هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش كانفيگ مودم حرفه ایی و كامل به صورت تصويری

1400/05/08

كانفيگ مودم چيست؟ چه كاربردی دارد؟

كانفيگ مودم همانطور كه همه ی شما ميدانيد امروزه در عصر ارتباطات در فضای مجازی مهم ترين ركن و به اصطلاح اصلی ترين قدم در آن اينترنت است ، اينترنت را امروزه خيلی كم ممكن است كسی اين خدمات را نشناسد و يكی از دغدغه های امروز داشتن اينترنت است و شما بايد به چند صورت آن را به دست آوريد ، اول آنكه بسته های اينترنتی موبايل را خريداری ( سيم كارت‌ ) مودم تهيه و از مخابرات محل خود تقاضای وصل و فعال كردن آن را بكنيد.

و اما شايد برای شما سوال باشد كه كانفيگ مودم به چه معناست ؟ به آن معنا است كه بايد مودم خود را تنظيم بكنيد ولی به طوری كه دقيق و از روی اشتباه نباشد و در ادامه اين مقاله با آموزش كانفيگ مودم همراه سايت برتر آموز باشيد . ( شما ميتوانيد با آموزش امنيت شبكه مودم خود را تضمين بكنيد )

 

آموزش كانفيك كردن مودم ها :

در اين آموزش كانفيك كردن مودم ها به چند نوع مودم  ميپردازيم ، اولين سری از مودم هاز معروف در ايران تي پي لينك است كه امروزه خيلي معروف شده است ، در پله دوم مودم های جيبي و قابل حمل كردن د تمام نقاط ايران و در پله سوم مودم های مبين نت و …

هستند ؛ ما در اين محتوا آموزش كانفيگ محتوا را در چند مرحله برای شما عنوان خواهيم كرد :

 

كانفيك كردن مودم تی پی لينك :

در مودم های تی پی لينك كه در ابتدا گفته شد يكی از معروف ترين مودم های ايران است شما بايد اول آن ها را پيكر بندی بكنيد و بيشتر مودم های تی پی لينك به آبي و نارنجی معروف است كه در ادامه ما هر يك از رنگ های مورد نظر را بررسی و آموزش كانفيگ مودم آن را ميدهيم.

 

آموزش كانفيگ مودم تی پی لينك نارنجی

اين نوع مدل خيلی استفاده ميگردد و دليل آن ارزان بودن و در اضای آن دارای كيفيت خوب است كه آن را معروف و پرطرفدار كرده است ؛ همه مدل ها كانفيگ كردن آنها يكسان و در بعضی از آنها دارای قلق هستند كه در تصاوير پايين برای شما آموزش مرحله به مرحله آن را عنوان خواهيم كرد:

 

مرحله اول : در مرحله اول كانفيگ كردن مودم رسيت كردن آن است ، دكمه ريست را به مدت 13 ثانيه نگه داريد و آن را به حالت كارخانه برگردانيد و پس از اين كار مودم شما رمز عبور ميخواهيد و رمز عبور مودم شما در خود مودم حك شده و شما باشد آن را بيابيد ( همانند تصوير پايين كه رمز عبور به نمايش در آمده است ؛ توجه داشته باشد در برخی از مودم ها برای دريافت رمز عبور بايد يك تراشه ایی را بخراشانيد كه آن نمايان شود)

مرحله دوم : شما در مرحله دوم كانفيگ كردن مودم به داخل آن برويد و به اصطلاح با رايانه خود و يا لپ تاب به آدرس 192.168.1.1 و يا ادرس 192.18.0.1 وارد و تنظيمات مربوطه را در آنجا به طور تخصصی انجام و آماده راه اندازی كنيد .

در ادامه صفحه ایی برای شما باز ميشود كه شمات بايد در بخش نام كاربری و رمز عبور خود را به اينگليسی ادمين بنويسيد و وارد اكانت خود شويد ( در بعضی از مودم ها اين روش كار ساز نيست و بايد به پشتيبانی شركت مودم تماس بگيريد )

 

مرحله سوم : شما در مرحله سوم كانفيك كردن مودم بايد تنظيمات منطقه ایی را انجام دهيد به آنگونه  كه بعد از لاگين شدند صفحه برای شما باز ميشود و شما بايد گزينه ( نكست ) را بزنيد و تا اينكه منطقه زمانی خود را انتخاب كنيد ، منطقه زمانی خود را بر روی تهران بگزاريد و ( نكست ) را بزنيد ؛ و حالا شما وارد صفحه ایی جديد شده ايد كه دارای ادرس و نوع اتصال و كشور شما است و شما بايد با توجه به چيزی كه ما در ادامه عنوان خواهيم كرد عمل وتنظيمات مربوطه صورت بگيرد.

مرحله چهارم : در مرحله چهارم كانفيگ مودم طی مراحل گفته شده تصوير بالا برای شما نمايان ميشود و تمام گزينه ها را بر مورداتی كه ما مگوییم مطابقت دهيد :

  • در بخش اول نام كشور خود را بايد وارد كنيد و شما در اين مرحله گزينه ايران را وارد كنيد . ( كسانی كه خارج از كشور هستند بايد كشوری در حال حاضر حضور دارند را وارد و بر روی گزينه بعدی بروند)
  • در بخش دوم بايد سرويس دهنده شركت را انتخاب كنيد و ليست شركت های مورد نظر ايران برای شما به نمايش در می آيند و شما چناچه از شركت مخابرات ايران استفاده ميكنيد بايد گزينه IRAN TELCOM را بزنيد .

 

  • در بخش سوم كافی است فقط نوع اتصال خود را انتخاب كنيد كه ما برای شما پيشنهاد ميدهيم كه PPPOE/PPPOA را وارد كنيد .

 

 

  • در بخش چهارم كد كه شركت مورد نظر به شما داده است را بايد وارد كنيد .

 

 

  • در بخش پنجم رمز عبوری كه شركت مورد نظر به شما داده است را بايد وارد كنيد .

 

  • شما در بخش ششم تمام تنظيمات را بر مودم های ديگر يكسان بكنيد كه به آنگونه كه در فولدر VIP عدد صفر و در بخش VCLعدد 35 را وارد كنيد .

 

  • در بخش آخر شما بايد PPPOELLCانتخاب كنيد و گزينه ( نكست) را بزنيد.

 

مرحله آخر : شمادر مرحله آخر كانفيگ كردن مودم بايد سيستم و خدمات مورد نظر و بر روی علاقه خود را انتخاب كنيد كه مثلا آيا ميخواهيد از وای فای استفاده كنيد و يا اصلا ميخواهيد از كابل های لان استفاده كنيد ( ما به شما پيشنهاد ميدهيم كه از خدمات بيسيم و وای فای استفاده كنيد كه علاوه بر سرعت مناسب دارای اتصال سريع شما به سيستم مور نظر است ؛ البته بايد آن را هم عنوان كرد كه كابل لان سرعت اينترنت را به صورت عالی افزايش ميدهد).

 

آموزش كانفيگ كردن مودم دی لينك :

 

آموزش كانفيگ كردن مودم  دی لينك هم همانند مودم تی پی لينك بايد مراحل مورد نظر را كه در آموزش بالا برای شما عنوان كرده ايم طی و وارد بخش تنظيمات اينترنتی آن بشويد ( همانند تصوير پايين كه در ادامه مطلب برای شما تمام گزينه ها را مد نظر و آموزش های مرتبط با آن و نكات مربوطه عنوان خواهد شد)

پس از وارد شدن به سايت مورد نظر ( در ابتدا شماره سايت برای شما گفته شده است ) وارد شده و تصوير بالا برای شما نمايش در می آيد و ما توضيحات كامل را بخش به بخش براز شما توضيح خواهيم داد:

بخش اول: شما در بخش اول نامی برای مورد نظر خود انتخاب بكنيد و ( حالا اين نام بستگي به شما دارد ، عموما نام خود را بر روی مودم خود بگزاريد )

بخش دوم : بخش دوم يكی از مهم ترين بخش ها در هر مودم است و آن مخفی كردن آن و وصل شدن افراد مخصوص است كه امروزه اين ويژگی به يكی از پركاربرد كردن اين دستگاه ها شده است ؛ و شما اگر تمايل داريد وای فای خود را مخفی كنيد و گزينه دوم را انتخاب و آن را ( هيدن ) ميكنيد.

بخش سوم : امنيت شبكه خود را ميتوانيد د بخش سوم تنظيم كنيد و پيشنهاد ما به شما همان گزينه است كه در تصوير بالا برای شما به نمايش در آمده و ترجيحا مودم خود را بر روی ( وی پی اس ) نگزاريد به آن دليل كه با توجه به نرم افزار ای هك وای فای ميتوان مودم مورد نظر خود را هك كرد.

بخش چهارم : شما در اين بخش بايد رمز عبور مورد نظر خود را وارد كنيد رمز عبوری كه يادتان  بماند و هميشه از آن استفاده بكنيد .( تووجه داشته باشد رمز عبور ترجيحا بالاتر از 8 رقم باشد و اينكه همه آن اعداد نباشد و برخی از آنها بايد حروف كوچك اينگليسی عموما ياشد و اين كار باعث آن ميشود كه شما بتوانيد ميزان سخت كردن افراد هكر بشود )

 

بخش آخر : شما بايد در بخش آخر تمام اطلاعات مورد نظر خود را ثبت بنمايد و با انتخاب گزينه ( اپلی ) تمام تنظيمات ثبت و در شبكه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. الان مودم شما کانفیگ شده است. کافی است وای فای دستگاه خودتان را روشن نمایید و به دنبال نام وای فای بگردید. این نام را خودتان انتخاب کرده اید. همچنین رمز عبوری که خودتان انتخاب کرده اید را وارد نمایید.

 

كانفيگ كردن مودم زايكسل:

در آخرين آموزش كانفيگ كردن مودم  قرار است به كانفيگ كردن مودم زايكسل رجوع بكنيم و آنكه به آدرس سايت مود نظر ( همان آدرسی كه در اولين آموزش برای شما قرار داده شد ) وارد شده و به بخش تنظيمات مورد نظر خود وارد ميشود و تصوير بالا برای شما به نمايش در خواهد آمد و تمام آموزش آن را قرار است به صورت مورد برای شما عنوان خواهد شد :

  • در بخش اول بايد نام وای فای خود را انتخاب كنيد با توجه به علاقه خود .
  • تنظيمات امنيتی مودم خود را بر روز گزينه نمايش داده شده بگزاريد ( دليل اين مورد را در بخش قبلی آموزش برای شما عنوان كرديم)
  • در بخش وايرلاس لان بايد بروی گزينه وی بی اس بگزاريد.

در آخر بايد گزينه تاييد و تنطيمات نهایی را ثبت و در شبكه مورد نظر اعمال كنيد.

برای اطلاعات بيشتر از مودم های خود ميتوانيد به سايت تی بی لينك وارد شويد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *