هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش ساخت کانال یوتیوب

آموزش ساخت کانال یوتیوب Youtube صفر تا صد

دسته بندی : فناوری
1399/08/02

آموزش ساخت کانال یوتیوب یکی از موارد مهمی میباشد که در مبحث آموزش دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای ویدیویی ساخت آنرا یاد بگیرید. شما می توانید حتی بدون داشتن یک کانال هم از محتوای داخل یوتویوب استفاده کنید اما از امکاناتی همچون کامنت گذاشتن، آپلود ویدیو، سابسکرایب کردن و لایک یا دیس لایک کردن نمی توانید بهره مند شوید.

با توجه به اینکه یوتویوب سرویس اشتراک گذاری ویدیوی گوگل است گوگل توجه به خصوصی به آن دارد و برای ایجاد کسب و کار، تولید محتوا، یادگیری و آموزش می تواند بستر مناسبی باشد. در این مطلب برتر آموز به شما آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی به صورت صفر تا صد کامل تصویری را آموزش خواهیم داد. شما در ادامه آموزش ساخت کانال یوتیوب نیاز هست آموزش دانلود از یوتیوب را مشاهده کنید. اگر علاقمند هستید روش های کسب درآمد از یوتیوب و آموزش یوتیوبر شدن را هر چه بهتر بدانید، توصیه ما به شما این است که صفحه آموزش یوتیوبری را از دست ندهید.

اپلیکیشن یوتویوب به صورت پیش فرض روی تمامی تلفن های همراه نصب می باشد اگر احتیاج به آپدیت کردن دارد آن را آپدیت کنید و اگر هم می خواهید از طریق pc اقدام کنید از این لینک وارد سایت یوتویوب شوید. ( فیلتر شکن را از قبل روشن نمایید. )

قبل از اینکه شروع به ساخت کانال یوتویوب خود کنید بهتر است با تفاوت های کانال های شخصی و بیزینسی یوتویوب ( یا branding channel) آشنا شوید.

در ادامه خواهیم دید که یوتویوب از شما می خواهد میان دو گزینه ی for myself و manage my business انتخاب کنید.

اکانت شخصی یوتویوب ( for my self )

فقط شما و کسانی که اطلاعات حساب گوگل شما ( پسورد و یوزرنیم ) را دارند می توانند در آن وارد شوند، اسم کانال شما و اسم اکانت گوگل شما باهم برابر خواهد بود و انتخاب یک اسم مستقل برای کانالتان مقدور نخواهد بود.

اکانت بیزینسی یوتویوب (  manage my business)

شما می توانید اکانت های گوگل دیگران را هم با این کانال لینک کنید و به آن ها اجازه ی ورود به کانال خودتان را بدهید. ( اگر چند نفر می خواهند در یک کانال یوتویوب فعالیت کنند این گزینه بهتر است زیرا دیگر نیازی نیست که اطلاعات شخصی گوگل خود را به دیگران بدهید.) ، اسم کانال شما و اسم اکانت گوگل شما می توانند متفاوت باشد. ( بعدا می توانید انتخاب خود را تغییر دهید. )

ساخت کانال شخصی در یوتویوب ( در گوشی )

برای تهیه ی یک کانال یوتویوب ابتدا نیاز به یک حساب گوگل ( جیمیل ) دارید.

  1. وقتی وارد برنامه ی یوتویوب می شوید، روی علامت گوشه ی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. ( در این مراحل فیلتر شکن را خاموش نمایید. ) اگر از قبل حساب گوگل دارید اکانت پیشنهاد شده ی خود گوگل را می توانید استفاده کنید ولی اگر اکانتی برای شما نمایش داده نشد + را بزنید و چند دقیه ای صبر نمایید تا checking info انجام شود.

 آموزش ساخت کانال یوتیوب 1    آموزش ساخت کانال یوتیوب 1

  1. اگر قبلا شماره یا ایمیل خود را در گوگل ثبت نموده اید ایمیل یا شماره ی ثبت شده را داخل کادر Email or phone ( کادر قرمز ) بنویسید و سپس روی next کلیک کنید.
  2. در غیر این صورت روی create account ( کادر سبز) در پایین صفحه کلیک کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 1

  1. for myself را انتخاب کنید.
  2. سپس در کادر first name نام خود و در قسمت last name نام خانوادگی خود را بنویسید و روی next کلیک کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 1

  1. تاریخ تولد ( به میلادی ) و جنسیت خود را نیز وارد کنید و روی next کلیک کنید. )برای انتخاب جنسیت چهار گزینه به شما پیشنهاد می شود: خانم (female) ، آقا (male) ، ترجیح می دهم نگویم (rather not to say) ، شخصی (custom) (
  2. در این مرحله می توانید از ایمیل هایی که خود گوگل پیشنهاد کرده است استفاده کنید یا با کلیک بر روی create your own Gmail address آدرس ایمیلی که دوست دارید را بنویسید.

9. در ادامه آموزش ساخت کانال یوتیوب اگر گزینه آخر را انتخاب کردید در پایین صفحه داخل کادر ایجاد شده ایمیل دلخواه خود را بنویسید. توجه داشته باشید که ایمیلی که انتخاب می کنید نباید قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد اگر ایمیل تکراری بنوسید با ارور زیر رو به رو می شوید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 1 آموزش ساخت کانال یوتیوب 1

  1. پس از کلیک بر روی next و انتخاب آدرس ایمیل پسورد خود را که “باید” ترکیبی از حروف و اعداد باشد ( می توانید از علامت ها هم استفاده کنید به طور مثال خط فاصله، نقطه و …) در قسمت password بنویسید و در confirm مجددا رمز خود را تکرار کنید.
  2. شماره تلفن خود را وارد کنید و Next را بزنید. سپس کدی که به شماره ی وارد کرده ارسال می شود (از طریق اس ام اس) به صورت اتومات داخل کادر نوشته می شود و به مرحله ی بعدی می رود. ( اگر این اتفاق نیفتاد خودتان کد را تایپ کنید. )
  3. حالا ایمیل شما آمادست، روی next و سپس روی I agree بزنید.

می توانید از این حساب گوگل برای استفاده های دیگر نیز استفاده کنید و با آن از تمام خدمات قابل استفاده ی گوگل هم بهره ببرید.

  1. به صورت اتومات مجددا وارد یوتویوب می شوید و اکانت یوتویوب شما آماده می باشد.
  2. فیلتر شکن را روشن کنید و اگر می خواهید برای کانال خود عکس پروفایل، Header و نام انتخاب کنید روی تصویر آدمک گوشه ی سمت راست بالای صفحه بزنید، create channel را و سپس روی علامت چرخ دنده بزنید در آنجا می توانید عکس خود را آپلود کنید. ( توضیحات بیشتر در مراحل ساخت اکانت بیزینسی )

ساخت کانال بیزینیسی در یوتویوب (Manage my business)

  1. وارد سایت یوتویوب شوید و روی sign in کلیک کنید، اگر اکانت گوگل دارید در کادر بنویسید و اگر نه روی create account کلیک کنید و mange my business را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 7

سپس :

آموزش ساخت کانال یوتیوب 8

  1. حال در این ادامه آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی موبایل نام و نام خانوادگی خودتان وارد کنید و ایمیلتان را هم بنویسید next را بزنید تا وارد مرحله ی بعدی شوید. ( اگر می خواهید برای بیزینستان ایمیل جداگانه ای استفاده شود روی create a new Gmail address instead کلیک کنید سپس آدرس جدید را بنویسید و پسورد آن را وارد کنید. )

آموزش ساخت کانال یوتیوب 9

  1. کشور خودتان را انتخاب کنید و سپس شماره ی موبایل خودتان را وارد کنید و next را بزنید، کد ارسال شده را در کادر verification code بنویسید و روی verify کلیک کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 10

  1. تاریخ تولد، جنسیت و … را وارد کنید و روی Next بزنید.
  2. تیک ها را بزنید و روی create account کلیک کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 11

  1. حالا در یوتویوب وارد کانال خود شوید و روی آیکون پروفایلتان کلیک کنید و روی create a channel بزنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 12

7. اکنون در این بخش از آموزش ساخت کانال یوتیوب تصویری اگر می خواهید کانال شما اسم مستقل خودش را داشته باشد روی select در قسمت use a custom name کلیک کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 13

  1. اسم مورد نظرتان را بنویسید و بعد از تایید می توانید عکس پروفایل خود را انتخاب کنید و description خود را پر کنید حتی می توانید سایت ها و شبکه های اجتماعی خودتان را به کانال یوتویوبتان لینک کنید. بهتر است در قسمت description از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای کانالتان استفاده کنید تا احتمال اینکه کانال شما برای علاقه مندان پیشنهاد شود بالاتر برود.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 15آموزش ساخت کانال یوتیوب 15

 

  1. در این بخش از آموزش ساخت کانال یوتیوب پس از انجام این مراحل با کلیک بر روی customize your channel وارد Youtube studio می شوید. وارد قسمت branding شوید و برای کانالتان یک هدر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که عکسی برای هدر انتخاب می کنید باید حداقل در ابعاد (2048 px * 1152 px) باشد و حداکثر حجم مجاز 6 Mb می باشد.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 16

  1. video watermark تصویر مربعی کوچکی است که در گوشه سمت راست پایین ویدیو قرار می گیرد و در تمامی ویدیو های شما ظاهر می شود.

بعد از اتخاب تصویر Video watermark می توانید انتخاب کنید که واترمارک شما در پایان ویدیو نمایش داده شود (end of video) یا انتخاب کنید که بعد از چند ثانیه وارد ویدیوی شما شود (custom start time) و یا اینکه در تمام طول زمان ویدیو قابل دیدن باشد (entire video).

11.حالا اگر می خواهید اجازه ی ویرایش و کنترل کانال را به اشخاص دیگری بدهید، وارد کانالاتان شوید و روی settings کلیک کنید و بعد در قسمت اکانت روی add or remove managers بزنید. مجددا از شما درخواست می شود که وارد اکانت خودتان شوید و بعد از این مرحله اکانت دوستانتان را می توانید وارد کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب 17

حال که نحوه ساخت اکانت را در یوتیوب آموزش دیدید، ممکن است سوالاتی برای شما پیش آمده باشد که در قالب پرسش و پاسخ در ادامه به آن می پردازیم.

آیا درآمد از یوتیوب امکان پذیر است؟

بله، در صورتی که قوانین و مقرراتی که یوتیوب برای تولید کنندگان محتوا در نظر کرفته است را رعایت کنید و به حد نصاب تعیین شده از سمت یوتیوب دست پیدا کنید؛ یوتیوب برای شما به عنوان یک منبع درآمد خواهد شد.

یوتیوب چرا باید به ما پول پرداخت کنه؟

در واقع یوتیوب و ما با هم همکاری می کنیم. ما با استفاده از آموزش تولید محتوا، ویدئوهایی درست می کنیم که برای مخاطب ارزش دارد و مخاطب به تماشای آن ها می نشیند. در نتیجه یوتیوب می تواند برای این ویدئوها تبلیغ بگیرد و از این تبلیغ کسب در آمد کند. ما نیز می توانیم با مانیتایز کردن کانال خود، از هزینه ای که یوتیوب دریافت می کند، استفاده کنیم و از یوتیوب پول دریافت کنیم.

آیا در یوتیوب موفق خواهم شد؟

هیچ کسی نمی تواند به شما قطعیت و یقینی بدهد که آیا می توانید موفق شوید یا خیر. برای کار در یوتیوب باید به مبحث تولید محتوا علاقمند باشید، برای آن زمان بگذارید. سعی کنید اطلاعات خود را به صورت مستمر آپدیت نگه دارید و همیشه در حال مطالعه باشید. در کنار آن کمی باید ریسک کنید و با چاشنی صبر، محتواهای خود را در یوتیوب بارگذاری کنید و تا رسیدن به حد نصاب مقرر از سمت یوتیوب به تلاش خود ادامه دهید تا موفقیت را به دست آورید.

از چه روش هایی غیر از یوتیوب میشه پول درآورد؟

در دیجیتال مارکتینگ، روش های زیادی برای افزایش درآمد وجود دارد و خیلی راه ها هست که شما میتونین ازش پول دربیارین، با این حال بهتره سعی کنین از روش های مختلف استفاده کنین. یکی از متداول ترین روش ها برای افزایش درآمد، استفاده از اینستاگرام است. افراد بعد از دیدن آموزش اینستاگرام، می توانند به راحتی داخل این شبکه اجتماعی کسب درآمد کنند و محصول و خدمات خود را به فروش برسانند.

منبع : برتر آموز

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *