هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ 😎👌🏻

دسته بندی : سئو
1402/03/10

یکی از مهمترین نکاتی که در سال 2023 می‌توان فرآیند سئو سایت شما را ساده‌تر و کاربردی تر نمایید، ثبت مکان در گوگل مپ می‌باشد. 😃

در این مقاله قصد داریم که به صورت کاملا کاربردی و جامع به بررسی مزایای و معایب ثبت مکان در گوگل مپ بپردازیم. 👌🏻☺

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جامع و جذاب در حوزه سئو کاربردی. در این مقاله قصد داریم به یکی از نکاتی مهم برای سئو سایت‌های فروشگاهی اشاره داشته باشیم. استراتژی‌ که بیش از سئو به برندینگ و فروش یک سایت کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به صورت جامع و کامل به آموزش ثبت مکان در گوگل مپ بپردازیم. نکاتی که در این مقاله گفته می‌شود، بر اساس آخرین تغییرات گوگل مپ می‌باشد. شما به عنوان یک سئو کار باید از تمامی این نکات آگاه باشید. در دوره آموزش برترآموز، زمانی که دانش پذیران به اعمال این نکات پیرامون استفاده از گوگل مپ نمودند، میزان ورودی سایت آن‌ها به صورت میانگین 3 تا 4 درصد افزایش پیدا کرد.

این آمار به نوبه خود با توجه به ورودی یک سایت می‌تواند بسیار جذاب باشد. حال اگر یک شخص حرفه‌ای بتواند ورودی خود را تبدیل کند که این موضوع بازدهی بسیار بهتری به همراه دارد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته آپدیت مکان ثبت شده می‌باشد. به هر میزان که دقت گوگل مپ افزایش پیدا می‌کند، درستی آدرس شما نیز باید بهبود پیدا کند. شاید این موضوع برای شما عجیب باشد، اما اجازه دهید که تا پایان مقاله برای شما این موضوع را به صورت کامل و جامع باز خواهیم کرد.

حتی اگر قرار است که شما یک سایت خدماتی مانند آموزش وردپرس داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این است که به نسبت به ثبت مکان در گوگل مپ اقدام نمایید.  این موضوع روی نتایج سئو شما کاملا ملموس و قابل درک خواهد بود. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما نامفهوم بود، در بخش کامنت‌ها با متخصصین این حوزه مطرح نمایید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را ثبت خواهند نمود.

گوگل مپ چیست؟

قبل از اینکه راجب مزایای ثبت مکان در گوگل مپ با شما صحبت کنیم، بهتر است که با ماهیت آن آشنا شویم. همانطور که می‌دانید اطراف کره زمین چندین و چند ماهواره به جهت بررسی مسیرهای موجود فعال می‌باشند. این ماهواره‌های که بر اساس استراتژی Global Positioning System مشغول فعالیت می‌باشند، وظیفه دارند که مسیرهای حرکتی و همچنین مسیرهای آزاد را به دقت بررسی کنند. هدف ماهواره‌های این بخش تنها کمک به مسیریابی بهتر شما نیست و مصارف نظامی قابل توجهی نیز در پی دارد. با این حال این موضوع برای ما تهدیدی به حساب نمی‌آید و صرفا به جهت تامین امنیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شرکت‌های مختلف از این ماهواره‌های استفاده می‌کنند و برخی خدمات خود را به صورت پریمیوم در اختیار دیگران قرار می‌دهند و برخی دیگر این خدمات را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند. شرکت گوگل نیز به عنوان غول تکنولوژی شناخته می‌شود یکی از معدود شرکت‌هایی است که به صورت تخصصی روی این حوزه مشغول فعالیت می‌باشد. وظیفه گوگل مپ در این است که بهترین و مناسبترین آدرس را برای هر شخص فراهم سازد. اما به نظر شما این موضوع چه ارتباطی به سئو دارد. برای درک این موضوع باید به نیم نگاهی به سال 2005 و به وجود آمدن الگوریتم کبوتر داشته باشید که در بخش‌های بعدی به صورت جامع و کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اما به یاد داشته باشید که حداقل نتیجه استفاده از آموزش ثبت مکان در گوگل مپ در این است که رتبه و جایگاه شما بهبود پیدا می‌کند. اما نکته بسیار جالب این خدمت در این است که شما حتی بدون سایت نیز می‌توانید از تمامی مزایای و امکانات گوگل مپ استفاده نمایید. به عنوان مثال زمانی که شما به دنبال یک آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی کاربردی برای مهاجرت می‌باشید، گوگل مپ با توجه به محل زندگی شما به شما کمک می‌کند به نزدیکترین و بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی دست پیدا کنید. به همین دلیل است که شما در زمان بررسی مهمترین نکات برندینگ و یا دیجیتال مارکتینگ سرفصل‌هایی در مورد ثبت مکان در گوگل مپ خواهید داشت.

گوگل مپ چیست؟

ثبت کسب و کار در گوگل مپ چه تاثیراتی روی سئو یک سایت دارد؟

مزایای ثبت کسب و کار در گول مپ بسیار زیاد می‌باشد، باید این حال اگر بخواهیم این موضوع را از دیدگاه سئو بررسی کنیم، باید به الگوریتم کبوتر اشاره داشته باشیم. در گذشته صرفا بر اساس محل زندگی شما این الگوریتم روی نمایش نتایج تاثیراتی داشت. اما امروزه هوش مصنوعی گوگل پا را فرا تر گذاشته است. اولا بر اساس شناختی که از IP های مختلف دارد به دیگران پیشنهادات خود را ارائه می‌دهد. دوما باید به این موضوع توجه داشته باشید که سایت ثبت کسب و کار در گوگل مپ، تنها برای نشان دادن آدرس شما در سطح وب نیست. بلکه این موضوع برای به رسمیت شناختن سایت شما می‌باشد. زمانی که صحبت از یک کسب و کار مطمئن می‌کنیم، از نظر گوگل باید آدرس آن کاملا مشخص باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خدمات شما توسط کسانی که در اطرافی شما زندگی می‌کنند به احتمال زیادی دیده خواهد شد. این موضوع می تواند هزینه‌های رشد و نگهداری سایت شما را به صورت قابل توجه کاهش دهد. البته ثبت مکان در گوگل مپ کار سختی نیست و تمامی پروسه انجام آن مدت زمان بسیار کوتاهی می‌باشد. شاید پروسه تایید آن اندکی زمان بر باشد. اما فرآیند اولیه آن بسیار ساده است. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، بررسی صحت این اطلاعات با ابزار مختلف می‌باشد. به عنوان مثال شما اقدام به ثبت کسب و کار در گوگل مپ می‌کنید،سپس باید یک بار با مسیریابی تلفن همراه خود، مسیر رفت و آمد را بررسی نمایید. در این صورت علاوه بر افزایش اعتبار اطلاعات خود به سئو سایت خود نیز به صورت غیر مستقیم کمک خواهد کرد.

البته این موضوع توجه داشته باشید که تمامی این فرآیند به صورت غیر مستقیم روی کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود. برخی از افراد فکر می‌کنند که بعد از ثبت مکان در گوگل مشتریان از در و پنجره مغازه به داخل وارد می‌شوند. در صورتی که این موضوع اشتباه است. ثبت کسب و کار در گوگل مپ می‌تواند به عنوان کاتالیزور عمل کند و زیر ساخت شما نیز مهم خواهد بود.

مراحل دقیق ثبت مکان در گوگل مپ رایگان به چه صورت است؟

مراحل ثبت مکان در گوگل مپ بسیار ساده است و شما صرفا با استفاده از دستورات این بخش به سادگی می‌توانید به تمامی اهداف خود دست پیدا کنید. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما غیر قابل اجرا بود، احتمالا به علت تفاوت زبان می‌باشد. سعی کنید که زبان گوگل مپ را روی حالت فارسی قرار دهید. در این صورت جستجوی شما ساده تر انجام خواهد شد. به این موضوع دقت کنید که گفتیم، ساده تر انجام می‌شود و نه این که ثبت مکان در گوگل مپ با زبان انگلیسی غیرقابل ثبت می‌باشد.

  1. در اولین گام خود وارد سایت https://www.google.com/maps شوید.
  2. سپس از بخش جستجوی گوگل مپ را از سمت چپ سایت باز کنید و تاجی که ممکن است که آدرس خود را به صورت دقیق وارد کنید. دقت داشته باشید که ما قرار است در این بخش به محدوده حدودی از محل ثبت کسب و کار خود دست پیدا کنیم و نه بیشتر.
  3. احتمالا پس از وارد کردن برخی از اطلاعات گوگل به شما نتایج زیادی را نشان می‌دهد. شما به عنوان صاحب کسب و کار خود باید بررسی کنید و نزدیکترین آدرس به آدرس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در صورتی که این موضوع برای شما گنگ بود، سعی کنید که محله و یا یک مکان معروف در آن بخش را پیدا کنید.
  4. زمانی که تصویر را روی نزدیکترین حالت ممکن به آدرس خود قرار دادید، گزینه (add a missing place) را انتخاب نمایید.
  5. سپس یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود که می‌توانید در آن تمامی مشخصات کسب و کار خود را به صورت مرحله به مرحله ثبت نمایید.

مهمترین نکته هنگام ثبت مغازه در گوگل مپ « توجه به نام صحیح انگلیسی مغازه می‌باشد. »

  1. در بخش Name بهتر است که اسم فارسی و اسم انگلیسی مغازه و یا کسب و کار خود را وارد نمایید. دقت داشته باشید که در برخی مواقع گوگل به شما اجازه ثبت یک عنوان بیشتر را نخواهد داد.
  2. قسمت بعدی متعلق به حوزه فعالیت شما می‌باشد که با عنوان category مشخص می‌باشد. دقت داشته باشید که اگر حوزه فعالیت شما به درستی در این بخش مشخص نشود، احتمال عدم تایید آدرس شما وجود دارد.
  3. در آخرین بخش نیز شما می‌توانید لوکیشن آدرس خود را به صورت دستی اندکی تغییر دهید. در این مرحله سعی کنید به که صورت زوم کامل با توجه به جزئیات روی این بخش مانور دهید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، بررسی آدرس نمایش داده شده توسط گوگل است. این آدرس باید به آدرس مورد نظر شما بیشترین شباهت را داشته باشد.
  4. در نهایت گزینه Done را انتخاب کنید و منتظر خبر گوگل مبنی بر تایید آدرس خود باشید.
  5. در صورتی که گوگل به شما اطلاع داد که این آدرس از قبل موجود است. به بخش قبلی خود باز گردید و سپس گزینه within location را انتخاب نمایید. در این بخش گوگل شروع به بررسی می‌کند که کدام نام با این آدرس بیشترین هماهنگی را خواهد داشت.
  6. لازم است که به شما یادآور شویم به بخش Add hour توجه ویژه داشته باشید، چرا که در این بخش معمولا اطلاعات زمان حضور در کسب و کار خود را ثبت می‌کنید. دقت داشته باشید که این بخش روی نمایش نتایج با توجه به زمان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
  7. در بخش های از شما درخواست بارگذاری تصاویر و ثبت شماره تلفن را خواهد داشت. مهمترین بخش برای شما  web siteو یا  add a web address می‌باشد. در این بخش باید آدرس سایت خود را وارد نمایید و آن را با مکان فیزیکی کسب و کار خود لینک نمایید. البته بدون داشتن یک شعبه فیزیکی نیز می‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

شما با انجام تمامی مراحل فوق به سادگی آدرس کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کرده‌اید.

مهمترین نکته هنگام ثبت مغازه در گوگل مپ « توجه به نام صحیح انگلیسی مغازه می‌باشد. »

هزینه ثبت مکان در گوگل مپ چقدر است؟

معمولا زمانی که به ثبت مکان در گوگل مپ و مزایای آن اشاره می‌کنیم، اولین سوالی که در ذهن افراد تداعی می‌شود، این است که هزینه ثبت مکان در گوگل مپ چقدر است؟ پاسخ آن این است که ثبت مکان در گوگل مپ کاملا رایگان است. حال ممکن است که این سوال برای شما مطرح شود که چرا برخی از مراکز برای ثبت اطلاعات در گوگل مپ و یا ویرایش اطلاعات در گوگل مپ هزینه دریافت می‌کنند. خب پاسخ این سوال بسیار ساده است، آن ها نوع کسب و کار خود را بر اساس خدمات تعریف کرده‌اند و به همین جهت نیز برای ثبت مکان در گوگل مپ مبلغ بین 50 هزار تومان تا 5 میلیون تومان را از شما ثبت می‌کنند. البته اگر شما یک تسلط نسبی روی زبان انگلیسی داشته باشید، به سادگی می‌توانید خودتان این تغییرات را انجام دهید.

نکته بسیار مهمی که شما در زمان ثبت آدرس در گوگل مپ باید به آن توجه داشته باشید، ثبت اطلاعات درست و تست آن می‌باشد. اگر یک مکان در نزدیکی شما به اشتباه به نام آدرس شما ثبت شده است. و یا ممکن است که این آدرس با اطلاعات شما همخوانی داشته باشد، در این صورت باید تمام تمرکز خود را به کار گیرید تا با ثبت اطلاعات دقیقتر و از طرفی انجام برخی از تکنیک‌های کلاه سیاه مارکتینگ این مشکل را حل نمایید. به یاد داشته باشید که هیچ آژانس تبلیغاتی از سمت گوگل نماینده ثبت آدرس برای شما نیست. در صورتی که یک مرکز داشتن لایسنس نمایندگی را مطرح کرد، تنها راه بررسی صحت این موضوع نامه نگاری با خود گوگل می‌باشد. از طرفی به دلیل تحریم ‌ها در حال حاضر هیچ شرکتی به صورت مستقیم نمی‌تواند عهده دار چنین مسئولیتی باشد.

آیا ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی امکان پذیر است؟

شما برای ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی اندروید فارسی تقریبا همان مسیری قبلی را باید طی کنید. با این تفاوت که زبان آن فارسی است و شما می‌توانید به سادگی بخش به بخش آن را به درک بهتری تکمیل اطلاعات نمایید. در اولین گام نسخه اصلی گوگل مپ را از بازار و یا مایکت دانلود نمایید. سپس از به روز بودن سیستم عامل تلفن همراه خود مطمئن شوید. در مرحله بعدی باید تنظیمات مکان یابی خود را بررسی کنید و روی دقیق‌ترین حالت آن تنظیم نمایید. حال برنامه گوگل مپ را باز کنید. در سمت راست تلفن همراه خود روی گزینه‌های بیشتر و یا همان منو ضربه بزنید.

حال صفحه باز شده را به سمت پایین اسکرول نمایید و گزینه « افزون یک مکان جا افتاده »  را لمس نمایید. در مرحله بعدی اطلاعات خواسته شده از شما را به صورت دقیق وارد کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، ثبت تصویر با کیفیت می‌باشد. قسمت های مختلف این بخش را تکمیل می‌کنید، نیاز دارید که کس مکان مورد نظر را بارگذاری کنید. برای این موضوع سعی کنید که در نور روز عکس خود را ثبت نمایید. سپس سایز آن را تغییر دهید و در سایز مناسب بارگذاری نمایید. در این صورت احتمال تایید مکان مورد نظر شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

معمولا پس از بارگذاری تمامی اطلاعات مورد نیاز در این بخش مجدد به صفحه نقشه منتقل خواهید شد. با این تفاوت که میزان بزرگنمایی نقشه اندکی افزایش یافته است. نکته بسیار مهم در این است که برای انتخاب مجدد محل، حتما به آدرس متنی ثبت شده برای آن توجه فرمایید. اگر دو آدرس یکی نبود، سعی کنید که در بخش توضیحات آن را تکمیل نمایید. بعد از این مرحله شما به صفحه ثبت اطلاعات تکمیلی منتقل خواهید شد که در آن اطلاعات مربوط به روزهای فعال بودن شعبه و … در آن موجود خواهد بود.

ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول میکشد؟

زمانی که به بررسی بهترین راه‌های ثبت مکان در گوگل مپ می‌پرداختیم، افراد زیادی در مورد مدت زمان ثبت و تایید یک آدرس در گوگل مپ سوال کرده‌ بودند. بر اساس تحقیقات، تیم تحقیقاتی برترآموز،  مدت زمان ثبت مکان در گوگل مپ بین 1 تا 14 روز کاری می‌باشد. اگر در این مدت زمانی مکان شما روی نقشه ثبت نشد، احتمالا اطلاعات وارد شده توسط شما به درستی ثبت نشده است. به همین دلیل پیشنهاد بر این است که بعد 21 روز مجدد برای ثبت مکان در گوگل مپ تلاش فرمایید.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید همخوانی آدرس جمیل و همچنین مکان مورد نظر شما می‌باشد. به عنوان مثال شما قصد دارید که آموزشگاه آموزش زبان آلمانی خود را ثبت کنید. اگر جیمیلی که با آن قصد ثبت اطلاعات را دارید با نام آموزشگاه زبان آلمانی شما یکسان باشد، احتمال تایید آن به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. در صورتی که مجدد ثبت مکان در گوگل مپ شما با چالش مواجه شد، شما باید سعی کنید که به صورت هم زمان با چند جیمیل متفاوت اقدام به ثبت مکان در مورد نظر خود در گوگل نمایید. در این صورت احتمال ثبت اطلاعات به صورت ویژه افزایش خواهد یافت.

ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول میکشد؟

چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمی‌شود؟

اگر شما تمامی مراحل بالا را انجام داده‌اید و کماکان آدرس مورد نظر شما در گوگل مپ ثبت نمی‌شود، تنها دلیل آن اعتبار پایین جیمیل شما می‌باشد. از طرفی زمانی که شما با یک جیمیل یک مکان ثبت می‌کنید، احتمال این که مجدد به شما اجازه ثبت آدرس جدید دهد، اندکی کاهش پیدا می‌کند. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید موضوع فعال بودن جیمیل شما می‌باشد. اگر شما یک جیمیل قدیمی داشته باشید و برای مدت زمان طولانی از آن استفاده نکرده باشید، به احتمال زیادی گوگل آن را به رسمیت نخواهد شناخت و اعتبار آن بالا نخواهد بود. به همین دلیل باید سعی کنید که از یک جیمیل با اعتبار بالاتر در این راستا استفاده نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که گوگل باید اکانت شما را به عنوان یک اکانت فعال شناسایی کند و سپس به شما اجازه ثبت آدرس جدید بدهد.

در برخی مواقع ممکن است که شما بخواهید یک آدرس را در یک مرکز صنفی ثبت کنید. به عنوان مثال فرض کنید که خیابان مرکزی شهر شما، مرکز فروش لوازم جانبی موبایل می‌باشد. حال اگر شما بخواهید که یک آدرس جدید در این بخش ثبت کنید، قطعا سخت گیری گوگل به مراتب بیشتر خواهد بود. حال اگر اسم مغازه شما، عبارت و یا کلمه مشترک با دیگر مغازه‌ها داشته باشد، احتمال ثبت آدرس توسط شما به مراتب پایین‌تر خواهد آمد. اولین و مهمترین نکته برای ثبت این موارد داشتن اعتبار بالا و همچنین ارائه مدارک هویتی معتبر از کسب و کار شما می‌باشد.

به عنوان مثال عکس‌هایی که قرار است توسط شما ثبت شود، همگی باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. دومین نکته داشتن یک سایت قوی با اعتبار دامنه بالا می‌باشد. اگر شما بتوانید آدرس موجود در سایت خود را با آدرس موجود در گوگل مپ به صورت کاملا یکسان وارد کنید. قطعا آدرس شما تایید خواهد شد.  به این نکته توجه داشته باشید که هیچ فیلد خالی در گوگل مپ باقی نگذارید و سپس آدرس خود را نیز از طریق سایت زبان انگلیسی آن به صورت دو زبانه انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با شما عزیزان صحبت کردیم. در صورتی که تمامی دستور العل موجود در این مقاله را انجام دادید و کماکان موفق به ثبت آدرس کسب و کار خود در گوگل مپ نشدید، پیشنهاد ما به شما این است که در بخش کامنت‌ها روش امورد استفاده خود را مطرح کنید. سپس همکاران ما پس از بررسی آن به شما توصیه‌های کاربردی و مهمی را منتقل خواهند نمود. دقت داشته باشید که ثبت همزمان یک آدرس با چند ایمیل برای بار اول اشتباه است و ممکن است که تمامی درخواست‌ها توسط گوگل رد شود.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *