هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش تکنیک های سئو مدرن

آموزش تکنیک های سئو مدرن 2022

دسته بندی : سئو
1401/02/18

موتور جست و جوی محبوب گوگل سالانه آپدیت هایی را برای خود در نظر میگیرد که سئوکاران با شناسایی این آپدیت ها میتوانند ترفند های جدید را کشف و روی سئو سایت خود پیاده سازی نمایند. این آپدیت های سالانه و ماهانه گوگل اینگونه نیست که شما باید تمامی قوانین را از اول یاد بگیرید و بخواهید دانش جدید را فرا بگیرید بلکه این قوانین جدید تکمیل شده قوانین قبلی هستند پس اگر تا به الان قوانین گوگل و آموش سئو را به خوبی فرا گرفته اید میتوانید آپدیت های جدید هم یاد بگیرید و دانش خود را به روز کنید. شاید الان به این موضوع فکر کنید که اصلا چه لزومی دارد تکنیک های جدید سئو را یاد بگیرید؟ گوگل پس از معرفی آپدیت های جدید خود انتظار دارد که وبسایت ها مطابق قوانین جدید رفتار کنند و سئو سایت خود را با قوانین جدید پیش ببرند. پس ر ادامه با برتر آموز همراه باشید تا به توضیح مفصل آموزش تکنیک های سئو مدرن بپردازیم.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • سئو چیست؟
  • آموزش تکنیک های سئو مدرن

سئو چیست؟

قبل از اینکه به توضیح آموزش تکنیک های سئو مدرن بپردازیم ، توضیح خلاصه ای از سئو را بیان میکنیم که اگر شخصی مفهوم کلی را فراموش کرده بود، یادآوری گردد. اگر با دانش سئو آشنایی ندارید در ابتدا به توضیح خلاصه ای از آن می پردازیم، سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو به انجام مجموعه فعالیت ها و مجموعه کارهایی گفته می شود که شما بر اساس معیار و قانون های گفته شده گوگل انجام می دهید تا گوگل به شما امتیاز دهد و بر اساس این امتیاز دهی شما را در SERP گوگل قرار دهد ،سئو گفته می شود. گوگل قوانین خود را در 3 بخش سئو کلاه سفید، کلاه خاکستری، کلاه مشکی بیان کرده است و تاکید کرده است که اگر بر اساس سئو کلاه مشکی عمل کنید شما را جریمه خواهد کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند سایت شما پنالتی خواهد شد. اگر دوست دارید اطلاعات کامل تری را راجب به دانش سئو داشته باشید پیشنهاد میشود آموزش سئو فوق حرفه ای محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین کتاب های آموزش سئو را مطالعه نمایید.

آموزش تکنیک های سئو مدرن

میخواهیم بررسی نماییم که در سال 2022 باید بر چه مواردی تمرکز داشته باشیم و کمپین سئو خود را روی چه مواردی بچینیم. در ادامه همراه ما باشید.

افزایش رضایت تجربه کاربری

گوگل همواره در تمامی آپدیت های خود به این نکته توجه دارد که سایت شما همه جانبه رضایت کار بر را جذب کند. در اولین قسمت از آموزش تکنیک های سئو مدرن هم به این موضوع میپردازیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه رضایت کاربران خود را افزایش دهید.

پیشنهاد میشود مقاله ارتباط سئو با تجربه کاربری را مطالعه نمایید تا در این مورد اطلاعات دقیق تر و بهتری را کسب نمایید.

بانس ریت یا نرخ پرش:

نرخ پرش در سایت به این معنا است که کاربر با مراجه به سایت شما بدون گردش در صفحات (بدون کلیک کردن روی لینک ها) سایت شما را ترک کند. عددی که شما به عنوان بانس ریت مشاهده میکنید در واقع این ترک کردن کاربران پس از ورود به سایت را نشان میدهد. اگر عدد بانس ریت شما بالاست حتما باید مشکل را ریشه یابی کنید زیرا عدد بالای Bounse rate به طور مستقیم به سئو سایت آسیب میرساند. حالا چه چیزی باعث میشود که شما بانس ریت دریافت کنید؟ ممکن است محتوای سایت شما از کیفیت مطلوب و کافی ای برخورددار نباشد و  کاربر نتوانید پاسخ پرسش های خود را دریافت نماید در این حالت به سرعت سایت شما را ترک خواهند کردو مورد بعدی که روی بانس ریت تاثیر گذار است، این است که عنوان شما با محتوای صفحه همخوانی ندارد. برای مثال شما در عنوان ذکر کرده اید 5 دلیل اصلی نرخ پرش. کاربر با دیدن این عنوان وارد سایت شما شده و پس از اسکرول کردن صفحه متوجه میشود که شما درباره ی دلایل نرخ پرش اصلا صحبت نکرده اید و همین موضوع باعث میشود که سایت شما را ترک کنند. پایین بودن سرعت سایت هم یکی از عوامل موثر برای افزایش نرخ بانس ریت میباشد. از طریق فرمول زیر میتوانید عدد بانس ریت خود را مشاهده نمایید.

Bounce rate=تعداد بانس‌ها / تعداد تمامی بازدیدکنندگان *۱۰۰

پیشنهاد میشود مقاله تشخیص لینک خوب از لینک بد چگونه است؟ را مطالعه نمایید.

ریسپانسیو:

میدانیم که امروزه بیش از 80 درصد سرچ های موتور های جست و جو با گوشی موبایل انجام میشود و سایت شما باید داخل تلفن های همراه واکنش گرا یا ریسپانسیو باشد. اگر سایت شما واکنش گرا نباشد مخاطبین زیادی را از دست می دهید و همین از دست دادن مخاطب و ناراضی بودن آنها باعث میشود تا موتور جست و جوی گوگل سایت شما را جزو SERP قرار ندهد. واکنش گرا نبودن سایت به عبارتی ساده تر یعنی سایت شما در تلفن های همراه نمای خوبی نداشته باشد (محتوا ها نا خوانا باشد، تصاویر خیلی کوچک و یا بزرگ باشند، دکمه های منو و تماس با ما در سایت به راحتی پیدا نشود و…..) باعث میشود کاربر از سایت شما خارج شود و به راحتی شما این ترافیک و این مشتری بالقوه را از دست می دهید. طبق آمار روزانه ممکن است تعداد زیادی از این افراد وارد سایت شما شوند و به همین دلیل مشابهه از آن خارج شوند، موضوعی که شما شاید حتی به آن فکر نکنید زیرا شما فقط سایت خود را از طریق دسکتاپ نظاره گر بودید. پس اصل واکنش گرایی مهم ترین نکته ای است که به آن باید توجه داشته باشید و حتما این موضوع را رعایت کنید. همچنین پیشنهاد میشود حتما مقاله ریسپانسیو چیست؟ را مطالعه نمایید. با رعایت کردن موضوع ریسپانسیوی میتوانید، رضایت کاربر را افزایش دهید و تجربه کاربری خوبی را رقم بزنید.

سرعت سایت:

سرعت سایت یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی است که موتور جست و جو گوگل بسیار به آن حساس است و این حساسیت بیشتر برای رضایتمندی کاربران است و سایت هایی که سرعت بارگزاری آنها بسیار طولانی است معمولا در نتایج برتر گوگل قرار نمی گیرند.کاربر نباید برای اینکه عکسی را بخواهد تماشا کند و یا محتوایی را بخواهد مطالعه کند مدت ها منتظر لودینگ سایت شما باشد. شما باید در ابتدای امر برای افرایش سرعت سایت تلاش کنید زیرا اگر تمامی موارد را به خوبی انجام دهید ولی سایت در مدت زمان زیادی لود شود عمل کار شما بی فایده خواهد بود. حالا چی کار کنیم که سرعت سایتتمان را افزایش دهیم؟

از افزونه های کاربردی استفاده نمایید و افزونه های زیادی را در سایت خود نصب نکنید. افزایش تعدد افزونه ها باعث سنگین شدن سایت میشود و هرچه سایت سنگین باشد باعث کند شدن آن میشود. می توانید برای جلوگیری ازکند شدن از افزونه های کاربردی مانند Wp Rocket استفاده نمایید و در سایت خود نصب نمایید. در این افزونه کد های CSS  و JS شما که فضای زیادی را اشغال می کند و باعث کندی میشود را حجمش را کم کرده و به افزایش سرعت سایت کمک می کند. همچنین CDN های یکی از مواردی هستند که به افزایش سرعت سایت شما کمک می کنند. می توانید نمونه های خارجی و داخلی CDN ها را برای سایت خود نصب نمایید و به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید. دقت داشته باشید گوگل یکی از افرادی است که به سایت شما سر میزند و در صورت کند بودن سایت شما امتیاز منفی را دریافت می کنید.

پیشنهاد میشود مقاله آموزش جست و جوی حرفه ای در گوگل را مطالعه نمایید.

آموزش تکنیک های سئو

افزایش کیفیت محتوا:

برخی از مواقع است که شما تمامی موارد فوق را رعایت میکنید اما باز هم نتوانسته اید رضایت کاربر را جذب کنید. در این مرحله باید کیفیت محتوای خود را بررسی کنید، تولید محتوا یکی از مهم ترین و  اساسی ترین رکن در ارتباط با کاربر است. تولید یک محتوای خوب و حرفه ای میتواند علاوه بر اینکه تعامل شما را با کاربران افزایش دهد، جایگاه خوبی را برای شما در SERP گوگل فراهم نماید. این تولید محتوا میتوانید به صورت ویدیویی، متنی، پادکست و… باشد. نوع محتوا مهم نیست بلکه مهم این است که با محتوای تولید شده تجربه کاربری خوبی را فراهم کنید. با توجه به موضوع کسب و کارتان در صورتی که امکان دارید میتوانید از کاربران خود نظر خواهی کنید که در مورد چه مسائلی تولید محتوا داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که از موضوعات ترند روز استفاده نمایید.

ناوبری سایت:

ناوبری سایت به این معناست که کاربر بتواند از یک صفحه سایت شما به راحتی به صفحه دیگر عبور کند. خیلی از سایت ها هستند که وقتی وارد صفحه ای میشویم دیگر درآمدن از آن صفحه سخت میشود زیرا ناوبری سایت را به خوبی رعایت نکرده اند.

پیشنهاد میشود مقاله افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت را مطالعه نمایید.

بک لینک های با کیفیت

باز هم میبینیم که در سئو مدرن هم بک لینک برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بتوانید برای ساخت خود لینک سازی با کیفیت و قوی ای را داشته باشید! لینک سازی خوب به سایت شما اعتبار می بخشد و گوگل با این اعتبار جدید به سایت شما رتبه میدهد. سعی کنید از سایت های معتبر لینک دریافت کنید زیرا سایت های بی ارزش و به اصلاح زرد علاوه بر اینکه اعتباری به شما نمیدهند بلکه از اعتبار سایت شما هم کاسته میشود.سعی کنید با رپورتاژ آگهی ها ، شرکت در انجمن ها ، لینک سازی در شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و…. برای خود لینک سازی خارجی کنید و به سایت خود اعتبار دهید.

آپدیت کردن محتوا های قدیمی

بله تیتر را درست خوانده اید،یکی از مواردی که در تکنیک سئو مدرن اهمیت دارد این است که به محتوا های قدیمی خود سر بزنید و مشکلات آن را برطرف نمایید. گوگل برای سر زدن به محتوا های قدیمی امتیاز خوبی را در نظر گرفته است. این آپدیت کردن میتواند شامل موارد مختلفی باشد. شما میتوانید غلط های املایی و یا مفهوم برخی از جملات را ویرایش کنید. حتما لینک سازی ها را در نظر بگیرید. سعی کنید زنجیره لینک سازی خوبی را در سایت خود ایجاد کنید. اگر لینک شکسته یا لینک خراب مشاهده کردید، سعی کنید آن را اصلاح نمایید. در دیگر سایت ها که محتوا های زیادی روزانه تولید می شود، انجام این کار با سختی روبرو است زیرا شما نمی توانید هرروز به محتوا ها سر بزنید و آن ها را آپدیت کنید ولی کار آسان تر و موثر تر این است که کاربران را تشویق کنید که برای شما کامنت بگذارند. با اینکار محتوای شما هم آپدیت می شود و هم به طول محتوای شما افزوده میشود، این کار محبوب موتور های جست و جو به خصوص گوگل است. توجه کنید که کامنت های تک حرفی مانند عالی است و خوب و امثال اینها تاثیری ندارد و از لحاظ گوگل حساب نمیشود.

پیشنهاد میشود مقاله مهم ترین فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سایت را مطالعه نمایید.

featured snippets

Feature Snippet یکی از ویژگی هایی است که در سئو مدرن 2022 به آن توجه شده است . مفهوم Feature Snippet در واقع باکسی است که بالاتر از رتبه یک در صفحه نتایج گوگل به کاربر نشان داده میشود و حاوی پاسخ مستقیم به درخواست کاربران است. گوگل این پاسخ ها را به صورت هوشمندانه از سایت ها بر میدارد و سایت ها هیچ کنترلی روی آن ندارند. البته این ویژگی هنوز در سئو فارسی کامل نشده است اما میتوانید استراتژی های خوبی را ای آن برنامه ریزی کنید تا از رقبا پیشی بگیرید.

سخن آخر: 

سعی کره ایم به طور کامل راجب به آموزش تکنیک های سئو مدرن صحبت کنیم. اگر سئو کار هستید به این نکته توجه داشته باشید که همواره باید برای برنامه سئو خود استراتژی داشته باشید و با برنامه ریزی پیش بروید. هدف شما از سئو بدست آوردن مشتری های بالفعل است که اگر قوانین گوگل را به خوبی رعایت کنید میتوانید یه این امتیاز دسترسی داشته باشید! اگر در زمینه تکنیک های موثر در سئو تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید.همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *