هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آشنایی با المنتور +‌برترآموز سورنا بابایی

آشنایی با المنتور + صفحه ساز درجه يك

دسته بندی : سئو - ساخت سایت
1401/03/24

یکی از دلایلی که باعث شده کاربران گرامی  مجذوب یک سایت شوند استفاده از صفحه ساز های است که بین آنها افزونه المنتور را می توان بهترین وعالی ترین افزونه صفحه‌ درجهان دانست پلاگین المنتور بعنوان یک صفحه ساز قوی این امکان را برای شما فراهم میکند تا بدون داشتن هیچ دانشی برنامه نویسی به آسانی صفحاتی با ظاهر شکیل و زیبا و کاربر پسند طراحی کنید. ما در اين مقاله از سايت برترآموز قصد بر آن داريم كه آشنایی با المنتور را برای‌شما كاربران گرامی پديد آوريم، علاوه بر اين مقاله شما می توانيد در دوره های آموزش طراحی سايت شركت كرده و قطعا با آموزش سئو آن را به درآمد برسانيد، توجه داشته باشيد كه داشتن شكل و شمايل زيبا در سايت با توجه به كاربرد های المنتور می توانيد تاثير مثبتی بر روند كاری شما بگذارد.

آشنایی با المنتور + برترآموز

چرا باید از المنتور به عنوان صفحه ساز  استفاده کنیم؟

المنتور افزونه جامعی است که به شما امکان می دهد همه قسمتها ی طراحی سایت را به شما میدهد بااستفاده ازاین افزونه می توانید وبسایت خود را مخصوص کسب و کارتان سفارشی سازی کنید چه ازطریق افکت های متحرک ،چه فونت وتصاویر.

مزایای استفاده از المنتور :

صرفه جویی در زمان،استفاده آسان،منعطف بودن ،قالب سازی،سازگار بافروشگا ه ها اینترنتی،برخورداری از ابزارهای بازاریابی وازمارکت پلیس ،پس بیاید به طور کامل توضیح دهیم .
انعطاف پذیری؛ کتابخانه قالب بسیارقوی ،ویرایشگر بلوک کنترل کامل برخروجی باعث شده تا همه به راحتی کارباالمنتور را یاد بگیرید.
استفاده آسان؛ ویرایشگر فرانت بصری همراه ابزارهای کار با صفحه ساز المنتور راحتی برای تازه کارها ساده کرده است.( موضوع مهم برای آشنایی با المنتور )
ابزارهای بازاریابی؟ وقتی کار با المنتور را یادبگیرید می توانید استایل ها را عوض کنید لندینک پیچ المنتوری بسازید و همزمان از ویجت های افزونه برای استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید.

انواع ابزارک برای صرفه جویی در زمان ؟ازابزارک های اصلاح تنظیمات ذخیره می توانید دروچندین وبسایت استفاده کنید.
گزینه زیادی استایل سازی؟از پنل وپرایشگر المنتور ی می توانید برای انجام یکسری تنظیمات در طراحی سایت با استفاده از فریم ورک های ادیت که کار با انها بسیارساده است استفاده کنید.
یکپارچگی بافروشگاه اینترنتی؛ بااستفاده ازپنل ویچت های المنتور می توانید یک فروشگاه اینترنتی کاملا ریسپانسیوهمان طور که از فروشگاه ساز ه های هوایی مثل ووکامرس انتظار دارید بسازید.

آشنایی اول با محیط المنتور:

محیط المنتور از دو قسمت اصلی تشکیل شده است قسمت راست مربوط به تنظیمات المنتور و المان های مختلف آن است .بخش سمت چپ که فضای بیشتری دارد قسمت ویرایشگر زنده است که برای طراحی ومشاهده تغییرات لحظه ای دراختیار ما قرارگرفته است. تنظمیات المنتور آن قدر متعدد و حرفه ای است که می توان گفت همه ی آنچه شما برای یک طراحی شگفت انگیز در ذهنتان است.وبه آن نیاز دارید را پوشش میدهد مادراین دوره آموزشی به طور مدام به همه قسمتها ی این افزونه می پردازیم وان را کامل خدمت شما همراهان توضیح خواهم داد.

آشنایی با المنتور صفر تا صد و آموزش های آن

طرح بندی صفحه:

همانطور که به شما کاربران گفته شد که سمت چپ صفحه ویرایشگر المنتور بخشی است که باید طراحی اصلی رادرآن انجام دهیم اما دراین قسمت آن چیزی که ازطراحی حرفه ای مدنظر ما است نیست وبخشی کوچکی دراختیارتان گذاشته است یکی از اولین تنظیماتی که باید انجام دهیم پیکر بندی این قسمت است.دربخش تنظیمات المنتور آیکون چرخ دنده راانتخاب کنید.تمامی تنظیمات صفحه واستایل دهی رادر اینجا می توانید انجام دهید.دراین قسمت گزینه طرح بندی صفحه که یکی از مهمترین تنظیمات طراحی صفحه است انتخاب کنید درابتدااین گزینه برروی حالت پیش فرض قرار دارد آن راروی cahvasتنظیم کنید.خواهید دید بخش اصلی باالمنتور به حالت تمام عرض تبدیل می‌شود وفضای استانداری دراختیارتان قرار میدهد.

حالت cahvas:

بهترین حالت طرح بندی صفحه برای طراحی است که عرض کامل صفحه رادراختیار شما قرار میدهید درحالتcahvasاست.محتوای صفحه به طور کامل بدون هدر فوتر وسایت دراختیار شماست طراحی رامطابق میل خود را انجام دهید.

تمام عرض المنتور:

این حالت هم شبیه cahvasاست اما قسمت های هدروفوتررا نمایش میدهد.
پوسته؛ دراین حالت طرح ازپیش تعریف شده قالب نمایش داده می شود.
پیش فرض؛ دراین حالت به صورت پیش فرض توسط افزونه المنتور درنظر گرفته شده است .که فضای بسیار کوچکی برای طراحی دراختیارتان قرار میدهد.

کنترل چیدمان درالمنتور:

دراین بخش می خواهیم کنترل المنتور روی تنظیمات عناصر مختلف صفحه را بررسی کنیم ویک طراحی صفحه وب بی نقص را داشته باشیم.

1- تنظیم عرض سکشن:
سکشن یابخش معماری یکی صفحه ما را مشخص می‌کند و به ماامکان طراحی پیشرفته را می دهد.

2-تنظیم اندازه ستون ها:

لایه بعدی پس ازسکشن ردیف ها وستون ها هستند.تنظیم اندازه وموقعیت ستون ها درالمنتور به سادگی وازطریق ساختار های تعریف شده درطریقه چینش ستون‌ها ی یک ردیف انجام می شود.

3- تنظیم بین ستون‌ها:
اگر به بخش طراحی در تنطیمات ستون مورد نظر خود بروید می توانید ازطریق گزینه های که دراختیار شما قرارمی گیرد ستون‌ها رادربالای وسط یاپایین سکشن قراردهید.عرض طول آن را به نسبت سکشن تنظیم کنید.متن ها ومحتوای درون ستون‌ها راجابه جا کنید.

4- تنظیم فاصله های داخلی و خارجی:
بااستفاده ازیدینک ومارچین به صورت اعداد ثابت ویادرصدی می توانید چیدمان سکشن ها ،ردیف و   ستون ها رانسبت به هم تنظیم کنید باتنظیم اندازه دینامیک یاپویا می توانید آنها برای نمایش در موبایل و تبلت نیز مناسب سازی کنید.

5-ساخت برگ صفحه:
در قدم اول در آشنایی با المنتور می بایست یک برگ جدید برای صفحه اصلی سایت ایجاد کنید.برای ساخت صفحه جدید درپیش خوان منوی برکه های افزون جدید راانتخاب کنید. سپس یک عنوان برای یک صفحه بنویسید و دکمه ویرایش با المنتور را کلیک کنید.تا وارد محیط صفحه ساز المنتور شوید برای اینکه برگه ای که ایجاد کردید رابه عنوان صفحه ای اصلی سایت قراردهید وارد منوی تنظیمات خواندن درپیش خوان شوید سپس گزینه یک برگه یکتا راانتخاب کنید و ازجعبه ی باز شونده صفحه ی نخست نام برگه راانتخاب کنید به این ترتیب برگه مورد نظر شما به عنوان صفحه اصلی سایت نمایش داده میشود و کاربران درا بتدای ورود به سایت این برگه را مشاهده خواهند کرد ،تنظیماتی که برای شروع کار با صفحه ساز المنتور ضروری است توضیح دادیم و پیشنهاد میکنیم این متن ها را بادقت بخوانید و تنظیمات را انجام دهید درصورتی که قبلاً صفحه اصلی سایت را ایجاد کرده اید مبارزه ساخت مجدد نسبت آن را در حالت ویرایش کنید و با کلیک دکمه ویرایش المنتور به محیط طراحی باصفحه ساز بروید.

چه چیزی المنتور را بهترین کرده است؟

المنتور چيست و آشنایی با المنتور به زبان ساده

آشنایی با المنتور امکانات بی نظیر دراختیار کاربرقرارمیدهدکه ازنظیریک سری الگو های پیش آماده شده یک سری ابزارهای والمان ها آماده ازقبیل تیترها ،منو ها و خیلی المان ها دیگر.

توسعه دهنده المنتور چگونه تيمی می‌ باشد؟

تیم توسعه دهنده آشنایی با المنتور به منظور بهبود فرآیند انتشار افزایش ثبات و پایداری سیستم المنتور اطمینان از عملکرد بدون اشکال نسخه‌ های جدید وبه طور پیوسته درحال کاربر وی طیف گسترده ای از تنظیمات سایت و اضافه کردن ویجت های المنتور می باشند باراه اندازی انتشار نسخه افزونه بنا المنتور جدید و همچنین نسخه توسعه دهنده آن امکان تست وازمایش ویژگی های جدید المنتور پیش از انتشار رسمی آن توسط تیم المنتور فراهم شده است. شما را قادر می سازد تا به اشتراک گذاری نظرات خود با این توسعه دهنده المنتور فراهم شده است و شما قادر می‌سازد تا به اشتراک گذاری نظرات خود با این توسعه دهنده المنتور بپردازید.

چرا نیاز به خرید افزونه المنتور داریم ایا نسخه رایگان آن وجود ندارد؟

شما بانسخه رایگان المنتور نیز می توانید ازیک سری امکانات محدود آشنایی با المنتور استفاده کنید اما اگر قصد دارید یک طراحی جذاب وحرفه ای داشته باشید رنگها راطبق سلیقه خود بچینید وقالبهارابه شکل خارق العاده تنظیم کنید.نیاز به افزونه المنتور پرودارید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید افزونه المنتور به شما این امکان را می دهد که روی uxسایت خود به شکل بسیار شگفت انگیز ی تغییر ایجاد نمایید.می توانید سایت خود را درقالب های شخصی و پزشکی و فروشگاهی وحتی خبری وپزشکی تغییر دهید و همیشه به روز باشید به روز بودن دقیقا همان چیزی است که درسئو سایت شمارتبه می دهد .

بررسی ابزارهای کار متن المنتور:

ابزارهای کار با متن درامنتور،ابزار برگ،ابزارهای کاربامتن،تب عنوان،تب استایل،تب پیشرفته ،ابزار ویرایشگر،
کاربران ما چند تعریف از ابزارهای دراین مقاله برای شما می آوریم تا آشنایی کامل داشته باشید مثال ابزارویرایشگر؟ابزار ویرایشگر نیز برای اضافه کردن یک پارگراف درالمنتور به کار می رود که تنظیمات آن دقیقا مشابه تنظیمات سربرگ است .
تب پیشرفته، این بخش برای تمامی آیتم های المنتور یکسان است به طور کلی دراین بخش می توانید فاصله ها پس زمینه حاشیه موارد این چنینی را تنظیم کنید.
تب استایل؛ دربخش استایل نیز می توانند ظاهر سربرگ راتغییر دهید.
رنگ متن ؛ رنگ , عنوان را مشخص کنید تا بیوگرافی ،فونت،دلخواه را انتخاب کنید خود را از بخش المنتور فونت سفارشی آپلود کنید.
سایه متن؛ اکر می خواهید با استفاده از سایه متن به سربرگ خودافکت بدهید از این قسمت استفاده کنید.
حالت ادغام؛ حالت ادغام را مشخص کنید.
تب عنوان ؛ برای ویرایش سربرگ کافی است یکبار برروی آن کلیک کنید پس در بخش عنوان می توانید محتوای آن راتغییر دهید هر متنی لازم بود بنویسید،یک لینک برای ایجاد کنید کاربران با کلیک بر روی این عنوان به لینک موردنظر شما هدایت خواهند شد ،اندازه آن را انتخاب کنید ازبین ابعاد پیش فرض المنتور یکی راانتخاب کنید،البته در بخش بعدی می توانید به طور دقیق اندازه فونت رامشخص کنید چیدمان رامشخص کنید و نیز مشخص کنید که متن شما چپ چین ،راست چین  يا وسط چین است.

تفاوت نسخه رایگان بانسخه پرو چیست؟

در نسخه رایگان این افزونه ماننداکثرافزونه ها رایگان محدودیت در استفاده وجود دارد برای نمونه هدر ،فوتر،ومحصولات وحدود۵۰ویجت برای شما غیرفعال است که بسیاری برای طراحی مورد نیاز می باشد. هدف استفاده ازالمنتور معمولاً نسخه پرو آن است که بتوان یک سایت جذاب باهم ویژگی‌ها داشت.

بهترین افزنه های المنتور:

تا به امروز بیش از۱۰۰افزونه جانبی برای المنتور ساخته شده است اما انتخاب اینکه کدام افزونه ها را میتوان به عنوان بهترین افزونه ها المنتور در نظر گرفت کار سختی باشد برای ما نیز این موضوع یک چالش جدی ومهم بود که بتوانیم بهترین ها راانتخاب ودر اختیار شما عزیزان قرار دهیم تنها را هی که بتوان تشخیص داد.که کدام یک از افزونه های جانبی المنتور مناسب نیاز روز است تجربه کار با افزونه می باشدما ه ها ویا حتی سالها افزونه های جانبی متعدی دستور پنجه ونرم می کنیم ،که همین امر باعث شده تا یک درک کاملی از تمامی افزودنی های المنتور کسب کنیم .وحال برای شمادراین همین لیستی از بهترین افزونه های جانبی المنتور که میتوانید بسیاری از نیازهای شمارا برآورده کند راقرار داده‌ایم.

  • استفاده از کدcss:

وقتی که شما برای ساخت و طراحی یک سایت اقدام می کنید کم پیش می آید که گذر شما به کد نیفتد وتمام کاریه صورت بصری دنبال کنید.معمولا درجاهای وبخش های کوچکی لازم می شود که ازکد استفاده شود این کدها cssمی تواند به راحتی با قابلیت کداضافی به سایت شما افزوده شده و هیچ تداخلی باالمنتور نخواهد داشت همینطور درخیلی ازویجت ها ی المنتور که می توان متن راویرایش کرد یک ویرایشگر کدنیز درکنار آن وجود دارد که شما می توانید مستقیماً ازیک کدHTMLبرای ویرایش یک سایت استفاده کنید ویا هرکدوم که مایل باشید رابه صفحه وارد کنید ماژول های HTMLونیزcssدربرخی موارد دربین ابزارک های نسخه های رایگان المنتور وجود دارد که شما می توانید بخشی از صفحه رابااستفاده از آنها به صورت شخصی سازی شده ارائه کنید.

  • ویرایش هدر وفوتر:

صفحه سازه ها قبل ازالمنتور درواقع اریتورهای معمولی این امکان که شما هدروفوتر سایت خودراهم ویر ایش کنید.وشما نمی دانید وبرای تغییر انها باید به سراغ کد می رفتید اما دراین ابزارشما می توانید به همان صورت بصری و ویژاولی که صفحه ها را ویرایش می کنید هدروفوتر سایت رانیز ویرایش کنید در این مکان شناختی می توانید ویجت های خاصی رادر هدر وفوتر خود وارد کنید.

نتیجه گیری: 

دراین مقاله به بررسی این موضوع که آشنایی با المنتور  و المنتور به اختصار چیست و چگونه می توان از ان استفاده کرد ویژگی‌های المنتور چیست و همینطور این موضوع که تفاوت نسخه های رایگان وپرمیوم چیست پرداختیم .اگر بخواهیم یک ارزیابی کامل و جامع رادرمورد این افزونه ارائه کنیم و دریک خط بگوییم که آیا المنتور به کار ما می آید یاخیر می توانیم افزونه های صفحه سازهایی است که هم توسط مدیران سایت ها وهم توسط طراحان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.بااستفاده ازاین افزونه علاوه برداشتن یک صفحه زیبا وسریع می توانید مطمئن باشید که یک صفحه کاملا ویسپانسیور دراختیار شما است.که روی تمامی سایزها ی نمایشگر مقابل مشاهده است و همینطور ازنظر سئو نیز هیچ ایراد تکنیکالی در ماژول های استفاده شده ودرصفحات وجود نخواهد داشت پس می توانید به صفحه ای المنتور برای شما می سازد وکاملا اعتماد داشته باشید.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *