هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
سئو اینستاگرام در گوگل چیست و چگونه اینستاگرام خود را سئو کنیم؟

سئو اینستاگرام در گوگل چیست و چگونه اینستاگرام خود را سئو کنیم؟

دسته بندی : سئو
1403/04/16

با مطالعه این پست آموزشی می‌توانید به سادگی اینستاگرام خود را در گوگل سئو کنید و پس از جستجوی نام برند شما علاوه بر سایت، اینستاگرام شما نیز نمایش داده  شود.

درود بر دنبال کنندگان برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو. امروزه کمتر کسب و کاری را پیدا می‌کنید که اینستاگرام نداشته باشد. چرا که دیده شدن در فضای مجازی و همچنین برنامه ریزی برای شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در جلسات دوره آموزش سئو به صورت ویژه درمورد سئو اینستاگرام در گوگل صحبت خواهیم کرد. با این حال قصد داریم چند تکنیک ساده برای دیده شدن اینستاگرام شما در فضای مجازی نیز آموزش دهیم. به یاد داشته باشید که سئو اینستاگرام همانند سئو وب سایت نیاز به صرف زمان و هزینه دارد.

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام عبارت است از بهینه سازی محتوای اینستاگرام جهت درک بهتر موتورهای جستجو و همچنین لینک سازی بین پلتفرم‌های مختلف . موتورهای جستجو اینستاگرام و گوگل نقاط مشترک زیادی دارند که می‌توان از آن برای بهتر دیده شدن استفاده کرد. در صورتی که بتوانید سئو اینستاگرام خود را به خوبی انجام دهید، نه تنها در اینستاگرام بهتر دیده خواهید شد بلکه در گوگل نیز به عنوان نتایج برتر نمایش داده خواهید شد. دقت کنید که سئو اینستاگرام نیاز به صرف زمان و خلاقیت بسیار زیادی دارد. شما باید اینستاگرام خود را به گوگل به نحوی معرفی نمایید که به عنوان دیتای فعال مورد بررسی قرار دهد.

سئو اینستاگرام چیست؟

ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل

 یکی از موضوعات ترند در فضای مجازی ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل می‌‌باشد که از اساس کذب است. شما باید یک سری نکات کلی را در مورد پیج خود رعایت کنید تا گوگل شما را شناسایی کند. اولین و مهمترین بخشی که برای سئو اینستاگرام در گوگل باید مدنظر قرار دهید، قرار دادن پیج به حالت عمومی می‌‌باشد. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید تا پیج شما به حالت عمومی تغییر کند.

  • وارد قسمت تنظیمات حساب کاربری خود شوید.
  • به دنبال بخش « Account Privacy » بگردید و آن را انتخاب کنید.
  • حال تیک گزینه « Private Account » را غیر فعال کنید.

با این کار اجازه دسترسی موتورهای جستجو گوگل به حساب کاربری خود را صادر نمودید. حال مراحل دیگر را دنبال کنید تا به هدف نهایی خود دست پیدا کنید.

مهمترین نکاتی که به سئو اینستاگرام در گوگل کمک خواهد کرد

در این بخش قصد داریم چند تکنیک بسیار جذاب و کاربردی معرفی کنیم که احتمال نمایش شما در نتایج گوگل را افزایش میدهد. به یاد داشته باشید که سختی کلمه کلیدی هدف که نام برند شما می‌‌باشد در این بخش بسیار تاثیر گذار است. به هر اندازه که حوزه کاری و کلمه کلیدی شما رقابت بیشتری داشته باشد، دقت این مراحل افزایش پیدا خواهد کرد. با ما همراه باشید تا به سادگی سئو اینستاگرام در گوگل فرا گیرید.

1.    بیو پیج خود را سئو کنید

به جای اینکه به دنبال « سایت ثبت پیچ اینستاگرام در گوگل » باشید، بیو پیج خود را بر اساس کلمه کلیدی اصلی شخصی سازی کنید. اگر برند شما ایکس نام دارد که در حوزه آموزش وردپرس فعالیت می‌کند. در این صورت بیو پیج شما باید حاوی ایکس و آموزش وردپرس باشد. دقت کنید که قرار دادن معنادار این کلمات در کنار هم دیگر مهم است. اگر بخواهید صرفا چند کلمه مرتب قرار دهید، بیو نویسی شما ارزش چندانی ندارد. اما اگر تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرید که یک بیو مختصر بنویسید و از این کلمات چندین بار استفاده کنید، سئو اینستاگرام در گوگل به خوبی انجام داده‌اید.

2.    با آدرس اینستاگرام خود در پلتفرم‌های مختلف فعالیت کنید

همانطور که می‌دانید شرکای تجاری اینستاگرام کم نیست و شبکه‌هایی مانند توییتر، یوتیوب، لینکدین، یوتیوب و … از شرکای تجاری اینستاگرام محسوب می‌شود. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در هر یک با نام اکانت اینستاگرام خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس شروع به فعالیت نمایید و تولید محتوای هدفمند داشته باشد. از طرفی باید در حوزه کاری خود بگردید و فعالیت تعامل به دست آورید. به عنوان مثال اگر شما در حوزه آموزش رپورتاژ آگهی فعالیت می‌کنید باید در اکانت‌های مرتبط با حوزه کاری خود کامنت جواب دهید و یا طرح سوال کنید. به هر اندازه که تعامل شما با دیگران بیشتر شود، گوگل نسبت به نام شما حساستر خواهد شد.

راستی فعالیت در یوتیوب بسیار حائز اهمیت است و باید آدرس اکانت اصلی اینستاگرام خود را در آن ثبت کنید. سپس با اکانت خود به سراغ پیج همکاران بروید و دیتا مفید در آن قرار دهید. به هر اندازه که تعامل شما باید دیگران بیشتر شود، احتمال دریافت ورودی ارگانیک از این پلتفرم‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. دقت کنید که ما به دنبال جستجو شدن توسط دیگران می‌‌باشد. این کار به گوگل کمک می‌کند که ما را نسبت به دیگران متمایز کند و در نتایج گوگل بهتر و بیشتر نمایش دهد.

با آدرس اینستاگرام خود در پلتفرم‌های مختلف فعالیت کنید

3.    قرار دادن لینک اینستاگرام در سایت‌های مختلف

یکی از تکنیک‌های بسیار جذاب سئو اینستاگرام در گوگل که شاید کمتر کسی به آن توجه دارد، قرار دادن لینک ورودی به صفحه اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی و حتی سایت‌های گفتگو محور می‌‌باشد. اگر در مورد یک موضوع سوال داشته باشید تعداد بسیار زیادی سایت وجود دارد که سوال شما را به صورت صفحه گفتگو محور ثبت کرده است. شما می‌توانید نظرات دیگران را بخوانید و در این بخش نیز نظر بگذارید. برای این منظور شما باید یک حساب کاربری با نام اکانت اینستاگرام خود قرار دهید. سپس بخشی از پاسخ سوال را مطرح کنید و در ادامه نیز آدرس دسترسی به اکانت اینستاگرام خود را قرار دهید. هدف از این کار جذب بهتر مخاطبین به سمت اینستاگرام می‌‌باشد.

به هر اندازه که در این بخش بهتر عمل کنید بازدهی بهتر و سریعتری به دست خواهید آورد. نکته بسیار مهمی که در قرار دادن آدرس اینستا خود باید توجه نمایید، اسپم نشدن آن است. اگر بخواهید در هر سایتی صرفا آدرس اینستا خود را فرار دهید و برای آن محتوای با کیفیت وجود نداشته باشد، اسیب جدی به اینستا خود وارد خواهید کرد. شما باید تلاش کنید که به صورت هدفمند در ساعات مختلف روز اکانت اینستاگرام خود را در پلتفرم‌های مختلف مانند یوتیوب و آپارات قرار دهید. بررسی هر باره لینک شما به درک بهتر گوگل از وجود اکانت اینستاگرام کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه هدفتان سئو اینستاگرام در گوگل است، از پست آموزشی « محتوای UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟ » دیدن کنید تا درک بهتری از فعالیت در سایت‌های مختلف به دست آورید.

4.    راه اندازی یک سایت با دامنه مشابه

برخی مواقع افراد هیچ سایتی در گوگل ندارند و به دنبال صفحه سرچ اینستاگرام در گوگل می‌باشند! دقت کنید که امکان ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل بدون وجود یک سایت وجود دارد، اما مراحل بسیار سختی به دنبال خواهد داشت و از طرفی رشد پیج شما باید به نحوی باشد که توجه گوگل نسبت به اکانت شما جذب شود. با در نظر گرفتن این نکته باید آدرس سایت خود را در اکانت اینستاگرام ثبت نمایید. از طرفی باید آدرس اینستاگرام خود را نیز در سایت خودتان ثبت کنید.

اگر بتوانید به صورت هدفمند از سایت خود به اکانت اینستاگرام لینک دهید در سئو اینستاگرام در گوگل موفق عملکرده‌اید. البته با وجود فیلترینگ اینستاگرام شرایط اندکی سخت خواهد بود، اما این کار بی تاثیر نیست. از طرف مقابل در داخل اکانت اینستاگرام خود نیز به سایت و همچنین لندینگ‌های اصلی خود اشاره نمایید. هدف این است که شبکه‌های اجتماعی مختلف و سایت خود را با محوریت اینستاگرام لینک کنید. باید کاری کنید گوگل اکانت اینستاگرام شما را به خوبی بشناسد و در مورد آن حرف بزند، در این صورت موفق عمل خواهید کرد.

5.    از هشتگ گذاری اختصاصی استفاده کنید

متاسفانه افراد بسیار زیادی در مورد قدرت هشتگ گذاری اطلاعات کافی ندارند و آن را جدی نمی‌گیرند. اگر قرار است که یک پست آموزشی جذاب منتشر کنید باید نام برند خود را به صورت هشتگ در آن قرار دهید. زمانی که مشغول تولید محتوای UGC هستید، می‌توانید با استفاده از هشتگ و نام خود توجه افراد و موتورهای جستجو را بیشتر و بهتر به اکانت خود جذب کنید. دقت کنید که در هشتگ گذاری زیاده روی نکنید و سعی کنید چند کلمه کلیدی مرتب به همراه نام برند خود را در هشتگ گذاری استفاده نمایید. البته این موضوع صرفا مخصوص اینستاگرام نیست و می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف و همچنین سایت‌های متفاوت از این تکنیک بهره‌مند شوید.

6.    کپشن کاربردی بنویسد

یکی از مهمترین مواردی که در سئو اینستاگرام در گوگل نادیده گرفته می‌شود، عدم استفاده از نام برند و حوزه کاری در کپشن می‌‌باشد. دقت کنید که قرار نیست از این بخش به صورت افراطی استفاده شود. بلکه هدف ما این است که در کپشن پست خود از نام برند و حوزه کاری نیز به صورت غیر مستقیم استفاده شود. در تمامی کپشن پست و ریلز خود باید از نام برند استفاده کنید و توجه دیگران را به خود جلب نمایید. در صورتی که بتوانید در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اکانت اینستاگرام خود اشاره کنید، بسیار عالی است. به عنوان مثال اگر قرار است که در ویدیو یوتیوب درست کنید، حتما در کپشن آن از اکانت اینستاگرام و آدرس آن استفاده کنید. با این کار توجه موتورهای جستجو را به خود جلب خواهید کرد.

7.    تولید محتوای منظم داشته باشید

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چرا تخصص کانتنت مارکتینگ در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیاد پیدا کرده است. به نظر شما چرا شرکت‌های بزرگ در این بخش هزینه قابل توجه صرف می‌کنند. گاهی مواقع برای یک سناریو اینستاگرام موفق افراد چندین میلیون تومان هزینه می‌کنند تا دیده شوند. دقت کنید که تولید محتوای هدفمند شبکه‌های اجتماعی و همچنین برنامه ریزی برای وایرال شدن یک پست و استوری به برندینگ کسب و کارهای مختلف کمک بسیار زیادی می‌کند. به همین دلیل است که افراد تلاش می‌کنند تا در تولید محتوای هدفمند و منظم داشته باشند. این کار به موتورهای جستجو از جمله گوگل کمک خواهد کرد که این برند را به رسمیت بشناسند. دقت کنید که بعد از انتشار هر پست باید لینک آن را در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارید و کاری کنید که دیگران آن را ببینند.

محتوای منظم در اینستاگرام ایجاد کنید

8.    با کاربران سایت و شبکه های اجتماعی خود تعامل کنید

زمانی که اکانت اینستاگرام شما به یک رشد 1 تا 3 هزار نفری میرسد، تعدادی مخاطب فعال دارد. شما با برگزاری چالش‌های مختلف و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید از آن ها بخواهید که در فرایند لینک سازی به شما کمک کنند. از طرفی صحبت کردن افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های مختلف به دیده شدن شما کمک بسیار شایانی خواهد کرد. نکته‌ای که شاید کمتر کسی به آن توجه می‌کند، استفاده از ظرفیت دنبال کنندگان یک سایت می‌‌باشد. به هر اندازه که تبلیغات اکانت شما در شبکه‌های اجتماعی و حتی سطح وب بیشتر و بیشتر شود، گوگل حساسیت بیشتر نسبت به اکانت شما پیدا خواهد کرد.

9.    تولید محتوای بصری با کیفیت داشته باشید

یکی از نکاتی که در تولید محتوای بصری باید به آن توجه نمایید، خلاقیت و خاص بودن تصاویر است. به هر اندازه که تصاویر هدف شما خاص و جذابتر باشد به احتمال زیاد توسط افراد دیگر نیز استفاده می‌شود. استفاده از محتوای شما توسط دیگران حتی بدون ذکر منبع به دیده شدن بهتر شما در گوگل کمک خواهد کرد. چرا که گوگل نیز برخی از این عکس‌ها را تحلیل می‌کند به دنبال منبع اولیه آن میگردد. این کار را به جهت قوانین کپی رایت انجام میدهد و در نهایت شما را شناسایی می‌کند.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد سئو اینستاگرام در گوگل و همچنین اصول آن صحبت کردیم. اگر بخواهیم یک جمع بندی خلاصه و اجمالی از تمامی نکات مطرح شده در این بخش خدمت شما ارائه کنیم، باید به اهمیت حضور در پلتفرم‌های دیگر اشاره نماییم. شما باید اکانت اینستاگرام خود را در یوتیوب، توییتر، لینکدین، تلگرام، واتساپ، آپارات و … ثبت کنید. از طرفی با تولید محتوای UGC نظرات دیگران را نسبت به اکانت اینستاگرام خود جلب کنید. تا زمانی که نام شما توسط دیگران جستجو نشود و خودتان نیز برای آن تولید محتوای هدفمند نداشته باشد، دیده شدن شما امری غیر ممکن خواهد بود.

در صورتی که شما برای سئو اینستاگرام در گوگل از یک تکنیک خاص استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات آن را با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید. دقت کنید که لینک سازی بین سایت‌های گفتگو محور و همچنین اکانت اینستاگرام، تاثیر بسزایی در سئو اینستاگرام در گوگل خواهد داشت. چرا که برای گوگل هر لینک حاوی اهمیت است و به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *