هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک / معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

1400/10/21

شاید با خواندن این عنوان به ذهنتان برسد که اصلا کوتاه کننده لینک چه فایده ای دارد؟ به این فکر کنید که خوب خیلی راحت لینک سایتمون را در اختیار بقیه میزاریم اصلا به نیازی به این کارها است. در ادامه به بررسی چندین مورد میپردازیم که اهمیت کوتاه کننده های لینک را به خوبی نشان میدهد.

فرض کنید شما می خواهید شما بازاریابی پیامکی و یا ایمیل مارکتینگ داشته باشید و از این طریق لینک سایت خود را برای مشتری ها و کاربران ارسال کنید.

اگر لینک های سایت شما انگلیسی باشد که به راحتی می توانید آن را کپی کرده و استفاده کنید ولی اگر لینک سایت شما فارسی باشد به محض کپی کردن و قرار دادن در صفحه ی جدید شما با یک عالمه حروف طولانی و لینک نا مناسب روبرو خواهید شد. حالا شاید بگویید که اشکال این چیست؟

شما در اسمس مارکتینگ محدودیت تعداد ارسال دارید هرچه تعداد ارسالی کلمات شما بیشتر شود هزینه حال فرض کنید که بخواهید لینک طولانی و با حروف بی معنی هم برای مشتری بفرستید قطعا علاوه بر ظاهر نا مناسبی که داره مشتری احساس خوبی به لینک شما نخواهد داشت و طبق تجربه کمتر از 10 درصد افراد با شما ارتباط می گیرند و روی لینک کلیک می کنند. دقیقا یک لینک نامناسب استراتژی بازاریابی شما را با شکست مواجه کرد، زیرا شما با توجه به هزینه ای که برای ایمیل مارکتینگ با اسمس مارکتینگ خود کرده اید بازخورد خوبی را تجربه نخواهید کرد. پس اهمیت ابزار کوتاه کننده لینک در این بخش به خوبی مشخص شد.

در ادامه با برتر آموز همراه باشید تا هم به بررسی مفهوم کوتاه کننده لینک و هم به ابزار های این ویژگی بپردازیم:

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

کوتاه کننده لینک چیست؟

مزایای کوتاه کننده لینک چیست؟

معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده های لینک ابزاری هستند که شما با استفاده از آنها لینک های خود را مرتب می کنید و با ظاهری آراسته برای مشتری ارسال می کنید و با مشتری با کیلیک بر روی لینک به صفحه مورد نظر هدایت می شود.

کوتاه کننده های لینک ابزار هایی بسیار کاربردی و در عین حال ساده هستند زیرا اگر تا به حال با آنها کار نکردید به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید و نیاز به دیدن آموزش خاصی ندارد. حتی سرویس های ارائه دهنده ایرانی بسیار با کیفیتی هم در این زمینه وجود دارد که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

مزایای کوتاه کننده لینک چیست؟

مزایای کوتاه کننده لینک چیست؟

اسپم به نظر نمی رسید!

اگر لینک های شما طولانی باشد ممکن است از نظر کاربران اسپم و فیک به نظر برسید و کاربران از تعامل با شما دوری می کنند که این ویژگی منفی به شمار می رود.

آمار لینک های خود را می توانید داشته باشید!!

اگر از ابزار های کوتاه کننده لینک استفاده کنید این امکان برای شما فراهم میشود تا به راحتی بتوانید چند نفر با شما تعامل گرفته اند؟ یعنی چند نفر روی آن کلیک کرده اند؟ لوکیشن این افراد کجا بوده است؟ این ویژگی مثبتی است زیرا دیجیتال مارکتر ها در گوگل آنالیتیکس همیشه به دنبال این آمار و ارقام هستند.

پیشنهاد میشود آموزش دیجیتال مارکتینگ برتر آموز را مطالعه نمایید.

محدودیت ندارید!!!

در برخی از موارد شما در تعداد کلمات خود محدودیت دارید و نمی توانید از یک مقداری بیشتر کاراکتر قرار دهید، بنابراین کوتاه کننده های لینک در اینجا به کار شما می آیند و می توانید به راحتی از آنخا اسفاده کنید.

لینک های دلخواه قرار دهید!!!!

اگر برای بار اول است که می خواهید با مشتری تعامل بگیرید و اولین بار است که جامعه هدف به سمت شما حرکت کرده است. به جای اینکه لینک طولانی و نا واضح ارسال کنید به راحتی می توانید لینکی کوتاه که شامل نام برند و یا نام کسب و کارتان است را برای جامعه هدف ارسال کنید. این باعث می شود که کاربران با خواندن لینک هم به نام برند و کسب و کارتان توجه کنند.

بازاریابی های موفقی داشته باشید!!

با استفاده از لینک های کوتاه می توانید در اسمس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی موبایلی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و…. به راحتی لینک کوتاه و معتبر قرار دهید تا بتوانید با کاربران ارتباط بگیرید و بازاریابی های موفقی داشته باشید.

معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

در این قسمت می خواهیم به بررسی سرویس های کوتاه کننده لینک بپردازیم. بهترین این سرویس ها را معرفی نماییم تا شما با شناخت کامل بتوانید ابزار مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در میان این سرویس ها ابزار های ایرانی هم دیده میشود که بسیار خوب در این زمینه فعالیت کرده اند و می توانید با خیالی راحت به آنها اعتماد کنید. با برتر آموز همراه باشید تا در ادامه به بررسی آنها بپردازیم:

1.سرویس Bitly (خارجی)

یکی از بهترین و معتبر ترین سرویس های ارائه دهنده کوتاه کننده لینک Bitly نام دارد. این سرویس یک ابزار کامل برای لینک هاست که کوتاه کردن لینک یکی از ویژگی های منحصر بفرد آن است.

همانطور که در بالا هم گفته شد، این سرویس در لینک های کوتاه شده ی خود امکاناتی نظیر نرخ کلیک ، اطلاعات لوکیشن افراد و… افرادی که روی لینک شما کلیک کرده اند به شما نشان می دهد.

از این لینک ها در بارکد های QR code میتوانید استفاده کنید. پیشنهاد میشود مقاله QR Code چیست؟ را مطالعه نمایید.

خیلی راحت شما می توانید در سایت لاگین کنید و از امکانات سایت استفاده کنید.

اگر سایت شما با وردپرس ساخته شده است پس به راحتی بدون نیاز به مراجعه به سایت تنها با نصب افزونه Bitly’s WordPress Plugin لینک های خود را کوتاه کنید. در قدم اول به این نکته توجه کنید که از مخزن وردپرس افزونه را دانلود نمایید تا بد افزار روی سایت خود نصب نکنید. پیشنهاد میشود مقاله چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنید؟ را مطالعه نمایید.

پیشنهاد می شود بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

2. سرویس Zaya (ایرانی)

زایا یک سرویس ارائه دهنده مناسب ایرانی در زمینه کوتاه کننده لینک است. به راحتی می توانید از این سرویس استفاده نمایید. با زایا میتوانید ترافیک را اندازه بگیرید،مخاطب های خود را بشناسید و لینک های خود را مدیریت کنید.

در زایا می توانید ویژگی های منحصر زیر را داشته باشید:

دامنه اختصاصی

در زایا امکان اتصال دامنه اختصاصی به اکانت شما وجود دارد.

سازنده UTM داشته باشید.

اگر در مارکتینگ فعالیت دارید، میتوانید به راحتی UTMهای آماده به لینک های خود اضافه کنید.

تاریخ انقضا

می توانید برای لینک های کوتاه خود تاریخ انقضا مشخص کنید و بعد از گذشت این زمان کاربران به لینک دسترسی نخواهند داشت.

چرخش لینک

با استفاده از قابلیت چرخش لینک زایا می توانید به انجام تست A/B در دیجیتال مارکتینگ بپردازید، به این صورت که چند لینک مختلف را در یک لینک قرار دهید تا میزان بازدهی خود را مشاهده کنید.

فعال یا غیر فعال کردن لینک ها 

اگر به لینکی دیگر احتیاج نداشتید به جای آنکه بخواهید آن را حذف کنید می توانید لینک را غیر فعال کنید، تا داده های مربوط به لینک حذف نشود.

برای اینکه از امکانات زایا استفاده کنید می توانید در سایت به صورت رایگان عضو شوید . اگر می خواهید تنها لینک خود را کوتاه کنید بدون ثبت نام هم این امکانات برای شما فراهم است.

معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

3.سرویس TinyURL (خارجی)

از این سایت هم به راحتی می توانید استفاده کنید و لینک های خود را کوتاه کنید. کافیست وارد سایت شده لینک خود را وارد نمایید و در ادامه 3 تا آدرس به شما نشان داده می شود که شامل لینک طولانی، لینک کوتاه و لینکی به عنوان پیش نمایش وب است. این سایت هم برای استفاده از لینک های کوتاه شده مناسب است.

پیشنهاد میشود مقاله معرفی سایت برای دانلود عکس رایگان و با کیفیت را مطالعه نمایید.

4. سرویس b2n (ایرانی)

سایت b2n یکی از سایت های خوب و رایگان در زمینه کوتاه کردن لینک است. در این سایت می توانید بدون ثبت نام و رایگان و البته نا محدود استفاده نمایید. به راحتی فقط لینکتان را قرار دهید و لینک کوتاه بگیرید ، حتی می توانید لینک شخصی سازی شده قرار دهید. تمامی لینک ها در سایت b2n رایگان و نامحدود و پایدار است و هیچگاه حذف نمیشود. همچینین آمار بازدید لینک خود را می توانید از b2n بگیرید و حتی لینک رمزدار درست کنید.

5.سرویس ShortURL.at (خارجی)

این سایت هم مانند نمونه های ایرانی خیلی سریع به شما لینک کوتاه شده می دهد. خیلی راحت لینک خود را به ShortURL.at دهید تا لینکی بهینه و کوتاه دریافت نمایید.

6. سرویس opizo (ایرانی)

این سرویس هم یکی از پلتقرم های خوب ایرانی در زمینه کوتاه سازی لینک است. به راحتی و بدون عضویت و رایگان می توانید لینک کوتاه از این سایت دریافت کنید. هم لینک های بدون تاریخ انقضا دارند هم لینک های تاریخ دار. همچنین این سایت این امکان را به شما می دهد که با استفاده لینک های کوتاه شده کسب درآمد کنید. یعنی به ازای هر کلیک روی لینک مبلغی به حساب کاربری شما افزوده میشود. opizo ویژگی های زیر را داراست:

  • پلاگین برای وردپرس دارد و به راحتی می توانید با سایت خود لینک کنید.
  • امکان کوتاه کردن لینک از طریق API
  • کوتاه کننده هوشمند، کوتاه کننده خودکار لینک های سایت
  • امنیت بالا
  • امکان شخصی سازی لینک

7.سرویس smallseotools (خارجی)

در سرویس smallseotools مانند نمونه های دیگر به راحتی می توانید بدون ثبت نام در سایت لینک خود را قرار دهید و لینک کوتاه شده بگیرید.این سایت خیلی سریع است، آپشن اضافه ای ندارد و کاملا رایگان است.

8. سرویس yun (ایرانی)

yun هم یکی از سایت های خوب ایرانی در این زمینه است. آپشن های زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. بدون ثبت نام در سایت می توانید لینک های کوتاه شده را دریافت کنید. کسب در آمد از طریق لینک های کوتاه شده در این سرویس وجود دارد. در ادامه به ویژگی های yun می پردازیم:

  • یون ربات تلگرامی کوتاه کننده لینک دارد. شما در تلگرام بدون نیاز به حضور در سایت می توانید لینک های سایت خود را کوتاه کنید.
  • یون واسط نرم افزاری API دارد. می توانید سرویس های خود را به یون متصل کنید.
  • در yun دامنه اختصاصی دارید.
  • می توانید گزارش جامعی از لینک های خود دریافت کنید.
  • انواع لینک ها در اختیار شما قرار میگیرد.

9.سرویس rebrandly (خارجی)

این سرویس هم مشابه نمونه های ارائه شده است. حتی بدون اینکه عضو شوید می توانید لینک اصلی را به سایت بدهید و لینک کوتاه شده دریافت کنید. برای امکانات بیشتر می توانید در سایت ثبت نام کنید.

کسب در آمد با لینک های کوتاه

10. سرویس 1ea (ایرانی)

سایت 1ea یکیا یکی از سایت های خوب کوتاه کننده لینک ایرانی است. در قدم اول وارد وبسایت شوید و حساب کاربری ایجاد کنید تا بتوانید از امکانات رایگان استفاده کنید. در این وبسایت هم به ازای هر کلیک کاربران مبلغی به عنوان هدیه به کیف پول شما افزوده میشود.این سایت پشتیبانی خوبی دارد، آمار دقیقی را در اختیار شما قرار می دهد. برای برداشت مبلغ کیف پولتان حداقلی وجود ندارد و با هر مبلغی می توایند کیف پول خود را خالی کنید.

پیشنهاد می شود بازاریابی برونگرا چیست؟ را مطالعه نمایید.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی بهترین کوتاه کننده های لینک ایرانی و خارجی بپردازیم و آن ها را بررسی کنیم. حتما سعی کنید یکی از این ابزار ها را انتخاب نمایید و لینک های کوتاه شده در اختیار مشتری ها و جامعه هدف خود قرار دهید.

اگر در این زمینه و استفاده از سایت های کوتاه کننده، یا اسفاده از لینک های کوتاه شده در بازاریابی ها تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *