هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
سیستم سازی چیست؟

آموزش سیستم سازی حرفه ای رایگان + تکنیک‌ اجرا

1401/06/28

امروزه نیاز به آموزش سیستم سازی یکی از چالش‌های فضای آنلاین است. ممکن است که شما دوره‌های رایگان، پیشرفته، دانشگاهی و… زیادی را در حوزه آموزش سیستم سازی مشاهده کنید. اما سوال اصلی و اساسی که در این زمان مطرح می‌شود این است که کدام آموزش سیستم سازی می‌تواند به شما مفاهیم کاربردی و به روزی را منتقل کند. اگر شما به صورت اتفاقی به چند کتاب فروشی مراجعه کنید و در آن‌جا بخواهید کتابی در مورد آموزش سیستم سازی به شما معرفی کنند، می‌توان گفت که انتخاب‌های زیادی به پیشنهاد خواهد شد، قطعا می‌توانید تعداد زیادی کتاب خریداری کنید و به مطالعه آن‌ها بپردازید.

اما یک چالش ممکن است که ذهن شما را درگیر کند، زمانی که شما به مطالعه کتب آموزش سیستم سازی می‌پردازید متوجه خواهید شد که مفاهیم که در آن بیان شده است مفاهیمی تئوری و خشک است که نمی‌توان به سادگی آن را شخصی سازی کرد. از طرفی ممکن است مطالبی که شما به مطالعه آن می‌پردازید مطالبی باشد که امروزه برای شما کاربردی نداشته باشد و مناسب عصر آفلاین است. آموزش سیستم سازی باید به روز باشد و بتوان آن را به صورت پویا استفاده کرد. ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که آموزش سیستم سازی ما باید پویا باشد و بتواند نیاز ما را در هر برهه زمانی پاسخگو باشد.

از طرفی باید به این موضوع توجه داشته باشید که آموزش سیستم سازی محدود به کسب و کار  و یا که آموزش سیستم سازی فروش نمی‌شود، بلکه اهداف آموزش سیستم سازی بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر است و به نوعی ما باید در ابتدا به آموزش تفکر سیستمی بپردازیم و سپس این تفکر سیستمی را در کسب و کار خود پیاده کنیم. البته شما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که مفاهیم آموزش سیستم سازی ب صورت کلی داری اساس و قواعد یکسان می‌باشد و زمانی که شما به بررسی جزئیات می‌پردازید اندکی شاخ و برگ متفاوت دارد و شما با توجه به نیاز خود را می‌توانید از یک بخش به خصوص استفاده کنید.

سیستم سازی کار

سیستم چیست؟ و چه ارتباطی با آموزش سیستم سازی کسب و کار و یا آموزش سیستم سازی فروش دارد؟

زمانی که شما به دنبال آموزش سیستم سازی می‌باشید، در ابتدا باید به درک درستی از سیستم برسید و با شخصی سازی آن و تجسم درست آن بتوانید، مفاهیم سیستم سازی را بهتر درک کنید. شما برای این که بتوانید درک درستی از یک سیستم ساده داشته باشید، می‌توانید به بررسی یک ساعت بپردازید. ویژگی‌های یک ساعت چیست؟ هدف یک ساعت چیست؟ و… زمانی که شما قصد دارید یک سیستم را بررسی کنید اولین و مهم‌ترین چیزی که به آن نیاز خواهید داشت درک هدف سیستم است. در مثال ما هدف ساعت نشان دادن زمان است و اگر کوچکترین نقصی در سیستم آن ایجاد شود، هدف ساعت از بین خواهد رفت. اگر آموزش مدیران را دیده باشید میتوانید کمی در زمینه سیستم سازی کسب و کار اصولی و حرفه ای عمل کنید.

شما برای آموزش سیستم سازی نیاز به درک به ویژگی‌های یک سیستم خواهید داشت:

1.     یک سیستم معمولا دارای اجزای متعدد می‌باشد.

همانطور که در بخش قبل به این موضوع اشاره شده، اگر ما سیستم فرضی خود را یک ساعت در نظر بگیریم، یک ساعت دارای اجزاء متفاوتی است که ممکن است ماهیتی متفاوت داشته باشند، اما تعداد قابل توجهی خواهند داشت مانند عقربه، چرخ دنده، صفحه و… . شما باید هریک از این اجزاء را به خوبی شناسایی کنید. حال شما برای آموزش سیستم سازی کسب و کار و یا آموزش سیستم سازی فروش خود باید سعی کنید اجزاء متعدد کسب و کار خود را پیدا کنید و آن را به درستی درک کنید. شما برای این که بتوانید آموزش سیستم سازی خود را به درستی شخصی سازی کنید، نیاز است که کوچکترین و گاها قابل حذف‌ترین اجزاء کسب و کار خود را شناسایی کنید، چرا که در مراحل بعدی به آن نیاز خواهیم داشت.

2.     کل و یا بخش اعظم از اجزاء سیستم دارای اهداف واحد است.

هدف ما از آموزش سیستم سازی کسب و کار و یا هدف ما از آموزش سیستم سازی فروش یک چیز است، توانایی شناخت هدف هر یک از اجزاء و تعریف برنامه‌ای برای دست‌یابی به این هدف با صرف کم‌ترین زمان انرژی در مدت زمان بسیار کوتاه و صد البته به صورت پایدار . زمانی که ما صحبت از ویژگی‌های یک سیستم می‌کنیم، اگر بخواهیم به صورت کلاسیک بررسی کنیم، سیستم به مجموعه‌ای از اجزاء گفته می‌شود که هدفی واحد را دنبال می‌کنند. اما در تعاریف نوین سیستم، سیستم مجموعه‌ای از اجزاء است که می‌تواند هدف واحد داشته باشد و یا می‌تواند هریک از اجزاء هدف مختص به خود را داشته باشد.

زمانی که شما به آموزش‌ سیستم سازی پیشرفته کسب و کار نگاهی دارید متوجه می‌شوید که برای برخی از کسب و کارها اهداف به صورت چندگانه تعریف می‌شود و هر سیستم با توجه به استراتژی که در پیش دارد ممکن است اهداف جداگانه داشته باشد. شناسایی اهداف سیستم از مهم‌ترین ارکان سیستم سازی می‌باشد.

در مثال اول ما ساعت یک سیستم هدفمند است، حال اگر به بررسی اهداف اجزاء ساعت بپردازیم، متوجه خواهیم شد که هدف عقربه ساعت چرخیدن روی یک محور دایره شکل به صورت منظم، پیوسته و بدون وقفه است. زمان برای عقربه معنایی ندارد، اما برای  کل سیستم ساعت دارای معنی می‌باشد. و اگر بخواهیم اهداف ساعت را به صورت کلان بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که گاها می‌توان ساعت را به عنوان وسیله‌ای که وظیفه‌اش نمایش زمان است در نظر نگرفت و می‌توان آن را به عنوان کامل کننده ست و زیبایی یک شخص در نظر گرفت.

در آموزش سیستم سازی کسب و کار نیز ما به شناخت هدف نهایی کسب و کار خود، نیاز داریم و باید بتوانیم اهداف مختلف را در مدت زمانی کوتاه بر اساس استراتژی درست تعریف کنیم. به عنوان مثال هدف ما از آموزش سیستم سازی فروش ما افزایش فروش است و یا برندینگ؟

سیستم سازی حرفه ای

3.     سیستم داری رفتار است، اگر شما در هر یک از اجزاء سیستم تغییر ایجاد کنید به صورت کلی رفتار سیستم شما تغییر خواهد کرد.

زمانی که صحبت از ویژگی‌های سیستم میکنیم یکی از ویژگی‌های سیستم که در آموزش سیستم سازی نوین از اهمیت بالایی برخوردار است رفتار سیستم است. به عبارتی می‌توان گفت رفتار سیستم بر اساس چگونگی ارتباط میان اجزاء تشکیل می‌شود. زمانی ارتباط اجزاء به درستی تعریف نشود، باعث می‌شود که سیستم به درستی نتواند رفتار خود را بروز دهد. برای درک بهتر این بخش بهتر است برای شما مثالی متفاوت را بیان کنیم. زمانی که شما یک اتومبیل زیبا و جذاب کلاسیک را مشاهده می‌کنید، ممکن است با خود بگویید که رانندگی با آن احساس جذابی دارد و می‌توان قدرت و شتاب را با این ماشین تجربه کرد. اما زمانی که شما با این ماشین رانندگی انجام می‌دهد، ممکن است راجب آن بگویید که این ماشین بسیار ظاهر زیبایی دارد، اما این ماشین خسته است. منظور شما از خستگی دقیقا بد کار کردن کدام قسمت از ماشین است؟ این ماشین تمام اهدافی که شما مدنظر دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند داشتن امنیت رانندگی، رساندن شما به مقصد مورد نظر شما و … . شما با توجه به مجموعه از تجربه‌‌های رانندگی با این ماشین نظر خود را اینگونه اعلام کرده‌اید.‌

حال شما در مباحث اصلی آموزش سیستم سازی به این مفهوم نیاز خواهید داشت. زمانی که شما به دنبال آموزش سیستم سازی کسب و کار خود می‌باشید، این سوال اساسی مطرح می‌شود که شما ارتباط بین اجزاء سیستم خود را چگونه برنامه ریزی و سازماندهی می‌کنید و این عمل شما در نهایت منجر به تعریف رفتار سیستم شما می‌شود که می‌تواند مخاطبین شما را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار دهد. ما می‌دانیم که هدف شما از آموزش سیستم سازی فروش شما آگاهی از برند مخاطب و افزایش فروش  است، اما سوال اساسی این است که ارتباط واحد فروش شما با واحد تامین کلا به چه صورت است؟ ارتباط بین واحد فروش شما با واحد تبلیغات شما به چه صورت است؟ ارتباط بین واحد فروش شما و پشتیبانی شما به چه صورت است؟ حال با توجه به پاسخ  سوالات در این بخش می‌توانید رفتار واحد فروش خود را طراحی و تدوین کنید. در این صورت شما در درک آموزش سیستم سازی موفق بوده‌اید و آموزش سیستم سازی فروش خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده‌اید.

4.     سیستم با توجه به ماهیت خود دارای یک مرز می‌باشد.

زمانی که شما به بررسی اصول آموزش سیستم سازی کلاسیک و آموزش سیستم سازی نوین نگاهی می‌کنید، متوجه می‌شوید که ویژگی مشترک در هر دو این منابع توجه به مرز بندی سیستم است. مرز سیستم یک تعریف قراردادی است که با توجه اهداف سیستم می‌توان آن را تعریف کرد. این موضوع ممکن است که از نظر شما و از نظر متخصصین دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی از آموزش‌های سیستم سازی کسب و کار مرز بندی سیستم را بر اساس برندینگ شما تعریف می‌کند و برخی دیگر از آموزش‌های سیستم سازی مرز سیستم کسب و کار شما را بر اساس کالا و بازاری که قصد فروش کالا و خدمات خود را دارید تعریف می‌کند که هر دو این مرز بندی سیستم می‌تواند صحیح باشد.

البته لازم به ذکر است که مرز بندی سیستم زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما در حال تعریف استراتژی عملکرد و ارتباط اجزاء سیستم می‌باشید. در غیر این صورت شما برای شناخت سیستم و یا تعریف هدف نهایی سیستم نیازی به تعریف وسواس گونه آن ندارید و می‌توانید به هر نحوی که مدنظر شما است، مرز سیستم خود را تعریف کنید. البته این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که  شما در آموزش سیستم سازی کسب و کار خود و یا آموزش سیستم سازی فروش خود، بیش از آنکه نیاز به درک مرز بندی سیستم داشته باشید، نیاز به درک روابط بین اجزاء سیستم خواهید داشت.

5.     سیستم دارای دو مدل اساسی باز و بسته می‌باشد.

 

باز و بسته بودن سیستم یکی از تعاریف تئوریک است که دانستن آن ممکن است به درک بهتر سیستم سازی کسب و کار شما کمک کند، اما نمی‌تواند به عنوان یک عامل تعیین کننده استراتژیک روی آن حساب باز کرد. منظور ما از سیستم باز، سیستمی است که عوامل خارج از مرز سیستم می‌تواند روی عملکرد آن اثر بگذارد و منظور از  سیستم بسته، سیستمی است که عوامل خارج از مرز آن نمی‌تواند روی عملکرد آن تاثیر بگذارد. اما نکته اساسی و مهم در این است که زمانی که شما صحبت از سیستم باز و بسته در کسب و کار خود می‌‌کنید، تنها برای شما یک سیستم وجود دارد و آن هم سیستم باز است ولاغیر.

چرا که در آموزش سیستم سازی کسب و کار هدف اول و هدف آخر ما فروش بواسطه تعامل با مخاطبین کسب و کار ما است. در نتیجه سیستم ما در کسب و کار همیشه یک سیستم باز است. ما در مقالات بعدی آموزش سیستم سازی به شما نکاتی را آموزش خواهیم داد که به بهترین نحو ممکن سیستم باز خود را به یک سیستم کارا تبدیل کنید. به یاد داشته باشید تا زمانی که شما به درستی نتوانید مفاهیم پایه و بنیادی سیستم سازی را درک کنید در درک و طراحی سیستم سازی کسب و کار خود دچار چالش خواهید شد.

6.     ارتباط بین اجزاء سیستم جزو ارکان اصلی هر سیستم است و در صورتی که ارتباط به درستی تعریف نشود، سیستم کارا نخواهد بود.

اگر شما به دنبال آموزش خلاصه سیستم سازی کسب و کار می‌باشید به همین یک نکته دقت کنید. اگر شما بتوانید این ویژگی سیستم را به درستی اجرا کنید، می‌توانید کسب و کار خود را متحول کنید. به طور کلی زمانی که صحبت از آموزش سیستم سازی کسب و کار و یا آموزش سیستم سازی فروش می‌شود، معمولا اولین و برجسته‌ترین هدف در این است که شما بتوانید ارتباط میان اجزاء کسب و کار خود را به درستی تعریف کنید. در این صورت شما می‌توانید کسب و کاری پویا و بهینه ایجاد کنید که بدون حضور شما می‌تواند به بهترین نحو ممکن کار کند.

تنها تفاوت یک مجموعه با یک سیستم استفاده از مفاهیم ارتباطی بین اجزاء می‌باشد. شما برای اینکه بتوانید سیستم خود را به صورت کارا طراحی و تدوین کنید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که در یک سیستم ارتباط میان اجزاء روی یک دیگر تاثیر می‌گذارد و اگر این ارتباط به درستی تعریف نشود می‌تواند سیستم شما را به صورت قابل توجه‌ای تحت تاثیر قرار دهد. در نهایت  برای تعریف درست ارتباط میان اجزاء باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با مدل سازی درست از صحت سنجی این ارتباط اطمینان داشته باشید. بدون بررسی مدل‌ ارتباط اجزاء سیستم نباید سیستم را راه اندازی کرد، چرا که در صورت بروز مشکل می‌تواند، ضرر قابل توجهی برای شما به ثبت برساند. به مثال اول خود را باز می‌گردیم، یک ساعت از مجموعه‌ای چرخ دنده تشکیل شده است. اگر ارتباط میان این چرخ دنده‌ها به درستی تعریف نشوید دو حالت وجود دارد. در حالت اول ساعت کار نخواهد کرد و در حالت دوم ساعت دچار نقص فنی و شکست می‌شود. به همین علت شما برای سیستم سازی کسب و کار خود باید به این قسمت بسیار توجه داشته باشید. افرادی که آموزش هایی از قبیل بیزینس کوچینگ را دیده باشند به خوبی میدانند که سیستم سازی یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کاریست.

اصول سسیتم سازی

علت نیاز ما به آموزش سیستم سازی چیست؟

ما در این بخش به بررسی مزایای سیستم سازی خواهیم پرداخت و سعی بر این داریم که با بررسی دقیق‌تر شما را با این نیاز کلیدی بیشتر و عمیق‌تر آشنا کنیم. به یاد داشته باشید شما تا زمانی که نسبت به کاری نا‌اگاه باشید ممکن است که فکر کنید این کار برای شما هزینه زیادی خواهد داشت، اما این طور نیست، سیستم سازی بیش از آنکه نیازمند هزینه باشد، نیازمند نظم، درک دقیق اجزاء و زمان است و شما با ترکیب  صحیحی این سه مورد به هرچیزی دست خواهید یافت.

  1. زمان شما آزادتر می‌شود.

زمانی که شما به آموزش سیستم سازی کسب و کار خود می‌پردازید، یکی از مهم‌ترین ارکانی که شما روی آن تمرکز خواهید داشت، کاهش مدت زمان حضور شما در فرآیند‌های مختلف کسب و کار شما است. زمانی که شما بتوانید بخش‌های مختلف کسب و کار خود را به درستی به یک دیگر متصل کنید، در این صورت هر بخش نیاز خود را رفع خواهد و به صورت مستمر به حضور شما نیاز نخواهد بود. حال شما برای زمان آزاد شده خود دو انتخاب خواهید داشت، انتخاب اول این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از زمان آزاد شده خود برای برنامه ریزی و طراحی پلن‌های رشد شرکت استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید از زمان آزاد شده خود برای استراحت و امور شخصی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اکثر مدیران عالی تنها دلیلی که به آموزش سیستم سازی کسب و کار خود می‌پردازند، این است که زمانی بیشتری داشته باشند تا آینده کلان بیزینس خود را برنامه ریزی کنند و طرح‌های توسعه مناسب پیدا کنند. به یاد داشته باشید شما به هر میزان که زمان بیشتری داشته باشید، می‌توانید کسب و کار خود را به صورت هدفمندتر و بهینه‌تر اداره کنید و در نتیجه کسب و کار شما زودتر به بلوغ می‌رسد که همگی این موارد از مزایای آموزش سیستم سازی کسب و کار است.

  1. برای هر مشکلی برنامه‌ای وجود دارد

زمانی که شما به بررسی کسب و کارهای مختلف می‌پردازید متوجه می‌شوید آن دسته از مشاغلی که سیستم سازی قوی دارند، مدت زمان تعمیرات کم‌تری دارند و به جای آن بیشتر به بررسی و نگهداری و چک لیست‌های دوره‌ای می‌پردازند.  زمانی که شما اقدام به آموزش سیستم سازی کسب و کار خود می‌کنید، یکی از مواردی که به شدت توجه شما را خود جلب خواهد کرد. برنامه ریزی برای شرایط بحرانی است. زمانی که شما به دنبال سیستم سازی کسب و کار خود می‌باشید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا تمامی موارد که ممکن است برای شما چالش ساز شود را به صورت کامل پیگیری کنید. در این صورت شما می‌توانید برای بحران‌های پیشبینی شده کسب و کار خود برنامه‌ای داشته باشید و در صورت وقوع آن کم‌ترین آسیب را از این موضوع خواهید دید.

اگر بخواهیم این موضوع را به صورت عمیق‌تر و دقیق‌تر بررسی کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که ما در آموزش سیستم سازی کسب و کار به دنبال کاهش مدت زمان خط تولید و یا کاهش مدت زمان توقف فروش خود می‌باشیم و سعی می‌کنیم با جلوگیری از مشکلات احتمالی این میزان را به حداقل برسانیم. به عنوان مثال در کسب و کار سیستمی مدت زمان بررسی تعمیرات و نگهداری  و چک لیست‌های دوره‌ای آن‌ها به صورت قابل توجه بالا است چرا که مدیران این کسب و کارها می‌دانند در صورتی که خط تولید آن‌ها متوقف شود هزینه قابل توجه‌ای باید پرداخت کنند. به همین دلیل مدیران تمام تلاش خود را به کار می‌گیریند تا با بررسی تجهیزات خود در مدت زمان‌های مشخص قبل و یا بعد از تایم کاری احتمال نقص فنی را به حداقل برسانند. در صورتی که شما در کسب و کارهای سیستم سازی نشده مشاهده خواهید کرد که زمانی به بررسی تجهیزات و وسایل می‌پردازند که دچار نقص فنی شده باشد.

  1. شما به سادگی به علت مشکلات پی می‌برید

زمانی که شما با مدیران عالی یک کسب و کار صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که این افراد گاها نمی‌دانند که منشاء اصلی مشکلات آن‌ها چیست. منظور ما این است که آن‌ها نمی‌دانند به چه دلیل کسب و کار‌ آن‌ها دچار نقص فنی مکرر و یا عدم ناهماهنگی‌های سازمانی شدید می‌شود. از بزرگترین مزایای آموزش سیستم سازی کسب و کارها در این است که شما می‌دانید علت چالش‌های شما ناتوانی پرسنل شما است و یا مشکلات فنی تجهیزات شما می‌باشد. اگر شما به عنوان مدیر کسب و کار خود نتوانید تشخیص دهید که مشکلات شما به علت تخصص پایین پرسنل شما است و یا به علت نقص فنی تجهیزات و یا گاها به دلیل عدم وجود سیستم واحد مدیریتی به طبع نمی‌توانید آن مشکل را رفع کنید. زمانی که شما مشکل نبود نیروی متخصص است سعی می‌کنید با افزایش حقوق و همچنین افزایش مزایای کارکنان خود نیروی متخصص جذب مجموعه خود کنید، چرا که نیروی ناتوان علاوه بر زیان مالی به شما برندینگ شما نیز آسیب جدی خواهد زد.

از طرفی اگر مشکلات شما تجهیزات مستهلک و ناتوان باشد به وسیله‌ی آموزش سیستم سازی کسب و کار خود می‌توانید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با شبکه سازی و در نتیجه  دسترسی منابع قابل اطمینان اقدام به تعویض یا تعمیر اساسی دستگاه‌های خود کنید. و در نهایت اگر مشکل بیزینس شما توانایی ناکافی شما در اداره ‌آن باشد، شما نیمی از مسیر را پیموده‌اید، چرا که شما می‌دانید باید به صورت تخصصی رو خود زمان بگذارید و با آموزش سیستم سازی کسب و کار خود، اول وضعیت موجود خود را حفظ کنید و بهبود بخشید و در نهایت زمان کافی داشته باشید تا به رشد و دانش و مهارت خود بپردازید.

  1. تحلیل کسب و کار شما آسان‌تر است

زمانی که شما به سیستم سازی کسب و کار خود می‌پردازید، استراتژی و الگوی فعالیتی شما ثابت است در نتیجه کسب و کار سیستمی شما تکرار پذیر می‌شود و زمانی که کسب و کار شما تکرار پذیر شد، شما می‌توانید آن را ساده‌تر و بهینه‌تر تحلیل کنید. در این صورت شما به سرعت ‌می‌توانید تغییرات را در آن اعمال کنید و مشکل به وجود آمده را اصلاح کنید. از طرفی شما باید به این موضوع توجه داشته باشید، اصل استراتژی ثابت سیستم سازی کسب و کار شما با پویایی در تضاد نیست و شما می‌توانید بواسطه سیستم سازی کسب و کار خود را حتی زودتر از دیگران نیز کسب و کار به روز کنید. از طرفی شما می‌توانید تحلیل کسب و کار خود را زودتر و عمیق‌تر انجام دهید. به طور کلی زمانی که شما اقدام به تغییر استراتژی کلان کسب و کار خود می‌کنید و با آموزش سیستم سازی کسب و کار خود آن را بهینه می‌کنید، راندمان کسب و کار خود را حداقل 10 تا 15 درصد افزایش می‌دهید و زمانی که کسب و کار شما در اسکیل بزرگ فعالیت می‌کند، این عدد می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. شما به لطف سیستم سازی کسب و کار خود می‌توانید تحلیل فروش ساده‌تری داشته باشید و مدیران بازاریابی شما می‌توانند تبلیغات مناسب‌تری براش شما طراحی کنند و اهداف سازمانی شما را مدنظر قرار دهند.

  1. صرفه جویی در منابع

تا این قسمت از مقاله هر چه گفتیم بیشتر مناسب برای سیستم سازی کسب و کارهای بزرگ بود، گرچه اسکیل کسب و کار شما عامل تعیین کننده نیست و شما باید عوامل متعددی را مد نظر قرار دهید تا بهترین بازخورد را داشته باشید، اما شما با آموزش سیستم سازی کسب و کار خود می‌توانید در منابع خود به صورت قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی داشته باشید که همین عامل به تنهایی می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند.

از طرفی زمانی که شما بتوانید در منابع خود صرفه‌جویی داشته باشید، به این منزله است که حاشیه سود شما افزایش خواهد داشت در نتیجه شما می‌توانید در چالش‌های بزرگ اقتصادی مانند کرونا دوام بیاورید. اگر شما دارای یک سیستم کسب و کار هوشمند باشید، حتی می‌توانید با تحلیل درست از این چالش‌های اقتصادی به نفع کسب و کار خود استفاده کنید و رشد خود را در این زمان به صورت تصاعدی به ثبت برسانید. شما با آموزش سیستم سازی فروش خود می‌توانید فروش بهینه‌تری داشته باشید در این صورت صرفه‌جویی مناسبی در بخش مالی خواهید داشت و بازگشت سرمایه شما مدت زمان کوتاه‌تری را تجربه خواهد کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله با اصول اولیه و اساسی سیستم سازی آشنا شدیم و از طرفی دریافتیم که با آموزش سیستم سازی به صورت همه جانبه از منابع خود بهترین استفاده را داشته باشیم و در نهایت مجموع این عوامل می‌تواند منجر به  رشد کسب و کار در بلند مدت به صورت پیوسته و پایدار شود. از طرفی مهم است که شما از چه منابعی اقدام به آموزش سیستم سازی ‌می‌کنید، چرا که در صورتی که شما نتوانید سیستم سازی را به درستی درک کنید آموزش سیستم سازی شما نه تنها منجر به سود نخواهد شد بلکه برای شما هزینه گزافی نیز خواهد داشت. آموزش سیستم سازی شاید در ذهن شما موضوعی ساده باشد و بتوانید آن را به سادگی فرا بگیرید، اما در آموزش سیستم سازی کسب و کار، آموزش یک مرحله ساده است و مهم‌ترین مرحله استفاده از دانسته‌های خود در کسب و کار است.  چرا که گاها مدیران مسیر درست را می‌دانند، اما به هر دلیلی از رجوع به مسیر درست سرباز میزنند این موضوع می‌تواند برای آن‌ها گران تمام شود. شما باید به خود متعهد شوید که دانسته‌های خود را به صورت مستمر و کامل در کسب و کار خود اجرا کنید و همیشه سعی کنید مشغول آموزش سیستم سازی کسب و کار خود باشید، چرا این دانش هر روزه در حال بهینه سازی می‌باشد و کسب و کار شما نیز برای بقاء به این بهینه سازی نیاز دارد.

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *