هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش ساخت اکانت پینترست

آموزش ساخت اکانت پینترست، Pinterest | تصویری

دسته بندی : فناوری
1400/03/08

آموزش ساخت اکانت پینترست: فرض کنید روی دیوار اتاقتان یک تخته از جنس کائوچو چسبانده اید، هر آنچه را که دوست دارید روی آن می چسبانید و هر وقت بخواهید می توانید به آن ها مراجعه کنید. اما این تخته چند قابلیت خاص دارد، می توانید آن را همه جا با خودتان ببرید، هر چقدر و هر چیزی که دلتان میخواهد روی آن سنجاق کنید، تخته های دیگران را ببینید، دیگران در مورد آنچه روی تخته چسبانده اید بتوانند نظر دهند و…! بله چنین تخته ای وجود دارد و در دسترس همه نیز میباشد؛ نام این تخته پینترست  است. پینترست یکی از شبکه های اجتماعی آمریکایی برای اشتراک گذاری عکس می باشد که با وجود آن که سال ها از تولید شدن آن میگذرد اما در ایران به تازگی معروف شده است. امروز در برتر آموز بیشتر با این وبسایت و نرم افزار آن آشنا می شویم. همچنین برای آموزش ساخت اکانت پینترست، بازیابی رمز عبور و مراحل حذف اکانت تا پایان این مقاله همراه من باشید 🙂

پینترست چیست؟ (کاربرد های پینترست)

همانطور که گفتیم پینترست یک شبکه ی اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس است؛ اما در سال های اخیر امکاناتی به این نرم افزار اضافه شد که اکنون پینترست دیگر محدود به اشتراک گذاری عکس نیست و می توانید در آن ویدیو، موزیک و گیف (تصاویر متحرک) نیز اشتراک گذاری کنید.

این شبکه اجتماعی ماهانه بیش از 416 میلیون بازدید کننده دارد و تقریبا می توان گفت چیزی نمانده است تا در لیست ده سایت پربازدید دنیا قرار بگیرد؛ حتی بعضی از منابع پینترست را جزئی از این لیست می دانند.

نام این شبکه از عبارت پین کردن یا سنجاق کردن گرفته شده است و به کاربران فعال این شبکه اجتماعی «pinner» می گویند. (مثل اینستاگرام که به کاربران فعالش اینستاگرامر نیز می گویند.) هر پینر پس از ثبت نام در شبکه می تواند تصاویر مورد نظر خود را در پروفایل (بورد) مخصوص به خود ذخیره و شیر کند.

همچنین شما می توانید در این شبکه بورد دیگر کاربران را دنبال کرده و تصاویری که در آن سنجاق کرده اند را مشاهده، ذخیره و دانلود کنید. امکان کامنت گذاری و لایک کردن تصاویر دیگران نیز از دیگر امکانات شبکه ی اجتماعی پینترست است.

تا اینجا تمام امکاناتش شبیه به اینستاگرام بود اما سوال اینجاست که چه چیزی پینترست را از دیگر شبکه های اجتماعی متمایز میکند؟ تفاوت این شبکه اجتماعی با شبکه های اجتماعی دیگر این است که وقتی واردش می شوید تمام آنچه می بینید تصاویر فوق العاده زیبا و با کیفیت هستند؛ این تصاویر تماما هدفمند پین شده اند و از پینترست بر خلاف اینستاگرام که حالت سرگرمی دارد بیشتر برای ایده پردازی و ایده گرفتن استفاده می شود. علاوه بر این ها می توان گفت که پینترست بر پایه ی تصاویر است و هدف آن تولید محتوا نیست. در واقع در پینترست تنها تصاویر صحبت می کنند!

در سطح جهانی موضوعی به اسم پینترست مارکتینگ مطرح می شود که این روز ها بسیار پر طرفدار است و زیر ذره بین تمام متخصیصن مارکتینگ قرار گرفته است؛ آماری که در ادامه جمع آوری کرده ام به منظور اثبات محبوبیت و موفقیت پینترست مارکتینگ توسط وب سایت searchenginejournal بررسی و ثبت شده اند.

جالب است بدانید:

تا کنون بیش از 200 میلیارد پین (پست) در پینترست اشتراک گذاری شده است.

72 درصد از کاربران پینترست خانم هستند!

طبق آمار 83 درصد از افراد پس از آنکه تبلیغات محصولی را در پینترست می بینند آن را می خرند! در نتیجه پینترست برای بازاریابی جهانی یک بستر مناسب است.

در میان بزرگترین و پربازدید ترین شبکه های اجتماعی آمریکا، پینترست مقام سوم را دارد!

98 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی مدعی هستند که از پین های پینترست برای مصارف مختلف ایده گرفته و آن ها را امتحان کرده اند.

تاریخچه پینترست

آموزش ساخت اکانت پینترست

پروژه ساخت نرم افزار پینترست در آخرین ماه سال 2009 شروع شد و در سال 2010 ورژن بتا آن توسط سازندگان آن یعنی  Ben Silbermann ،Paul Sciarra و Evan Sharp منتشر کردند؛ در 9 ماه اول پینترست 10000 کاربر جذب کرد. زمانی که در سال 2011 ورژن موبایل آن برای آیفون تولید شد به طرز چشم گیری این رقم افزایش یافت در همان سال مجله Time نام این وبسایت را جز 50 وبسایت برتر نوشت. در آن سال ها پینترست با 11 میلیون بازدید در هر هفته موفق شد در لیست 10 شبکه مجازی برتر نیز قرار بگیرد! سازندگان پینترست، آن را به عنوان کاتالوگی از ایده ها معرفی میکنند.

یک سال پس آن پینترست اکانت بیزینسی و امکانتش را به کاربران معرفی کرد.

در سال 2014 این شبکه اجتماعی توانست برای اولین به کسب درآمد برسد و پلتفرم تبلیغات خود را ارائه نمود که به صاحبین مشاغل اجازه می داد در این شبکه اجتماعی تبلیغات داشته باشند. این آپدیت ها و پیشرفت های پینترست تا کنون ادامه داشته است و روز به روز به درآمد و کاربران آن اضافه می گردد، به طوری که در سال 2019 ارزش خالص پینترست 12 میلیارد دلار محاسبه شده است.

آموزش ساخت اکانت پینترست

آموزش ساخت اکانت پرایوت (شخصی) پینترست: خوشبختانه برای ورود به شبکه اجتماعی پینترست و استفاده از امکانات آن در کشور ایران، هنوز محدودیتی ایجاد نشده است و کاربران به سادگی می توانند از آن استفاده کنند. برای کار با این شبکه اجتماعی و مشاهده، ذخیره و دانلود پین هایی که در آن توسط دیگران منتشر شده است، ابتدا لازم است که یک حساب کاربری پینترست داشته باشید که ساخت آن بسیار ساده بوده و در عرض چند دقیقه قابل انجام است.

شما می توانید از طریق کامپیوتر، تلفن همراه یا اپلیکیشن پینترست، اقدام به ساخت اکانت پینترست نمایید. جهت ساخت اکانت در پینترست می‌ توانید از یکی از روش‌ های ساخت اکانت از طریق ایمیل، ساخت اکانت از طریق فیسبوک و یا ساخت اکانت از طریق اکانت گوگل را انتخاب کنید. (ما برای آموزش ساخت اکانت پینترست روش ساخت اکانت از طریق ایمیل و اپلیکیشن موبایل را انتخاب کردیم)

لینک دانلود پینترست از گوگل پلی

لینک دانلود پینترست از اپ استور

وبسایت پینترست

بعد از اجرا کردن نرم افزار Pinterest صفحه ی زیر را میبیند. همانطور که گفتیم گزینه های ساخت اکانت از طریق ایمیل، ساخت اکانت از طریق فیسبوک و  ساخت اکانت از طریق اکانت گوگل برای شما فعال هستند.

اگر اکانت گوگل دارید پیشنهاد میکنم که از آن برای ورود به پینترست استفاده کنید چون ساده تر از روش های دیگر می باشد؛ به این منظور روی continue with google بزنید، اطلاعات حساب گوگلتان را وارد کنید یا اکانت گوگلی که روی گوشی ذخیره کرده اید را از میان گزینه ها انتخاب نمایید. اما اگر می خواهید از ایمیلتان استفاده کنید مراحل زیر را طی کنید:

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • در کادر email address ایمیلتان را بنویسید.
  • روی continue بزنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • در این بخش برای اکانت پینترستتان رمز انتخاب کنید و روی next بزنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. سپس روی next بزنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • در کادر age سنتان را بنویسید و سپس روی done بزنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • در این مرحله جنسیتتان را مشخص کنید. (female: خانم ، male: آقا، custom: شخصی یا غیره)

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • کشور محل زندگیتان را انتخاب نمایید و روی next بزنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • در این مرحله اکانت پینترست شما ساخته شده است و اکنون می توانید از امکانات آن استفاده کنید. اما قبل از ورود باید از میان موضوعاتی که به شما پیشنهاد شده، حداقل 5 مورد را به عنوان موضوع مورد علاقه خود انتخاب کنید تا پست های نمایش داده شده برای شما، بر اساس موضوعات انتخابی شما باشند. این لیست در آینده نیز قابل ویرایش خواهد بود. پس از انتخاب موارد مورد علاقه، گزینه Next را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • پس از انتخاب موضوعات مورد نظر، وارد صفحه پینترست می شوید و اکنون می توانید به پست های آن دسترسی داشته باشید.
  • در بخش Following، شما می توانید صفحاتی که دنبال می کنید را مشاهده کرده و در صورت تمایل صفحاتی را به آن بیافزایید.
  • در بخش Notification پیام های دریافتی شما نمایش داده می شود و در بخش Saved می توانید پست هایی را که برای خود ذخیره کرده اید را به همراه ویرایش های لازم برای اکانت خود مشاهده کنید.

بازیابی رمز عبور اکانت پینترست

اگر رمز عبور اکانت پینترستتان را فراموش کرده‌ اید باید برای بازیابی آن مراحل زیر را طی کنید:

  • آموزش ساخت اکانت پینترست وارد وب سایت پینترست شوید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کنید و به جای وارد کردن رمز عبور، گزینه Forgotten your password  را بزنید.

 

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • در این مرحله روی send a password reset email بزنید.
  • کمی صبر کنید و سپس ایمیلی که با آن اکانت پینترست ساخته اید را باز کنید.
  • در inbox خود ایمیلی از پینترست خواهید دید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • این تصویری از ایمیلی است که پینترست برایتان می فرستد؛ روی reset password بزنید.
  • توجه داشته باشید که تنها 24 ساعت فرصت دارید از این ایمیل استفاده کنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • وارد صفحه ‌ای می ‌شوید که در آن باید رمز عبور جدید خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن رمز عبور جدید گزینه change password را بزنید.
  • رمز عبور شما تغییر کرده و با رمز عبور جدید می ‌توانید وارد اکانت خود شوید.

حذف اکانت پینترست

برای حذف دائمی اکانت پینترست مراحل زیر را طی کنید:

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • وارد اکانت خود در پینترست شوید.
  • در بخش Saved روی آیکون مهره که در گوشه بالا، سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • روی گزینه Account settings کلیک کنید. (گزینه دوم از بالا)

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • گزینه close account را انتخاب کنید.
  • پس از اینکه دلیل حذف اکانت خود را انتخاب نمودید روی گزینه Next  بزنید.

آموزش ساخت اکانت پینترست

  • در این قسمت از شما پرسیده میشود که آیا مطمئن هستید یا نه؛ اگر واقعا میخواهید اکانتتان را حذف کنید، روی send email بزنید تا پینترست برای شما ایمیل ارسال کند.

آموزش ساخت اکانت پینترست

یک ایمیل به آدرس ایمیلی که با آن اکانت خود را ساختید ارسال می‌ شود. ایمیل را باز کنید و گزینه Yes, close account را بزنید.

اکانت پینترست شما با موفقیت حذف شده است.

اگر از حذف اکانتتان پشیمان شدید 14 روز پس از حذف فرصت دارید تا مجددا اکانتتان را فعال کنید؛ برای این کار کافیست با ایمیل و رمز عبورتان وارد اکانت شوید و منتظر بمانید تا پینترست برای شما ایمیلی حاوی لینک reactivate اکانتتان را بفرستد.

پرینترست یکی از مهمترین برنامه هایی میباشد که عموما افراد خارج از ایران با آن کار میکنند و برنامه ای بوده که برای آموزش سئو هم نیازمنده و تو سئو سایت تاثیرگذار است.

نویسنده : لیلا نیکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آوا نجم آبادی

    من هز سنی را میزنم قبول نمیکنه باید چه کار کنم ؟؟

    1. جواد فرازمند

      سلام آوای عزیز
      سن رو بالای 18 بزنی قبول می کنه قطعا

  2. Bahar

    سلام وقت بخیر ، ببخشید من میخواستم اکانت قبلیه پینترستمو برگردونم راه حلی هست که بشه؟
    انگار پینترست من اپدیت میخاست داشتم میکردم که یهو از برنامه دراومد و مجبور شدم ی اکانت دیگه بزنم 🥲

    1. محسن حبیبی راد

      سلام دقیقا نمیدونم اما اگر حذف شده باشه که هیچی وگرنه اگر باشه نتونید وارد بشید میشه اوکی کرد

  3. Amir

    سلام خوب هستین من از طریق نسخه وب میرم توی پینترست و وقتی میخوام یک گیف رو دانلود کنم به صورت عکس دانلود میکنه. چکار کنم ؟

    1. محسن حبیبی راد

      اینجا کلیک کنید
      و از این سایت دانلود کنید