هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
روش های افزایش سرعت سایت

روش های افزایش سرعت سایت و 7 راهکار طلایی برای آن

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1400/07/10

از روش های افزایش سرعت سایت در نتایج جستجوی گوگل اطلاع دارید؟ اگر سرعت سایت شما بالا برود، به طور مستقیم بر روی بهبود سئوی سایت شما تأثیر داشته و به افزایش ورودی یا گرفتن بازدیدهای بیشتر برای سایت شما، بسیار کمک می کند.

 همچنین افزایش سرعت سایت یکی از موضوعات مورد علاقه گوگل است و هر سایتی که این ویژگی را دارا باشد، گوگل رتبۀ آن سایت را بین سایر سایت ها مقداری افزایش خواهد داد، زیرا سرعت وب سایت یکی از فاکتور هایی است که توسط الگوریتم گوگل برای رتبه بندی آن وب سایت استفاده می شود، پس افزایش رتبه سایت هم یکی دیگر از مزایای افزایش سرعت سایت است.

و در کنار افزایش رتبه سایت اگر محتوای خوبی هم در سایت قرار داده باشید، نتیجه کار بیشتر کلیک خوردن سایت شما و در نتیجه افزایش بازدهی سایت، که از اصلی ترین اهداف سازندگان آن سایت است، خواهد بود.

روش های افزایش سرعت سایت/ برترآموز

روش های افزایش سرعت سایت

چند مورد از روش هایی که میتوانید برای افزایش سرعت وب سایتتان به کار ببرید را، در زیر عنوان کرده ایم و سعی کرده ایم این روش ها موثر و ساده باشند، تا اجرای آنها سختی‌های زیادی به همراه نداشته باشد، با ما همراه باشید.

1.      بهینه سازی تصاویرپیش از آپلود

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار برسرعت بارگذاری هر سایتی، حجم صفحات آن سایت است، و از طرفی تصاویر عناصر اصلی سایت شما هستند، که نشان دهنده ایده های سازنده سایت اند،  تصاویر به دلیل حجم نسبتا بالا تاثیر زیادی در افزایش حجم صفحات می‌گذارند، پس برای استفاده از تصاویر باید سعی شود تصویر مورد نظر از سایز مورد نیاز بزرگتر نباشد.

برای بهینه سازی تصاویر اقدامات زیادی میتوان انجام داد،  که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم :

  •  انتخاب فرمت‌ مناسب برای تصاویر: برای کارهای گرافیکی و شفاف Png، برای تصاویر طبیعی و حاصل از دوربین Jpg و برای تصاویر متحرک Gif.
  •  انتخاب سایز مناسب برای تصویر:  هر بخش از سایت شما نیاز به تصویری دارید که متناسب با همان قسمت باشد، سایز تصاویر برای پیش‌نمایش مقالات معمولاً زیر ۲۰۰ پیکسل، و سایز مناسب برای تصاویر محتوای اصلی حدود ۸۰۰ پیکسل است.
  • انتخاب حجم مناسب برای تصاویر: برای بالابردن سرعت سایت،  استفاده از تصاویر کم حجم بهترین اتخاب است،  البته به این نکته نیز توجه کنید که کاهش اندازه تصویر نباید منجر به کم شدن کیفیت آن شود،  بهتر است تصاویر را با فرمت Png ذخیره کنید.

2.      انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای نامناسب برای ساختن ومدیریت یک ‌سایت، اشتباه بزرگی است که خیلی از سازندگان، آن را مرتکب می‌شوند، سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System که  به اختصار آن را CMS می‌شناسند، مهمترین عنصر برای تأثیرگذاری بیشتر یک سایت است،  مسلماً یکی از اثرات آن سرعت بارگذاری کامل یک سایت میباشد، اگرچه تعداد سیستم های مدیریت محتوا عرضه شده نسبتا زیاد است، اما با این حال برخی از آن‌ها به خاطر امکانات بیشتر از جمله متن باز بودن و رایگان بودن، سرعت، امنیت و مسائل مشابه نیز تفاوت‌هایی هر چند اندک با یکدیگر دارند، در ادامه برخی از این CMS هارا به اختصار بررسی خواهیم کرد.

·         وردپرس (WordPress) :

در حال حاضر محبوب‌ترین و کارآمدترین CMS بین کاربران است، وردپرس رایگان و متن باز بوده و هر کس با اندکی  دانش برنامه‌نویسی میتواند محتویات قالب وردپرس را ویرایش کرده و سایت خود را در آن ایجاد کند، همچنینی CMS بسیار سبک بوده و از نظر سرعت و بارگذاری انتخاب بسیار مناسبی است. پیشنهاد ما هم این هست که آموزش وردپرس و آموزش سئو را حتما در درجه اول یاد بگیرید، زیرا در روند بهبود سرعت سایتتان به شما کمک بسیاری می کند.

·         جوملا Joomla :

بعد از وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای وب می باشد، جوملا نیز مانند وردپرس متن باز است، اگرچه امکانات آن مانند وردپرس نمی‌ باشد، اما سادگی کار با جوملا باعث شده تا افراد مبتدی هم بتوانند به راحتی  ‌سایت خود را در آن ایجاد و مدیریت کنند.

·         دروپال Drupal:

بین سایر CMS از جمله قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین آنها به شمار میرود،  علت شهرت آن استانداردهای مخصوص و همچنین امنیت بالای آن است، استفاده از آن به راحتی وردپرس و جوملا نیست و به همین دلیل اغلب طرفداران این CMS جزو افراد سطح حرفه‌ای هستند.

·         اسکوآر اسپیس Squarespe :

این CMS محیطی تحت وب برای راه‌اندازی ‌سایت‌های پیش‌فرض و از قبل آماده شده می باشد،  و بیشتر مناسب افرادی است که قصد راه‌اندازی سریع یک وب‌سایت با قالب‌های متعدد و آماده را دارند، همچنین Squarespace دارای ابزارهای برای آنالیز و سئو میباشد که میتوان با کمک آنها با سرعت بیشتری ‌سایت را به موتورهای جستجو معرفی کرد.

روش های افزایش سرعت سایت وردپرس

3.      انتخاب یک هاست و دامنه مناسب

از اولین چیزهایی که برای راه انداری یک وب سایت لازم و ضروری است و باید در انتخاب آن دقت کرد، محیط میزبانی شما یا همان بحث هاست و دامنه است.

 هاست محیط میزبانی و دامنه، آدرسی است که به سایت ما اختصاص داده می شود، بسیاری از سازندگان سایت ها بخاطر ویژگی های ظاهری یا قیمت مناسب تر یک سرویس دهنده آن را انتخاب میکنند،  که همین موضوع میتواند باعث افت سرعت سایت شود و به راحتی آنها را چندین گام از رقبا عقب بی اندازد.

برای مثال از عمده ترین اشکالاتی که وب مسترها مرتکب میشوند، استفاده از خدمات میزبانی اشتراکی است، که در آن یک سرور بطور اشتراکی برای راه اندازی چندین سایت مختلف استفاده میشود،  استفاده از هاست‌های اشتراکی شاید کم هزینه تر باشد، اما قطعا وقتی که بازدیدهای سایت شما زیاد شود برای شما دردسر ساز خواهد شد،  پس سعی کنید حتی الامکان در انتخاب هاست خود هزینه پایین تر را ملاک اتخاب خود قرار ندهید.آن

راه حل دیگر آن است که برای افزایش سرعت سایت از سرور های اختصاصی و مجازی استفاده کنید، در نتیجه میزبانی نیز به صورت اختصاصی و با کیفیت بالاتری عرضه میشود، و تمامی اطلاعات و منابع مختص سایت شما خواهد بود.

4.      به حداقل رساندن درخواست HTTP

زمانی که کاربر آدرس سایت شما را در مرورگر سرچ میکند، پروتکل HTTP یک درخواست برای سرورس اصلی وب سایت شما ارسال میکند، تا اطلاعات شما بازیابی شده و به کاربر نمایش داده شوند، در نتیجه هرچه اطلاعات شما حجم بیشتری داشته باشند، مدت زمان بازیابی اطلاعات بیشتر شده و همین امر باعث کاهش سرعت سایت شما خواهد شد.

و از جمله اقداماتی که میتوان برای کاهش حجم سایت کرد،بهینه سازی CSS  است، اکثر برنامه نویسان از مدل های داخلی برای نوشتن کد های HTML استفاده می کنند که کار درستی نیست، و همین امر باعث بالا رفتن حجم فایل شما و در نتیجه افت سرعت وب سایتتان خواهد شد، همچنین اگر حجم فایل CSS وب سایت شما بیش از 75 کیلوبایت باشد این یک خطر جدی برای وب سایت تان به شمار میرود، و باید سعی کنید حجم فایل های CSS خود را کم کنید.

5.      استفاده از حافظه موقت مرور گر یا همان کش

یکی از ابزارها و روش های افزایش سرعت سایت، استفاده از حافظه کش (Cache) می باشد، این ویژگی به این صورت عمل میکند که وقتی کاربر برای بار اول سایت شما را باز می کند،  اطلاعات را در خود ذخیره می کند و در ورودهای بعدی نیازی به لود شدن مجدد و در نتیجه سپزی شدن زمان بیشتر نیست،  چون اطلاعات در حافظه موقت ذخیره شده اند و قطا همین امر سرعت سایتتان را به شکل قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.

6.      استفاده حداقلی از پلاگین یا افزونه  ها

امروزه پلاگین های بسیار زیادی، آن هم به صورت رایگان در دسترس همگان است، و همین امر،  باعث شده که سازندگان وب سایت ها بیشتر از آنچه ک سایتشان می طلبد، از افزونه ها استفاده کنند، اما باید به خاطر داشت که هر افزونه دارای منبع یا منابعی است که برای اجرا شدن نیاز به دسترسی به آنها دارد،  که این امر خود زمان بر است، که زمان بر بودن عمل لود شدن مساوی است با کم شدن سرعت سایت شما.

7.      به روز رسانی حداکثری

منظور ازبه روزرسانی در واقع همان به روز کردن سیستم مدیریت محتوا  یا  سیستم مدیریت فروشگاهی است که ازآن استفاده میکنید، همواره باید بررسی کنید،  که موارد ذکر شده به روز شده اند یا خیر،  و اگر نسخه ی جدید موجود بود در اولین فرصت وب سایت تان را به روز کنید (البته حتما قبل از این کار از اطلاعات موجود در وب سایت تان نسخه پشتیبان تهیه کنید)،  همگام شدن با آخرین نسخه موجود می تواند اقدامی بزرگ برای جلوگیری از کندشدن سایت تان باشد.

سرعت سایت را آزمایش کنید

و در آخر پس از اجرا کردن مراحل بالا و اقداماتی از این قبیل میتوانید سرعت سایتتان را با ابزارهای موجود برای این کار بررسی کنید، چند نمونه از این ابزار ها عبارتند از:

·         ابزار GTmetrix

·         ابزار  Pongdom

·         ابزار WebPageTest

·         ابزار  PageSpeed Insights

آخرین ابزار متعلق به گوگل میباشد و کمی سخت گیر تر است،  پس پیشنهاد میکنیم که پس از پیاده سازی اقدامات گفته شده حتما سرعت وب سایت تان را در این ابزار بررسی کنید.

سخن پایانی

داشتن یک وب سایت با سرعت لود شدن بالا قطعا میتواند در موفقیت وب سایت تان موثر باشد، کم بودن سرعت سایت باعث میشود تا حتی کاربران ثابت شما هم، پس از مدتی به دنبال پیدا کردن جایگزین‌ هایی بهتر و سریع تر برای خود باشند، پس بهتر آن است که در اولین فرصت، زمانی را برای بالاتر بردن سرعت سایت تان اختصاص دهید.

برترآموز برای شما آرزوی موفقیت و سلامتی را دارد.

نویسنده : زهرا سلیمانیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *