هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش عکاسی از محصول با گوشی

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل + ترفندهای آن

1400/10/28

اگر چندین سال قبل بود، قطعا شما برای عکاسی از محصولات خود باید به یک آتلیه یا عکاسی حرفه ای مراجعه می کردید تا فرآیند عکاسی از محصولات را برای شما انجام دهند. اما امروزه گوشی های هوشمند کار را بسیار راحت کرده اند و فقط کافی است اصول اولیه آموزش عکاسی را دیده باشید تا هرچه بهتر بتوانید با گوشی یا دوربین خود عکاسی کنید. اما برای اینکه بتوانید به راحتی با استفاده از گوشی موبایل خود عکاسی کنید، آموزش عکاسی از محصولات با موبایل را برای شما آماده کرده ایم که با استفاده از آن، بتوانید هرچه بهتر از محصولات عکاسی کنید.

امروزه بازار فروش اینترنتی و کسب در آمد از طریق اینستاگرام و سایت بسیار داغ است و افراد برای اینکه بتوانند محصولات خود را هرچه بهتر و بیشتر بفروشند، باید عکس های باکیفیتی از محصولات خود تهیه کنند. در آموزش اینستاگرام گفته شده است که یکی از اصول  اصلی برای موفقیت در این شبکه اجتماعی، داشتن یک جلوه بصری و زیبایی زیاد در پیج است. بنابراین باید سعی کنید بهترین عکس ها را بگیرید تا مشتری بیشتری نیز به سمت خودتان جذب کنید. برای این کار اصلا جای نگرانی نیست چرا که ما امروز در برتر آموز می خواهیم عکاسی از محصول برای اینستاگرام و به صورت کلی فروش آنلاین را به شما آموزش دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش عکاسی از محصول

برای عکاسی از محصول به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

1.دوربین یا گوشی موبایل

اکثر موبایل هایی که در بازار و در دست مردم وجود دارند، دارای کیفیت مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری هستند و با استفاده از همان دوربین گوشی موبایل می توانید عکاسی از محصولات را انجام دهید. در کنار گوشی موبایل، اگر یک دوربین حرفه ای داشته باشید که کار برایتان بسیار آسان است و می توانید عکس هایی باکیفیت بسیار بالا تهیه کنید. البته پس از اینکه عکس ها گرفته شد، معمولا نیاز به یک ویرایش یا تغییراتی دارند که برای عکس هایی که با گوشی موبایل گرفته می شود، می توانید از آموزش اینشات استفاده کرده و در کنار آن، از بهترین ابزار ادیت عکس یعنی فتوشاپ استفاده کنید. البته برای اینکه بتوانید عکس ها را برای انتشار در فضای مجازی آماده کنید باید آموزش فتوشاپ را دیده باشید تا بتوانید کیفیت آن را تا حد زیادی بالا ببرید.

2. سه پایه برای نگهداری دوربین یا گوشی موبایل

سه پایه یکی از مهم ترین ابزارهایی است که برای عکاسی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. باید بدانید عکاسی از محصول صرفا این نیست که گوشی را به سمت یک سوژه و محصول نگه دارید و عکاسی کنید. بلکه باید یک زاویه دلخواه و مناسب در بهترین حالت را برای عکاسی از محصولات انتخاب کرده و عکاسی را انجام دهید. سه پایه به شما کمک می کند تا این زاویه دلخواه را ایجاد کرده و جلوی لرزش دستتان گرفته شود.

سه پایه برای عکاسی از محصولات

برای عکاسی از محصولات چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای عکاسی از محصولات، باید به یک سری نکات توجه کرد که هر کدام از آن ها می توانند باعث شود عکس های هرچه بهتری گرفته شود. برای این منظور می خواهیم با یکدیگر ترفندهای عکاسی با موبایل را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید عکس های فوق حرفه ای از محصولات خود بگیرید.

1.از دوربین یا گوشی موبایل خود استفاده کنید

برای عکاسی از محصولات، اگر دوربین باکیفیت در اختیار داشته باشید که عکس های شما بسیار باکیفیت و عالی خواهد شد. اما این به این معنا نیست که شما وقتی دوربین ندارید نمی توانید عکس های زیبا بگیرید. شما تنها با داشتن یک گوشی موبایل هوشمند که دارای یک دوربین است، می توانید بهترین عکس ها را بگیرید. البته برخی از موبایل های قدیمی که دارای دوربین های باکیفیت کمتر از 4 مگاپیکسل هستند، مناسب این کار نیستند چرا که از کیفیت کافی برای انتشار در فضای مجازی نیستند و هم چنین جزئیات محصول را نمی توانند به خوبی به مخاطب نمایش دهند. استفاده از موبایل های جدیدتر که دارای حسگرهای قوی در دوربین خود هستند، می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

2.نورپردازی را حتما در نظر داشته اشید

یکی از مهمترین مواردی که در عکاسی باید به آن توجه کنید، نورپردازی است. نورپردازی باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب دقیقا به همان نقطه ای جلب شود که شما می خواهید. در این صورت وقتی شما یک محصولی دارید که می خواهید از آن عکاسی کنید، توجه بسیار زیادی را می توانید متوجه یک قسمت خاص از محصول یا کل محصول کنید. بهترین نور برای عکاسی نور طبیعی است اما  اگر در فضایی هستید که ممکن است این نورپردازی باعث افتادن سایه یا ایراد در تصویر شود، بهتر است از نورهای مصنوعی استفاده کنید. این پدیده در خانه ممکن است زیاد پیش بیاید، یعنی اگر در منزل عکاسی از محصولات با گوشی یا دوربین را انجام می دهید، بهتر است فضای منزل را تا حد امکان تاریک نگه دارید و سپس با استفاده از نور مصنوعی نورپردازی را انجام دهید.

نورپردازی مناسب برای عکاسی از محصول

3. استفاده از نگه دارنده موبایل یا دوربین

نگه دارنده ها انواع مختلفی دارند. برای مثال ممکن است برای عکاسی از محصول نیاز باشد از یک سه پایه به صورت خاص استفاده کنید یا فقط کارتان با یک نگهدارنده موبایل راه بیفتد. یک ایده ای که افراد در عکاسی از محصولات با موبایل از آن استفاده می کنند، این است که گوشی موبایل خود را به یک جسم محکم مانند کتاب یا گدان تکیه می دهند و عکاسی را اینگونه انجام می دهند. توصیه ما به شما این است که تا حد امکان چنین کاری را انجام ندهید چرا که کوچکتری تغییری در زاویه باعث خواهد شد کل فرآیند عکاسی دچار مشکل شود و عکس ناقص گرفته شود.

بنابراین برای عکاسی بهتر از محصولات، باید از یک سه پایه استفاده کنیم تا هرچه بهتر بتوان فرآیند عکاسی را با استفاده از زاویه دلخواه خوئد انجام دهیم. بر روی اکثر این سه پایه ها یک جای پیج وجود دارد که می توانید یک نگهدارنده گوشی بر روی آن قرار دهید و با استفاده از گوشی موبایل خود عکاسی را انجام دهید.

4. زوایای متفاوت را مورد بررسی قرار دهید

یکی از هنرهای یک عکاس، این است که باید بتواند با استفاده از خلاقیت خود، زوایای مختلفی را برای عکس خود استفاده کنید. اکثر عکاسانی که عکاسی در منزل یا استودیو رو انجام میدهند، عکس های خود را هم سطح چشم می گیرند و از این طریق عکسی می گیرند که مطابق با سلیقه اکثر افراد است. اما در نظر داشته باشید مواقعی عکاسی با زوایای مختلف و عجیب و غریب، می تواند بسیار زیباتر به نظر برسد. این یک تکنیک است که فروشگاه های بزرگ برای عکاسی محصولات خود از آن استفاده می کنند و از این طریق سعی می کنند بهترین عکس ها را از محصولات خود بگیرند.

عکاسی از محصول با گوشی معمولا از سه جهت انجام می شود؛ اولین جهت، 90 درجه است که به چشم پرنده نیز معروف است. در این عکاسی، کاملا از بالا عکاسی می شود و زاویه دوربین بر وسایل به صورت عمود در نظر گرفته می شود. در این نوع عکاسی، تجهیزات آشپزخانه، کفش و … مورد بررسی قرار می گیرند.

زاویه بعدی که مورد عکاسی واقع می شود، زاویه 45 درجه است که بیشتر برای نشان دادن ابعاد محصول است. محصولاتی که در این روش عکاسی می شوند، عمدتا اسباب بازی، لوازم دکوراسیون ،الکترونکی و … است.

آخرین زاویه برای عکاسی با موبایل و دوربین، زاویه صفر درجه است که هم سطح با زمین قرار می گیرد. در این نوع عکاسی، بیشتر محصولاتی که به صورت ایستاده قرار دارند، مورد بررسی اند. مانند عطر، ادکلن، لوازم آرایشی بهداشتی

عکاسی از زوایای مختلف از محصول

البته برای عکاسی هرچه بهتر از محصول، باید ترکیبی از تمامی این زاویه ها را مورد استفاده قرار دهید و حتی سعی کنید به صورت ترکیبی در بازه زمانی های مختلف از محصولات عکس بگیرید و بازخورد مخاطبان را مورد بررسی قرار دهید. در چنین صورتی است که می توانید یک عکس زیبا از محصولات بگیرید.

5. عکس ها را ویرایش کنید

در کنار تمامی ترفندها و اصولی که برای عکاسی از محصولات باید انجام دهید، ویرایش کردن عکس ها یک گزینه بسیار مهم در عکاسی از محصولات است. شما با استفاده از آموزش فوتوشاپ، می توانید عکس هایی که با گوشی یا دوربین خود می گیرید، را ویرایش کرده و روی آن افکت های مختلف قرار دهید. ویرایش تصاویر، یکی از مهم ترین قسمت های عکاسی از محصولات با موبایل و دوربین است که باید به آن توجه زیادی کنید.

6. ایجاد بک گراند جذاب

در عکاسی از محصولات با موبایل و گوشی، تمامی فوکوس و انرژی شما نباید بر روی روش های گرفتن عکس باشد. بلکه داشتن یک بک گراند ساده و در عین حال جذاب می تواند تا حد زیاید بر روی کیفیت عکسی که می گیرید، تاثیرگذار باشد. بنابراین باید سعی کنید یک بک گراند مناسب، زیبا و جذاب ایجاد کنید که از یک کنتراست نوری عالی نیز برخوردار باشد تا محصول بتواند هرچه بهتر نمایان باشد.

7. عکاسی ماکرو را امتحان کنید

یک نوع از عکاسی که بسیار مورد استفاده است، عکاسی ماکرو است. در ترفندهای عکاسی در خانه، عکاسی ماکرو یکی از روش هایی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. عکاسی از محصولات با استفاده از تنظیمات ماکرو به این صورت است که شما از فاصله نزدیک از یک جسم، شی یا موجود زنده عکاسی می کنید و  بدین صورت جزئیات بیشتری از آن سوژه نمایان می شود. برای عکاسی ماکرو،  از محصولاتی استفاده می شود که دیدن جزئیات در خرید و تاثیرگذاری مشتری تاثیر دارد. برای مثال، لوازم آرایشی، بدلیجات و … جزو محصولاتی هستتد که برای عکاسی ماکرو بسیار مناسب هستند و در کنار عکاسی از زاویه دورتر، می توانید با عکاسی ماکرو، عکس های بهتری بگیرید.

برای عکاسی ماکرو، نیازی نیست حتما دوربین مخصوص داشته باشید. با یک گوشی موبایل نیز می تواند جوری عکاسی کنید که کاملا جزئیات زیادی از محصول در تصویر مشخص باشد. برای دوربین های عکاسی، باید یک لنز مخصوص تهیه کنید تا بتوانید عکاسی ماکرو رو به راحتی هرچه تمام تر انجام دهید.

عکاسی ماکرو از محصولات

8. اجساس را در عکاسی انتقال دهید

هر کسی که می خواهد محصولی را خرید کند، دوست دارد کاملا آن را در دست بگیرد، آن را حس کند و با قطعیت تمام آن را بخرد. چیزی که در فروش آنلاین اتفاق نمی افتد. اما شما به عنوان کسی که می خواهید برای محصولات عکس تهیه کنید، باید بتوانید این حس را در عکس هیا خود منتقل کنید. برای پر کردن این خلاء، می توانید از عناصر انسانی در تصاویر خود استفاده کنید. تفاوتی نمی کند دست و پا باشد یا چهره، اما بودن یک عنصر انسانی می تواند تا حد زیادی احساس را در عکس انتقال دهد. البته یک روش دیگری که برای ایجاد و انتقال حس به مخاطب وجود دارد، فیلم است. شما می توانید با استفاده از آموزش فیلم برداری و آموزش تولید محتوا ، بهترین فیلم ها را برای جذب مخاطب هدف بسازید و از طریق آن، افراد بیشتری را برای خرید محصولات خود جذب کنید.

9. به جزئیات بسیار دقت کنید

در عکاسی از محصول با موبایل و دوربین، باید به جزئیات توجه بسیار زیادی کنید. ممکن است از منظر شما یک پدیده بسیار عادی و کوچک باشد ولی برای یک شخص دیگر، چنین چیزی اصلا قابل درک نباشد. بنابراین باید از تمامی جزئیات عکس بگیرید و سعی کنید عکس ها را جوری بگیرید که تمامی جزئیات مثه وزن، شکل، اندازه و … در تصویر مشخص باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به فروشگاه های بزرگ در حوزه کاری خودتان سر بزنید و سعی کنید یک ایده برای عکاسی و فیلمبرداری از آن ها بگیرید.

10. تعداد زیادی عکس بگیرید

آخرین توصیه و مهم ترین توصیه ای که باید به آن توجه بسیار زیادی کنید، این است که به گرفتن یک عکس از محصول بسنده نکنید بلکه سعی کنید از زوایای مختلف از یک محصول عکاسی کنید تا مشتری که وارد سایت یا پیج شما می شود، از تمامی جزئیات محصول اطلاعات در اختیارش قرار گیرد. همچنین برای این که خیالتان راحت باشد به اندازه کافی عکس دارید باید تعداد زیادی عکس بگیرید. اینگونه در انجام مراحل ادیت هیچ گونه نگرانی بابت کمبود عکس نخواهید داشت.

کلام پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم، آموزش عکاسی از محصول در خانه و حتی بیرون از خانه در استودیو و هر مکان فیریکی را با یکدیگر بررسی کنیم. شما اگر می خواهید با گوشی موبایل خود عکاسی را انجام دهید، توصیه می کنم مقاله ترفندهای عکاسی حرفه ای با موبایل را مطالعه کنید. عکس های خوب در پیج یا سایت شما، در کنار فاکتورهای دیگر باعث جلب اعتماد و خرید محصول از شما خواهد شد. بنابراین سعی کنید عکس هایی که منشتر می کنید، بسیار باکیفیت و عالی باشد و در عین حال، هر آنچه که مشتری برای خرید نیاز دارد را به وی نشان دهد. این بهترین شیوه برای عکاسی از محصولات است. چنانچه هر سوالی درباره آموزش عکاسی از محصول با گوشی یا دوربین دارید، کافی است آن را از ما در قسمت کامنت ها بپرسید تا در کوتاهترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *