هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش برنامه کلاب هاوس

آموزش کلاب هاوس، تکنیک ها مخفی club house

دسته بندی : فناوری
1400/01/07

آموزش کلاب هاوس و همچنین نحوه کار با آن، این روزها در دنیای اینترنت سر و صدای زیادی به پا کرده چرا که کلاب هاوس یکی از برنامه ها و اپلیکیشن های جدید و نوظهور مبتنی بر صدا است. کاربرانی که با دعوتنامه کلاب هاوس وارد این برنامه می شوند به راحتی قادر خواهند بود به صورت زنده با یکدیگر صحبت کنند. اگر نمیدانید این برنامه چیست حتما مقاله کلاب هاوس چیست را مطالعه کنید.

کلاب هاوس چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طوری که در بالا هم اشاره کردیم کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی جدید و نوظهور است. با آموزش کلاب هاوس کاربران این اختیار را خواهند داشت که یک مکالمه صوتی با کیفیت را به صورت زنده با دیگر کاربران داشته باشند. همین مورد یکی از تفاوت های فاحش بین آموزش برنامه کلاب هاوس با دیگر برنامه ها است. خیلی از شما نمیدانید چطور میتوان یک اکانت در این برنامه ساخت به همین خاطر پیشنهاد میدهیم مقاله ساخت اکانت کلاب هاوس را مشاهده کنید.

چرا که تا به امروز اکثر شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن بوده و به مرور زمان با ازدیاد کاربران امکانات دیگر مانند تماس صوتی و تصویری هم به آن اضافه شده است. به عنوان مثال یک شبکه اجتماعی مانند واتساپ یا تلگرام را در نظر بگیرید. این دو شبکه اجتماعی محبوب از همان ابتدای ظهور مبتنی بر متن بودند اما رفته رفته امکان برقراری تماس صوتی و همچنین تماس تصویری هم به آن افزوده شد.

آموزش برنامه کلاب هاوس

در این میان یکی از تفاوت های عمده بین آموزش کلاب هاوس و دیگر اپلیکیشن ها در همین صوتی بودن آن است. این مورد نشان دهنده این است که کاربرانی که از دعوتنامه کلاب هاوس استفاده می کنند و عضو این برنامه می شوند تنها قادرند از طریق مکالمه صوتی با دیگر افراد ارتباط برقرار نمایند و همین نکته یک وجه تمایز بزرگ برای کلاب هاوس به شمار می رود.

حتی افراد در آموزش کلاب هاوس قادر خواهند بود به عنوان یک میزبان و یا تنها به عنوان یک شنونده در مکالمه ها حضور داشته باشند. این یعنی این اپلیکیشن تا به اینجا کار توانسته کاملاً برعکس تمامی شبکه های موجود عمل کرده و از همان ابتدای ظهور امکان گفتگوی صوتی گروهی را برای کاربران فراهم کند.

یک نکته مهمی که در مورد آموزش Clubhouse وجود دارد این است که در حال حاضر فقط نسخه IOS این برنامه طراحی و ساخته شده و طولی نخواهد کشید که نسخه اندرویدی این برنامه هم برای دیگر کاربران مهیا خواهد شد.

آموزش کلاب هاوس و نحوه کار با آن

اولین مرحله در آموزش کلاب هاوس این است که این برنامه را دانلود و نصب نمایید. بعد از اینکه آن را نصب کردید بایستی یک حساب کاربری ایجاد نمایید که در واقع یکی از مراحل ایجاد حساب کاربری این است که شماره تلفن شما توسط این برنامه تأیید شود.

اما نکته مهم در آموزش کلاب هاوس این است که به دلیل سکونت در ایران امکان دارد چندین و چند بار درخواست ارسال کد تأیید آن هم به صورت پیامک نمایید. این امکان هم وجود دارد که هیچ پیامکی هم دریافت نکنید. اما به هر حال از روش های جایگزین دیگری مانند تماس صوتی خودکار هم می توانید کد تأیید را دریافت نمایید. به هر حال بعد از اینکه کد تأیید را دریافت نمودید شما عضوی از خانواده Clubhouse خواهید بود به شرط اینکه یکی از افرادی که از قبل از این برنامه استفاده کرده شما را مورد تأیید خودش قرار دهد.

بعد از ورود به برنامه کلاب هاوس، دوستان و مخاطبینی که در فهرست تماس شما وجود دارند و در این برنامه هم عضو هستند، برای اضافه شدن به لیست دنبال کننده ها به شما پیشنهاد می شود. اگر هم تمایل داشته باشید می توانید دو دعوتنامه کلاب هاوس برای دیگران ارسال کنید.

به مرور زمان که با آموزش کلاب هاوس آشناتر شدید به راحتی می توانید اتاق ها و روم هایی را با محوریت یک موضوع خاص تشکیل دهید تا دیگر کاربران هم در آن عضو شده و ایده ها و تفکراتشان را در قالب صوت و یا سخنرانی در اختیار دیگران قرار دهند.

در بحث آموزش Clubhouse اگر مایل باشید می توانید اتاق ها و روم هایی را که تشکیل داده اید باز نگه دارید تا هر کاربر و مخاطبی که مایل باشد بتواند به راحتی در آن عضو شده و شروع به فعالیت کند. اگر هم مایل باشید می توانید اتاق ها را محدود تر نمایید تا فقط اشخاصی که دنبالشان می کنید در آن فعالیت کنند.

برای اینکه آموزش کلاب هاوس را کامل تر کنیم باید عنوان کنیم که در پایین صفحه هر اتاق یا روم یک آیکون دست قرار دارد. کاربرانی که تمایل به گفتگو و ارسال پیام صوتی دارند با کلیک کردن بر روی آن و با صلاحدید مدیر، اجازه صحبت کردن را پیدا خواهد کرد. این مورد نشان دهنده این است که مدیر به راحتی می تواند مدیریت اتاق ها را بر عهده بگیرد.

این مواردی که بیان شد نحوه کار و آموزش کلاب هاوس را در بر می گرفت. نکته مهمی که نبایستی آن را فراموش کنید این است که در صورتی در کلاب هاوس قادر خواهید بود به گفتگوها گوش دهید که به صورت زنده به این عمل دست بزنید. این مورد دقیقاً به مانند لایو اینستاگرام است که امکان مشاهده لایوها در آینده هرگز وجود نخواهد داشت.

دعوتنامه کلاب هاوس - برتر آموز

آموزش کلاب هاوس و نحوه دریافت دعوتنامه و عضویت در آن

همان طوری که در ابتدای مقاله آموزش کلاب هاوس هم اشاره کردیم، در حال حاضر این شبکه اجتماعی فقط بر اساس دعوتنامه عضو می پذیرد. اگر مایل نیستید که در لیست انتظار دعوتنامه قرار بگیرید، به دعوت مستقیم افراد دیگری که قبلاً در این برنامه عضو شده اند نیاز پیدا خواهید کرد. افرادی که در ابتدای کار وارد برنامه کلاب هاوس می شوند تنها اجازه ارسال یک دعوتنامه را خواهند داشت. اما بعد از استفاده از آن به راحتی قادر خواهند بود سه دعوتنامه را ارسال نمایند.

آموزش کلاب هاوس و نحوه پیوستن به این برنامه

کلاب هاوس در حال حاضر در مرحله آزمایشی و فقط در دسترس کاربران آیفون قرار دارد و همین مورد به نوعی به ماهیت انحصاری بودن آن بیشتر دامن زده است. برای ورود به این برنامه تنها دو راه وجود دارد و به طبع هر دو راه به افرادی که پیشتر از این برنامه استفاده کرده اند، ختم می شود:

راه حل اول: استفاده از دعوتنامه شخصی

زمانی که افراد عضوClubhouse  می شوند این اجازه را دارند که به وسیله شماره تلفن خود یک دعوتنامه برای دیگران ارسال نماید. این یعنی افراد این اختیار را دارند تا دعوتنامه آموزش کلاب هاوس را برای اشخاصی که یک ارتباط دوستانه و نزدیک با آنها دارند، ارسال نمایند. اما به مرور زمان با فعالیت در اتاق ها و روم ها و صحبت کردن در آنها به راحتی قادر خواهد بود دعوتنامه های بیشتری را برای افراد ارسال کنند.

راه حل دوم: Exclusive side-door

در راه حل دوم این امکان وجود دارد که از وب سایت کلاب هاوس بازدید کنید. این وب سایت این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد تا از طریق اپ استور (App Store) برنامه را دانلود و نام کاربری خودتان را در آن رزرو نمایید.

زمانی که این برنامه را دانلود و نام کاربری خودتان را رزرو کردید، بسته به اینکه چه تعداد از مخاطبین شما از کلاب هاوس استفاده می کنند امکان دارد اعلان هایی را مبنی بر اینکه شما نام کاربری خودتان را رزرو کرده اید، دریافت کنند. این مورد در واقع به سود این اشخاص است چرا که اگر دعوتنامه رسمی هم برای ارسال در اختیار نداشته باشند، دیگران را برای پیوستن به این اپلیکیشن ترغیب می کنند.

آموزش کلاب هاوس و نحوه ارسال دعوتنامه به دیگران

در بحث آموزش کلاب هاوس و ارسال دعوتنامه به این موضوع اشاره کردیم که هر کاربر توانایی ارسال تعداد محدودی دعوتنامه را دارد. برای ارسال دعوتنامه می توانید به روش زیر عمل نمایید:

  • زمانی که وارد آموزش کلاب هاوس می شوید یک آیکون پاکت نامه در قسمت بالای صفحه اصلی وجود دارد. روی آن کلیک نمایید.
  • اگر این اپلیکیشن دسترسی و اجازه مشاهده لیست مخاطبین را به شما داده باشد فهرستی از مخاطبینی که قابل دعوت به این اپلیکیشن هستند را مشاهده می کنید. در کنار نام هر مخاطب با کلیک بر روی دکمه دعوت (Invite) به راحتی قادر خواهید بود دعوتنامه را برای آنها ارسال نمایید. نکته اینجاست که با هر بار کلیک بر روی دکمه دعوت، از دعوتنامه هایی که قابلیت ارسالی دارند، کم می شود.
  • بعد از اینکه دکمه دعوت یا همان Invite را کلیک کردید به صورت اتوماتیک بهimessage هدایت می شوید. در این قسمت یک پیام آماده و پیش فرض در قسمت گفتگو یا چت شما با شخص مورد نظر درج می شود. اگر مایل باشید می توانید متن پیش فرض را ویرایش و سپس آن را ارسال نمایید

کلاب هاوس چیست

آموزش کلاب هاوس و نحوه عضو شدن کاربران ایرانی در این برنامه

برای عضو شدن در این برنامه تنها راه ممکن استفاده از دعوتنامه است و شخصی که به عنوان معرف قرار است برای شما دعوتنامه ارسال کند بایستی شماره شما را در لیست تماس هایش داشته باشد.

خوشبختانه آموزش کلاب هاوس این اجازه را به کاربران خود داده تا به لیست تماس خود دسترسی داشته باشند و به صورت مرتب هم آن را بروزرسانی می کند. به همین خاطر افرادی که مایل به ارسال دعوتنامه هستند بایستی شماره تلفن شخص مورد نظر را در لیست خود داشته باشند.

اگر از شماره همراه اول استفاده می کنید و مایل به دریافت دعوتنامه آموزش کلاب هاوس هستید بایستی عنوان کنیم که در حال حاضر پیامک احراز هویت به این شماره ارسال نمی شود. اما جای نگرانی نیست و با یک ترفند خاص می توانید پیامک احراز هویت را دریافت نمایید.

برای دریافت کد از طریق شماره تلفن همراه اول با فاصله 15 ثانیه بین هر درخواست چند بار ارسال کد را درخواست نمایید. بعد از این کار گزینه تماس تلفنی با شماره شما فعال خواهد شد. با کلیک کردن بر روی این گزینه کد تأیید شماره به صورت تماس صوتی (تلفنی) برای شما گفته می شود. دیگر اپراتورهای موجود در کشور به راحتی شماره پیامک تأیید را دریافت خواهند کرد.

نحوه تنظیم کردن پروفایل در آموزش کلاب هاوس

به مانند تمامی شبکه های اجتماعی، Clubhouse هم یک پروفایل در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا به این وسیله بتوانند اطلاعات کامل تری را در مورد خود در اختیار دیگر افراد قرار دهند. مقاله ساخت شماره مجازی را در این پست مشاهده کنید.

برای تنظیم تصویر پروفایل در بحث آموزش کلاب هاوس بهتر است به نکات زیر دقت نمایید:

  • تصویری را انتخاب نمایید که اولاً لبخند به لب داشته باشید و ثانیاً چهره تان را به صورت کامل نشان دهد
  • تصاویری که انتخاب می کنید حتماً در چند اندازه مناسب باشد. به خاطر اینکه چهره تان را به صورت واضح و مشخص نشان دهد. دلیل دیگر برای انتخاب تصاویر در آموزش کلاب هاوس این است که ممکن است گاهی تصاویر با نام شما و گاهی هم به تنهایی به نمایش در بیاید
  • تصاویر انتخابی با پس زمینه هایی واضح و گاهاً با رنگ هایی متضاد باشد. رنگ های پس زمینه در کلاب هاوس بژ روشن تا سفید است و به نوعی رنگ هایی خوب و خنثی هستند. همین رنگ ها باعث می شود تا تصاویر پروفایل برجسته به نظر بیاید
  • فضایی که آموزش کلاب هاوس ‌برای نوشتن بیوگرافی در اختیار شما قرار می دهد به اندازه کافی خوب هست. شما در سه خط اول چیزی در حدود 125 حرف را می توانید در مورد خودتان بنویسید و در اختیار دیگر کاربران قرار دهید

رعایت چند نکته برای ایجاد پروفایل در بحث آموزش کلاب هاوس

  • همان طوری که پیشتر هم در آموزش کلاب هاوس اعلام کردیم این برنامه، یک اپلیکیشن برای گفتگوهای صوتی به صورت زنده طراحی شده است. پس زمانی که مایل به گفتگوی صوتی هستید از این مورد مطمئن شوید که نمایه و پروفایل شما به صورت کامل، تکمیل شده باشد تا ارزش واقعی شما را برای مکالمه به دیگران مشخص نماید
  • فقط پیوندهای نمایه اینستاگرام و توییتر در پروفایل کلاب هاوس قابل کلیک هستند. اگر مایل باشید می توانید دیگر پیوندها را در بیوگرافی خودتان وارد نمایید
  • اگر مایلید که کاربران فقط در یک سری موضوعات خاص شما را به گفتگوها و مکالمه های خود دعوت کنند، حتماً آن را لیست بندی کرده و در بیوگرافی آموزش کلاب هاوس خودتان وارد نمایید تا دیگران هم از این موضوع اطلاع داشته باشند
  • یکی از نکات جالب توجه در آموزش کلاب هاوس این است که با استفاده از یک سری کلمات کلیدی خاص به صورت کاملاً استراتژیک و هنرمندانه می توانید به دیگران کمک کنید تا شما را در بین انبوهی از کاربران پیدا کنند

قوانین و مقررات استفاده از آموزش کلاب هاوس

در بحث آموزش کلاب هاوس می رسیم به قوانین و مقررات استفاده از این برنامه. در واقع مدیران این اپلیکیشن قوانین سفت و سختی را برای استفاده از آن در نظر گرفته اند. به طور مثال اگر کاربری به عنوان خرابکار از طرف مدیران شناسایی شود، بدون تردید تا آخر عمر به وسیله شماره تلفنی که در هنگام ثبت نام از آن استفاده کرده، نمی تواند مجدداً ثبت نام کند. از همه بدتر اینکه کاربری هم که وی را تأیید کرده مورد جریمه قرار خواهد گرفت.

منبع : برتر آموز

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حامد

    گروه دعوتنامه رایگان