هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش فلش كردن موبايل + برترآموز سورنا بابایی

آموزش فلش كردن موبايل + مرحله به مرحله

دسته بندی : فناوری
1401/02/07

امروزه برای برخی از کاربران سوالاتی پیش امده است که چگونه موبایل را فلش می‌ زنند يا آموزش فلش كردن موبايل چگونه است و ما از سايت برترآموز قصد بر آن داريم كه درباره این موضوع جذاب که چگونه موبایل را خودتان فلش بزنید و دیگر هزینه های اضافی برای این کار پرداخت نکنید پس  برای آموزش فلش كردن موبايل با ما همراه باشید،
توجه کنید که فلش کردن موبایل های سامسونگ و دیگر برندهای که فرقی ندارند بسیار برای موبایل های شما کاربردی است، فلش کردن موبایل در واقعیت می شود گفت که شما درحال نصب یک سیستم عامل مجدد بر روی موبایل تان هستید که زمانی این کار انجام می‌شود که موبایل تان دچار مشکلات جدی از قبیل ویروسی شدن آن و بروز مشکل در بخش نرم افزار که اینجا شما مجبور به فلش کردن گوشی تان هستید توجه کنید که اگر شما هم با نحوه فلش زدن موبایل های اندروید آشنایی زیادی ندارید و ذهن شما دوستان را این موضوع  درگیر کرده است فقط و فقط کافیست که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید که ما قصد دارم از صفر تا صد آموزش فلش كردن موبايل را برای شما دوستان شرح دهيم.( بهتر است دوره طراحی سايت و آموزش برنامه نويسی را فرا بگيرد كه برای رفع اين مشكل هم درآمد زایی كنيد)

آموزش نحوه فلش گوشی با کامپیوتر و بدون کامپیوتر و با مطالعه این مقاله امکان این را دارید که  فلش کردن موبایل های همچون سامسونگ، هواوی و شیامی ال جی و غیر… موبایل های اندرویدی را به راحتی کامل خودتان فلش بزنید.

آموزش فلش كردن موبايل + برترآموز

فلش کردن موبایل چیست؟

فلش کردن  موبایل های اندرویدی هم می شود گفت که مانند ویندوز کامپیوتر هستند که پس از گذشته زمان استفاده از عمر باتری قوی شان و سریع بودن شان  کاسته می‌شود و نیاز به نصب ویندوز جدید دارند که تا سیستم شان باز مثل قبل بتواند سریع کار کند و دیگر برای کامپیوتر شان دجار مشکلی نشود و وقتی که برای موبایل های ما هم مشکلات جدیدی پیش میاید باید ان را فلش بزنیم که مشکلاتش نیز برطرف شود.
تکنه: فلش موبایل ها به معنای است که شما برروی موبایل خود درحال نصب و راه اندازی سیستم عامل  دوباره آن هستید که موبایل های شما دوستان عزیز را درست می کند که می شود گفت مانند روز های اولش خواهد شد و توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات موبایل شما به طور کامل پاک خواهد شد و به اصطلاح همانند موبايل نو خواهد بود كه تازه آن را آنباكس كرده ايد.

آموزش فلش کردن موبایل های سامسونگ و دیگر موبایل های اندرویدی:
مرحله ای فلش کردن موبایل های سامسونگ بسیار متفاوت و تخصصی است و شما کاربران عزیز امکان این را دارید که از روش های مثل نصب کردن  اپلیکیشن های فلش کردن موبایل ها استفاده نمایید یا حتی از روش های مثل استفاده از کامپیوتر و بدون کامپیوتر موبایل خود را به راحتی فلش بزنید و هیچ
گونه مشکلاتی برای شما پیش نخواهد امد.

 

به طور کامل ميتوان گفت که آموزش فلش كردن موبايل مثل تعویض ویندوز در کامپیوتر است که وسیله الکتریکی شما دوستان را به حالت کارخانه باز خواهد گرداند  تا سرعت عمل کرد موبایل تان مثل سابق شود  و هر نوع  عیب و ایراد را نیز برطرف خواهد کرد.
در ادامه این مقاله جذاب می‌پردازیم به چگونه فلش زدن موبایل با کامپیوتر و بدون کامپیوتر چگونه است و اگر قصد داریم که آموزش های لازمه ( آموزش فلش كردن موبايل ) را ببینید با ما در پایين صفحه همراه باشید.

فلش زدن موبایل ها با کامپیوتر:

1_مرحله اول باید يک نسخه پشتیبانی را تهیه کنید.
توجه کنید که به طور کامل فلش موبایل ها باعث  تغییراتی در  اپلیکیشن های دستگاه خواهد شد و برای  همین است که وقتی شما اینکار را انجام می‌دهید به صورت کامل تمای اطلاعات دستگاه شما پاک خواهد شد و حتی داده های موجود بر روی موبایل تان نیز هم  پاک خواهد شد و برای همین دلیل شما باید قبل از اینکه موبایلتان را فلش کنید باید  پشتیبان گیری از اطلاعات شخصی دستگاهتان اقدام نمایید که آن‌ها را از دست ندهید و نظر ما به شما این است که از  اپلیکیشن  هایی مانند Helium و Titanium backup کمک بگیريد تا اطلاعات نیز پاک نشود و آن‌ها را در یک جای ذخیره کرد باشید.

2_مرحله دوم فلش زدن گوشی، روت کردن دستگاه یا آنلاک بوتلودر توجه کنید که در این مرحله باید به تغییر تنظیمات دستگاه ها که کلمه Bootloader باید اقدام جدی نمایید، در این مورد باید به خاطر داشته باشيد كه Bootloader به مثابه BIOS در کامپیوتر است. نکته: روش آنلاک کردن مناسب به نظر ما به مدل و نوع هر موبایل اندرویدی فرق دارد و برای پیدا کردن  راهنمای روت کردن موبایل اقدامی است به جستجوی مدل تلفن شما با روت کرد و قابل توجه کاربران عزیز که استفاده از این  نرم‌افزار  که به نام  Pro root app، Kingo و Super Su شناخته می‌شود بسیار به شما کمک می‌کند.

3_مرحله سوم، دانلود برنامهCustom Rom:
توجه کنید که این برنامه نقش بسیار مهمی در فلش زدن موبایل های اندرویدی دارد، نصب(custom rom) که به زبان فارسی می‌شود کلمه  کاستوم رام  یا کلمه رام سفارشی است.
توجه کنید که اگر بخواهیم  بهترین رام های مربوط به سیستم عامل اندروید را برای شما کاربران معرفی کنیم میشه گفت Miui، Cyanogemod، Paranoid  Carbon، این چند نوع رام جزو بهترین رام ها هستند که میتوانید برای فلش کردن موبایلتان استفاده کنید.
توجه کنید که این رام ها را میتوایند به راحتی کامل با سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ دانلود کنید و بعد از دانلود آن را به موبایل اندرویدی تان  انتقال دهید.

رام های سفارشی باید حتی با موبایل اندرویدی شما سازگار و هماهنگی نداشته باشد و اگر  که غیر این صورت باشد در حال انجام  فلش کردن موبایل تان به مشکل برخواهید خورد.

4_مرحله چهام، بوت کردن دستگاه در حین ریکاوری:
در حین انجام دادن مراحل فلش کردن موبایل حتما باید ریکاوری بوت دستگاهتان را مبادرت کنید و برای انجام دادن اینکار باید اول کلیدهای مربوط به تنظیم صدا و پاور موبایل را باید هم زمان نگهدارید  و بعد از نگه داشتن بايد منوی مربوط به Bootloader به صورت خودکار برای شما ظاهر می‌شود.
توجه کنید که وقتی درحال گشتن در منوهای مختلف هستید امکان این را دارید که فشار دادن دکمه های تعيين شده برای کم شدن  و زیاد شدن صدای موبایل تان کمک بگیرید تا بتوانید وارد  قسمت ریکاوری شود و این کار یاید از دکمه پاور موبایلتان نیز استفاد نمایید. بعد از این که وارد آن  بخش شدید باید گزینه Install را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید و بعد از کلیک کردن آن باید  گزینه Install zip from sdcard را در قسمت بعدی پیدا و انتخاب نمایید  و پس از پیدا کردن  محل ذخیره رام، با لمس دکمه مربوطه، عملیات را تایید کنید تان ریکاوری انجام شود.

5_مرحله پنجم، فعال سازی قابلیت OEM و USB:
توجه کنید که در این مرحله  باید دو ویژگی کاربردی را باید تأیید کنید که به نام OEM Unlocking و USB Debugging شناخته شد اند، با تایید کردن و فعال سازی این قسمت ها شما دوستان  امکان  دسترسی به سیستم را دارید و اعمال تغییرات، از طریق کابل usb امکان پذیر خواهد شد.
نکته:برای فعال کردن این ویژگی ها باید ابتداد وارد قسمت  تنظیمات موبایل تان شود و بعد که وارد ان شدید بخش About Phone را بیابید و ان را تایید کنید و بعد از تایید ان گزینه باید برروی گزینه Build Number، کلیک کنید و بعد از انجام همه این کارا قسمت  پیغام You are now a developer به صورت خودکار ظاهر می‌شود  و بعد بخش جدیدی به نام Developer Option در تنظیمات موبایلتان ایجاد خواهد شد.
توجه کنید که بعد از فعال کردن این بخش امکان این را دارید که  از ویژگی های oem و usb استفاده نمائید.

انواع و اقسام آموزش فلش كردن موبايل برای شما كاربران

6_مرحله ششم ، فلش رام بر روی دستگاه:
این قسمت یکی از مهم ترین فلش کردن موبایل های اندرویدی است پس با دقت به این بخش توجه کنید. برای اعمال تغییرات باید اول  از صفحه ریکاوری موبایلتان گزینه Wipe و بعد گزینه Format data را انتخاب کنید و بعد از انجام دادن این کارها به صورت خودکار برای شما دوستان نمایش پیام موفقیت آمیز بر روی صفحه موبایل تان ظاهر می‌شود و بعد برای حذف داده ها و اطلاعات باید دکمه بازگشت به سمت عقب را فشار دهید و بعد وارد منوی wipe خواهد شد و گزینه advanced wipe را انتخاب خواهید کرد و بر روی آن کلیک کنید.
توجه کنید که وقتی ان مراحل را انجام دادید باید  گزینه‌های cache، Dalvik/art cache و system، را تأیید کنید که با این کار به موبایل تان دستور حذف اطلاعات موبایلتان را خواهید داد و بعد در ادامه موبایل تان را باید به دستگاه کامپیوتر تان متصل نمایید و با انجام دادن  پنجره Command prompt دستور /ad push LINEAGE.zip .sdcard نوشته و دکمه اینتر را فشار دهید و باید عملیات شما با موفقیت انجام شود و باید  پیام File Pushed برای شما به صورت خودکار ظاهر شود، وقتی که این پيام را مشاهده کردید باید از منوی مربوط به ریکاوری مد گزینه install را انتخاب نمایید و اینگونه موبایل شما دوست عزیز فلش می‌شود و دیگر نیازی به هزینه‌ی نیست که مجبور شود برای فلش زدن  موبایل تان پرداخت کنید و به تعمیرات موبایل ها بروید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که میتوایند از اپلیکیشن های Odin، Emma، Miracle box و SP flash tool، استفاده کنید که جزو بهترین و معروف‌ترین برنامه های  Flash موبایل های اندرویدی به حساب می‌آیند و بسیار به شما کمک خواهد کرد.

مراحل فلش کردن موبایل بدون کامپیوتر:

1_اولین مرحله ای که باید انجام دهید این است که موبایلتان را باید خاموش کنید.
2_دومین مرحله‌ای که باید انجام دهید پس از خاموش كردن موبایلتان  شروع به نگه داشتن هم زمان دکمه های هوم و Volume Up را باید انجام دهید و بعد از انجام دادن ان ها باید دکمه پاور را  فشار دهید تا موبایلتان  دوباره روشن بشود.
3_ بعد از که آن دو مرحله را انجام دادید به محضه  در مشاهده تصویر  منو سیستم عامل اندروید برای شما به صورت خودکار ظاهر می‌شود آن را باید تأیید کنید‌.
4_مرحله ای چهارم وقتی که موبایلتان را روشن کردید، باید از  صفحه نمایشگر خود هیچ استفاده ای نباید کنید و می باید از دکمه های زیاد کردن و کم کردن صدا و از دکمه هوم برای بالا و پایین کردن در منو و انتخاب کردن استفاده کنید.
5_مرحله پنجم باید از گزینه wipe data/factory rese را انتخاب کنید و از تنظیمات اندروید استفاده کنید.
6_مرحله ششم بعد از انجام دادن مرحله پنجم باید بر روی گزینه Yes — delete all user data کلید کنید و اینگونه کار فلش زدن موبایلتان به پایان میرسد و توجه کنید پس از فلش زدن موبایلتان به صورت خودکار ریستارت خواهد شد و بعد باز مثل قبل میتوانید از موبایل تان به راحتی استفاده نمایید.

آموزش صفر تا صد فلش زدن موبايل به صورت پايه تا پيشرفته

معایب فلش زدن موبایل:

شما وقتی که موبایلتان را فلش می‌ زنید و يا اينكه آموزش فلش كردن موبايل را فرا می گيريد تمامی اطلاعات، حافظه خود موبایلتان، اپلیکیشن های که داخل موبایلتان هستند و دیگر موارد به کلیه پاک می‌شوند و توجه کنید که شما دوستان به هیچ انواع نمی‌توانید اطلاعات موبایل تان را بازگردانید و به کلی  اطلاعات شما حذف خواهد شد و برای همین موضوع قبل از اینکه بخواهید موبایل تان را فلش بزنید انها را در  یک مكان دیگر ذخیره کنید.
توجه داشته باشید که علاوه بر این موارد وقتی که شما درحال فلش زدن موبایلتان هستید اگر آن را به درستی انجام ندهید  دستگاه تان دجار مشکلات جدیدی خواهد شود و برای مثال میشه گفت   خاموش شدن ناگهانی موبایل تان ، توانای پشتیبانی از متصل شدن به سایر دستگاه ها، wifi و بلوتوث را ندارد و برای متصل شدن به مشکل برخواهد خورد و حتی دجار پرش آنتن خواهد شد و با این حال شما باید در فلش کردن موبایل هوشمندتان باید بسیار دقت داشته باشید که دجار مشکلی نشودید.

سخن پایانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كنيد و در صورت رضايت آن را برای‌ دوستانتان به اشتراك بگذاريد، بهتر است در انتهای مطلب بگوييم كه آموزش های متنوعی را در اين زمينه فرا بگيرد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *