هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش فروش صحیح

آموزش فروش صحیح / چگونه بفروشیم؟ (راهنمای جامع)

1401/01/25

پس از اینکه با تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار خود آشنا شدید و کار خود را آغاز کردید حالا نوبت این است که به جذب مشتری بپردازید تا بتوانید فروش داشته باشید و هزینه های جانبی کسب و کار خود را تامین کنید و در واقع هدف اصلی هر کسب و کاری این است که به درآمد برسد تا با بخشی از این درآمد بتواند به توسعه کار خود بپردازد. شرکت ها و استارتاپ های زیادی وجود دارد که پس از راه اندازی متاسفانه منحل میشود و بنابه دلایلی نمیتوانند مسیر خود را ادامه دهند. یکی از این موارد که معمولا بیشترین علت را هم در پی دارد، نرسیدن به درآمد مشخص و کسری بودجه است. اگر شما هم یک فروشگاه تازه کار هستید که میخواهید فروش خوبی را تجربه کنید باید بتوانید که کالا ها و اجناس خود را به مشتری خوب بفروشید. اگر با این فرآیند آشنایی ندارید پیشنهاد میشود با مقاله آموزش فروش صحیح همراه من و برتر آموز باشید. این مقاله نه تنها برای افرادی که تازه شروع به کار کردند بلکه برای اشخاصی که مدت ها کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند ولی به درآمد نرسیده اند مفید است. در این مقاله بیشتر راجب به فروش اینترنتی صحبت خواهیم کرد پس اگر کسب و کار و فروش سنتی دارید بهتر است پس از خواندن این مقاله سمت و سوی فروش اینترنتی هم بگیرید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • فروش صحیح چیست؟( آموزش فروش صحیح )
  • انواع پلتفرم ها فروش
  • روش های فروش اینترنتی

فروش صحیح چیست؟( آموزش فروش صحیح )

به برنامه ریزی فروشی که شما در مدت زمان کوتاهی بتوانید محصولات خود را با حاشیه سود مناسب و بدون مشکلی به فروش برسانید، فروش صحیح گفته میشود. در واقع شما در فروش صحیح طبق تمامی اصول های فروش کالای خود را به فروش میرسانید. امروزه بازار فروش آنلاین به شدت داغ و شلوغ است. قبل از پاندمی کرونا خرید و فروش آنلاین به یکسری از طرفداران و علاقه مندان مخصوص به خود اختصاص داشت ولی پس از پاندمی کرونا دیگر همه ی مردم ناچارا مجبور شدند تا به خرید آنلاین رو بیاورند، در همین حال کسب و کار های اینترنتی بودند که قرنطینه و تعطیلی روی آنها تاثیری نداشت و به سادگی به فروش عادی خود میپرداختند و در مقابل کسب و کارهایی سنتی بودند که پس از قرنطینه و تعطیلی مداوم به تعطیلی روی آوردند. همین موارد به شدت بر روی افزایش تعداد کسب و کارهای اینترنتی تاثیرگذار است. ولی سوالی که پیش میاید این است که آیا تمامی این کسب و کارها موفق به فروش می شوند؟ آیا همه این کسب و کار ها مشتری مخصوص به خود را دارند؟

در واقعیت این طور نیست که همه ی این مشاغل الان موفق باشند و به فروش دلخواه خود رسیده باشند زیرا تمام این افراد فروشنده های ماهری نیستند و حتی از راه و رسم فروش اینترنتی چیزی نمی دانند بنابراین همه ی این موارد باعث میشود تا به فروش دلخواه نرسند. خیلی از کسب و کار ها و فروش های اینترنتی هستند که درست در همان ابتدای راه به علت نداشتن برنامه ریزی مناسب فروپاشی میشود.

فروش اینترنتی نیازمند استراتژی دیجیتال مارکتینگ است و عملا شما بدون تبلیغات و بازاریابی نمیتوانید موفق شوید و در خوشبینانه ترین حالت مدت زمان زیادی طول میکشد تا جامعه هدف به سمت شما حرکت کند.

در ادامه میخواهیم راجب به فروش صحیح اینترنتی در هر کدام از پلتفرم های موجود صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

پیشنهاد میشود مقاله استراتژی دیجیتال چیست؟ را مطالعه نمایید.

آموزش فروش

انواع پلتفرم ها فروش

آموزش فروش صحیح آنلاین در وبسایت

یکی از پلتفرم هایی که شما میتوانید در آن به فروش بپردازید و کسب و کار خود را توسعه دهید وبسایت های شخصی است. فروش از طریق سایت بهترین و مطمئن ترین راه فروش است. بدین صورت که شما تمامی محصولات با رنگ و اندازه و ویژگی های موجود را در سایت به همراه قیمت فرار میدهید و فروشگاه شما 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مشتری است و بدون حضور شما میتواند به مشتری ها خدمت رسانی کند. یکی از مزایای برتر سایت همین بدون وقفه بودن آن است، کارمندانی که تایم پیک خرید را سر کار هستند میتوانند از طریق سایت های موجود حتی نیمه شب هم خرید خود را نهایی کنند. برای استارت یک وبسایت حتما از یک طراح سایت باید کمک بگیرید، میتوانید با مطالعه آموزش طراحی سایت اطلاعات خوبی را در این زمینه بدست آورید. سایت داشتن هم به همین سادگی نیست شما باید اصول اولیه سایت داری را رعایت نمایید. برای مثال از عکس های با کیفیت استفاده کنید،محتوای کاربردی و درجه یک را داخل سایت قرار دهید. سرعت سایت باید بالا باشد کاربر حوصله این را که مدت ها پایه لودینگ سایت شما بنشیند تا تازه سایت باز شود را ندارد، موارد امنیتی در وبسایت شما باید رعایت شود تا اطلاعات کاربر محفوظ بماند، وبسایت شما در گوشی تلفن همراه کاربر باید نمای خوبی داشته باشد و به سادگی بتوان با آن فعالیت کرد و خرید انجام داد ( در حالت کلی باید تمامی المان ها به درستی جایگذاری شده باشند)، سایت باید تجربه کاربری خوبی را داشته باشد، درگاه پرداخت حتما روی سایت نصب شده باشد و تا حد امکان از کارت به کارت کردن بپرهیزید. برای این موضوع میتوانید مقاله ی بهترین درگاه های پرداخت در ایران را مطالعه نمایید. برای اینکه کاربران بیشتر اعتماد را به سایت شما در هنگام خرید اینترنتی داشته باشند نیاز است تا از نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد استفاده نمایید. میتوانید راهنمای آموزش دریافت اینماد را مطالعه نمایید.

پس از همه ی این تفاسیر و توضیحات اگر سایت شما در قیمت گذاری به خوبی عمل نکند نمیتواندف فروش خوبی را تجربه کند برای همین لازم است شما آموزش های کاربردی و مفیدی را این زمینه دیده باشید . برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله روش های قیمت گذاری فروش را مطالعه نمایید. پس از خواندن تمامی این تفاسیر شاید فکر کنید که فروش از طریق وبسیات چه قدر دردسر دارد و باید به فاکتور های زیادی توجه کرد. واقعیت امر اینچنین است که فروش سایتی آسان نیست اما اگر روش ها و شگر های فروش را آموزش دیده باشید متوجه خواهید شد که بهترین نوع فروش، فروش از طریق سایت است.

پیشنهاد میشود مقاله یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ را مطالعه نمایید.

آموزش فروش صحیح از طریق سیستم های مارکت پلیس (market palce)

یکی دیگر از سیستم های خوب که شما میتوانید از طریق آن به فروش اجناس و کالاهای خود بپردازید فروش از طریق سیستم مارکت پلیس است. که میتوانید درباره ی آن آموزش فروش صحیح داشته باشید .در این سیستم، یک سری از وبسایت ها هستند که مکان فروش را با تمامی جزئیات آن در اختیار شما قرار میدهند و شما با پرداخت هزینه کارمزد و بعضا در برخی وبسایت ها حق اشتراک میتوانید به فروش اجناس و کالاهای خود بپردازید. شرکت دیجی کالا یکی از شرکت های موفق در زمینه فروش مارکت پلیس است. بدین صورت که این شرکت وبسایت خود را در اختیار فروشندگان قرار میدهد و یک شخص فروشنده میتواند با استفاده از برند و اعتبار دیجی کالا به فروش اجناس خود بپردازد و دیگر مشکلاتی از قبیل گرفت درگاه اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی، پرداخت هزینه هاست، پرداخت هزینه طراحی سایت و… نداشته باشد. البته که قبل از فروش در اینگونه وبسایت ها قرار داری میان شما و شرکت بسته میشود که تمامی موضوعات در این قرار داد توضیح داده و حیطه اختیارات در فروش را مشخص میکند. البته نمیتوان گفت که این نوع فروش مزیت بیشتری نسبت به داشتن وبسایت شخصی دارد ولی میتوان در مسیر دیجیتال مارکتینگ به عنوان ابزاری برای فروش بیشتر آن را در نظر گرفت.

آموزش فروش صحیح در شبکه های اجتماعی

این نوع فروش شاید برای بیشتر کاربران آشنا تر باشد، زیرا کسب و کارهای زیادی وجود دارد که در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام شروع به فعالیت کرده و فروش اینترنتی انجام میدهند. شروع کردن فروش در اینستاگرام نسبت به طراحی سایت و راه اندازی فروش وبسایتی آسان تر است. بستر شبکه های اجتماعی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است تا بدون سرمایه اولیه برای راه اندازی پلتفرم خاصی بتوانید فروشگاه خود را راه اندازی نمایید. ایجاد ارتباط به جامعه هدف و مشتری ها از طریق شبکه های اجتماعی بسیار راحت تر و کاربردی تر است. به طوری که ما به کسب و کار های اینترنتی برای شروع فعالیت های خود توصیه میکنیم که هم از وبسایت برای فروش کمک بگیرند و هم از شبکه های اجتماعی. تعامل و ارتباط را با جامعه هدف در شبکه های اجتماعی گسترش دهند و در نهایت این افراد را برای خرید به سمت سایت خود هدایت نمایند. برای فروش در شبکه های اجتماعی عم نیازمند این هستید که محتوای خوب و کاربردی تولید نمایید. از کپی کردن عکس های تکراری بپرهیزید و سعی کنید محتوای جدید تولید کنید. فعالیت مستمر داشته باشید، پاسخ کاربران را به موقع بدهید. در حد امکان سعی کنید قیمت محصولات را در کپشن برای مشتری بنویسید. برای اینکه مشتری ها با اعتماد بیشتری از شما خرید انجام دهند میتوانید به جای شماره کارت برای واریز وجه از درگاه های پرداخت اینستاگرامی استفاده نمایید. از معایب ثبت سفارش در شبکه های اجتماعی میتوان به کارهای زیر اشاره کرد. اینکه مشتری برای ثبت سفارش باید با شما در قسمت دایرکت در ارتباط باشد یا به واتس‌اپ شما پیام دهد، اما در وب‌سایت این دنگ و فنگ‌ها را ندارد و به آسانی فرآیند ثبت سفارش دارد، تازه کار را برای مشتری و خودتان هم آسان‌تر کرده‌اید. شما میتوانید در وبسایت موجودی انبار را تعریف نمایید تا به محض تمام شدن موجودی روی سایت عدم موجودی را اطلاع دهد و این کار خودکار صورت میگیرد اما در شبکه های اجتماعی باید به موجودی کالا ها و فاکتور های صادره توجه داشته باشید. ثبت سفارش در سایت 24 ساعته است ولی در اینستاگرام ادمین ها به استراحت نیاز دارند و فروش کالا تا یک تایمی امکان پذیر است.

پیشنهاد میشود مقاله آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی را مطالعه نمایید.

چگونه محصولات خود را به فروش برسانیم؟

روش های فروش اینترنتی

خوب حالا که با پلتفرم های فروش آشنا شدیم الان بررسی میکنیم که روش های فروش اینترنتی به چه صورتی است. شما در کل به دو روش میتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. شاید الان فکر کنید که چه جالب وقتی مقالات فروش اینترنتی را مطالعه میکنیم بیشتر از صد ها روش برای فروش اینترنتی بیان میشود پس چه طور الان برای فروش دو روش وجود دارد؟ واقعیت موضوع را بخواهیم بررسی کنیم برای فروش دو حالت بیشتر وجود ندارد. برای بررسی بیشتر در ادامه همراه آموزش فروش صحیح برتر آموز باشید.

  1. اینکه شما با تبلیغات مشتری را جذب کنید.
  2. و اینکه این مشتری باشد که بر حسب نیاز به سمت محولات شما حرکت کند.

تبلیغات

اگر شما روش اول را انتخاب کرده اید باید بگویم که طیف وسیعی از نحواه تبلیغات در پیش روی شما قرار دارد که باید بتوانید بر حسب نیاز ، سلیقه جامعه هدف و بودجه مالی خود تعدادی از این روش های تبلیغ را برگزینید و آن ها را پیاده سازی کنید که در ادامه به مهمترین و پر بازده ترین این روش های تبلیغاتی میپردازیم.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا همان pay per click به تبلیغاتی گفته میشود که شما به ازای هر کلیک هزینه تبلیغات پرداخت می کنید. در این روش شما یک بودجه مثلا n هزار تومانی را در نظر می گیرید. سرویس های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی بنر تبلیغاتی شما را به جامعه هدف نشان می دهند. در صورتی که این کاربران روی بنر شما کلیک کنند این سرویس های ارائه دهنده تبلیغات به ازای هر کلیک از بودجه n هزار تونمانی شما هزینه کم می کنند. یکی از مزیت های خوب تبلیغات کلیکی این است که کاربر با میل شخصی و علاقه ای که حالا به بنر، شعار تبلیغاتی، محصول و… شما دارد روی محصولات شما کلیک میکند. به دو حالت میتوانید تبلیغات کلیکی برای کسب و کار خود لحاظ کنید.

حالت اول : در این نوع تبلیغات شما یک بنر جذاب و متناسب با موضوع خود در اختیار سایت های ارائه دهنده این سرویس قرار می دهید. این سایت ها این بنر را در بهترین و پربازدید ترین قسمت سایت خود قرار می دهند. این باعث میشود تا کاربر به بنر شما علاقه نشان دهد و بخواهد روی بنر کلیک کند. در این صورت به سایت شما هدایت میشود و شما به ازای کلیک هر کاربر روی بنر هزینه پرداخت می کنید.

حالت دوم: 

یکی از روش های محبوب و ملموس تبلیغات کلیکی در کسب و کار ها تبلیغات کلیکی موتور های جست و جو است، یعنی شما به ازای پرداخت هزینه به گوگل از او میخواهید که سایت شما را در برابر سرچ مخاطبین در صفحه اول گوگل نمایش دهد. گوگل نقطه عطف تمام تبلیغات آنلاین است. شما میتوانید با همکاری شرکت های ارائه دهنده و واسط سرویس های تبلیغاتی گوگل به تبلیغات کلیکی بپردازید. بدین صورت که وقتی کلمه کلیدی مورد نظر شما در گوگل سرچ میشود این موتور جست و جو وبسایت شما را به سرچ کنندگان نشان میدهد با این تفاوت که در کنار آدرس سایت شما کلمه Ad قرار میگیرد که بدین معناست شما با استفاده از سرویس های تبلیغاتی گوگل در این جایگاه قرار گرفته اید. به محض اینکه هرکاربر روی سایت شما کلیک کنید یک هزینه از مقدار بودجه شما کسر میشود. این فرآیند تا جایی ادامه پیدا میکند که بودجه اولیه شما به اتمام برسد.

این روش تبلیغاتی بسیار مناسب و کارآمد است. شما میتوانید به صورت مستقیم با Google ADS همکاری کنید و یا اگر امکان این ارتباط مستقیم را ندارید شرکت های ارائه دهنده سرویس های زیادی این امکان را برای شما فراهم میکنند، با انتخاب یک شرکت مطمئن میتوانید این تبلیغات را برای کسب و کار خود پیاده سازی کنید.

البته که این نوع روش تبلیغات مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آموزش تبلیغات کلیکی را مطالعه نمایید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از ابزار های معتبر و پر بازده در زمینه تبلیغات میباشد. به طور کلی امروزه شبکه های اجتماعی ارتباط بسیار قوی و موثری در فروش محصولات دارند. شما میتوانید در هر شبکه اجتماعی که فعالیت دارید تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهید.

اینستاگرام : یکی از شبکه های اجتماعی که امروزه برای تبلیغات بسیار رایج است این شبکه میباشد. شما میتوانید با توجه به موضوع کسب و کار خود اینفلوئنسر خود را انتخاب کنید و به تبلیغات بپردازید. (به افرادی که در حوزه و حیطه کاری های مختلف شناخته شده و مطرح هستند یعنی به عبارتی دنبال کننده های زیادی دارند مبلغی را به عنوان حق تبلیغ پراخت میکنید تا این افراد محصول یا خدمات شما را به شیوه های که میشناسند تبلیغ کرده و به مردم معرفی نمایند. پس در واقع شما بایت مبلغی که پرداخت میکنید از شخص اینفلوئنسر خدماتی مانند تبلیغ دریافت می کنید.) تبلیغات بدین صورت خیلی روی جذب مخاطب تاثیر دارد به خصوص اگر زمانی که برای تبلیغ پیج خود اینفلوئنسر مناسبی را انتخاب کنید تا بیشترین بهره وری را ببرید.

تلگرام : شما میتوانید از کانال های تلگرامی که اعضا و بازدید زیادی دارند بخواهید که تبلیغ شما را انجام دهند، میتوانند با طراحی بنر کاربردی و متنی زیبا به معرفی محصولات و یا کسب و کار خود بپردازید و اگر کاربران به برقراری ارتباط با شما علاقه داشتند میتوانند از طریق آدرس های درج شده روی آگهی و با کلیک روی لینک داده شده به سمت شما بیایند.

یوتیوب با آپارات: در این نوع شبکه های اجتماعی میتوانید با تهیه ویدیو 10 ثانیه ای بخواهید که ویدیو شما را مابین ویدیو اصلی تماشاکنندگان قرار دهند و به عنوان تبلیغ بازرگانی به کاربران نمایش دهند تا هر شخصی که مایل بود و به محصول و کسب و کار شما علاقه نشان داد، با شما ارتباط بگیرد.

لینکدین : اگر شرکت هستید و یا کسب و کار آموزشی دارید میتوانید در فضای لینکدین به تبلیغات برای خود بپردازید. لینکدین را بیشتر به این دسته از کسب و کار ها توصیه میکنیم. قطعا یک مزون لباس با تبلیغات در شبکه لینکدین موفق نخواهد شد.

شما میتوانید تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی هم امتحان کنیدو هیچ قانون کلی وجود ندارد که از کدام شبکه استفاده کنید. هر کدام از شبکه های اجتماعی با توجه به موضوع کسب و کار شما میتواند مفید و سودمند واقع شود. پس از آزمون و خطاهای متعدد میتوانید به برنامه ی اصولی درباره ی شبکه های اجتماعی خود برسید. در این راستا پیشنهاد میشود حتما مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ را مطالعه نمایید.

تبلیغات شبکه اجتماعی تلگرام

بازاریابی پیامکی

یکی از شیوه ها و روش های جذب مشتری که از ابتدای شروع دیجیتال مارکتینگ هم حضور داشته، بازایابی پیامکی یا اسمس مارکتینگ نام دارد. شاید خیلی ها این روش از بازاریابی را منسوخ شده بدانند اما اگر شما با قانون و روش های درست از این بازاریابی استفاده کنید میتوانید بیشترین نتیجه و بهره وری را داشته باشید. در حالت کلی روزانه برای هر فردی صد ها اسمس مختلف ارسال میشود و این امر ممکن است کاربران را کلافه کند. قطعا نوتفیکشن اسمس میتواند هر فردی را وادار کند که به گوشی موبایل خود سر بزند، اگر متن پیامک شده اصولی و جذاب نوشته شده باشد میتواند مشتری بالقوه شما را به مشتری بالفعل تبدیل کند. در بازاریابی پیامکی شما باید در کوتاه ترین کلمات بیشترین نرخ تعامل را با مشتری داشته باشید. در تعداد کاراکتر ها دقت کنید ( این تعداد باید حدود 150 تا 170 کاراکتر باشد). سعی کنید مهم ترین مطالبی که قصد دارید به مشتری برسانید را در خط اول پیامک قرار دهید، زیرا خط اول پیامک بر روی تلفن مشتری ظاهر میشود و اگر بتواند کاربر را جذب کند، پیامک را باز میکند و شما را به اهداف خود میرساند.

از ویژگی های خوب این روش به کم هزینه بودن آن میتوان اشاره کرد. شما میتوانید با پیدا کردن پنل های ارسال پیامک، پیامک های مفید و کاربردی ای را روی اصول برای مشتری های خود ارسال نمایید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی نیز مانند بازاریابی پیامکی اگر اصولی رعایت شود میتواند نتیجه اثر بخشی را داشته باشد. شما در بازاریابی ایمیلی میتوانید با ارسال بنر و تصاویر تاثیر بیشتری را روی مشتری ها و کاربران خود بگذارید.امروزه تمامی افراد برای اینکه بتوانند در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند احتیاج به یک ایمیل برای ثبت نام دارند. پس تقریبا بیشتر افراد برای خود یک ایمیل شخصی دارند. طبق آمار و ارقام حدود ۳/۹ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند .در حقیقت شما با یک بانک گسترده ای از افراد مواجه هستید ولی توجه داشته باشید که نزدیک ترین بانک ایمیلی را به کسب و کار خود انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. فقط توصیه میشود که بانک ایمیلی را خودتان جمع آوری کنید و از بانک های آماده استفاده نکنید. شاید مدت زمانی که شما یک بانک ایمیلی شخصی سازی شده را تهیه کنید زیاد باشد اما به این نکته توجه کنید که میتوانید نتیجه و اثر بخشی بیشتری را بدست آورید. زیرا در بانک های آماده تعدادی از ایمیل ها ممکن است اشتباه باشد، شما به افرادی ایمیل میدهید که ممکن است با کسب و کار شما سر و کار نداشته باشند و شاهد مشکلات اینچنین خواهید بود. بهتر است پس از استراتژی ایمیل مارکتینگ، ایمیل های ارسالی خود را بررسی نمایید تا بتوانید با آنالیز این موارد بهترین نتیجه را دریافت کنید. در همین راستا هم پیشنهاد میشود مقاله جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها را مطالعه نمایید.

پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یک پیام مانند اسمس میباشد که از طرف اپلیکیشن مربوط ارسال شده و در قسمت نوتیفیکیشن های شما ظاهر میشود. این اعلان ها مانند هر اعلان دیگری گوشی موبایل توجه کاربر را به سمت خود جذب میکنید. در واقع با پیشرفت تکنولوژی روش های بازاریابی از سمت و سوی سنتی خود بیشتر به سمت بازاریابی موبایلی حرکت کرده است. ارسال این اعلان ها هم در فروش شما بسیار تاثیر گذار است البته به شرطی که کاربر اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن را برای شما فعال کرده باشد. در ارسال این نوع اعلان ها نرخ بازدید بسیار افزایش میابد.

سئو و تولید محتوا برای سایت

یک روش دیگر هم وجود دارد آن هم این است که به جای اینکه هی خود را به کاربر نشان دهید این بار منتظر باشید تا کاربر هر موقع به محصولات و خدمات شما نیاز داشت خودش به سراغ شما بیاید که به این روش سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو گفته میشود.

سئو به انجام مجموع فرآیند ها و دستورالعمل هایی گفته میشود که شما طبق قوانین گوگل انجام میدهید تا این موتور جست و جو به شما بر اساس این فعالیت ها رتبه دهد، سئو گفته میشود. در واقع شما با انجام قوانین سئو کلاه سفید میتوانید جایگاه خوبی را در SERP بدست آورید.

سئو سایت هم مراحل مختلفی دارد که با مطالعه آموزش سئو محسن حبیبی راد میتوانید این دانش را به خوبی فرا بگیرید.

از جمله مراحل سئو کردن سایت میتوان به مراحل زیر اشاره کرد:

انتخاب کلمه کلیدی
انتخاب کلمه کلیدی مناسب مهم ترین قدم در سئو است که اگر این قدم اشتباه برداشته شود تا انتهای پروژه منجر به شکست میشود. کلمه کلیدی خود را متناسب با موضوع، محصول و خدمات سایت خود بررسی نمایید. سعی کنید در ابتدای مسیر روی کلمات long tail کار کنیدو سئو کردن این کلمات بسیار آسانتر از کلمات کوتاه است و به تمامی سایت هایی که رقبای سر سختی در زمینه کاری خود دارند توصیه میشود. برای مثال : اگر در زمینه سئو کار می کنید و کلمه کلیدی مربوط شما آموزش سئو است بهتر است اول روی کلمه آموزش سئو در تهران با آموزش سئو رایگان کار کنید ، سپس با جا افتادن در این زمینه سراغ کلمات سخت تر بروید، میتوانید از ابزار هایی مانند google trend، KWFinder و…. برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده نمایید.

تولید محتوا
تولید محتوا ریشه اساسی و رکن مهم در سئو است. شما با یک تولید محتوای خوب حتی بدون لینک سازی هم میتوانید در موتور جست و جوی گوگل رتبه بگیرید و فقط کافیست این کار را اصولی و با رعایت نکات محتوا نویسی انحام دهید. شما برای هر کلمه کلیدی نیاز دارید تا محتوای مناسب هم مورد پسند گوگل و هم مورد پسند و آموزنده برای کاربر بنویسید. سایت شما باید مجله کاملی برای پاسخ سوالات کاربر در حوزه کاری شما باشد، بنابراین با رعایت تمامی نکات میتوانید در گوگل رتبه خوبی را کسب نمایید. برای تولید محتوای سایت خود زمان بگذارید و ساده از آن نگذرید. میتوانید در این زمینه از یک کارشناس تولید محتوا نیز کمک بگیرید.

پیشنهاد میشود نکات طلایی محتوا نویسی را مطالعه نمایید.

لینک سازی داخلی و خارجی
لینک سازی هم یکی از رکن های اساسی کمپین سئو به شمار میرود شما باید دو نوع لینک سازی را داشته باشید. لینک سازی داخلی یعنی اینکه بتوانید در میان سایت خود یک زنجیره لینک سازی خوبی را ایجاد کنید و از صفحات مختلف سایت به یک دیگر لینک بدهید. کاربر باید بتواند زمانی که وارد سایت شما میشود به راحتی میان دیگر صفحات سایت حرکت کند. در لینک سازی خارجی شما باید از سایت های معتبر به سایت خود لینک دهید. در این مرحله دقت کنید که بک لینک خریداری نکنید. زیرا این لینک ها زماندار هستند و بلافاصله با اتمام تایم آنها گوگل متوجه میشود و برای شما امتیاز منفی در نظر میگیرد. سعی کنید با رپورتاژ آگهی ها ، شرکت در انجمن ها ، لینک سازی در شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و…. برای خود لینک سازی خارجی کنید و به سایت خود اعتبار دهید. لینک های خراب و شکسته را پیدا کنید و آنها را از سایت حذف نماییدو زیرا وجود آن برای سایت شما امتیاز منفی به همراه دارد.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی آموزش فروش صحیح صحبت کنیم و قوانین کلی را در این زمینه بیان کنیم. اگر وبسایت و یا شبکه اجتماعی برای فروش اینترنتی راه اندازی کرده اید پیشنهاد میشود تمامی آموزش های لازم برای فروش را ببینید تا بتوانید با حداقل خطا به درآمد بپردازید. اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذازید. ممنون از توجه شما به برتر آموز..شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *