هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

کلاب هاوس چیست؟ آموزش کلاب هاوس در سال 2022

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1400/11/06

کلاب هاوس چیست؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی و آموزش کلاب هاوس بپردازیم.

از سال 2019 به بعد و به دلیل ویروس کرونا تغییرات بسیار جالبی را در نحوه ارتباط ما از طریق اینترنت ایجاد شد.

دیدیم که چگونه پلتفرم هایی مانند Zoom و دیسکورد چگونه اوضاع را برای افرادی که در دام یک همه گیری ترسناک گرفتار شده اند تغییر می دهد.

در مقاله قبلی در مورد معرفی و آموزش دیسکورد صحبت هایی داشتیم.

حالا نوبت کلاب هاوس است.

در این پست قصد داریم در مورد روش های استفاده از کلاب هاوس برای افراد عامه، کارآفرینان و متخصصان صحبت کنیم.

بیایید از این پست برای کاوش عمیق و کاوش بیشتر در مورد برنامه استفاده کنیم و ببینیم که چگونه می تواند به کارآفرینان و مربیان کسب و کار با روش های منحصر به فرد کمک کند.

بهتر است با این شروع کنیم که این برنامه در مورد چیست

برنامه Clubhouse یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است.

در گذشته فقط کسانی می توانستند وارد دیسکورد شوند که دعوت نامه داشتند.

اما در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و هر کسی می تواند در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشد.

کلاب هاوس به شما امکان می دهد برای گوش دادن، شرکت یا میزبانی گفتگوهای گوناگون، وارد اتاق های مختلف شوید.

به تازگی امکانات بهتری نیز به آن افزوده شده است.

برای مثال در گذشته شما نمی توانستید محتواهای قبلی را ببینید، اما در حال حاضر به مدیران تاپیک اجازه ذخیره گفتگو را می دهد.

بدین صورت شما می توانید برخی از گفتگوهای گذشته که توسط مدیران تاپیک ذخیره شده اند را گوش دهید.

با استفاده از کلاب هاوس می توانید دانش و نظر مردم در مورد یک موضوع را بشنوید و خودتان نیز می توانید نظرتان را بیان کنید. (البته این کار به اجاره مدیران اتاق بستگی دارد).

بدین صورت که آن ها باید به عنوان سخنران از شما دعوت کنند، تا شما بتوانید به عنوان سخنران نظرات خود را بیان نمایید.

همین حالا می توانید به گوگل پلی یا اپ استور سر زده و این اپلیکشن شبکه اجتماعی را دانلود نمایید. همچنین از پلتفرم هایی مانند بازار و مایکت در دسترس است.

این اپلیکشن را می توانید مانند یک گردهمایی ببیند که عموم افراد برای شما نا آشنا هستند، اما می توانید نظرات آن ها را شنیده و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

برای شروع کار با کلاب هاوس شما یک عکس پروفایل جذاب انتخاب می کنید و بیوگرافی خود را درست مانند سایر سایت های اجتماعی تنظیم می کنید.

جذاب ترین ویژگی های کلاب هاوس کدام ها هستند؟

  • با استفاده از کلاب هاوس می توان ارزش های رایگان زیادی دریافت کرد. منظور ما دیتاهایی است که در طول استفاده از برنامه به دست می آورید. برای مثال شما می توانید با عضویت در تاپیک های بازاریابی، نکات مهمی درباره انواع مارکتینگ یاد بگیرید. همه این کارها رایگان است. در صورتیکه برای مثال اگر بخواهید با همان مدیر بازاریابی در دنیای واقعی تماس بگیرید نیاز است تا هزینه مشاوره پرداخت نمایید.
  • اگر از قابلیت تاپیک زدن و سخنرانی در کلاب هاوس استفاده کنید، می توانید یک مخاطب وفادار و محافظ منابع ایجاد کنید.
  • با استفاده از کلاب هاوس شما روابط مادام العمر واقعی ایجاد می کنید.

در کلاب هاوس شما آزاد هستید که با یک طیف منحصر به فرد از مخاطبان ارتباط برقرار کنید و ارتباطات حرفه ای و شخصی ایجاد کنید که ممکن است در غیر این صورت به آنها دسترسی نداشته باشید.

مهمتر از همه، چیزی که در حال حاضر وجود دارد، محتوای بصری بسیار جلوتر از سایر محتواها قرار گرفته است.

اما برنامه کلاب هاوس، تمرکز را از محتوای بصری به فرمت فقط صوتی تغییر می دهد. و این همان چیزی است که شبکه های اجتماعی در حال حاضر از دست داده اند.

شما پلتفرم هاوس را به عنوان مکانی پر از امکانات برای رشد شبکه سازی و ارتباط، اقتدار و دانش خود خواهید یافت.

نحوه عضویت در کلاب هاوس

در گذشته برای عضویت در  Clubhouse می بایست که از کاربرانی که موفق به ثبت نام در این اپلیکشن شده اند، دعوت نامه دریافت می کردید، تا به شما اجازه ورود داده می شد.

اما در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و هر فردی می تواند در کلاب هاوس ثبت نام کند.

در ابتدا، برنامه Clubhouse  فقط برای افرادی که گوشی آیفون داشتند در دسترس بود، سپس نسخه های غیر رسمی اندروید وارد بازار شدند

همانطور که قابل حدس است، نسخه اصلی اپلیکیشن نیز به مارکت اندروید وارد شده است.

این برنامه برای بیشتر مردم، اختلالی به نام FOMO ایجاد کرده است 🙂 !

فومو به معنای ترس از دست دادن چیزی است.

شاید باورتان نشود، اما در جاهایی شنیده و خوانده ام که افراد بسیاری آیفون یا محصولات اپل را خریداری کرده اند تا بتوانند برنامه را دانلود کنند!

چرا برنامه Clubhouse اینقدر داغ شده است؟

چندین ماه پیش کلاب هاوس کاربران کمی داشت.

اکنون، ارزش این برنامه پس از فراز و نشیب های فراوان بیش از 100 میلیون دلار است.

این اپلیکیشن مطمئناً این پتانسیل را دارد که بازاریابی شبکه های اجتماعی را در دست خود بگیرد.

خیلی از اینفلوئنسرها در مورد این صحبت می کنند که کلاب هاوس احتمال بالایی برای کسب قدرت و سهم بیشتری از بازار شبکه های اجتماعی را تصاحب کند.

کلاب هاوس، چند وقت گذشته گفتگوها را تنها به صورت آنلاین ارائه می کرد.

به این معنا که اگر در اتاق ها حضور پیدا نمی کردید، مکالماتی را از دست می دادید. همان داستان ترسناک FOMO.

هر چند که این محدودیت باعث داغ تر شدن این اپلیکشن شد اما در ادامه، قابلیت ضبط گفتگوها توسط مدیران صحنه افزوده شد.

مدیران تاپیک، با استفاده از این امکان می توانند گفتگوهای صورت گرفته در یک اتاق را ضبط کرده تا افراد در آینده نیز به آن دسترسی داشته باشند.

اما این به نظر مدیران صحنه اتاق بستگی دارد. پس هنوز احتمال از دست رفتن گفتگوهایی وجود دارد.

البته این محدودیت در نوع خود جالب است.

ما تنبل شده ایم و بسیار به محیطی عادت کرده‌ایم که می‌توانیم هر زمان که بخواهیم محتوای جالبی را ذخیره کرده تا زمانی دیگر مشاهده کنیم اما کلاب هاوس با ارائه این ویژگی یا محدودیت، به هشدار می دهد که بهتر است در لحظه زندگی کنیم. شعار پپسی

در کلاب هاوس محتواها منحصر به فرد بوده و فقط برای افراد آنلاین و فعال در اتاق در دسترس است. برای مایی که به محتواهای همیشه سبز قدیمی عادت کرده ایم یک پوئن مثبت است.

این چیزی است که این اپ را جالب می کند، شما می دانید به صورت زنده با افراد دیگر تعامل خواهید داشت.

و این واقعیت که شما می توانید با افرادی معاشرت کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید که معمولاً نمی توانید با آنها ارتباط برقرار کنید در کلاب هاوس صدق می کند.

در اینجا چیزی است که آمار Google trends در مورد پلتفرم Clubhouse به ما ارائه می دهد.

 

مورد دیگری که باعث افزایش محبوبیت این پلتفرم شده همه گیری کرونا است.

ما در زمانی زندگی می کنیم که مردم به شدت دلتنگ ارتباطات واقعی هستند.

این یکی از دلایلی است که نشان می دهد این برنامه بسیار قدرتمند است، ما بالاخره راهی برای ارتباط با افراد همفکر به روشی داریم که احساس می کنیم در یک رویداد زنده هستیم.

چه در حال خرید یا پختن چیزی در خانه باشید، می توانید با گروه هایی از افراد مرتبط در حال حرکت ارتباط برقرار کنید. این برنامه محلی برای ارتباطات واقعی و مکالمات معتبر است.

مردم ساعت ها و روزها را در این اپلیکیشن سپری می کنند، به صحبت های دیگران گوش می دهند، سؤال می پرسند و افکار خود را به اشتراک می گذارند.

کسانی بوده اند که در همان هفته اول ورود بیش از 80 ساعت در برنامه مانده اند.

اگر می‌خواهید بدانید چه موضوعاتی در جامعه رایج است یا مردم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند، برنامه کلاب‌ هاوس به شما این امکان را می‌دهد که صدها و نه هزاران سؤال درباره موضوعات داغ از مردم سراسر جهان بشنوید.

آموزش فعالیت حرفه ای در کلاب هاوس

وقتی که می خواهید وارد پلتفرم کلاب هاوس شوید باید چند کار را انجام داده تا یک پروفایل جذاب و حرفه ای داشته باشید.

اول از همه، اکانت کاربری کلاب هاوس خود را بهینه کنید تا افراد مناسبی را به برند شخصی خود جذب کنید، درست مانند کاری که در شبکه اجتماعی لینکدین یا اینستاگرام انجام می دهید.

  • رشد پیج اینستاگرام چگونه صورت می پذیرد؟ در این مقاله به شما گفته ایم.

چه صاحب کسب و کار هستید، چه اینفلوئنسر یا مربی کسب و کار، مطمئن شوید که سه کار زیر را انجام دهید:

1. بیو خود را بهینه کنید

وقتی افراد روی پروفایل شما کلیک می کنند، اولین چیزی که ظاهر می شود بیوگرافی شما است. این قسمت در وهله اول چند خط کوتاه به نظر می رسد، اما بخش مهمی است. بنابراین، از آن فضای کم عاقلانه و خلاقانه استفاده کنید.

بیوگرافی شما باید جذاب و دوست داشتنی باشد و به طور خلاصه توضیح دهد که چه کاری انجام می دهید یا چه کسی هستید. ایده در اینجا این است که یک معرفی سریع برای هر کسی که از پروفایل شما بازدید می کند یا می خواهد درباره خودتان بیشتر بداند، ارائه دهد.

اگر این سه خط فریبنده و تاثیرگذار نباشند، مردم به سرعت سراغ شخص دیگری می روند و شما شانس خود را برای ارتباط با کاربران یا مشتریان جدید بالقوه ادامه خواهید داد.

الگوریتم‌های کلاب‌هاوس بیوگرافی شما را قابل جستجو می‌کنند.

برای مثال وقتی Hal Elrod را جستجو و تایپ می کنید، خود Hal را خواهید دید. اما شما همچنین افراد دیگری که ممکن است با او کار کرده باشند یا به به نوعی مرتبط باشند، نیز خواهید دید.

آیا می دانید چرا سایر پروفایل ها نیز درست زیر هال نشان داده شد؟

به این دلیل است که افراد دیگری نیز در بیو خود به هال اشاره کرده اند. الگوریتم کلاب هاوس پیش بینی می کند که من با هال ارتباطی داشته باشم، چرا که در بیو نام او را برده ام.

بنابراین، زمانی که بیوگرافی خود را می نویسید، استراتژیک فکر کنید. این روی تعداد دفعاتی که افراد شما می توانند شما را در بخش جستجوی Clubhouse پیدا کنند، تأثیر خواهد داشت.

البته به این معنا نیست که نام افراد مطرح را در بیوگرافی خود قرار دهید تا بازدید بیشتری بگیرید. اینگونه اسپم می کنید و به جای دریافت کاربران و ارتباطات عالی، نتیجه معکوس دریافت خواهید کرد. به این معنا که احتمالا هیچ نتیجه ای برای شما در بر نخواهد داشت.

هر آنچه در بیو می نویسید باید معنی دار باشد و حس وابستگی را برای خوانندگان ایجاد کند.

به عنوان مثال نگاهی به زندگینامه باشگاه جان لی بیندازید.

عکس پروفایل شما ممکن است حق مطلب را به درستی ادا نکند. بنابراین، از فضای بیو خود به خوبی استفاده کنید.

چیزهایی که مطمئن هستید به شناخته شدن شخصیت شما کمک می کند را قرار دهید.

شما چیزی هستید که تفاوت هایتان، شما را از دیگران متمایز می کند!

از این بخش استفاده کنید تا ارتباط افراد با شما بسیار آسان باشد.

ایمیل خود را وارد کنید، به مخاطبان خود اجازه دهید یک تماس، یک مشاوره رایگان یا هر چیزی که مناسب کسب و کار شما باشد برنامه ریزی کنند و با شما تماس داشته باشند.

در یک کلام، در بیو کلاب هاوس کارهایی انجام بده که خودت را قابل دسترس کنی.

2. به سایر اکانت های شبکه های اجتماعی خود لینک دهید.

اینترنت دنیایی است که در آن همه افراد از طریق کانال های مختلف به هم متصل هستند.

با این حال، Clubhouse فقط به شما اجازه می دهد اکانت اینستاگرام و توییتر خود را به کلاب هاوس متصل کنید.

احتمال بالایی وجود دارد که وقتی افراد به پروفایل شما در Clubhouse مراجعه می کنند، فوراً شما را در اینستاگرام و توییتر دنبال کنند.

فالوورهای شما باید بتوانند شما را در شبکه های دیگر نیز پیدا کنند، بنابراین می توانند درباره کاری که انجام می دهید بیشتر یاد بگیرند و شما را نیز بیشتر بشناسند.

برای ایجاد یک رابطه اجتماعی یا تجاری خوب، نیاز به جلب اعتماد طرف مقابل است.

مردم وقتی شما را در شبکه های اجتماعی مختلف دیده و سبک زندگی شما را بشناسند، خیلی راحت تر اعتماد می کنند.

افرادی هستند که با حضور در اینستاگرام توانسته اند حتی هزاران فالوور اینستاگرام به دست بیاورند.

یکی از سخنرانان، در یک اتاق مشغول پاسخ به سوال های مردم بود. وقتی که زمان می گذشت و او به سوالات دیگری پاسخ می داد، چند فالوور به اکانت های دیگر شبکه های اجتماعی او افزوده می شد.

علاوه بر این، پیشنهاد می کنیم با افراد مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری یا مشتری شما را دارند.

نکته حرفه ای: کارهایی را که انجام می دهید در سایر اکانت های شبکه های اجتماعی خود شیر کنید تا فالوورهای فعلی خود را در برنامه جدید نگهداری کرده و اعتمادشان را افزایش دهید! 

3. برای دریافت فرصت ها و فالوورهای بیشتر، افراد بیشتری را دنبال کنید.

این بخش بسیار جالب است و کاملاً متفاوت از دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. Clubhouse به شما امکان می دهد اتاق ها را بر اساس افرادی که دنبال می کنید ببینید.

معمولاً وقتی سعی می‌کنید فالوورهای شبکه اجتماعی خود را افزایش دهید یا به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید، افراد زیادی را دنبال نمی‌ کنید. اما همه چیز در Clubhouse متفاوت عمل می کند.

هرچه افراد بیشتری را دنبال کنید، اتاق های بیشتری به روی شما باز می شود. کلاب هاوس به شما این فرصت را می دهد که در سطح عمیق و شخصی به میلیون ها نفر در سراسر جهان از تمام طبقات مختلف دسترسی داشته باشید.

در حال حاضر کلاب هاوس میلیون ها کاربر دارد و این عالی است.

برای بهبود دید و اعتبار خود، در صورت تمایل افراد مرتبط را دنبال کنید. هرچه بیشتر در برنامه فعال باشید، سریعتر مخاطبین جدید خود را دریافت می کنید.

و اگر از دنبال کردن دیگران در این پلتفرم خوشتان نمی آید یا کمی خجالتی هستید، ممکن است فقط چند اتاق را ببینید زیرا چند نفر را دنبال می کنید.

به خصوص اگر یک اینفلوئنسر یا یک مربی هستید، کلاب هاوس احتمالاً فرصت بزرگ بعدی برای شماست تا دنبال کنندگان و تجارت خود را افزایش دهید.

برنامه Clubhouse چگونه کار می کند؟

برنامه کلاب هاوس شبیه به چیزهایی نیست که تاکنون دیده اید.

فضای آن تقریبا با یک رابط کاربری جدید ارائه شده است.

وقتی برنامه را باز می‌کنید، با یک صفحه اصلی ساده مواجه می‌شوید که بحث‌ هایی را که در آن لحظه اتفاق می‌افتند یا هر چیزی که برای بعدا برنامه‌ ریزی شده است را نشان می‌دهد.

بسته به اینکه چه کسی را برای فالو کردن انتخاب می‌کنید و زمینه کاری یا علاقه‌ ای که دارید، اتاق‌های گفتگو در مورد انواع موضوعات را خواهید دید.

من به شدت توصیه می کنم از منطقه امن خود خارج شوید و از این برنامه به عنوان فرصتی برای یادگیری از افراد زیادی که هر کدام علم و هنر و تجربه متفاوتی دارند استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در اکسپلور کلاب هاوس حرکت کنید و اتاق مورد علاقه خود را پیدا کرده و به آن بپیوندید.

هنگامی که به یک اتاق ملحق می شوید، سه دسته از افراد زیر را خواهید دید:

1. Speaker یا گوینده ها

Speaker یا گوینده ها را در بالای هر اتاق خواهید دید. آنها عموماً متخصصانی هستند که در حوزه کاری خود دارای اختیاراتی هستند.

و افرادی که ستاره سبز در کنار نام خود دارند ناظم هستند.

این افراد می توانند افراد را برای سخنرانی روی صحنه بیاورند و سخنرانان دیگر را به ناظران ارتقا دهند.

اگر یک مربی کسب و کار یا اینفلوئنسر هستید و می خواهید به Clubhouse بپیوندید، ناظر یا سخنران شدن راهی عالی برای رشد سریع مخاطبانتان است.

با این حال، هیچ اشکالی ندارد که یک شنونده ساکت باشید و از بلندگوهای اتاق یاد بگیرید.

همه ما هنوز چیزی برای یاد گرفتن داریم درست است؟

2. افراد به دنبال سخنرانان

و سپس افرادی را خواهید دید که سخنرانان آنها را دنبال می کنند.

3. سایر افراد در اتاق

این مورد شامل همه افرادی می شود که در اتاق هستند و گوش می دهند.

مردم فقط می‌ آیند و می‌ روند چون وسوسه می‌ شوند اتاق‌ های دیگر را بررسی کنند.

 

چت روم کاربران باشگاه

 

هر کاربری که ایموجی حباب گفتگو دارد یک گوینده است.

تصویر زیر نشان می دهد که سخنرانان چه کسانی هستند:

وقتی آماده گفتن چیزی هستید، می توانید به سادگی روی دست کوچک در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید تا دست خود را بالا ببرید.

با این حال، ناظران می‌توانند توانایی اعضای مخاطب را برای بالا بردن دست‌هایشان روشن یا خاموش کنند.

آیا می دانستید رکورد جهانی طولانی ترین رکورد برای اتاقی 12 روز است؟

ناظران و میزبانانی وجود دارند که سخت تلاش می‌کنند تا این رکورد را شکست دهند، که این موضوع را برای صاحبان مشاغل که تلاش می‌کنند مردم را در اتاق‌ هایشان مشغول نگه دارند، بسیار سرگرم‌ کننده می‌کند.

و اگر واقعاً می خواهید در برنامه جذاب به نظر برسید، این نکته حرفه ای را دنبال کنید.

نکته حرفه ای: اگر گوینده هستید، میکروفون خود را روشن و خاموش کنید تا وقتی کسی چیزی را که دوست دارید می گوید، تشویق کنید. 

نتیجه گیری و پایان

کارآفرینان، مربیان، مربیان و اینفلوئنسرها، با نگاهی به آینده برای رشد کسب و کار خود در سال 2021، باید Clubhouse را به عنوان یک پلتفرم باورنکردنی برای دستیابی به مخاطبان جدید و دستیابی به اهداف تجاری خود به شیوه ای سرگرم کننده در نظر بگیرند.

اگر شما یکی از آن‌ ها هستید که به دنبال راه حلی برای پیدا کردن ارتباطات و مخاطبین جدید هستید، پیشنهاد می کنیم در حوزه کاری خود اولین نفری باشید که از این برنامه استفاده کامل می‌کنید. چرا که برخی افراد بدان وارد شده اند، اما تمامی نکات حرفه ای را به خوبی رعایت نمی کنند.

برنامه Clubhouse قرار است یک روند حیاتی و در حال ظهور شبکه های اجتماعی برای مشاغل در سراسر جهان باشد.

100% کلاب هاوس همان چیزی است که شما می توانید از آن بهترین بهره ها را ببرید.

اگر می خواهید یاد بگیرید، پس یاد بگیرید. اگر می خواهید یک اتاق همیشگی را بزرگ کنید، پس این کار را انجام دهید. اگر می خواهید پول در بیاورید، پس پول در بیاورید.

وارد این اپلیشکن محبوب و رو به رشد شده و محتوای ارزشمند ارائه دهید که به جذب افراد جدید به سمت شما کمک می کند!

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *