هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن چیست؟ در دیجیتال مارکتینگ چه کاربردی دارد؟

1400/09/21

امروز میخواهیم به توضیح یکی از مسائل ترند و مهم دیجیتال مارکتینگ به نام پوش نوتفیکیشن بپردازیم. اگر با این موضوع آشنایی ندارید پیشنهاد میشود حتما مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست؟ را تا انتها مطالعه نمایید.

قطعا هنگام نصب اپلیکیشن ها با اجازه دسترسی برای ارسال نوتیفیکیشن و یا اجازه دسترسی به لوکیشن تلفن همراهتان آشنا هستید. در واقع تمامی این موارد زمینه ساز پوش نوتیفیکیشن برای شماست.

و قطعا بارها نوتیفیکیشن های ارسالی از اپلیکیشن های مختلف در تلفن همراه خود مشاهده کرده اید ولی جالب است بدانید در پشت پرده این نوتفیکیشن ها داستان ها و استراتژی های زیادی چیده شده است، برای آشنایی با تمامی این موارد با برتر آموز همراه باشید:

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • پوش نوتیفیکیشن چیست؟
  • کاربرد های پوش نوتیفیکیشن چیست؟
  • مزابای پوش نوتیفیکیشن چیست؟
  • در ارسال پوش نوتیفیکیشن چه نکاتی را رعایت نماییم؟
  • تفاوت میان پوش نوتیفیکیشن با پیام کوتاه چیست؟
  • معرفی ابزار های مناسب جهت استفاده از پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن یک پیام مانند اسمس میباشد که از طرف اپلیکیشن مربوط ارسال شده و در قسمت نوتیفیکیشن های شما ظاهر میشود. این اعلان ها مانند هر اعلان دیگری گوشی موبایل توجه کاربر را به سمت خود جذب میکنید. در واقع با پیشرفت تکنولوژی روش های بازاریابی از سمت و سوی سنتی خود بیشتر به سمت بازاریابی موبایلی حرکت کرده است.

پیشنهاد میشود حتما مقاله بازاریابی موبایل چیست؟ را مطالعه نمایید.

برای اینکه بخواهید به کاربران خود اسمس و یا ایمیل ارسال کنید به مشخصات و اطلاعات آنها نیاز دارید ولی در پوش نوتیفیکیشن به این موارد از مشتری نیاز ندارید و تنها کافیست اجازه دسترسی از کاربر را کسب کنید ، با استفاده از بازاریابی اجازه ای میتوانید از کاربر خود برای ارسال اعلان اجازه دریافت کنید تا برای کاربر ایجاد مزاحمت نکنید.

جالب است بدانید که کمپانی اپل در سال 2009 میلادی اولین سرویس پوش را در سیسنم ها خود ارائه داد و از ارائه این سرویس فیدبک های خوبی دریافت کرد.

کاربرد های پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پس از توضیح پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) حال می خواهیم به توضیح کاربرد های پوش نوتیفیکیشن بپردازیم:

کاربرد های پوش نوتیفیکیشن بسته به نوع هدف کسب و کار متفاوت است پس اول باید هدف کسب و کار خود را پیدا کنید و سپس به کاربرد های آن بپردازید.

هدف اصلی پوش نوتیفیکیشن اطلاع رسانی به کاربران است، حالا این اطلاع رسانی میتواند شامل تخفیف های هفتگی و روزانه، اعلام کد تخفیف، یادآوری برای خرید محصول جدید، اعلام اخبار مهم و فوری و…. باشد.

یا برای مثال شما یک آپدیت  جدید برای محتوا ها و محصولات خود دارید و قصد دارید این آپدیت را به کاربران اطلاع رسانی کنید. خیلی راحت و با استفاده از پوش نوتیفیکیشن میتوانید این آپدیت را به کاربران خود اطلاع رسانی کنید.

در واقع پوش نوتیفیکیشن روشی مدرن تر و به روز در ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی است البته با این تفاوت که شما در بازاریابی های ایمیلی و پیامکی جامعه هدف بیشتری دارید و بدون کسب رضایت هم میتوانید به ارسال پیام بپردازید ولی در پوش نوتیفیکیشن جامعه هدف شما محدود است.

اما مزیتی مهمی که دارد این است این افرادی که اپلیکیشن های شما را نصب کردن و به شما اجازه دسترسی دارن مشتری های بالقوه شما هستند و میتوانید با آموزش های درست آن ها را به مشتری های بالفعل تبدیل کنید.

مزایای پوش نوتیفیکیشن چیست؟

مزایای پوش نوتیفیکیشن چیست؟

مزایای پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن کم هزینه است!

یکی از مزایا و ویژگی های خوب این اعلان کم هزینه بودن و در برخی از پلتفرم ها رایگان بودن آن است. شما میتوانید با پوش نوتیفیکیشن به ارتباط با مشتری های بالقوه خود بپردازید و هزینه کمتری را برای این کار اختصاص دهید.

پوش نوتیفیکیشن سریع است!!

طراحی و ارسال پوش نوتیفیکیشن بسیار سریع و به موقع است. شما در ارسال بازاریابی ایمیلی و پیامکی ممکن است با تاخیر در ارسال مواجه شوید و زمان بندی شما دچار مشکل شود ولی در ارسال پوش نوتیفیکیشن کمتر شاهد این موضوع خواهیم بود.

نرخ دیده شدن بالاتر!

در بازاریابی پیامکی ممکن است اسمس شما میان چند ده اسمس کاربر گم شود و اصلا کاربر نتواند آن را مشاهده کند، همچین مشکلی در بازاریابی ایمیلی داریم ممکن است کاربر اصلا ایمیل شما را مشاهده نکند و یا شاید ایمیل اسپم شود ولی با توجه به تحقیقات انجام شده نرخ باز شدن و دیده شدن در پوش نوتیفیکیشن بسیار بالاتر است و کاربران بیشتر به آن میپردازند.

امکان شخصی سازی پیام در پوش نوتیفیکیشن بیشتر است!

با توجه به اینکه ما در بازاریابی ایمیلی و اسمس مارکتینگ بارها بیان کردیم که پیام های خود را شخصی سازی کنید و جامعه هدف خود را دسته بندی کنید اما در موارد زیادی شاهد خطا در این دسته بندی بودیم. در پوش نوتیفیکیشن این درصد این خطا به حداقل میرسد و به راحتی میتوانید برای هر کاربر پیام شخصی سازی شده ارسال نمایید.

در پوش نوتیفیکیشن میتوانید پیام ها را طراحی کنید!

امکانی که در اسمس مارکتینگ آن را در دسترس نداریم اما در پوش نوتیفیکیشن میتوانیم آن را استفاده کنیم طراحی و رنگ بندی و استفاده از تصاویر و اموجی در پیام ها است. البته که توصیه میشود سادگی را در پیام های خود رعایت نمایید ولی میتوانید برای نمای بهتر و جلب توجه نوتیفیکیشن های خود از این ویژگی ها استفاده نمایید.

در ارسال پوش نوتیفیکیشن چه نکاتی را رعایت نماییم؟

پوش نوتیفیکیشن یک راه ارتباطی بین شما با کاربران است پس باید این حریم ارتباطی خود را رعایت کنید، مدام به ارسال نوتیفیکیشن نپردازید. محتوا های زرد و بی ارزش را برای کاربر نفرستید. اگر هر کدام از این نکات را انجام دهید شما یک قدم از مشتریان بالقوه خود دور می شوید.

برای ارسال اعلان های خود تایم بندی داشته باشید، مثلا نصف شب یا صبح زود گزینه مناسبی برای پوش نوتیفیکیشن نیست. سعی کنید کاربر را کلافه نکنید و به ارسال درست بپردازید.

در پوش نوتیفیکیشن شما باید نوع دستگاه کاربر را بشناسید. زیرا نحوه نمایش و واکنش نمایش نوتیفیکیشن در هر دستگاهی متفاوت است و در صورتی که نوتیفیکیشن شما به درستی نمایش داده نشود پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد.

آمار و ارقام نشان میدهد که کاربران با سیستم عامل اندروید پوش نوتیفیکیشن های خود را نسبت به کاربران ios بیشتر باز میکنند. شاید این اعلان ها برای کاربران اندروید بیشتر شخصی سازی می شود. پس کاربران ios خود را دریابید و پوش های نوتیفیکیشن ها را برایشان شخصی سازی کنید.

پوش های نوتیفیکیشن را بر اساس موقعیت مکانی کاربر برایشان ارسال کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است، شاید فکر کنید که ما موقعیت مکانی کاربر را ازکجا تشخیص دهیم در ابتدای کار که کاربر اپلیکیشن شما را نصب میکند و یا وارد وبسایت شما میشود میتوانید با کسب اجازه از کاربر بخواهید که به لوکیشن شما دسترسی داشته باشد.

پس از اینکه ماربر این اجازه را به شما داد میتوانید از روش موقعیت مکانی برای او پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید. مثلا شما یک فروشگاه بزرگ لباس در منطقه غرب تهران هستید وقتی کاربران شما به ناحیه کسب و کارتان نزدیک میشوند سعی کنید با ارسال پوش نوتیفیکیشن و یک کد تخفیف این انگیزه را در او ایجاد کنید که از شما خرید انجام دهد. فقط سعی کنید حریم شخصی کاربر را رعایت کنید و در ارسال اعلان زیاده روی نکنید زیرا به جای اینکه اثز مثبت برای شما داشته باشد اثر منفی خواهد داشت.

تفاوت میان پوش نوتیفیکیشن با پیام کوتاه چیست؟

تفاوت میان پوش نوتیفیکیشن با پیام کوتاه چیست؟

تفاوت میان پوش نوتیفیکیشن با پیام کوتاه چیست؟

در قسمت های فوقانی راجب به این تفوت ها صحبت کردیم اما الان گسترده تر به آن میپردازیم:

درست است که هر دوی این ابزار هدف مشترک جذب مخاطب را دارند و هردو به ارسال محتوا برای مشتری میپردازند اما باید در نظر گرفت که تفاوت هایی هم با هم دارند.

در سرویس های پیام کوتاه شما میتوانید از تعداد کلمات بیشتری استفاده کنید اما در پوش نوتیفیکیشن این قابلیت کمی محدود تر است و شما نباید از تعداد کلمات زیادی استفاده کنید. تجربه نشان میدهد که پوش نوتیفیکیشن هایی که کوتاه تر هستند موفق تر عمل میکنند.

در نوتیکیشن ها امکان شخصی سازی دارید اما در اسمس ها این امکان برای شما محدود می شود.

هزینه ارسال اعلان ها بسیار مناسب تر از پیامک است. زیرا در ادامه ابزارهایی را معرفی خواهیم که این کار را برای شما رایگان انجام میدهند.

افزایش نرخ تبدیل و دریافت مشتری بالقوه در پوش های نوتیفیکیشن بیشتر است، زیرا خود کاربران برای ارسال اعلان به شما دسترسی داده اند اما در بازاریابی پیامکی چنین نکته ای وجود ندارد.

معرفی ابزار های مناسب جهت استفاده از پوش نوتیفیکیشن

در این ادامه به مهم ترین بخش این مقاله یعنی معرفی ابزار های کاربردی میپردازیم. شما تا به اینجا با پوش نوتیفیکیشن آشنا شدید و از الان به بعد میخواهیم نحواه استفاده آن را فرا بگیریم. خوشبختانه در این زمینه ابزار های مناسب ایرانی وجود دارد که به نقد و بررسی آن ها میپردازیم. توجه کنید که انتخاب این ابزار ها به عهده خودتان است و برتر آموز فقط به نقد و بررسی پرداخته استو

سرویس ارائه دهنده پوشه

پوشه یکی از سرویس های محبوب و اولین اراده دهنده خدمات پوش نوتیفیکیشن ایرانی است. این سرویس از فضای Google Cloud Messaging برای ارسال پوش نوتیفیکیشن های خود استفاده کرده و سرور های قوی ای دارد.

نکته حائز اهمیت این است که پوشه پکیج بندی های متفاوتی برای ارسال این اعلان ها دارد و شما با انتخاب پکیج اول می توانید تعداد 1000 تا اعلان رایگان داشته باشید. در ادامه به توضیحان و ویژگی های کلی این سرویس میپردازیم. هر کدام از این ویژگی ها را میتوانید در پکیج مربوط دریافت کنید. همچنین بعد از ارسال هر پوش نوتیفیکیشن یک گزارش جامع که شامل تعداد ارسال، تعداد دریافت،تعداد کلیک، تعداد بازدید و… در اختیار شما قرار میدهدو میتوانید به آنالیز آن بپردازید.

  1. ارسال پوش نوتفیکیشن با عکس و صدا
  2. کاربران خود را میتوانید بر اساس موقعیت جغرافیایی دسته بندی کنید.
  3. ردیابی رفتار کاربران نسبت به ارسال پوش نوتیفیکیشن شما
  4. ارسال پوش نوتیفیکیشن اطلاع رسانی محصول
  5. پشتیبانی به وسیله ایمیل
  6. گزارشات خود را به ترتیب اولویت بندی مشاهده کنید.
  7. امکان ارسال پیامک
  8. قابلیت راه اندازی در سرور های شما
  9. دسته بندی کاربران بر اساس سن و جنسیت
  10. آمار وفاداری کاربران

سرویس ارائه دهنده چابک

چابک نیز یکی ار پلتفرم های قوی در جهت ارسال پوش نوتیفیکیشن بر اساس نوع گوشی موبایل وبسایت است که میتوانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید. چابک نیز برای سرویس های خود 4 سطح را در نظر گرفته است که به ترتیب هر چه این سطح ها افزایش می یابد امکانات کاربری شما نیز زیاد میشود.

چابک خدماتی همچون ارسال هوشمند اعلان، دسته بندی کاربران، تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربران، امکان مشاهده فعالیت کاربر در اپ را برای شنا فراهم میکند.

شما با تهیه سطح استارتاپی چابک میتوانیدپوش نوتیفیکیشن نامحدود برا کاربران خود ارسال نمایید. همچنین ویژگی هایی نظیر شناسایی و مشاهده پروفایل کاربران برای شما وجود دارد. در سطح های پیشرفته تر شما شاهد ویژگی های کاربردی تری خواهید بود و هرچه سطح خود را ارتقا دهید میزان کیفیت پشتیبانی شما نیز افزایش می یابد.

  1. امکان شخصی سازی پیام کاربران
  2. ارسال هوشمند نوتیفیکیشن های شما
  3. ارسال سریع پیام ها
  4. دارای طرح یکپارچه سازی
  5. تشخیص بر اساس موقیعت مکانی

سرویس ارائه دهنده نجوا

نجوا نیز یکی از پلتفرم های مناسب برای ارسال پوش های نوتیفیکیشن است. این ارائه دهنده نیز مانند شرکت های بالا در سه سطح خدمت رسانی وجود دارند که هرچه سطح شما افزایش یابد امکانات و ویژگی های شما زیاد میشود. در ادامه به ویژگی های منحصر بفرد آن میپردازیم :

  • این سیستم دارای پلاگین وردپرس است و به راحتی میتوانید با سایت خود کانکت کنید.
  • امکان شخصی سازی پیام برای کاربران وجود دارد.
  • با استفاده از rss نوتیفیکیشن خودکار ارسال میشود.(اگر با RSS آشنایی ندارید حتما مقاله RSS چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه نمایید. )
  • ارسال نا محدود پوش نوتیفیکیشن
  • امکان آنالیز و گزارش گیری وجود دارد
  • این پلتفرم کاملا فارسی سازی شده است و به راحتی میتوانید از آن استفاده نمایید.

سرویس ارائه دهنده چشمک

چشمک نیز یکی از سرویس های مناسب برای ارسال پوش نوتیفیکیشن است که نسبت به پلتفرم های بالا ویژگی های کمتری دارد ولی خوبی آن این است که رایگان است و میتوانید نا محدود به ارسال اعلان بپردازید. دقت کنید که اگر کاربران شما از دستگاه یا سیستم عامل ios استفاده میکنند این گلتفرم گزینه مناسبی برای شما نیست.

سرویس ارائه دهنده یکتانت

یکتانت نیز یکی از سرویس ها و پلتفرم های قوی در زمینه ارسال اعلان است. میتوانید با تهیه پنل ابزاری یکتانت به تمامی سرویس های آن دسترسی داشته باشید. این سرویس ویژگی های مناسبی دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

موقعیت جغرافیایی کاربران را به خوبی تشخیص میدهید.

برای سیستم عامل های اندروید و ios و تمامی مرورگز ها به خوبی طراحی شده است.

شما میتوانید پوش نوتیفیکیشن خود را به کاربران یک اپراتور خاص با اینترنت خاص ارسال نمایید.

شما میتوانید ارسال اعلان را به مشترکین چند تا سایت محدود کنید.

نرخ تبدیل کاربران در پوش های نوتیفیکیشن یکتانت بالاست. (اگر در این زمینه آشنایی ندارید مقاله بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ را مطالعه نمایید.)

افزایش آگاهی از برند شما

سرویس ارائه دهنده پوشه نامه

پوشه نامه نیز یکی از سرویس های ارائه دهنده بسیار خوب در زمینه پوش های نوتیفیکیشن است. کاملا با تمامی دستگاه های اندروید، سیستم عامل های ios و وبسایت ها سازگاری دارد. به برخی از ویژگی های مناسب این پلتفرم در ادامه اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه های این سرویس مقرون به صرفه است.
  • امکان آنالیز گیری و گزارش در آن وجود دارد.
  • در نوتیفیکیشن های خود میتوانید از عکس استفاده کنید.

سخن آخر :

به بررسی ویژگی ها و مزایای پوش های نوتیفیکیشن پرداختیم و ابعاد آن را بررسی کردیم. اگر شما در کسب و کار خود از پوش نوتیفیکیشن استفاده نکرده اید پیشنهاد میشود حتما این ابزار را به کار ببرید. میتوانید همین الان به کمک دیجیتال مارکتر خود یک استراتژی ارسال اعلان استفاده نمایید همچنین با استفاده از ابزار های معرفی شده میتوانید بودجه خیلی کمی را در ابتدای راه برای این کار اختصاص دهید.

اگر به فضای دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید پیشنهاد میشود حتما آموزش دیجیتال مارکتینگ برتر آموز را مطالعه نمایید و یا اگر در زمینه ارسال پوش نوتیفیکیشن تجربه ای دارید در قسمت کامنت حتما با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *