هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
کسب درآمد از فروش عضویت ویژه

کسب درآمد از فروش عضویت ویژه VIP چیست؟ به همراه معرفی تمامی روش ها

1400/11/03

کسب و کار اینترنتی دارای شیوه های درآمدی بسیار گوناگونی که است که در مقاله های قبلی بدان پرداختیم. در این مقاله قصد داریم در مورد کسب درآمد از فروش عضویت ویژه یا راه اندازی سایت عضویت VIP صحبت کنیم. چنین سایت هایی با توجه به ماهیت اطلاعاتی که دارند و همینطور نسبتا تازه ظهور بودن، یکی از روش های بکر و جذاب برای کسب درآمد است.

برای راه اندازی سایت های عضویت ویژه نیاز به پلاگین راه اندازی عضویت ویژه داریم که در مقاله راه اندازی عضویت ویژه به آن پرداخیتم. مهم ترین نکته در راه اندازی سایت های فروش عضویت ویژه تولید محتوای جذاب و سریالی است.

تولید محتوا باید جذاب باشد و ضمنا به صورت سریالی نوشته شود. با استفاده از تکنیک یک تکه پیتزا، بخشی از مقاله (سعی کنید بهترین بخش) را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. پس از آن از کاربران می خواهید برای دسترسی به محتواهای بیشتر یکی از پلن های اشتراکی سایت شما را خریداری نمایند.

کسب درآمد از فروش عضویت ویژه

کسب درآمد از اینترنت با فروش عضویت ویژه

فروش عضویت ویژه یکی از بهترین مدل های کسب درآمد از اینترنت است. ایجاد یک کسب و کار اینترنتی با استفاده از مدل درآمدی فروش عضویت ویژه راهی جذاب و آسان برای کسب درآمد از اینترنت است. لازمه راه اندازی این نوع از کسب و کار اینترنتی فقط علم و دانش خود شماست و نه هیچ چیز دیگری! در ادامه به توضیح مفصل عضویت ویژه می پردازیم.

اگر شما متخصص هستید اما تامین کننده ندارید یا نمی خواهید با مشکلات راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مانند ارسال محصولات، پشتیبانی و مرجوعی دست و پنجه نرم کنید. باید از روش های کسب درآمد اینترنتی که نیازی به کالاهای فیزیکی ندارند استفاده نمایید.

یکی از بهترین روش ها کسب درآمد از طریق فروش عضویت ویژه است. در این روش شما باید قدم های زیر را انجام دهید:

  • یک سایت بسازید. در مورد ساخت سایت وردپرس در مقاله چگونه یک سایت بسازیم؟ صحبت کرده ایم.
  • از بین بهترین پلاگین های راه اندازی عضویت ویژه یکی را انتخاب کرده و به سایت خود اضافه کنید. در مقاله بهترین پلاگین های راه اندازی عضویت ویژه بهترین پلاگین های این حوزه معرفی شده اند.
  • پلاگین راه اندازی عضویت ویژه را کانفیگ کرده و پلن های خود را تعریف نمایید. بهتر است در همه پلن ها یک تخفیف اعمال کنید و هر چقدر پلن بزرگ تری انتخاب شد، میزان تخفیف را بیشتر کنید. برای مثال اگر تفاوت پلن 6 ماهه و پلن 1 ساله، 70 هزار تومان باشد. احتمال بیشتری وجود دارد که اغلب افراد پلن 1 ساله را انتخاب نمایند. چرا که این پلن به صرفه تر بوده و فاصله زیادی نیز به لحاظ قیمت با پلن 6 ماهه ندارد. ضمن آنکه کاربر پلنی را انتخاب می کند که زمان طولانی تری دارد.

عضویت ویژه (VIP) چیست؟

قبل از اینکه وارد بحث شویم لازم است تا کمی از مدل درآمدی عضویت ویژه بیشتر صحبت به میان بیاوریم. VIP یا عضویت ویژه نوعی کسب درآمد است که از طریق فروش حساب هایی با اعتبار بالاتر و دسترسی های بیشتر همچون امتیاز بیشتر، یا دسترسی به طیفی از فایل هایی که برای عموم کاربران معمولی قفل هستند ارائه می شوند.

برای واضح تر شدن این حرف بهتر است یک مثال بزنیم. فرض کنید که شما یک عکاس حیات وحش هستید و می خواهید از عکس هایی که می گیرید درآمد کسب کنید. برای این کار یک سایت یا کانال تلگرامی راه اندازی کرده و بخشی از عکس هایی را که گرفته اید با کاربران به اشتراک می گذارید اما به کاربران اعلام می کنید که اگر به دنبال عکس هایی باکیفیت تر و جذاب تر می گردند می توانند که عضویت ویژه تهیه کرده تا در بخش اعضای ویژه سایت یا کانال اعضای ویژه در تلگرام عضو شوند.

همچنین برای آنان اعتبار بالاتری در نظر می گیرید. مثلاً اگر آن ها خواستند که یک آلبوم عکس را از شما خریداری کنند، از آنها به جای 67 هزار تومان 40 هزار تومان دریافت می کنید. البته اینکه به آنها اعتبار بالاتری بدهید یا ندهید را می توانید خودتان انتخاب کنید ولی باید به آنان خدمات یا محصولاتی خاص را ارائه کرده که دسترسی به آنها برای افراد معمولی مجاز نیست.

از این روش درآمدی سایت های مطرح خارجی و ایرانی زیادی استفاده می کنند که در بخش آن در مورد آن ها صحبت خواهیم داشت.

راه کسب درآمد از این روش را مشخص کنید

همه این را می دانیم که هر کسب و کار مدل درآمدی خاصی دارد، برخی کالایی را می فروشند و بعضی نیز از طریق ارائه خدمات درآمدی را کسب می کنند. کسب و کار اینترنتی یکی از تجارت هایی است که از طریق آن میتوان انواع مدل های درآمدی را کسب کرد. در این نوع کسب و کار، شما می توانید محصول خود را فروخته یا خدماتی را به دیگران ارائه کنید.

همچنین می توانید خدمات یا محصولاتی را به کاربران ویژه خود ارائه نمائید که از آن با نام فروش عضویت ویژه یا (VIP) یاد می شود و ما آن را در بند قلب به وضوح شرح دادیم. این شما هستید که بسته به نیاز خود، می بایست انتخاب کنید که می خواهید چگونه درآمد داشته باشید. بسیاری از حوزه های کاری قابلیت این را دارند که شما بخشی را به عنوتان عضویت ویژه در نظر بگبربد برای مثال اگر شما مکانیک هستید می توانید با بخشی را به عنوان عضویت ویژه ایجاد کرده و در آن به ارائه مقالات یا توصیه هایی برای کاربران بپردازید.

دسترسی محتوایی و زمانی چیست؟

دسترسی محتوایی یعنی اینکه دسترسی کاربران را بر اساس بسته عضویت ویژه ای که خریداری کرده اند محدود یا مجاز به استفاده از محتواها کنید. برای مثال شما 300 عکس را در بخش عضویت ویژه اشتراک گذاری کرده اید و برای عضویت نیز چند بسته به شرح زیر تعریف کرده اید:

  • مبلغ 20 هزار تومان برای 100 عکس
  • مبلغ 30 هزار تومان برای 200 عکس
  • و مبلغ 40 هزار تومان برای تمام 300 عکس

و کاربری بسته دوم یعنی 30 هزار تومان برای مشاهده یا دانلود 200 عکس را خریداری کرده است، یعنی اینکه او می تواند بر اساس پلن خریداری شده اش به 200 عکس دسترسی داشته باشد. به ین نوع دسترسی، دسترسی محتوایی می گویند. البته دسترسی محتوایی نیز، خود به دو مخش تقسیم می شود:

دسترسی نامحدود

یعنی فرد با خرید اشتراک به تمامی فایلها، مقالات یا دیگر امکانات عضویت ویژه دسترسی دارد. دسترسی نامحدود به معنای اجازه داده برای استفاده از تمام قابلیت های عضویت ویژه است. این روش بهترین روش برای دریافت دسترسی نامحدود به سایت شما می باشد. در این روش کاربران همراهی بیشتری با شما خواهند داشت و درآمد بیشتری عایدتان خواهد شد.

روال زمانی

روال دسترسی زمانی نیز همین طور است؛ منتها یک تفاوت وجود دارد. کاربر به تمامی محتوا یعنی بر فرض مثال 300 عکس دسترسی دارد اما دسترسی او به این محتوا می تواند به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا بالاتر باشد که در طراحی و تعریف این سبک از عضویت ویژه نیز انتخاب زمان به سلیقه شما بستگی دارد. اما رایج ترین دسترسی های زمانی ماهانه، سه ماه و شش ماهه هستند.

آیا می توان از هر دو محدودیت دسترسی استفاده کرد؟

بله، اما اگر سعی خود را بر روی یکی از محدودیت های دسترسی بگذارید بهتر بوده و بازدهی بیشتری را به همراه خواهد ساخت. پیشنهاد ما این است که بسته هایی متفاوت و با محدودیت دسترسی زمانی ایجاد کنید چون این سبک از فروش عضویت ویژه در ایران رایج تر است. البته تصمیم گیرنده آخر خود شما هستید، اما ما بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد می دهیم.

چه سایتهایی از این نوع شیوه، برای کسب درآمد استفاده می کنند؟

سایتهای معروف زیادی وجود دارند که این نوع مدل کسب درآمد را برای خود برگزیده اند، از جمله این سایت ها می توان به فیلیمو، نماوا، متمم و آپلودبوی اشاره کرد. البته سایتهای زیادی وجود دارند که از این مدل درآمدی برای کسب درآمد از کسب و کار اینترنتی خود استفاده می کنند و درآمدی قابل توجه نیز دارند اما ما سعی کرده ایم تا بهترین های این مدل درآمدی را برای شما معرفی کنیم.

چگونه عضویت VIP را به سایت خودمان اضافه کنیم؟

اگر وب سایت شما به صورت اختصاصی طراحی شده است باید از برنامه نویس سایت خود تقاضا کنید تا این قابلیت را به سایت شما اضافه کند که به احتمال زیاد شامل هزینه نیز خواهد شد؛ ما برای مشتریان طراحی سایت خود که عضویت ویژه لازم داشته باشند، این کار را به رایگان انجام داده و آن را شخصی سازی می کنیم . اما اگر از سایت سازها و CMSهای رایگانی همچون وردپرس یا جوملا استفاده می کنید، می توانید با نصب افزونه های رایگان یا غیر رایگان، این کار را انجام دهید. یکی از بهترین افزونه ها برای انجام این کار در وردپرس، افزونه ممبرشیپ پرو است که با استفاده از آن می توانید بخش عضویت ویژه خود را به صورت حرفه ای و کاملاً رایگان طراحی کنید.

کسب درآمد از فروش عضویت ویژه

چه سایت هایی از این نوع روش برای کسب درآمد استفاده می کنند؟

برخی از بهترین سایت های دنیا از این روش برای کسب درآمد استفاده می کنند. از مهم ترین سایت های خارجی که به این شیوه کسب درآمد می کنند می توان به سایت های زیر اشاره کرد:

  • فری پیک
  • شاتر استوک
  • نت فلیکس

از مهم ترین سایت های ایرانی که به این شیوه کسب درآمد می کنند می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • فیلیمو
  • نماشا
  • متمم
  • سوخت جت
  • مدیر سبز

این سایت ها یا به کل از استراتژی فروش عضویت ویژه استفاده می کنند یا در کنار سایر فعالیت های خود برای کسب درآمد از این مدل درآمدی نیز استفاده دارند.

کسب درآمد از فروش عضویت ویژه

استراتژی هایی برای کسب سود بیشتر

در این بخش که شاید مهم ترین بخش این مقاله است می خواهیم در مورد استراتژی های مختلف برای کسب سود بیشتر از فروش عضویت ویژه صحبت کنیم.

راه اندازی یک سایت عضویت ویژه کار خیلی سختی نیست. مهم به درآمد رساندن آن است. در این بخش می خواهیم در مورد تکنیک هایی با شما صحبت کنیم که به قطع، در صورت اجرای درست می توانند برای شما سود بیشتری به ارمغان بیاورند.

سئو کنید

مهم ترین ترافیکی که هر سایت کسب می کند از طریق سئو است. شاید استثنائاتی وجود داشته باشد اما مطمئنا سئو مهم ترین روش است. با استفاده از سئو می توانید با کسب رتبه های برتر در موتورهای جست و جو، باعث افزایش بازدید سایت خود شوید.

نکته مهم در سئو این است که باید سایت خود را بر روی موضوعاتی سئو کنید که هدفمند باشند. بهتر است از دو استراتژی اصلی برای سئو سایت خود استفاده کنید.

  1. سایت خود را بر روی مطالب رایگان سئو کنید. مقالات رایگان نوشته و سایت خود را در آن مقالات سئو کنید. در بین مقاله، کال تو اکشن هایی انجام دهید که کاربر را ترغیب به مطالعه مقالات ویژه یا به صورت مستقیم خرید پلن های اشتراک ویژه نماید.
  2. سایت خود را بر روی مطالب VIP سئو کنید. از این روش سایت متمم بیشتر استفاده می کند. مقالات عضویت ویژه را سئو کرده و کاربر می تواند بخش رایگان آن را مطالعه نماید. سپس بخش پریمیوم مقاله قفل شده و برای مشاهده آن باید اکانت خریداری نمایید.

برای یادگیری سئو پیشنهاد می کنیم مجموعه مقالات زیر که در سایت برترآموز در مورد سئو نوشته شده است را مطالعه نمایید.

بازاریابی در اینستاگرام

دومین راه مهم برای دریافت بازدیدها و مشتریان بیشتر بازاریابی در اینستاگرام است. طبق آمار اینستاگرام که در مراجع معتبر منتشر شده است، این شبکه اجتماعی یکی از پرقدرت ترین رسانه ها در اینترنت است و شما می توانید با استفاده از آن به طیف وسیعی از کاربران (میلیون ها کاربر) ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید.

برای بازاریابی در اینستاگرام لازم است که مواردی را رعایت کنید که مهم ترین آن ها موارد زیر هستند:

  • یک پروفایل جذاب داشته باشید.
  • در استوری ها خوب عمل کنید. چرا که استوری ها مهم ترین بخش برای ارتباط با کاربران و بازاریابی در اینستاگرام هستند.
  • پست های جذاب قرار دهید. محتوا همیشه حرف اول را زده، می زند و خواهد زد. اگر پست های شما محتواهای خوبی داشته باشند در بازاریابی اینستاگرامی موفق تر خواهید شد. پیشنهاد می کنیم از پست های ویدئویی بیشتر استفاده کنید. هر چند که پست های عکسی هم بازخورد بسیار خوبی دارند اما محتواهای ویدئویی تاثیرگذارتر بوده و بیشتر وایرال می شوند. پیشنهاد می کنیم مقاله بازاریابی ویروسی در برترآموز را مطالعه نمایید.

از سایر مدل های درآمدی نیز استفاده کنید…

هر چند که فروش اکانت عضویت ویژه خود یک مدل درآمدی جذاب است اما بهتر است که در کنار فروش عضویت ویژه از سایر روش های درآمدی مانند فروش دوره های آموزشی نیز استفاده داشته باشید.

شما می توانید یک سایت آموزشی و اطلاعاتی راه اندازی کرده و در کنار فروش اکانت VIP به انجام سایر کارهای دیگر نیز بپردازید. برای مثال شما می توانید در کنار روش اصلی درآمدی خود، دوره های آموزشی به فروش رسانده یا فایل های دیجیتالی عرضه کنید. برای مثال فرض کنید شما در حوزه اینستاگرام یک سایت با مدل درآمدی فروش اکانت ویژه راه اندازی می نمایید.

در کنار آن می توانید دوره های آموزشی اینستاگرامی، تمپلیت پست های اینستاگرامی، هفته نامه اینستاگرامی، تقویم محتوا، کتاب های الکترونیکی، وبینار و موارد دیگر را نیز به فروش برسانید. بدین صورت شما به یک مدل درآمدی متکی نیستید و به راحتی می توانید از سایر روش ها که پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارند استفاده داشته باشید.

ایونت های حضوری را فراموش نکنید

همچنین ایونت ها، سمینارها و کارگاه های حضوری را فراموش نکنید. شما می توانید با برگزاری ایونت های رسمی و غیر رسمی حضوری، ضمن کسب درآمد بیشتر، ارتباطات بیشتری بسازید. در مکان هایی مانند سمینارها، کارگاه ها و سایر فضاهای اینچنینی، شما می توانید با استفاده از ارتباطاتی که وجود دارد، زندگی کاری و شخصی خود را بهبود بخشید.

چگونه؟ فرض کنید شما یک ایونت برای کسب درآمد از طریق اینترنت برگزاری می کنید و افرادی شرکت می کنند. از این افراد ممکن است فردی تعمیرکار، فردی فروشنده لوازم امنیتی، فردی کافه دار و… باشند. همه آن ها به نوعی می توانند در زمان مخصوص به خود، به شما کمک کنند. به همین دلیل است که گفته می شود ارتباطات مهم ترین رکن زندگی بشری است.

با ارتباطات می توان زندگی کرد و در قدم بعدی زندگی را بهتر کرد. شما وقتی گرسنه هستید باید بگویید که گرسنه هستید. این در نوبه خود یک نوع ارتباط است. شما باید ارتباطاتی داشته باشید تا حیاتی ترین موضوعات زندگی را دریافت کنید.

در قدم بعدی شما باید ارتباطاتی داشته باشید که وضعیت زندگی خود را بهتر کنید. به چه شکل؟ چرا همه صادرکننده نیستند؟ چرا صادرکنندگان و واردکنندگان عمدتا ثروتمند و قدرتمند هستند؟ چونکه ارتباطاتی دارند که می توانند محصولات یا خدماتی را وارد یا خارج کرده و پولش را بگیرند.

این موضوع درباره هر فرد ثروتمند، قدرتمند، معروف و مشهور دیگری صدق می کند. اگر دواین جانسون ارتباطاتی نمی داشت و از طریق آن ارتباطات به سر اولین فیلم نمی رفت آیا استعدادهایش کشف می شد؟ آیا به اندازه امروز قدر و موفق بود؟ نه.

پس در یک کلام. ارتباطات همه چیز است و باید سعی کنید با استفاده از ارتباطات، نفوذ و قدرت و ثروت خود را افزایش دهید.

تولید محتوای در همه فرمت ها داشته باشید

همه مردم یک سلیقه ندارند. برخی از محتوای متنی خوششان می آید، برخی دیگر از محتوای ویدئویی، عده ای از محتوای عکسی خوششان می آید و برخی دیگر از محتوای صوتی. در این بین افرادی نیز هستند که دوست دارند به صورت حضوری انواع محتوا را دریافت کنند و در سمینارها، کارگاه ها و مکان های اینچنینی جنب و جوش بیشتری داشته باشند. به همین دلیل است که گفتیم ایونت های حضوری را فراموش نکنید.

هر چند که در بسیاری از مواقع نمی توان رضایت همه مردم را جلب کرد اما می توان رضایت بخش زیادی از آن ها را با ارائه انواع محتوا به دست آورد. وقتی در فرمت های مختلف محتوا تولید می کنید، ضمن آنکه سایت شما پربارتر خواهد بود و یک سایت غنی از محتوا خواهید داشت، کاربران رضایت بیشتری خواهند داشت.

از 0 تا 100 اما سریالی بنویسید

سریالی نویسی در سایت های فروش عضویت ویزه خیلی مهم است. چون کاربران سریال را خیلی دوست دارند و به همین دلیل محتواهای شما را بیشتر دنبال می کنند. اگر شما یک محتوای رایگان ارائه داده و در ادامه سریال، باقی محتواها را به صورت پریمیوم عرضه کنید احتمال خرید بالاتر خواهد بود به نسبت وقتی که محتوا تکی بوده و سریالی نیست.

البته محتوای سریالی ساختن یک نکته مهم دارد. هر یک از سریال ها باید بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشند. این درست نیست که شما یک محتوای سریالی برای یک کلمه کلیدی داشته باشید. چرا که کنیبالیزیشن به وجود می آید.

منظور از ساخت محتوای سریالی این است که یک موضوع کلی انتخاب کرده و درباره آن سریال نویسی کنید. برای مثال فرض کنید موضوع کلی سایت شما سئو است. حالا می توانید در مورد سئو یک سریال درست و حسابی با کلمات زیر بنویسید:

  • آموزش سئو
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو تکنیکال
  • سئو محتوا
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • مدیر سئو

بدین طریق شما هم ایده های بسیار برای تولید محتوا خواهید داشت و هم می توانید بر روی کلمات زیادی سایت خود را سئو کرده و به صورت سریال به کاربران ارائه دهید. نکته مهم آن است که باید محتوای شما تا حدودی به هم وابسته باشند و قبل و بعد داشته باشند تا آن حالت سریالی محتوا رعایت شده و بدین طریق کاربر را ترغیب به خرید اکانت ویژه نمایید. همچنین باید حواستان به سئو سایت باشد.

تعیین تکلیف و ایجاد تعامل

بهتر است که مانند سایت متمم، در هر مقاله و درس برای کاربران از تعیین کلیف ها برای کسب امتیاز، دریافت تخفیف و سایر تقدیرها استفاده کنید. با استفاده از این تکنیک هم به محتواهای شما توجه بیشتری خواهد شد و هم کاربران از شما راضی تر خواهند بود. این یعنی سود بیشتر 🙂

ساده و گیرا نوشته و درست نویسی را تمرین کنید

بهتر است به صورت ساده و گیرا با مثال های متعدد و به همراه درست نویسی ادبی و نگارشی مطالب خود را ایجاد کرده تا هضم مطالب آسان تر شود.

کسب درآمد از فروش عضویت ویژه

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله سعی داشتیم در مورد مدل کسب درآمد از فروش عضویت ویژه با شما صحبت کنیم. آیا شما نظر یا تجربه ای در مورد کسب درآمد از فروش عضویت ویژه دارید؟ در بخش کامنت ها منتظر شما هستیم.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *