هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش سئو فروشگاهی برتر آموز

آموزش سئو محصولات | سئو صفحه محصول

دسته بندی : سئو
1401/12/13

معمولا سئو کردن فروشگاه‌های اینترنتی جزو یکی از چالش‌های هر سئوکاری است که نمیدونند از کدوم قسمت برای سئو شروع کنند و اصلا سئو محصول و فروشگاه اینترنتی یعنی چی؟ سئو کردن سایت‌های شرکتی و تک عنوان معمولا راحت‌تر از سایت‌های فروشگاهی با چند صد محصول است. پس اگر الان سئوی یک فروشگاه اینترنتی را برعهده دارید و نمی‌دانید که سئو محصولات چگونه است همراه من و برتر آموز باشید.

آموزش سئو محصولات معمولا جزو کلیدی‌ترین نقاط قوت هر سئوکاری است.

این که بتوانید تمامی محصولات در یک فروشگاه اینترنتی را سئو کنید قطعا مهارت شما سئوکار را نشان می‌دهد.

ما در آموزش سئو محصولات قرار نیست به شما سئوی جدیدی را آموزش بدهیم بلکه با استفاده از همان آموزش سئو اصلی می‌توانید به سئو کردن محصولات بپردازید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • چرا سئو محصولات مهم است؟
  • آموزش سئو محصولات

چرا سئو محصولات مهم است؟

تا به حال به این موضوع فکر کردید که چرا باید به سئو محصول اهمیت بدهیم؟ با ذکر یک مثال ساده این موضوع را بررسی خواهیم کرد:

فرض کنید که می‌خواهید یک گوشی موبایل خریداری کنید.

در این صورت دو حالت برای شما اتفاق می‌افتد:

حالت اول : فقط می‌دانید که قرار است یک گوشی سامسنوگ خریداری کنید پس به صفحه‌ای نیاز دارید که تعداد زیادی از مدل‌های گوشی سامسونگ را داشته باشد سپس شما گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حالت دوم : خوب مسلما می‌دانید که از چه برند و مدلی می‌خواهید خرید داشته باشید پس قطعا داخل موتور جست و جوی گوگل عبارت خرید گوشی سامسونگ مدل S21 را سرچ می‌کنید ، این مدل سرچ یعنی این که شما می‌دانید به این گوشی با این ویژگی‌ها نیاز دارید و دقیقا می‌خواهید به صفحه این محصول هدایت شوید.

هر دو این حالت‌ها به دو نوع سئو متفاوت نیاز دارد که به سئوی حالت دوم سئو صفحه محصول گفته می‌شود که در ادامه به خوبی آن را بررسی می‌کنیم.

آموزش سئو محصولات

خوب به بخش مهم و کاربردی این مقاله یعنی آموزش سئو محصولات رسیدیم. فکر نکنید که الان باید آموزش جدیدی را یاد بگیرید!

ما می‌خواهیم تمامی نکات سئویی را به خوبی بیان کنیم:

کلمه کلیدی فراموش نشود!!

اصلا مگر می‌شود ما راجب به آموزش سئو صحبت کنیم و حرفی از کلمه کلیدی نزنیم. شما در سئو محصولات هم نیاز به کلمه کلیدی دارید. در واقع کلمه کلیدی درخواستی است که شما با استفاده از آن کاربران را به سایت خود هدایت می‌کنید.!

کلمه کلیدی محصولات محمولا طولانی‌تر و پر جزئیات هستند و دقیقا همان هدف نهایی کاربر را نشانه می‌گیرید.

مثلا خرید گوشی آیفون 13 پرومکس 256 آبی دقیقا کلمه کلیدی مناسب برای این محصول است زیرا تمامی جزئیات را در بر می‌گیرد.

برای این که تحقیق کلمه کلیدی خود را به خوبی انجام بدهید می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی استفاده نمایید. البته که برخی از این ابزارها نیاز به خرید اشتراک دارند و اگر نمی‌توانید اشتراک خریداری کنید سرچ گوگل هم ابزار مناسبی برای تحقیق کلمه کلیدی است.

هرچه کلمه کلیدی شما لانگ تیل باشد نتیجه بهتری را می‌گیرید و به هدف کاربر نزدیک‌تر می‌شوید.

URL سایت هم باید بهینه شود.

بعد از این که کلمه کلیدی را انتخاب کردید حالا نوبت به این می‌رسد که آدرس محصول خود را هم مطابق کلمه کلیدی قرار بدهید تا URL سایت شما هم بهینه شود. حتی می‌توانید به جای استفاده از URL فارسی معادل انگلیسی آن را قرار بدهید.

سئو فروشگاهی در برتر آموز

توضیحات متا فراموش نشود!

کاربر قبل از این که روی لینک سایت شما کلیک کند قطعا توضیحات متا را مطالعه می کند ، در این قسمت شما باید مهم‌ترین نکات در محصول خود را قرار بدهید تا کاربر ترغیب بشود که روی سایت کلیک کرده و محصول شما را مشاهده نماید.

محتوا شاه کلید محصول است!

تولید محتوا یکی از بهترین و کامل‌ترین رکن‌های اساسی در سئو است که در محصولات هم باید تولید محتوا رعایت شود. محصول نویسی قوانین مخصوص به خود را دارد که باید طبق الگوی درستی رفتار نمایید.

توضیحات محصول باید کامل و جامع باشد به طوریکه کاربر با مطالعه کامل توضیحات بتواند اطلاعات خوبی در مورد محصول داشته باشد. در محصول نویسی قانون ساده نویسی را رعایت کنید تا کاربر درگیر کلمات پیچیده نشود.

می‌توانید ویژگی‌های محصول را در قالب جدول‌های مختلف بررسی نمایید. اصولا مشاهده جداول برای کاربران جذاب است.

اگر محصول نکته ضعیفی دارد لطفا در توضیح محصول آن را بیان کنید و بگذارید کاربر با دانش بر این موضوع خرید خود را نهایی کند.

برای مثال برای کلمه کلیدی خرید گوشی آیفون 13 پرومکس 256 آبی می‌توانید در یک توضیح خلاصه به بررسی نکات مهم مانند کارت حافظه ، پردازنده و.. بپردازید.

سپس در نقد و بررسی‌ها به توضیح کامل و جامع بپردازید. ما در آموزش محصول نویسی به خوبی تمامی نکات را به شما آموزش داده‌ایم.

محتوای تصویری و ویدیویی داشته باشید.

یکی از مهمترین ویژگی‌ها برای محصول نویسی درج عکس‌ زیبا و با کیفیت است. کاربر در خرید اینترنتی نمی‌تواند به خوبی با محصول ارتباط بگیرد و این وظیفه شما است تا با درج عکس‌های با کیفیت این حس را به کاربر بدهید که گویا محصول را از نزدیک دیده است.

اگر می‌توانید عکاسی اختصاصی داشته باشید تا فروش بیشتری را تجربه کنید. سعی کنید از عکس‌های بی کیفیت داخل گوگل استفاده نکنید.

حتی می‌توانید از محصول خود ویدیو درج کنید تا کاربر به خوبی با محصول آشنا بشود و با دید بهتری خرید انجام بدهد.

برای این کار حتما از یک تیم خوب کمک بگیرید ، مطمئن باشید هر هزینه‌ای که در این بخش داشته باشید قطعا با فروش محصول بیشتر این هزینه‌ها به شما باز می‌گردد.

برای عکاسی از محصولات نیاز به یک استادیو بزرگ و دوربین‌های حرفه‌ای ندارید بلکه می‌توانید با استفاده از دوربین موبایل این کار را به خوبی انجام بدهید تنها کافیست آموزش عکاسی از محصولات با موبایل را مطالعه نمایید.

هنگام درج تصاویر به موارد زیر دقت نمایید :

یکی از مهم‌ترین موارد این است هنگام درج تصاویر باید نکات سئویی آن را رعایت نمایید.

  1. حتما برای عکس‌های محصولات متن جایگزین یا alt تصاویر قرار بدهید تا به هر علتی اگر اینترنت کاربر برای لود تصاویر مناسب نبود  متوجه بشود که تصاویر در مورد چی هستند!
  2. حتما در متن جایگزین از کلمه کلیدی استفاده نمایید.
  3. بهترین فرمت تصاویر برای وبسایت png و jpg می‌باشد.
  4. حتما از یک سایز مشخص برای تصاویر خود استفاده کنید تا الگوی مناسبی در سایت شما رعایت شود.
  5. حجم تصاویر را تا حد امکان کاهش بدهید ولی توجه داشته باشید که از کیفیت تصاویر کم نشود.

طراحی صفحه محصول سئو شده در برتر آموز

سرعت صفحه محصول شما باید بهینه باشد.

در حالت کلی وبسایت شما باید از سرعت بالایی برخورددار باشد به طوریکه هیچ کاربری نباید مدت طولانی منتظر لود سایت شما باشد. در صفحه محصولات خود حتما این موضوع را رعایت نمایید.

کاربر باید بتوانید به سادگی و در زمان کوتاهی کل عکس‌ها و محتواهای صفحه محصول را مشاهده کند و به چند کلیک ساده به درگاه پرداختی برسد.

معمولا فروشگاه‌های اینترنتی به علت ازیاد محصولات و بالا بودن حجم تصاویر با کندی سایت مواجه هستندذ و برای حل این مورد باید موارد زیادی را رعایت کنید. البته که برای افزایش سرعت سایت شما فاکتورهای زیادی دارید که با تغییرات هر کدام می‌توانید نتیجه خوبی را کسب کنید.

اگر وبسایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می‌کند خوب قطعا می‌توانید از پلاگین‌های خوبی برای افزایش سرعت سایت استفاده کنید.

یکی از راه‌های افزایش سرعت سایت بهینه سازی حجم تصاویر است که مسلما ابزارهای آنلاین کاهش حجم تصاویر زیادی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد.

از سیستم میزبانی هاست با کیفیتی استفاده کنید این موضوع هم روی سرعت سایت تاثیر گزار است.

حتی می‌توانید از CDN استفاده نمایید. CDN ها به افزایش سرعت لود صفحات سایت شما بسیار کمک خواهند کرد. برای استفاده از CDN هم می‌توانید از نمونه خارجی و یا حتی ایرانی آن اسفاده کنید.

لینک‌های برد کرامپ برای صفحه محصولات واجب است!

زمانی که شما در یک فروشگاه اینترنتی قرار می‌گیرید ، با کلیک‌های مکرر روی محصولات مختلف به صفحات جدیدی هدایت می‌شوید و گاهی اوقات نیاز دارید که به صفحه قبلی هدایت شوید و یا بدانید که از چه صفحه‌ای به این جا آمدید.

برد کرامپ دقیقا این نفش را برای شما ایفا می‌کند و بسیار زیاد روی سئو سایت‌های فروشگاهی تاثیر گزار است.

اگر برد کرامپ در سایت شما رعایت نمی‌شود از برنامه نویس خود بخواهید که این موضوع را برای شما درج نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله برد کرامپ چیست؟ را مطالعه نمایید.

سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید!

بیش از 80 درصد کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند از طریق گوشی موبایل این کار را انجام می‌دهند پس اگر سایت شما برای گوشی موبایل ریسپانسیو و یا بهینه نباشد کاربران نمی‌توانند صفحه محصول شما را به خوبی مشاهده کنند پس شما یک مشتری را از دست خواهید داد.

برای این که متوجه بشوید چه تعدادی از کاربران شما با گوشی موبایل و سایر دسنگاه‌ها از سایت شما بازدید می‌کنند می‌توانید از سرچ کنسول و یا گوگل آنالیتیکس اسفتاده کنید.

لطفا همین الان با گوشی موبایل از صفحه محصولات خود بازدید کنید و به محض وجود کوچک‌ترین مشکل آن را با طراح سایت خود در میان بگذارید.

حتما مسئله واکنش گرایی را جدی بگیرید.

سئو صفحه محصول برای افزایش درآمد برتر آموز

لینک سازی داخلی مناسبی داشته باشید!

باید در صفحه محصولات شما لینک سازی داخلی خیلی خوبی انجام بشود. کاربر نباید دست خالی از سایت شما خارج شود بلکه در صفحه محصولات باید محصولات مشابه و با کیفیت بیشتری را به کاربر نمایش بدهید تا شخص انتخاب و گزینه‌های بیشتری برای خرید کردن داشته باشد.

لینک سازی داخلی این امکان را به کاربر می‌دهد تا آزادانه در تمامی نقاط سایت شما حرکت کرده و تنوع محصولات را مشاهده نماید.

فقط از لینک سازی‌های مرتبط استفاده کنید مثلا از صفحه گوشی موبایل به صفحه خرید یخچال لینک ندهید و خیلی اصولی این کار را انجام بدهید!

بخش نظرات کاربران قرار بدهید.

حتما در انتهای صفحه محصولات خود یک بخش را به نظرات کاربران اختصاص بدهید و از کاربران بخواهید که برای شما نظر درج کنند. می‌توانید برای مدیریت بهتر نظرات آن را بهینه کنید و پیام‌هایی شامل نظرات بهینه و دور از توهین را قبول کنید. البته که اگر شخصی از محصولات شما انتقاد داشت پیشنهاد می‌شود که حتما به نظرات احترام گذاشته و اجازه نشر در سایت را بدهید.

طبق تجربه صفحاتی که شامل نظرات کاربران است معمولا درصد فروش بالاتری را دارند. اگر مشتریان شما در کامنت گذاشتن تتبل هستند با هدیه و کد تحفیف آن‌ها را به درج کامنت تشویق نمایید.

اسکیما قرار بدهید.

ستاره‌های ریچ اسنیپت یکی از فرآیندهای محبوب در زمینه سئو سایت‌های فروشگاهی است و نظرات کاربران را به سوی خودش جذب می‌کند. با استفاده از کد های اسکیما در سئو رتبه بهتری را دریافت می‌کنید که خوب باعث می‌شود در سرچ محصولات شما در SERP گوگل قرار بگیرید.

تجربه کاربری برای شما اهمیت داشته باشد!

در تمام مدت طراحی سایت باید به این فکر کنید که کاربران از حضور در سایت شما احساس خوشایند داشته باشند و تجربه خوبی را رقم بزنند. اگر کاربر حس نارضایتی در سایت شما داشته باشد دیگر به سایت شما مراجعه نمی‌کند و این یعنی یک مشتری بالقوه را از دست می‌دهید و برای شما یک بانس ریت محسوب می‌شود.

با اسفاده از تست A/B در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید سلیقه مشتری خود را متوجه بشوید و با توجه به نیاز جامعه هدف صفحات سایت خود را طراحی نمایید.

کاربران و مشتریان مهم‌ترین رکن در هر فروشگاه هستند پس حفظ هر مشتری از ارزش بالایی برخورددار است.

سخن آخر: 

سعی کرده‌ایم در مقاله آموزش سئو محصولات به خوبی بهترین نکات سئویی برای فروشگاه‌های اینترنتی را مطرح نماییم. همانطور که مطالعه کردید ما موضوع سئوی جدیدی را به شما آموزش ندادیم بلکه نکات مهم را انتخاب و در کنار هم به شما آموزش دادیم. اگر فروشگاه اینترنتی دارید و بخش فروش شما فعال نیست حتما نکات سئویی فوق را پیاده سازی کنید سپس به بررسی روند فروش خودتان بپردازید قطعا نتیجه بهتری را مشاهده می‌کنید.

اگر طعم فروش از سایت را چشیده باشید می‌دانید که می‌توانید درآمد خیلی بالایی را با سئو تجربه کنید. پیشنهاد می‌شود اگر تجربه‌ای در زمینه آموزش سئو محصولات دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *