هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
محتوای کپی چیست؟ + ابزارهای تشخیص محتوای کپی

محتوای کپی چیست؟ + ابزارهای تشخیص محتوای کپی

دسته بندی : سئو
1401/12/12

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت کامل و جامع محتوای کپی را تشخیص دهید.

از طرفی برای راحتی کار شما نیز به شما چند ابزار برای شناسایی محتوای کپی  بهتر نیز معرفی خواهیم کرد.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز 😃👋🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب در حوزه سئو. در این مقاله تصمیم گرفتیم که در مورد محتوای سئو شده با شما صحبت کنیم. برای استفاده از یک محتوا اولین نکته‌ای که شما باید بررسی کنید، کپی بودن آن است. تشخیص محتوای کپی معمولا کار دشوار نیست. البته توجه داشته باشید که هر چه گوگل قدرتمندتر می‌شود، جزئیات این موضوع نیز بیشتر پیگیری می‌شود. به عنوان مثال ممکن است که شما سایت فروشگاهی داشته باشید. در این صورت برای محتوای تکرار محصولات چه راه حلی دارید.

اگر شما یک سئو کار تازه کار می‌باشید و یا یک کارفرمای نا آشنا با حوزه وب می‌باشید. پیشنهاد ما به شما این است که از آموزش سئو برترآموز به صورت ویژه استفاده کنید. در این آموزش چگونگی استفاده از محتوای کپی را آموزش داده‌ایم. در برخی مواقع شما چاره‌ای جز استفاده از محتوا کپی ندارید. البته این موارد بسیار محدود می‌باشد و شما باید با استفاده از یک محتوا نویس حرفه‌ای این کار را انجام ندهید.  در ادامه برای بررسی این موضوع و یا تغییر در استراتژی محتوایی شما نکاتی را آموزش خواهیم داد.

اما قبل از شروع به توضیحات بهتر است که یک نکته بسیار مهم را به شما گوش زد کنیم. امروزه پیدا کردن یک محتوا نویس حرفه‌ای کار سختی شده است. این موضوع را نه به خاطر استفاده از محتوای کپی بلکه به خاطر تخصصی نوشتن موضوع برای شما می‌گوییم. از طرفی شما نیز باید درک محتوای تخصصی را داشته باشید. سعی کنید که همیشه چک کردن محتوای کپی با شما و بررسی صحت محتوا با کارفرمای شما باشد.

محتوای کپی چیست؟ « بررسی از منظر گوگل »  (duplicate content)

پاسخ به این سوال هر روز سخت و سخت تر می‌شود، دلیل آن هم این است که نوع درک گوگل از محتوا تغییر می‌کند. به عنوان مثال زمانی که گوگل با چالش محتوای کپی مواجه شد، اولین کاری که کرد معرفی الگوریتم پاندا بود. برای الگوریتم پاندا موضوع قابل توجه این بود که ترتیب چینش کلمات و همچنین به کار بردن افعال متوالی به چه صورت است. این موضوع تقریبا با گوگل کمک می‌کرد تا این که سئوکاران کلاه سیاه با برنامه نویسی شروع به تولید محتوا کپی کردند بدون این که کسی متوجه این موضوع شود. گوگل نیز برای مقاله با این موضوع الگوریتم برت را معرفی کرد.

به طبع روش تولید محتوای کپی اندکی تغییر کرده بود، اما هنوز هم محتوای کپی در سرتاسر وب در حال تولید بود، تا این که گوگل الگوریتم MUM را معرفی کرد. این الگوریتم تقریبا قدرتی باورنکردنی دارد و می‌تواند حتی مفهوم محتوا شما را درک کند. این موضوع به این معنی است که شما زمانی که یک محتوا را بازنویسی می‌کنید، این الگوریتم توانایی درک آن را دارد. این الگوریتم توانایی بسیار بالایی در استفاده از هوش مصنوعی دارد. شاید فکر کنید که برنامه Chat GPT تنها برنامه جستجو محور است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. اما باید به شما بگوییم که اینگونه نیست.

الگوریتم ام یو ام توانایی درک مفهوم محتوا را دارد، ممکن است که مانند الگوریتم پاندا به شما اخطار  (duplicate content) ندهد. اما به صورت مستقیم به دلیل کیفیت محتوای پایین شما جایگاه شما را کاهش می‌دهد. اما به نظر شما مشکل این موضوع چیست و چگونه می‌توان از این مشکل فرار کرد. با ما همراه باشید تا به شما مهمترین نکات در تشخیص محتوای کپی از منظر ادبیات و از منظر مفهوم را آموزش دهیم.

محتوای کپی چیست؟

چرا نباید از  محتوای کپی استفاده کنیم؟ « بررسی چرخه عمر محتوا »

در برخی مواقع ممکن است که شما محتوای خود را به صورت دست اول و یونیک نوشته باشید، اما پس از مدتی دیگران از محتوای شما استفاده کنند و محتوای شما یک محتوای کپی محسوب شود. دقت کنید که محتوای کپی شما از نظر مخاطبان شما است و نه از نظر گوگل! زمانی که مخاطبان شما محتوای شما را به صورت مرتب و ساختار یافته در یک سایت دیگر مطالعه کنند. زمانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند به نظرشان محتوای شما یک محتوای کپی است.

در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. برای جلوگیری از این موضوع باید روی چرخه عمر محتوا تمرکز کنید. زمانی که شما محتوای خود را تولید می‌کنید و بارگذاری می‌کنید. اگر محتوای شما ورودی خوبی گرفت باید بر اساس ورودی خود آپدیت کنید و اگر محتوای شما ورودی خوبی دریافت نکرد باید بر اساس بررسی کلمات کلیدی و بررسی سرچ کنسول خود آپدیت محتوای خود را شروع کنید. در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی دیگران با استفاده از همین استراتژی محتوای کپی خود را بالاتر از محتوای شما قرار می‌دهند. در این جا مشکل از شماست که دقت کافی در این مورد به کار نگرفته‌اید.

1.    محتوای کپی رتبه سایت شما را خراب می‌کند

به این نکته توجه داشته باشید که محتوای کپی همیشه به صورت مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر نمی‌گذارد. برخی فکر می‌کنند، زمانی که از محتوای کپی استفاده می‌کنند فردا سایتشان دچار چالش می‌شود. در برخی مواقع محتوای کپی توسط گوگل اخطار داده می‌شود. اما در برخی مواقع قدرت سئو سایت شما را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که شما الگوریتم EAT تشخیص می‌دهد که محتوای شما بی کیفیت و یا کپی است مانند الگوریتم پاندا به شما اخطار نمی‌دهد. بلکه رتبه سایت شما را کاهش می‌دهد، در این صورت شما روی سئو سایت خود هزینه می‌کنید اما نتیجه مورد نظر خود را دریافت نمی‌کنید.

از طرفی شما در زمان انتشار رپورتاژ‌های چند لایه نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. چرا که به صورت کامل هزینه رپورتاژ شما را از بین می‌برد. در نهایت توجه داشته باشید که از نظر گوگل محتوا پادشاه است. او در هر سال با الگوریتم‌های جدید خود و از طرفی با آپدیت الگوریتم‌های خود این موضوع را به وضوح نشان داده است.

2.    مخاطب خود را از دست می‌دهید

امروزه افراد برای تحقیق در مورد یک موضوع معمولا چند سایت را بررسی می‌کنند. از طرفی این موضوع به این معنی است که محتوای کپی شما به سادگی برای همه مشخص می‌شود. دقت داشته باشید منظور ما از محتوای کپی، محتوا با یک مفهوم تکراری است. زمانی که یک مخاطب 4 یا 5 سایت را بررسی می‌کند و در حدود 20 هزار کلمه مطالعه می‌کند. اما تمامی نکات تکراری است و صرفا با یک زبان دیگر تکرار شده است به سادگی از سایت شما متنفر می‌شود.

زمانی که قصد دارید در مورد یک کلمه کلیدی خاص تولید محتوا کنید، باید بررسی کنید که دیگران چقدر روی یک موضوع توضیحات داده‌اند و شما چگونه می‌توانید یک محتوا با اطلاعات جدید به آن‌ها منتقل کنید. به عنوان مثال فرض کنید که قرار است در مورد آموزش وردپرس یک مقاله مهم کار کنید. به جای این که زمان خود را صرف بازنویسی مقالات دیگران کنید. بهتر است که اندک زمانی صرف کنید خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید و به نیازهای او فکر کنید. سپس شروع به تولید محتوا کنید، در این صورت محتوای شما نه تنها کپی نیست. بلکه تا مدت‌ها نیاز به آپدیت نیز ندارد.

سایت تشخیص کپی بودن مقاله « معرفی ابزار کپی بودن مقاله »

شما تا این بخش از مقاله با محتوای کپی و آثار آن آشنا شدید. شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چگونه محتوای کپی را از دیگر محتواها تشخیص دهیم. ابزار کاربردی برای شناسایی محتوای  کپی چیست.  تیم تحقیقاتی برترآموز برای شما چند سایت برای سنجش کپی بودن متن قرار داده است. برخی از سایت‌های رابط کاربری ساده دارند و برخی دیگر رابط کاربری پیشرفته دارند. شما با آموزش زبان انگلیسی و یک درک مناسب با هر سایت و ابزاری به سادگی کار خواهید کرد.

1.    استفاده هوش مصنوعی گوگل و الگوریتم‌های گوگل

قبل از اینکه بخواهیم در مورد ابزار مختلف و یا سایت‌های مختلف برای سنجش کپی بودن متن و یا صوت و تصویر صحبت کنیم. پیشنهاد ما این است که از خود گوگل کمک بگیرید. به عنوان مثال شما قصد دارید که یک متن را بررسی کنید تا چه میزان کپی است. و یا بهتر است که بگوییم تا چه میزان از مفهوم مشابه استفاده کرده است. شما باید قسمتی از متن را کپی کنید و در بخش سرچ گوگل آن را قرار دهید. سپس بررسی کنید که سایت‌هایی که گوگل به شما معرفی می‌کند چه نوعی محتوایی را قرار داده‌اند.

اگر 5 سایت اول محتوا مشابه با محتوا شما دارند، ارزش این محتوا کم است. دقت کنید که این محتوای کپی نیست، بلکه محتوا بازنویسی است. اما اگر بررسی کردید و متوجه شدید که این محتوا جدید است و اطلاعات جانبی زیادی به همراه دارد. این محتوا یک محتوای دست اول است و به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که بررسی شما باید به لحاظ مفهومی باشد. ممکن است که این روش برای شما اندکی زمان بر باشد. اما دقت و کیفیت بسیار بالایی دارد، چرا که اپراتور اصلی آن انسان می‌باشد.

اما برای بررسی صوت و تصویر از نظر گوگل باید زمان بیشتری را صرف کنید. برای پیدا کردن محتوای کپی بصری لازم است که از گوگل لنز استفاده کنید. اگر اولین صفحه عکس شما را تکرار نکرده بود، محتوای بصری شما دست اول است. اما اگر اولین صفحه عکس شما را چندین و چند بار تکرار کرده بود، بهتر است که به دنبال محتوای جایگزین باشید. در غیر این صورت ممکن است که نتیجه مطلوب خود را دریافت نکنید. البته برای صوت نیز می‌توانید از دستیار صوتی گوگل و یا دستیار صوتی تلفن همراه خود استفاده کنید.

استفاده هوش مصنوعی گوگل و الگوریتم‌های گوگل

2.    تشخیص محتوای کپی با استفاده از سایت duplichecker

شما با استفاده از آدرس https://www.duplichecker.com/ می‌توانید به این سایت دسترسی داشته باشید. برای شناسایی محتوای کپی نیاز ثبت نام در این سایت ندارید و به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. این سایت رابط کاربری نسبتا ساده‌ای دارد. البته نکته بسیار مهم آن این است که شما حداکثر 1500 کلمه می‌توانید با آن بررسی کنید. پس از این که این سایت به شما نتایج مورد نظر را نشان داد، بررسی کنید که به درستی این موضوع انجام شده باشد.

به عنوان مثال ممکن است که شما یک مقاله در مورد ستاره شناسی نوشته باشید. قطعا کلمات کلیدی و همچنین نکات ریز این مقاله بسیار زیاد می‌باشد. بر اساس همین کلمات کلیدی این سایت به شما چند سایت با محتوای مشابه را نشان می‌دهد. شما باید بررسی کنید که محتوای در دست شما کاملتر است و یا محتوایی که این سایت به شما پیشنهاد داده است. به این نکته توجه داشته باشید که هر ابزار شناسایی محتوای کپی ممکن است که اندکی خطا داشته باشید. شما باید با بررسی ریز این محتوا ببینید که اصول کلی رعایت شده است و یا خیر.

3.    سایت siteliner یک گزینه بسیار عالی برای بررسی محتوای کپی انگلیسی

یکی از سایت‌هایی که برای محتوای دو زبانه به شدت کاربرد دارد، سایت https://www.siteliner.com/ می‌باشد. این سایت در شناسایی محتوای کپی به زبان انگلیسی مهارت و دقت بسیار بالایی دارد. از طرفی رابط کاربری آن نیز بسیار ساده است و شما می‌توانید به صرف مدت زمان کوتاهی کار با آن را فرا بگیرید. البته این سایت کاربردهای بسیار زیادی دارد و فقط برای شناسایی محتوای کپی استفاده نمی‌شود. شما زمانی که برای سئو داخلی به دنبال یک ابزار آنالیز می‌باشید، این سایت به شما کمک خواهد کرد.

 این سایت برای شناسایی لینک‌های شکسته و مشکل دار نیز استفاده می‌شود. البته برخی از سئو کاران با کمک یک برنامه نویس روی این سایت یک ربات تشخیص کپی رایت قرار می‌دهند تا اطلاعات سایت آن‌ها را به دقت بررسی کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که ثبت نام در این سایت برای استفاده ویژه از خدمات آن ضروری است. در نهایت آخرین ویژگی این سایت که منجر شده مورد توجه سئوکاران باشد، قابلیت گزارشی دهی و همچنین بررسی نقشه سایت می‌باشد. زمانی که شما نسخه پریمیوم آن را استفاده می‌کنید، قابلیت‌های مورد استفاده شما چند برابر می‌شود.

4.    سایت plagscan برای بررسی محتوای کپی به صورت تخصصی مناسب است

اگر شما به دنبال یک سایت تخصصی برای بررسی محتوای کپی می‌باشید، پیشنهاد ما به شما این است که از سایت https://www.plagscan.com/plagiarism-check/ استفاده کنید. این سایت یک سرویس آنلاین است که خدمات بسیار زیادی در حوزه بررسی متن را به شما پیشنهاد می‌دهد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که این سایت قوانین مختلفی برای استفاده دارد که بهتر است که قبل از ثبت نام و یا استفاده از به عنوان کاربر عادی به آن نیم نگاهی داشته باشید. همانطور که گفتیم این سایت یک سایت تخصصی برای بررسی محتوای کپی می‌باشید. به همین دلیل شما باید توجه داشته باشید که رابط  کاربری آن پیشرفته است.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این سایت یک بخش جذاب در مورد حفاظت از داده‌های شما دارد که داده شما را به صورت تخصصی بررسی می‌کند. همچنین برای استفاده بهتر از این سایت به شما آموزش رایگان نیز خواهد داد. بخش آموزش تصویری این سایت نیز می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. برای دسترسی به برخی از بخش‌های سایت شما باید به این دستگاه اجازه دسترسی به کد نویسی سایت خود را بدهید که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. سعی کنید برای دسترسی دادن به این سایت به دقت قوانین و دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که استفاده رایگان و بدون ثبت نام آن نیز برای شما کاهی خواهد بود.

5.    بررسی سرقت ادبی مقاله فارسی رایگان با سایت Smallseotools

همانطور که می‌دانید درک زبان فارسی برای سایت‌ها و ربات‌هایی که زبان پایه آن انگلیسی است کمی سخت است. از طرفی در کد نویسی معمولا برای حل این مشکل از ابزارهای تغییر زبان خودکار استفاده می‌شود که درک محتوای کپی برای آن سخت می‌شود. به عنوان مثال با جا به جایی چند نقطه، ویرگول و افعال به سادگی می‌توان آن را دور زد. اما تیم تحقیقاتی برترآموز برای شما یک سایت بسیار عالی برای بررسی سرقت ادبی مقاله فارسی رایگان پیدا کرده است.

سایت https://smallseotools.com/ یک سایت بسیار عالی برای استفاده شما می‌باشد. در این سایت شما می‌توانید به سادگی گرامر، محتوای کپی و مشکلات ساختاری محتوای  خود را بررسی کنید. این سایت در پیدا کردن محتوای کپی مهارت بسیار بالایی دارد، اما نکته آن این است که این سایت نسخه رایگان و نسخه پریمیوم دارد که میزان توانایی شما در آن متفاوت می‌شود. اگر شما بخواهید که گرامر محتوای انگلیسی را چک کنید به صورت رایگان می‌توانید از این سایت استفاده کنید. اما اگر قرار است که استفاده شما به صورت پیشرفته باشد، باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

این سایت یک پیشنهاد استثنایی است، چرا که خدمات آن بسیار گسترده و متفاوت می‌باشد. اگر شما یک تولید کننده محتوا و یا یک سایت با یک وبلاگ قوی می‌باشید، حتما از این سایت استفاده کنید. حتما لازم نیست که نسخه پیشرفته آن را خریداری کنید، بلکه هدف ما این است که شما با کلیات این سایت آشنا شوید. کمتر توانایی این سایت شناسایی محتوای کپی می‌باشد، شما با این سایت می‌توانید از توانایی تبدیل صوت به متن به همراه غلط گیر نیز استفاده کنید. البته این امتیاز به صورت رایگان برای زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است.

6.    یک سایت برای بررسی کپی بودن پایان نامه edubirdie

معمولا کسانی که به دنبال بررسی یک محتوای کپی می‌باشند، همیشه به دنبال استفاده از یک سایت برای وبلاگ نمی‌باشند. ممکن است که شما استاد یک دانشگاه می‌باشید و بخواهید که مقالات و یا تکالیف دانشجویان خود را بررسی کنید. در این صورت پیشنهاد ما به شما این است که از سایت https://edubirdie.com/plagiarism-checker به صورت جامع و کامل استفاده کنید. خوبی این است در این است که شما می‌توانید با شبکه‌های مختلف بارگذاری محتوا داشته باشید. در نسخه رایگان این سایت شما می‌توانید حداکثر از 10 هزار کلمه استفاده کنید و ریز نکات آن را نیز بررسی کنید.

اگر محتوای شما به زبان انگلیسی نوشته شده است می‌توانید گرامر و دیگر نکات آن را نیز بررسی کنید. معمولا در سایت‌های محتوای کپی را نشان می‌دهند تبلیغات آزار دهنده وجود دارد. اما در edubirdie.com خبری از تبلیغات آزار دهند نخواهد بود. نکته بسیار جالب این سایت در این است که به صورت خودکار خوانایی و گرامر محتوای شما را نیز چک می‌کند. در صورتی که شما یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای می‌باشید، برای اینکه کیفیت محتوای خود را افزایش دهید، پیشنهاد ما به شما این است که از سایت به عنوان یک سایت مکمل در پایان مقالات خود استفاده کنید.

یک سایت برای بررسی کپی بودن پایان نامه edubirdie

7.    بررسی محتوای کپی فارسی hostiran

سایت‌های که در بخش قبل ما معرفی کردیم معمولا برای شناسایی محتوای فارسی و انگلیسی استفاده می‌شود. اما اگر شما به دنبال یک سایت می‌باشید که به صورت تخصصی به بررسی محتوای کپی فارسی می‌پردازد پیشنهاد ما به شما سایت https://tools.hostiran.net/ می‌باشد. این سایت دقت و ریز بینی بسیار بالایی برای بررسی محتوای کپی فارسی زبان دارد. از طرفی این سایت دقت بسیار مناسبی در بررسی کلمات کلیدی و جایگاه‌های آن نیز دارد که می‌تواند برای شما جذاب باشد.

اگر شما یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای می‌باشید، پیشنهاد تیم تحقیقاتی برترآموز این است که از خدمات این سایت به صورت ویژه استفاده کنید. البته این سایت برای سئو کاران نیز می‌تواند یک پیشنهاد جذاب باشد. چرا که لینک سازی و همچنین نقشه سایت خود را نیز می‌توانید با این سایت بهبود بخشید. از طرفی این سایت کلی ابزار ویژه سئو داخلی سایت دارد. مهم نیست که شما نوع سایت شما و حوزه کاری سایت شما چیست، با این سایت ‌می‌توانید یک تجربه بسیار عالی از تولید محتوا هدفمند داشته باشید.

آیا استفاده از محتوای CHAT GPT، محتوای کپی محسوب می‌‎شود؟

پاسخ به این سوال کار ساده‎‌ای نخواهد بود. چرا که محتوای نوشته شده توسط چت جی پی تی معمولا در لول‌های مختلف می‌باشد. در صورتی که بخواهید از محتوای Chat GPT به زبان انگلیسی استفاده کنید. کار شما اندکی سخت خواهد بود. اولا شما باید شرایط مختلف را برای او تعریف کنید. سپس هدف از سئو خود را به صورت کامل و واضح به او منتقل کنید. در گام بعدی شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا استفاده از یک استراتژی مناسب آن را بازبینی کنید. حال شما باید در بخش‌های مورد نیاز کال تو اکشن تعریف کنید و … . زمانی که شما بخواهید یک محتوای زبان انگلیسی از Chat GPT دریافت کنید، باید زمان و انرژی بسیار زیادی را صرف کنید. در این صورت شما می‌توانید به یک بازدهی مناسب دست پیدا کنید.

با این حال اگر بخواهید یک محتوای Chat GPT را کپی کرده و در سایت خود قرار دهید، این محتوا به عنوان یک محتوای کپی شناخته نمی‌شود. اما یک محتوای بی کیفیت خواهد بود که جایگاه سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دقت کنید که در یک نوشته اولین و مهمترین پارامتر، خلاقیت و همچنین درک متخصص کانتنت از موضوع می‌باشد. زمانی که شما از هوش مصنوعی برای این موضوع استفاده کنید، شرایط به شدت سخت می‌شود. به همین دلیل است که تولید محتوا به زبان انگلیسی با Chat GPT زمانبر و صد البته پر هزینه می‌باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، تولید محتوای به زبان فارسی است. اگر بخواهید با استفاده از دانش Chat GPT تولید محتوای حرفه‌ای انجام دهید، باید بگوییم که این موضوع گاها برای شما دردسر ساز می‌شود و محتوای شما به عنوان یک محتوای کپی شناخته می‌شود. حتی اگر محتوا نیز به صورت کپی شناخته نشود به دلیل ایرادات بسیار زیادی ادبی، یک محتوای بی کیفیت خواهد بود. امروزه درک Chat GPT از زبان فارسی رو به تکامل است اما توانایی استفاده او از حروف ربط و همچنین همزمانی افعال هنوز یکسان نمی‌باشد. به همین دلیل است که تولید محتوای فارسی نیز با Chat GPT امکان پذیر نخواهد بود.

ربات تشخیص کپی رایت به زبان فارسی

بر اساس تحقیقات تیم تولید محتوای برترآموز، در حال حاضر ربات فارسی که بتواند محتوای کپی را تشخیص دهد، موجود نمی‌باشد. معمولا تبلیغاتی که در فضای تلگرام برای ربات با هوش مصنوعی ویژه تولید محتوا و شناسایی محتوای کپی نیز وجود دارد. بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا جنبه عملی، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از سایت‌ها و همچنین نکاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد به یک نتیجه منطقی و جذاب دست پیدا کنید. امروزه در سایت‌های بسیار زیادی تبلیغ شناسایی محتوای کپی صورت می‌پذیرد که اکثر آن ها استفاده دقیقی برای شما ندارد و نمی‌تواند به عنوان یک معیار برای تصمیم گیری مدیر سایت لحاظ شود.

نرم افزار تشخیص کپی بودن متن / نرم افزار تشخیص کپی بودن پایان نامه

امروزه نرم افزارهای معتبر بسیار زیادی در حوزه تشخیص محتوای کپی و سرقت ادبی وجود دارد. در صورتی که بخواهید یک متن عمومی در سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید، استفاده از نرم افزار تشخیص کپی بودن متن کار سختی نخواهد بود. اما دقت کنید الگوریتم‌های هر یک از آن ها متفاوت است و شما باید اندکی زمان صرف کنید تا بهترین مورد برای حوزه کاری خود را پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که هیچ گاه نسخه رایگان و همچنین نسخه پرمیوم نرم افزار های تشخیص کپی بودن متن را با یک دیگر مقایسه نکنید.

در صورتی که به دنبال نرم افزار تشخیص کپی بودن پایان نامه می‌باشید، کار شما بسیار سخت خواهد بود. چرا که نرم افزارهای تشخیص کپی بودن متن به دنبال تشابه کلامی می‌باشند. اما در واقعیت اساتید راهنما به دنبال تشابه محتوایی می‌باشند. در صورتی که بتوانید یک نرم افزار تشخیص کپی بودن پایان نامه پیدا کنید که متن را از نظر ادبی مورد بررسی قرار دهد و سپس محتوا را به صورت مفهومی را بررسی کند. می‌توان آن را به عنوان یک محتوای با ارزش و با کیفیت مورد بررسی قرار دهید. البته پیدا کردن چنین نرم افزاری در شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ های ایرانی کار سخت نخواهد بود.

سخن پایانی

شما با مطالعه این مقاله به صورت کامل و جامع با محتوای کپی و همچنین بهترین ابزار شناسایی محتوای کپی آشنا شدید. در بررسی محتوای کپی سعی کنید که همیشه مفهوم و ارزش محتوایی را بررسی کنید. به جایی اینکه بررسی کنید، چند فعل به صورت مشابه تکرار شده است، بررسی کنید که محتوای شما به لحاظ روح محتوا و همچنین اطلاعات دست اول تا چه میزان کامل است.

از طرفی سعی کنید که همیشه سایت رقبا و همچنین سایت‌های همسان را نیز بررسی کنید که به لحاظ محتوایی چه استراتژی استفاده شده است. خوشحال می‌شویم که نظر خود را در مورد این مقاله در بخش کامنت‌ها با مطرح کنید، قطعا نظرات شما عزیزان کمک به بهبود و پیشرفته برترآموز خواهد کرد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *