تری قرار دهد.

بر اساس قوانین رقص گوگل تغییرات مثبت در سایت لزوما رتبه سایت شما را به سمت بهتر شدن سوق نمیدهد پس باید در این زمان صبر و شکیبایی داشته باشید تا رقص گوگل بتواند سایت شما را به صورت کامل بررسی نماید. اگر به گوگل زمان بدهید و صبور باشید و با استفاده از شیوه‌ های سئوی کلاه سفید سایت خود را بهینه کنید مطمئن باشید رتبه خوبی را کسب میکنید. اگر بیش از حد به یک افت رتبه در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل واکنش نشان دهید، ممکن است گوگل فعالیت شما را نشانه‌ گذاری کند. چرا که اینطور فکر می‌ کند شما قصد فریب دادن و دور زدن سیستم گوگل را دارید تا از این طریق به صفحه اول برسید در این حال است که به سرعت جریمه میشوید و اگر رفتار شما بیش از حد مشکوک باشد، ممکن است پنالتی هم بشوید.

پیشنهاد میشود الگوریتم گور خر چیست؟ را مطالعه نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کاما راجب به رقص گوگل چیست؟ سخن بگوییم و نکات کاربردی خوبی را در این زمینه بیان کنیم. اگر تا به حال با رقص گوگل آشنایی نداشته اید و امروز این مفهوم را آموزش دیدید پس بهتر است با یک دید بهتری به سئوی سایت خود بپردازید و سایت خود را این بار برای رقص گوگل بهینه نمایید. اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *