هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
یادگیری زبان آلمانی

روش های یادگیری زبان آلمانی 1400

دسته بندی : معرفی کتاب - مقالات
1400/04/07

هر ساله افراد زیادی برای کسب اقامت کشور آلمان جهت کار یا ادامه تحصیل اقدام می‌کنند. اما جالب است بدانید که یکی از شروط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور داشتن مدرک زبان آلمانی است. از سوی دیگر آموزش زبان آلمانی می‌تواند به شما در پیدا کردن کار در این کشور اروپایی کمک زیادی کند. به همین دلیل افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، همواره با سوالاتی نظیر برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟ مواجه هستند. در ادامه با ارائه روش های یادگیری زبان آلمانی به شما بهترین راهکارها برای یادگیری این زبان را آموزش خواهیم داد. چه قصد سفر به این کشور را دارید و چه به دلیل علاقه به فرهنگ و زبان آلمانی می‌خواهید این زبان را بیاموزید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

یادگیری زبان آلمانی

چرا باید به آلمانی صحبت کنیم؟

یادگیری هر زبانی سبب آشنایی با فرهنگ و سنت کشور مربوطه شده و می‌تواند تاثیرات زیادی از لحاظ روحی روانی روی انسان ایجاد کند. از سوی دیگر انتخاب زبانی مانند آلمانی با توجه به گستردگی سطح مکالمات این زبان به خصوص در اروپا می‌تواند تحولات زیادی در زندگی شما ایجاد کند. اگر به آلمانی مسلط شوید، به راحتی می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید، در قطب صنعتی اروپا شاغل شوید و یا حداقل این است که فیلم و سریال‌های این کشور را به راحتی تماشا کنید.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا روش های یادگیری زبان آلمانی را بررسی کنیم. اگر شما نیز به تاریخچه ژرمن‌ها علاقه دارید و یا می‌خواهید در آینده‌ای نچندان دور این کشور را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

روش های یادگیری زبان آلمانی چیست؟

آلمانی زبانی برای رسیدن به هنر، ادبیات، فلسفه و تاریخ و تمدن است. اگر می‌خواهید این زبان را فرا بگیرید و اگر دائم در پی یافتن سوال برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟ هستید، باید بدانید که امروزه می‌توان این زبان را به شیوه‌های مختلفی آموزش دید. البته نباید فراموش کرد که هر شخصی بسته به علایق خود باید روش مناسب خود را انتخاب کند. عده‌ای تمایل دارند تا با خواندن کتاب و به صورت خودآموز زبانی را یاد بگیرند و گروهی دیگر شرکت در کلاس‌های آموزشی را ترجیح می‌دهند. حتما اطلاع دارید که یکی از روش‌های جدید یادگیری مهارت زبانی کلاس و دوره‌های اینترنتی است. شما چه روشی را می‌پسندید؟

  • یادگیری آلمانی با کتاب‌های خود آموز

یکی از شیوه‌های یادگیری هر زبانی، استفاده از کتاب‌های آموزشی می‌باشد. اگر به خواندن کتاب‌های خودآموز علاقه دارید می‌توانید از همین امروز یادگیری را شروع کنید. کتاب‌های بی شماری برای یادگیری این زبان وجود دارند که هر یک از آن‌ها روش خاصی را برای آموزش زبان آموز در نظر گرفته‌اند. از جمله کتاب‌هایی که من به شما پیشنهاد می‌کنم مجموعه کامل Menschen است. این کتاب با درگیر کردن احساسات مخاطب سعی می‌کند تا زبان آلمانی را به صورت کاملا حرفه‌ای و در قالب داستان به شما آموزش دهد. این کتاب که توسط انتشارات هوبر به چاپ رسیده است، به صورت همزمان گرامر، مکالمات، توانایی شنیداری و دایره لغات شما را تقویت می‌کند و از سطوح پایه تا پیشرفته را شامل می‌شود. بنابراین استفاده از کتاب را باید یکی از روش های یادگیری زبان آلمانی دانست.

  • یادگیری آلمانی با کلاس‌های حضوری

یکی دیگر از روش های یادگیری زبان آلمانی استفاده از کلاس‌های آموزشی حضوری است. این روش را می‌توان بهترین روش برای یادگیری زبان دانست، چرا که شما به طور همزمان با چندین زبان آموز و همچنین استاد خود در ارتباط هستید و این موضوع فرآیند یادگیری را تسریع می‌بخشد. بنابراین اگر زمان کافی برای شروع کلاس‌های آموزشی را دارید، همین الان در یکی از آموزشگاه‌های اطراف محل سکونت خود ثبت نام کنید و این زبان را یاد بگیرید.

  • یادگیری آلمانی از طریق پکیج‌های تصویری

با وجود اینکه تا کنون دو روش برای فراگرفتن آلمانی به شما معرفی کردیم، شاید هنوز پاسخ خوبی جهت سوال برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟ دریافت نکرده باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از روش سوم استفاده کنید.

آمارها نشان می‌دهد که امروزه بسیاری از افراد به جای خواندن کتاب و یا شرکت در دوره‌های حضوری برای یادگیری علوم مختلف از پکیج‌های مختلف و یا دوره‌های آنلاین استفاده می‌کنند. در واقع تمایل به خواندن کتاب کاهش پیدا کرده است و افراد تایم کافی برای حضور در کلاس‌ها را ندارند. همین دلایل افراد را به سمت پکیج‌های آموزشی سوق داده است.

بنابراین باید یکی از پرطرفدارترین روش های یادگیری زبان آلمانی را دوره‌های غیر حضوری و اینترنتی دانست. در این دوره‌ها فیلم‌های آموزشی در قالب dvd یا فایل دانلودی پس از خرید در اختیار کاربر قرار می‌گیرند و مخاطب می‌تواند به راحتی مهارت زبانی دلخواه خود را یاد بگیرد. اگر می‌خواهید زبان آلمانی را از این طریق فرا بگیرید کافی است که یک سرچ ساده در اینترنت بکنید تا با موسسه‌های بی شماری مواجه شوید. اما تعدد این موسسه‌ها شاید شما را سردرگم کند. به همین دلیل ما شما را به استفاده از پکیج‌های آموزشی زبان آلمانی سایت برتر آموز دعوت می‌کنیم. دوره‌های برتر آموز توسط بهترین اساتید و با بهترین کیفیت ضبط شده است و شما می‌توانید به راحتی زبان آلمانی خود را تقویت کنید.

 زبان آلمانی

برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟

همانطور که گفته شد برای یادگیری و تقویت مکالمات به زبان آلمانی روش‌های زیادی وجود دارد. ما در این مقاله 3 روش کاربردی را ارائه کردیم. اما اگر می‌خواهید این زبان را سریع تر و به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید، بهتر است تا به نکات زیر نیز توجه کنید و آن‌ها را در امور روزانه خود قرار دهید:

  • برای اینکه پروسه یادگیری را تسریع ببخشید باید آلمانی را جزو زندگی خود قرار دهید. برای این کار سعی کنید موسیقی آلمانی گوشی کنید، فیلم و سریال این کشور را تماشا کنید و حتی گوشی خود را روی زبان این کشور قرار دهید. این کار به مرور مهارت شما را تقویت خواهد کرد.
  • روزانه چند پاراگراف به زبان آلمانی بنویسید. فرقی نمی‌کند که این نوشته‌ها در دفترچه یادداشت‌تان باشد یا در وبلاگ شخصی خودتان. طبق تحقیقات نوشتن یک زبان می‌تواند آن زبان را در ذهن ما بهتر جای دهد.
  • سعی کنید روزانه چندین لغت آلمانی حفظ کنید. برای این کار می‌توانید از کتاب‌های لغت موجود در بازار استفاده کنید. این کار شاید یکی از روش های یادگیری زبان آلمانی محسوب نشود، اما دایره لغات شما را افزایش خواهد داد.
  • اگر دوست یا آشنایی دارید که به این زبان مسلط است از او بخواهید تا با شما به این زبان صحبت کند.
نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *