سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم

چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم

دسته بندی : سئو
1403/06/19

با توجه ‌به حضور بیزینس‌های جدید و به روز، کسب رتبه یک در گوگل مپ کار ساده‌ای نیست 😐 با مطالعه این بخش به بهترین تکنیک‌های کسب رتبه در گوگل مپ دست پیدا خواهید کرد.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه آموزش سئو؛ امروزه استفاده از برنامه‌های مسیر یابی امری رایج شده است و همین امر موجب شده است که اغلب کسب و کارها روی سئو محلی و یا بهتر است بگوییم که روی Local Seo خود بیشتر کار کنند. اگر چه در دوره آموزش سئو به صورت ویژه صفر تا صد این موضوع را بررسی کردیم با این حال نیم نگاهی به سرفصل‌های مهم آن خواهیم داشت. با توجه به استقبالی که از پست « آموزش ثبت مکان در گوگل مپ » داشتیم و در خواست شما عزیزان تصمیم گرفتیم که در مورد کسب رتبه در گوگل مپ بیشتر صحبت کنیم. برخی مواقع کسب و کارها یک اسم مشترک دارند و شخصی شانس بیشتری در فروش دارد که در نتایج گوگل مپ رتبه بهتری داشته باشد. با ما همراه باشید تا پاسخ سوال « چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم » بر اساس تکنیک‌های سئو سال 2024 به شما آموزش دهیم.

 سئو محلی چیست؟ | Local Seo

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی پاسخ سوال « چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم » از زوایای مختلف بپردازیم، بهتر است که با سئو محلی بهتر و بیشتر آشنا شویم. هدف از سئو محلی اطلاع رسانی از لوکیشن یک بیزینس به گوگل می‌‌باشد. البته که گوگل نیز از این موضوع استقبال می‌کند. چرا که تمایل دارد تا مشتریان را به نزدیک‌ترین پاسخ دهند متصل کند تا احتمال خرید افراد افزایش پیدا کند. دقت کنید که سئو محلی در هر سال دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. در گذشته صرفا ثبت کردن لوکیشن در Google My Business (GMB) کفایت میکرد. اما در حال حاضر اینگونه نیست و شرایط کاملا متفاوت است. امروزه افرادی می‌توانند بهترین نتیجه را دریافت کنند که به جزئیات بیشتر توجه کنند.

دقت کنید که نوع محتواهای شما در یک وب سایت روی نتیجه نهایی تاثیر قابلی توجهی دارد و شما نمی‌توانید به سادگی از این بخش عبور کنید. در گذشته استفاده از نام یک منطقه جغرافیای در عناوین سایت کافی بود. اما در حال حاضر این تکنیک کافی نیست و باید پا را فراتر بگذارید. به عنوان مثال در وبلاگ خود بارهای به لوکیشن فیزیکی خود اشاره کنید و در مورد آن صحبت کنید. البته نوع تحقیق کلمات کلیدی این حوزه نیز تکنیک‌های خاص خود را دارد و تنها یک متخصص کانتنت مارکتینگ می‌تواند به درستی آن را مطرح کند.

در این بخش به شما پیشنهاد میدهیم که از پست آموزشی « روش انجام تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی » حتما دیدن فرمایید تا انتخاب کلمات کلیدی شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.  چرا که اشاره به لوکیشن باید به صورت متناسب انجام شود و از همه مهمتر نیز در زمان و مکان درست یک صفحه به لوکیشن اشاره شود.

لوکال سئو چیست

مثال کاربردی

اگر یک آموزشگاه زبان آلمانی دارید که در تهران غرب قرار دارد. در هر محتوایی که به آموزشی زبان آلمانی از پایه تا پیشرفته میپردازید باید به لوکیشن خود نیز اشاره کوتاه داشته باشید. دقت و ظرافت این کار به نتایج بهتر شما کمک شایانی خواهد کرد و می‌توانید در نتایج نهایی تاثیر قابل توجهی داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که در هر محتوا به صورت برنامه ریزی شده به لوکیشن خود اشاره کنید.  در صورتی که به این تکنیک توجه ویژه داشته باشید، حل کردن معمای « چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم » برای شما ساده خواهد شد.

نحوه سئو گوگل مپ

کسانی که پاسخ سوال ” چگونه در سرچ گوگل اول باشیم ” می‌دانند از تکنیک‌های بروز برای سئو گوگل مپ نیز استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که پاسخ سوال « چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم » برای آن ها سخت نخواهد بود. ما نیز چند تکنیک کلی به شما آموزش خواهید داد که در سئو گوگل مپ شما تاثیر بسزایی دارد. دقت کنید که افراط در هر روش به نحوی که نظر گوگل را به خود جلب کند، تاثیر منفی روی کار شما دارد. سعی کنید که از تکنیک‌های مطرح شده در این بخش به صورت غیر مستقیم و مستمر استفاده کنید.

ثبت نام در گوگل بیزینس

قطعا اولین گام برای اینکه در کسب و کارهای گوگل دیده شوید، ثبت نام در Google My Business می‌‌باشد. اگر عبارت گوگل بیزینس در بخش وبلاگ سایت برترآموز جستجو کنید مقالات بسیار زیادی به شما نمایش میدهد که به صورت گام به گام هر یک را بررسی می‌کند. دقت کنید که پس از ثبت نام در گوگل بیزینس حتما اطلاعات خود را چک کنید و در صورت تغییرات آن را به روز نگه دارید. متاسفانه افراد به این نکته بسیار مهم توجه ندارند و همین موضوع نیز باعث می‌شود که کسب و کار آن ها در گوگل مپ رتبه خوبی دریافت نکند.

هر اطلاعاتی که در گوگل مای بیزینس نیاز دارد را به صورت دقیق وارد کنید و تایید آن را نیز بررسی نمایید. گاها شما ساعات کاری و همچنین روزهای باز بودن شرکت را ثبت می‌کنید، اما اطلاعات به درستی در گوگل ثبت نمی‌شود. این موضوع یک امتیاز منفی بسیار بزرگ است و در آینده می‌تواند برای شما چالش آفرین باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که تمامی اطلاعات را به صورت دقیق و کاربردی وارد کنید و از همه مهمتر هر چند ماه یکبار آن را به روز کنید. به عنوان مثال اگر از مکان بیزینس خود عکس قرار داده‌اید، حتما به صورت ماهیانه و یا هر 3 ماه آن را آپدیت نمایید.

نحوه امتیاز دهی در گوگل مپ را فرا بگیرید

یکی از مهمترین تکنیک‌هایی که در پاسخ به سوال « چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم » به آن اشاره می‌شود، امتیاز دادن به لوکیشن شما می‌‌باشد. سعی کنید با چند دستگاه مختلف لوکیشن خود را جستجو کنید و بعد از گذشت مدت زمانی به آن 5 ستاره بدهید. برای این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید تا به سادگی به هدف و خواسته خود دست پیدا کنید.

  • اپ گوگل مپ را باز کنید.
  • بخشی از آدرس خود را تایپ کنید و این کار را تار زمانی ادامه دهید که لوکیشن شما به شناخته شود.
  • سپس بخش نظرات را باز کنید و به سمت پایین حرکت کنید تا به قیمت نوشتن نظر برسید.
  • در این قسمت احتمالا 5 ستاره خالی طوسی رنگ وجود داشته باشد که با لمس کردن آن می‌توانید به خود امتیاز دهید
  • به خود 5 ستاره بدهید و یک نظر مثبت نیز برای خود ثبت کنید

یکی از مهمترین تکنیک‌هایی که در ثبت شدن امتیاز به لوکیشن شما تاثیر دارد، ثبت یک نظر مناسب و مثبت می‌‌باشد. به هر اندازه که نظرات ثبت شده مثبت باشد، نتایج به مراتب بهتری در انتظار شما خواهد بود. بعد از گذشت چند دقیقه و گاها چند ساعت بررسی کنید که  آیا امتیاز شما ثبت شده است و یا خیر. اگر بتوانید برای مسیر یابی به صورت حقیقی از گوگل مپ استفاده کنید و سپس به آن امتیاز دهید که نتیجه به مراتب بهتری خواهید گرفت. به عنوان مثال یک روز قصد رفتن به سرکار دارید، لوکیشن خود را انتخاب کنید و سپس به آن امتیاز دهید.

در شبکه های اجتماعی مرتبط با سایت خود ثبت لوکیشن انجام دهید!

اگر پست آموزشی « تاثیر سوشال سیگنال بر سئوی سایت، چرا باید از سوشیال سیگنال بر سئوی سایت استفاده کنیم؟ » مطالعه کرده باشید، می‌دانید که شبکه‌های اجتماعی تا چه اندازه در سئو سایت تاثیر گذار است. اگر بتوانید عکس محل بیزینس خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف پست کنید و در کپشن آن آدرس سایت خود را قرار دهید، نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت. برخی مواقع شما 5 ستاره ندارید، اما در نتایج گوگل مپ رتبه بالاتری دارید و این موضوع به دلیل جستجوی بسیار زیاد شما به نسبت سایت دوستان شما می‌‌باشد. برخی از افراد با تجربه لینک گوگل مای بیزینس و یا لینک لوکیشن خود در برنامه‌های مختلف را داخل فیسبوک، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنند. چرا که برای آن ها مهم است گوگل نسبت به لوکیشن آن ها واکنش نشان دهد.

برخی مواقع شما داخل صفحه رسمی گوگل آدرس خیابان نزدیک لوکیشن خود را جستجو می‌کنید و در نتایج به عنوان مکان های شناخته شده آدرس گوگل مپ شما نمایش داده می‌شود. نکته بسیار مهم این است که برای جستجوی آن زمان صرف کنید و در شبکه‌های اجتماعی نیز به صورت مستمر آدرس خود را ثبت کنید. به صورت طبیعی تولید محتوای کاربردی در شبکه های اجتماعی برای شما امری ضروری است، ثبت لوکیشن و آدرس خود را نیز به آن اضافه کنید تا نتیجه به مراتب بهتری دریافت کنید.

بررسی کلمات کلیدی مربوط به لوکیشن شما

یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند در پاسخ سوال « چگونه در گوگل مپ رتبه یک باشیم » به آن پرداخته شود، توجه به کلمات کلیدی مرتبط با لوکیشن کسب و کار شما می‌‌باشد. فرض کنید شما روی کلمه کلیدی « آموزشگاه زبان انگلیسی سعادت آباد » ورودی دریافت کردید. حال شما باید برای آن یک محتوای جامع و کامل ثبت کنید. چرا که هدف ما بر این است که در نتایج رتبه برتر باشیم. زمانی می‌تواند به خواسته خود در این باره دست پیدا کنید که تولید محتوای شما مستمر باشد. اگر رقیب شما نیز روی این کیبورد کار کند، باید محتوای خود را آپدیت کنید تا در نتایج بالاتر قرار داده شوید.

البته تفسیر سرچ کنسول خود یک کلاس مجزا دارد و هر سئوکار برای آن از تکنیک‌های اختصاصی خود استفاده می‌کند. اگر پست آموزشی « 15 اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی « کیبورد ریسرچ » » مطالعه کرده باشید می‌دانید که توجه به کلمات ورودی سرچ کنسول و همچنین تهیه خروجی مناسب تا چه اندازه برای سئو لوکال تاثیر گذار است. سعی کنید از این کلمات در فضای مجازی و دیگر شبکه‌های مرتبط خود نیز تمرکز کنید تا بهترین و جذابترین نتیجه ممکن حاصل شود.

لازم به ذکر است که خطاهای سرچ کنسول خود را نیز به دقت بررسی کنید. برخی مواقع سرچ کنسول شما در این بخش خطا دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. به عنوان مثال در برخی نمونه‌های خاص گوگل در ثبت لوکیشن اصلی مشکل دارد و حتی اگر شما در گوگل مای بیزینس نیز ثبت نام کنید، در سرچ کنسول خروجی خاصی مشاهده نمی‌کنید که بیشتر مربوط به سئو تکنیکال است.

بررسی کلمات کلیدی مربوط به لوکیشن شما

ثبت نظرات از طریق سایت گوگل مپ و بارگذاری عکس

اگر دقت کرده باشید که دسترسی به سایت گوگل مپ نیز امکان پذیر است و افراد می‌توانند پس وارد شدن به سایت اصلی گوگل مپ از طریق حساب کاربری خود هر آدرسی که میخواهند را جستجو کنند. در این بخش آدرس مورد نظر خود را جستجو کنید و اطلاعات خروجی آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. پس از گذشت مدت زمانی نظرات مثبت ثبت کنید و حتما چند عکس نیز بارگذاری کنید. سعی کنید عکس ها در ساعات مختلف شبانه روز و همچنین از زوایای مختلف باشد. در این صورت اگر چندین آدرس مشابه شما ثبت شده باشد، احتمال کسب رتبه شما بیشتر خواهد شد.

دقت کنید که حتما چند نام کاربری متفاوت این کار را انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید. پس از ثبت کردن نظر خود از انتشار آن اطمینان یابید و دیگر نظرات را مطالعه کنید. در صورتی که امکان پاسخ دادن به دیگر نظرات را دارید حتما به آن ها پاسخ دهید. دقت کنید که چنین قابلیتی در برخی موارد فعال است و در برخی موارد دیگر فعال نیست، چرا که احراز هویت شما برای گوگل مشخص نیست که در این باره یک پست آموزشی جامع و کامل ارائه خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی و اشاره به لوکیشن اصلی

یکی از مهمترین تکنیک‌های سئو لینک سازی خارجی و انتشار پست مهمان در سایت‌های معتبر می‌‌باشد. اگر در رپورتاژ آگهی خود به صورت غیر مستقیم به لوکیشن اشاره کنید و توجه گوگل را نسبت به این موضوع جلب کنید احتمال کسب رتبه یک در گوگل مپ افزایش پیدا می‌کند. البته انتشار پست مهمان در هر سایتی نمی‌تواند چنین نتیجه ای به دنبال داشته باشد. اگر از بخش « آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد » دیدن کنید منظور ما را بهتر درک خواهید کرد. چرا که انتشار رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین تکنیک‌های سئو است که هر ساله با آپدیت هسته اصلی گوگل انتشار آن سخت و سختتر می‌شود.

استفاده از اسکیما مناسب

همانطور که می‌دانید برای ثبت سایت خود در گوگل به بهترین شکل ممکن لازم است که از اسکیما مارک آب استفاده کنیم. چرا که با این روش میتوانیم به بهترین شکل ممکن هر بخش سایت خود را برای گوگل تشریح کنیم. حال این که لوکیشن ما چیست و دسترسی به محل ما چگونه است خود یک اسکیما اختصاصی دارد و با استفاده از آن به سادگی می‌توانید در نتایج گوگل مپ بازخورد خوبی به دست آورید. به هر اندازه که بهت لوکیشن و آدرس خود را برای گوگل در صفحات مختلف ثبت کنید، احتمال دیده شدن شما به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

سخن پایانی

در این پست آموزشی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که به سوال ” چگونه در گوگل مپ دیده شویم ” پاسخ دهیم. با استفاده از تکنیک‌هایی که در این بخش فرا میگیرید به سادگی می‌توانید رتبه یک گوگل مپ را به دست آورید. البته رتبه یک گوگل مپ می‌تواند به رتبه یک در دیگر اپلیکیشن‌های مسیریابی مانند بلد و نشان نیز منجر شود. به هر میزان که زمان بیشتری برای این بخش صرف کنید بازدهی شما در نتایج سرچ گوگل نیز بهتر خواهد شد.

چرا که در سال 2024 سئو محلی تاثیر بسزایی در نتایج گوگل دارد و می‌تواند به ورودی بهتر سایت شما نیز کمک کند. در صورتی که سایت ندارید و صرفا شبکه‌های اجتماعی قوی دارید، باید تلاش کنید که اطلاعات مربوط به لوکیشن خود را آپدیت نگه دارید و هر چند وقت یکبار داخل گوگل مپ آدرس خود را جستجو کنید. البته که انجام این کار با دستگاه‌های مختلف می‌تواند نتیجه ایده آل به دنبال داشته باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *