اگر شما هم به تازگی با حوزه سئو آشنا شدید و نمیدانید که از کجا و چگونه آن را شروع کنید، این پست آموزشی بسیار جذاب به شما کمک خواهد کرد. برای این منظور کافیست تا پایان با ما همراه باشید تا با اصول سئو به کمک هوش مصنوعی بهتری آشنا شوید.
درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب ویژه کسانی که به تازگی با حوزه سئو آشنا شدند. سئو شاید از دور بسیار پیچیده و غیرقابل درک به نظر برسد. اما زمانی که به آن نزدیک میشوید، متوجه خواهید شد که مفاهیم آن تا چه اندازه ساده و کاربردی است. پیش نیاز یادگیری سئو آشنایی ابتدایی و اولیه با حوزه فروش آنلاین و شناخت مخاطب هدف است.
از دیگر موارد تاثیر گذار در یادگیری چنین مفاهیمی این است که از چه کسی سئو یاد بگیرید و فرد آموزش دهنده تا چه اندازه مهارت و دانش به روز دارد. به عنوان مثال دوره آموزش سئو برترآموز میتواند شما را به سمت دنیای سئو از صفر تا صد راهنمایی کند بدون اینکه پیش نیاز خاصی داشته باشید. با این حال تحقیق در مورد مواردی که مطرح میکنیم به درک بهتر شما از مفاهیم کمک خواهد کرد.
سئو به دانش بهینه سازی موتورهای جستجو جهت کاوش و نمایش بهتر یک وب سایت میباشد. در سال 2024 و 2025 این فرآیند به کمک هوش مصنوعی انجام میشود و مراحل آن نیاز به دقت بیشتری دارد. چرا که موتورهای جستجو درک به مراتب بهتری نسبت به سایت شما پیدا کردند و این موضوع میتواند تاثیر قابل توجهی در سئو سایت داشته باشد. سئو از دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تشکیل شده است که هر بخش آن در یک وب سایت میتواند عملکرد متفاوتی ارائه دهد که در بخش بعدی به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد. با این حال زمینه هر فرد و همچنین سطح اطلاعات اولیه او میتواند تاثیر قابل توجهی در نتیجه نهایی داشته باشد و به همین دلیل توصیه میکنیم که درک خود را نسبت به فضای ایجاد شده بهبود دهید.
هدف از سئو معمولا در دو بخش خلاصه میشود، بخش اول برندینگ یک سایت میباشد و بخش دوم نیز فروش کالا و خدمات در سایت هدف است. حال اینکه یک سئوکار با کدام بخش ارتباط بهتری برقرار کند و برای آن برنامه ریزی انجام دهد خود یک داستان مجزا است. دقت کنید که سئوکار مانند یک برنامه نویس نیاز به کد زدن ندارد، اما باید مسائل مختلف را درک کند و بین کارفرما و دیگر اعضای گروه خود ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال اگر کارفرما خواستهای خارج از قاعده دارد نسبت به مسائل فروش و یا برندینگ یک دیدگاه اولیه داشته باشد و سپس او را به سمت مسیر درست هدایت کند.
یکی از مهمترین نکاتی که در پیش نیاز یادگیری سئو باید به آن توجه نمایید، درک فضای دیجیتال مارکتینگ است. در حال حاضر کمتر کسی را پیدا میکنید که خرید اینترنتی انجام ندهد و تجربه ارتباط با آنلاین شاپ نداشته باشد. به هر میزان که درک و آشنایی شما با فضای دیجیتال مارکتینگ بیشتر باشد، عملکرد به مراتب بهتری ارائه خواهید داد. زمانی که مدرس دوره آموزش سئو یک سری اطلاعات فنی و تکنیکال در مورد طراحی سایت به شما ارائه میکند به صورت ناخودآگاه بر اساس دانش قبلی خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی خواهید کرد. البته منظور ما از دیجیتال مارکتینگ فروش به وسیله اخبار زرد نیست، بلکه فروش و اصولی و منطقی به روش برندینگ میباشد.
اغلب سئوکاران ترجیح میدهند که با سیستم مدیریت محتوای وردپرسی کار کنند، به همین دلیل نیز در آموزش سئو خود آن را به عنوان یک CMS همه جانبه و جامع معرفی میکنند. در نتیجه پیش نیاز یادگیری سئو در سال 2024 داشتن یک درک اولیه نسبت به فضای وردپرس میباشد. البته که آموزش وردپرس از پایه تا پیشرفته برترآموز نیز در دیدگاه شما تاثیر قابل توجهی دارد. هر مدرس سئو معمولا در آموزش سئو خود از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده میکند و آن را آموزش هم میدهد. اما اگر شما در مورد آن تحقیق انجام دهید و دیتای آن را به صورت دقیق بررسی کنید در زمان آموزش درک بهتری از آموزش پیدا خواهید کرد.
هنگام آموزش مباحث سئو تکنیکال به ساختار سایت و همچنین ساختار وب اشاره میشود. حال اینکه زبان برنامه نویسی یک سایت چیست و یا اینکه چگونه کدهای یک افزونه شخصی سازی شود توسط توسعه دهنده وب انجام میشود و وظیفه سئوکار نیست. اما پیش نیاز یادگیری سئو درک اولیه ساختار سایت میباشد. به عنوان مثال زمانی که یک مهندس نقشه اسکلت فلزی را به آهنگر میدهد قرار نیست که خودش دست به کار شود. او تنها خواسته خود را مطرح میکند و آهنگر با توجه به تجربه و تجهیزات خود اسکلت فلزی را به پایان میرساند. به همین دلیل است که سئوکار برای انجام بهتر سئو یک سایت باید اطلاعات اندکی در مورد ساختار عمومی وب سایت و همچنین نحوه بهینه سازی کدهای یک سایت به دست آورد.
یکی از مهمترین پیش نیازهای یادگیری سئو که باید در مورد آن یک تحقیق اولیه انجام دهید، ماهیت هاست وب سایت میباشد. هاست یک فضای اختصاصی است که به شما امکان ذخیره ساده اطلاعات سایت و ارائه آن به کاربران را میدهد. اما شناسایی انواع هاست و همچنین برنامه ریزی برای خرید آن موضوع بسیار مهمی است که قبل از استفاده از آموزش سئو باید به آن فکر کنید و برنامه ریزی انجام دهید. شاید یک مدرس سئو به شما چندین هاست پیشنهاد دهد که به دلیل مسائل اسپانسرینگ پیشنهاد ما تحقیق هر شخص به صورت خصوصی است.
هر دامین چندین و چند پسوند مختلف دارد که در فرایند سئو کاملا تاثیر گذار است. معمولا در دوره های تخصصی آموزش سئو یکی از سرفصلهای مهم تشخیص دامین و همچنین برنامه ریزی برای رشد آن میباشد. این که دامین چگونه منتقل شود و یا اعتبار آن چگونه مشخص میشود در هنگام تدریس سئو منتقل میشود. برای درک بهتری مسائل تکنیکال و فنی باید به پیش نیاز یادگیری سئو که شناخت عمومی دامین و انواع آن است توجه نمایید. در صورتی که یک جستجو ساده داخل وبلاگ برترآموز انجام دهید، نکات بسیار زیادی فرا خواهید گرفت.
درست متوجه شدید یکی از مهمترین مسائلی که در آموزش سئو و حتی سئو یک سایت تاثیر گذار است، مدیریت زمان میباشد. افراد بسیار زیادی فکر میکنند که سئو بسیار ساده است و نیاز به صرف زمان طولانی ندارد. اما آموزش هر مبحث به صورت تخصصی و همچنین صرف زمان برای پیاده کردن استراتژی سئو نیازمند مدیریت زمان است. یک سئوکار موفق با مدیریت زمان و تیم سازی صحیح به درآمد بالا دست پیدا میکند. اما یک سئوکار معمولی بدون مدیریت زمان و با استخدام رسمی یک شرکت به درآمد میانگین دست پیدا خواهد کرد. توجه به همین نکات به ظاهر ساده است که میتواند در آموزش سئو تاثیر قابل توجهی داشته باشد. پیش نیاز یادگیری سئو همیشه مربوط فضای وب و ساختار پیچیده آن نیست و برخی مواقع مربوط به مباحث فنی آن میباشد.
یکی از مهمترین نکاتی که علاقه مندان به سئو و فروش اینترنتی قبل از ورود به حوزه سئو داخلی باید مد نظر قرار دهند، تشخیص محتوای با کیفیت از محتوای معمولی است. در حوزه سئو یک محتوا نویس وجود دارد و یک تایپیست که هر یک از آن ها وظایف کاملا متفاوتی به عهده دارند. محتوا نویس شخصی است که بر اساس اصول مارکتینگ، سئو داخلی و همچنین آخرین آپدیتهای گوگل یک محتوا نگارش میکند و به مسئولی دیتا اینتری سایت تحویل میدهد و یا خودش داخل سایت بارگذاری میکند.
اما تایپیست شخصی است که محتوای سایتهای مختلف را مطالعه میکند و سپس یک خلاصه از آن را تایپ میکند و به سئوکار تحویل میدهد. به طبع محتوایی که محتوا نویس آگاه با محتوای نویسی که تایپیست داخل سایت قرار میدهد یکسان نیست و به طبع نتایج کاملا متفاوتی نیز در انتظار افراد خواهد بود. به همین دلیل است که پیش نیاز یادگیری سئو آگاهی نسبت به محتوا و قوانین کپی رایت میباشد.
همانطور که میدانید مخاطبین یک کسب و کار در چندین حوزه مختلف یافت میشوند و هر یک نیز یک نیاز متفاوت دارند. کسانی که داخل یوتیوب و اینستاگرام به دنبال خرید یک محصول میباشند اهداف متفاوتی ندارند و به طبع دیتای کاملا متفاوتی را مورد پسند قرار میدهند. زمانی که یک سئوکار در مورد فروش و همچنین خدمات مارکتینگ یک سایت سئو انجام میدهد باید روی بازاریابی چند کاناله و همچنین انواع روشهای جلب توجه مخاطب نیز تحقیقاتی انجام دهد.
با توجه به پیش نیاز یادگیری سئو و تمرکز روی مارکتینگ فعال به نتیجه بسیار خوبی دست پیدا کند و به طبع سوشال سیگنال بهتری نیز برای سایت خود ایجاد کند. در صورتی که پست آموزشی « تاثیر سوشال سیگنال بر سئوی سایت، چرا باید از سوشیال سیگنال بر سئوی سایت استفاده کنیم؟» مطالعه کنید منظور ما را بهتر درک میکنید. شخصی که در مورد بازاریابی چند کاناله درک و اطلاعاتی ندارد، کاملا طبیعی است که از انواع آموزشهای سئو نیز نتیجه خوبی به دست نیاورد!
همانطور که میدانید بخش قابل توجهی از اساتید تمایل دارند که از منابع انگلیسی زبان جهت تدریس سئو استفاده کنند، از طرفی اغلب ابزارهای سئو نیز به زبان انگلیسی ارائه میشود. در نتیجه سطح زبان افراد در استفاده از ابزارهای سئو و همچنین درک و بررسی برخی از پارامترهای سئو از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. البته منظور ما از درک زبان انگلیسی یک سطح عمومی قابل قبول است. برخی از افراد از هوش مصنوعی برای یادگیری و برقرار ارتباط نیز استفاده میکنند که تکنیکی بسیار جذاب و کاربردی است.
زمانی که سئوکار خبره داده های سرچ کنسول یک سایت را مشاهده میکند، بر اساس آن استراتژی آینده سایت هدفش را تعیین میکند. معمولا در جلسات آموزش سئو نیز به چنین نکاتی اشاره میشود. اما نکته بسیار مهم و کاربردی که باید مدنظر قرار دهید، سطح و لول تحلیل دیتا میباشد. یک سئوکار معمولی بر اساس میزان ایمپرشن و کلیک، قدرت یک صفحه را ارزیابی میکند.
اما یک سئوکار حرفهای که با تحلیل داده آشنایی دارد، قدرت یک صفحه را بر اساس میزان ایمپرشن و کلیک هر کلمه به صورت مجزا بررسی میکند. اگر شما یک آمادگی ذهنی نسبت به این موضوعات پیدا کنید، هنگام آموزش بخش سرچ کنسول نکات به مراتب بیشتری یاد خواهید گرفت و در بلند مدت نیز عملکرد بهتری برجای خواهید گذاشت. پیش نیاز یادگیری سئو تحلیل دیتا تخصصی و دانشگاهی نیست. بلکه یک دیدگاه کلی و تسلط روی روشهای حل مسئله میتواند به شما کمک شایانی داشته باشد.
یکی از مهمترین مزایای سئو به نسبت سایر روشهای آموزشی استفاده از قدرت تحلیلی و دانش دیگر همکاران میباشد. هر نیازی که داخل سایت خود احساس کنید قبلا توسط یک سئوکار بررسی شده است و به طبع یک افزونه برای آن موجود است. سئوکاران مبتدی نسبت به ابزار و همچنین افزونه های کاربری سئو آگاهی ندارند و این موضوع میتواند آسیب قابل توجهی به آن وارد کند. پیش نیاز یادگیری سئو درک کلی افزونههای هر سایت میباشد. افزونههایی که در بخش فروش، حسابداری، آنالیز دیتای سایت و … مورد استفاده قرار میگیرد.
در این پست آموزشی به صورت اجمالی اما کاربردی به بررسی انواع پیش نیازهای یادگیری سئو پرداختیم. سئو یک مهارت و دانش کاملا پویا است و نمیتوان با یک فرمت قدیمی آن را ادامه داد. به همین دلیل بسیار مهم است که آپدیتهای گوگل را مورد بررسی قرار دهید و همچین از آخرین تغییرات هوش مصنوعی آگاه باشید. زمانی که هوش مصنوعی یک سری ابزار رایگان در اختیار شما قرار میدهد و یا فرصت آنالیز رایگان در اختیار شما قرار میگیرد باید از آن استفاده کنید تا به نتیجه ای ایده آل دست پیدا کنید. به نظر شما دیگر چه چیزی قبل از یادگیری سئو باید مورد بررسی قرار گیرد، در بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران