هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش IGTV در اینستاگرام

آموزش IGTV در اینستاگرام به صورت کامل و صفر تا 100

دسته بندی : اینستاگرام
1400/09/27

تا چند وقت پیش، یکی از مشکلاتی که کاربرها در ایینستاگرام با آن دست و پنجه نرم می کردند، این بود که محتوای بیش تر از 1 دقیقه نمی توانستند در اینستاگرام آپلود کنند. به همین دلیل خود اینستاگرام در آپدیت های اخیر خود، یک قابلیت بسیار جذاب را به این اپلیکیشن اضافه کرده است که افراد می توانند ویدئوهای بالای 1 دقیقه را به راحتی با استفاده از قابلیت IGTV در اینستاگرام آپلود کنند. اما اینکه IGTV اینستاگرام کجاست؟، چرا اینستاگرام من IGTV نداره، نحوه گذاشتن پست فیلم طولانی در پست اینستاگرام IGTV و … تماما سوال هایی هستند که امروز در آموزش IGTV در اینستاگرام می خواهیم به آن پاسخ دهیم. همچنین اگر اطلاعات دقیق و جامع درباره تمامی قابلیت های اینستاگرام و ترفندهای آن می خواهید، آموزش اینستاگرام را از دست ندهید.

البته برای آپلود ویدئوهای بیشتر از 1 دقیقه، پست های اسلایدی هستند که هنوز هم مورد استفاده است اما این پست ها نهایتا یک فیلم 10 دقیقه را به ما نمایش می دهند و اگر فیلم ما بیش تر از 10 دقیقه باشد، کار به مشکل خواهد خورد. بنابراین بهترین راه استفاده از همان IGTV است که بدون هیچ مشکلی هر نوع فایل با هر حجم و ابعادی را می توان در آن آپلود کرد. پس با برتر آموز همراه باشید تا با نحوه کار IGTV در اینستاگرام به صورت کامل آشنا شوید.

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV در واقع یک کانال ویدئویی است که در سال 2018 توسط اینستارام به دنیا معرفی شد تا بتوانند ویدئوهای طولانی را از طریق آن آپلود کنند. در ابتدا شرکت ها و افراد شناخته شده می توانستند ویدئوهایی تا یک ساعت منتشر کنند اما امروزه این محدودیت برداشته شده و همه می توانند این ویدئوها را منشتر کنند. در ابتدا قابلیت IGTV اینستاگرام تحت عنوان یک برنامه جدا معرفی شد و باید برای دیدن یک فیلم IGTV به یک نرم افزار دیگه مراجعه می کردید یا یک بخش مجزا در اینستاگرام را باز می کردید تا بتوانید این فیلم ها را ببینید.

سپس در سال 2019 بود که اینستاگرام تغییر و تحولاتی در بخش IGTV خود اضافه کرد و پس از آن، کاربران توانستند، پست های خود را در همان اپلیکیشن اینستاگرام آپلود کنند. روش کار نیز به این صورت است که یک دقیقه فیلم پخش می شود در همان حالت عادی و اگر فیلم بیش تر از 1 دقیقه باشد و بخواهید مابقی آن را تماشا کنید، روی گزینه Keep Watching که برایتان نمایش داده می شود می زنید و ادامه محتوای ویدئویی را می بینید.

آموزش IGTV در اینستاگرام

چرا باید از IGTV استفاده کنیم؟

شاید ذهنتان درگیر این شده باشد که چرا باید از IGTV استفاده کنیم و چه مزیت و خوبی برای ما دارد که بخواهیم از آن را یاد بگیریم و از آن استفاده کنیم. امروزه افراد بسیار به ویدئو علاقمند شده اند و طبق آخرین اخباری که اعلام شده، چیزی حدود 80 درصد از حجم اینترنت دنیا از طریق ویدئو و آپلود و تماشای آن مصرف می شود. از طرفی ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) یکی از شیوه های بازاریابی است که کسب و کارهای زیادی به سمت آن روی آورده اند و بسیار مورد توجه مردم نیز قرار گرفته است.

در کنار همه این ها، شبکه هیا اجتماعی نقش بسیار زیادی در استفاده از محتواهای ویدئویی داشته اند و امروزه اکثر افراد دوست دارند در شبکه های اجتماعی یک ویدئو تماشا کنند. حال IGTV اینستاگرام که با هدف رقابت با یوتیوب وارد میدان شده است، مزیت های زیادی نیست به پلتفرم های مشابه خودش دارد. برای مثال این ویدئوها هنوز از تبلیغات داخلشان استفاده نشده است که باعث شده است افراد بسیار به آن علاقمند شوند و یکی از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده برای افراد شده است. بنابراین اگر کسب و کاری دارید یا حتی یک پیج شخصی برای خودتان است، سعی کنید آموزش IGTV در اینستاگرام را به خوبی فرا بگیرید و از آن برای تولید محتوای عالی استفاده کنید.

IGTV اینستاگرام چه کاربردهایی دارد؟

این قابلیت می تواند برای کسانی که به دنبال آپلود ویدئو هستند، بسیار مفید و جذاب باشد. اما کاربرد آن بسته به کاری که می خواهید با استفاده از آن بکنید، می تواند متفاوت باشد. مثلا اگر شما با استفاده از آموزش بلاگری، الان به تولید محتوای حرفه ای و جذاب در اینستاگرام می پردازید، می توانید ویدئوهای بلند از خودتان و کارهایی که انجام می دهید، قرار دهید. همچنین اگر کسب و کاری دارید و برای آن محتوا تولید می کنید، استفاده از قابلیت IGTV می تواند بسیار برای شما مفید باشد چرا که همانطور که در آموزش دیجیتال مارکتینگ گفته شد، استفاده از ویدئوها تا حد زیادی می تواند مخاطب را به شما درگیر کند و هرچه بیشتر می توانید بر روی وی تاثیر بگذارید.

این قابلیت حتی برای فیلم سازان و کارگردانان نیز کاربرد دارد و می توانند برای فروش بیشتر فیلم تولیدی خودشان، قسمتی از آن را با استفاده از IGTV منتشر کنند و افراد را ترغیب به خرید کنند. اما اینکه دیگر چه کاربردهایی دارد را در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.

  • امکان عقب جلو کردن ویدئو : این قابلیت بسیار مفید است چرا که شما ممکن است بخضی از یک فیلم را از دست دهید و بخواهید به عقب برگشنته و دوباره آن را مشاهده کنید. قابلیت IGTV اینستاگرام، این آپشن را به شما می دهد. در صورتی که در پست های اسلایدی چنین چیزی نبود و باید صبر می کردید تا یک اسلاید به اتمام برسد و مجددا پخش شود تا آن قسمت مشخص از فیلم را ببینید.
  • امکان دانلود ویدئو : شما می توانید به راحتی با استفاده از سایت هایی که در گوگل وجود دارند، فیلم IGTV را دانلود کرده و بعدا به تماشای آن بنشینید.
  • امکان لایک و کامنت توسط کاربران : برگ برنده شما در شبکه های اجتماعی، درگیر کردن مخاطب با خودتان است. بنابراین هرچه بیشتر بتوانید لایک و کامنت بگیرید یا به عبارت دیگر مخاطب را با خخودتان درگیر کنید، عملکرد شما بهتر بوده است . اگر محصول یا خدماتی دارید، راحت تر می توانید آن را به فروش برسانید. IGTV چنین امکانی را فراهم کرده است و به راحتی کاربر می تواند برای شما کامنت بگذارد یا محتوای شما را لایک کند.
  • امکان قرار دادن ویدئوهای 10 تا 60 دقیقه ای : برای محتواهایی که بلند هستند و نمی خواهید آن را کراپ کنید، بهترین گزینه است.
  • پشتیبانی از کیفیت های بالا : یکی دیگر از ویژگی های جذابی که این قسمت دارد، این است که شما می توانید فیلم هایی با کیفیت 4K آپلود کنید و نگران از دست رفتن کیفیت محتوای تولید شده نباشید. البته که دقت کنید حجم بالای اینترنت با توجه به سرعت اینترنت در ایران می تواند مشکل ساز شود و اگر کاربر نتواند محتوای شما را به راحتی آپلود کند، احتمال اینکه کلا فیلم را ببندد و برود زیاد است.
  • امکان قرار گیری لینک در توضیحات : تا همین چند وقت چیش و قبل از آپدیت آخر اینستاگرام، پیج های زیر 10K نمی توانستند لینک داخل استوری قرار دهند و نهایت کاری که از دستشان بر می آمد این بود که یک محتوای IGTV منتشر کنند و لینکی که برایشان اهمیت داشت و می خواستند کاربر را به آن منتقل کنند، در آن جا قرار دهند.

کاربرد IGTV چیست

مزایا و معایب IGTV چیست؟

احتمالا پس از اینکه قسمت بالا را مشاهده کردید، به خودتان گفتید این بهترین قابلیتی است که می تواند یک برنامه داشته باشد و بهترین ابزار را پیدا کرده ام. درست است که این ویژگی بسیار جذاب است اما هنوز نسبت به رقبای جدی که دارد، نقص های زیادی دارد و باید در گذر زمان سعی در بهبود هرچه بیشتر آن کند. اما اینکه IGTV چه مزیت ها و معایبی دارد، در ادامه به صورت کامل به آن می پردازیم.

مزیت های IGTV در اینستاگرام

  • امکان تماشای ویدئوهای افراد در صفحه پروفایل آن ها بدون آنکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهیم. البته به شرطی که اینستا آپدیت باشد که در قسمت بعدی به صورت کامل آن را توضیح می دهیم.
  • امکان کنترل کامل بر روی ویدئو و مشاهده هر قسمت از آن که می خواهیم.
  • امکان Swip مستقیم برای کاربر و  قرار دادن لینک آن در استوری تا کاربر به صورت مستقیم به دیدن فیلم هدایت شود. این باعث می شود کاربر داخل پروفایل شما برای پیدا کردن فیلم سرگردان نشود و خیلی مستقیم آن چیزی که می خواهیم به او نمایش دهیم را پیدا کند.
  • امکان راه یابی به اسکپلور اینستاگرام، یکی از موادری که بسیار افراد در اکسپلور اینستا آن را مشاهده می کنند، فیلم های IGTV است و شما می توانید به راحتی به اکسپلور راه پیدا کنید. البته که آپدیت های اینستا هر روز قابل تغییر است و شما می توانید این تغییرات را در مقاله تغییرات الگوریتم اینستاگرام مشاهده کنید و رازهای ورود به اکسپلور را در آن ببنید.

معایب IGTV چیست؟

امروزه معایبی که قبلا IGTV با آن درگیر بود از بین رفته است. قبلا شما نمی توانستید یک آمار دقیق از IGTV داشته باشید و بنابراین همین ام باعث می شد افراد کمی به سمت آن روی بیاورند اما امروزه این مشکل حل شده است و افراد می توانند به راحتی ورودی ها و آمار خود را از طریق پیج ببیند.

راه های دست یابی به IGTV در اینستاگرام

در این قسمت از آموزش IGTV در اینستاگرام، می خواهیم روش های دست یابی به IGTV را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که بالاتر نیز گفته شد، IGTV هم به صورت یک اپلیکیشن مجزا و هم به صورت یک قابلیت داخل برنامه اینستاگرام وجود دارد و ما می خواهیم هر دو روش را مورد بررسی قرار دهیم.

روش فعالسازی IGTV اینستاگرام

1.از طریق خود نرم افزار اینستاگرام

بسیاری از افراد می گویند، چرا اینستاگرام من IGTV نداره یا IGTV اینستا کجاست؟ اگر اینستاگرام خود را به آخرین ورژن آپدیت نکرده باشید، اصلا چیزی تحت عنوان IGTV برای شما وجود ندارد و نمی توانید همچین قابلیتی را مشاهده کنید. بنابراین برای دسترسی به IGTV اولین کار این است که اینستای خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید. چنین کاری علاوه بر IGTV، دیگر قابلیت های اینستا را نیز برای شما فعال می کند.

بنابراین پس از آپدیت اینستاگرام، دیگر نیاز به انجام کاری نیست و به صورت خودکار قابلیت IGTV برای شما فعال می شود. در نظر داشته باشید که پس از آپدیت اینستاگرام، این قابلیت برای همیشه باقی خواهد ماند و چیزی تحت عنوان حذف IGTV در اینستاگرام وجود ندارد و فقط شما می توانید ویدوئوهایی که خودتان آپلود کرده اید را همانند دیگر پست ها به راحتی حذف کنید.

2. از طریق برنامه IGTV

برای راه اندازی قابلیت IGTV از این طریق، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از برنامه هایی نظیر گوگل پلی و اپ استور، برنامه اصلی IGTV را دانلود کرده و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری به آن وارد شوید. در ابتدا برای گذاشتن یک فیلم داخل IGTV باید یک کانال IGTV ایجاد می کردید که بسیار گیج کننده بود اما امروزه این قابلیت حذف شده است  و گذاشتن یک فیلم IGTV اصلا مار سخت و پیچیده ای نیست.

نحوه قرار دادن پست در IGTV

ابتدا اگر روش قرار دادن پست در اینستاگرام را نمی دانید، توصیه می کنم ابتدا مقاله روش گذاشتن پست در اینستاگرام را مطالعه کنید تا با دانش کافی بتوانید یک پست را در IGTV منشتر کنید. سپس مراحل زیر را به صورت کامل پیش روید تا بتوانید پست خود را در IGTV آپلود کنید. البته توجه داشته باشید آموزش IGTV در اینستاگرام و نحوه پست گذاری در آن، مطابق آخرین تغییرات ظاهری در اپلیکیشن اینستاگرام است و ممکن است در آپدیت های بعدی این قسمت ها یک تغییرات جرئی کرده باشد. اما روش کلی کار به همین صورت است که خدمتتان گفته می شود.

  • در ابتدا برای بارگذاری یک ویدئو در صفحه اصلی اینستاگرام بر روی علامت + در قسمت پایینی بزنید تا تمامی فیلم ها و عکس های گالری برای شما به نمای درآید. سپس یک فیلم یک دقیقه ای یا بیشتر را انتخاب کنید. دقت داشته باشید الان امکان صبط یک ویدئو در قسمت IGTV به صورت مستقیم وجود ندارد و باید ابتدا آن را ضبط کنید و سپس از قسمت + آن را انتخاب کنید.

نحوه پست گذاری در IGTV اینستاگرام

  • حال در مرحله بعدی دو گزینه به شما نمایش داده می شود که برای انتشار فیلم در IGTV باید از گزینه Long Video استفاده کنید. اگر بر روی Short video بزنید، فیلم شما کوچک شده و نهایت یک دقیقه از آن منتشر خواهد شد.

آموزش پست گذاری در igtv

  • تا این مرحله شما انتخاب کرده اید که فیلمتان از طریق igtv منتشر شود. حال باید یک کاور برای فیلم خود انتخاب کنید و این چیزی است که به عنوان قلاب برای کاربر نمایش داده می شود و باید نهایت سعی خود را بکنید که یک کاور مناسب برای فیلم خود انتخاب کنید. داشتن یک کاور مناسب باعث می شود کاربر به دیدن فیلم شما ترغیب شود. این کاور می تواند قسمتی از ویدئوی شما باشد یا می تواند یک کاور از قبل طراحی شده باشد.
  • حال پس از انتخاب کاور، شما به مرحله بعدی یعنی قسمت اصلی تنظیمات فیلم وارد می شوید. همانطور که در شکل یر می بینید، شما باید مواردی همچون عنوان (title) و توضیحات (Description) را پر کنید. وقتی این موارد را تکیل کردید، باید گزینه  Post a Preview را نیز برای پست خود منشتر کنید تا به صورت یک پست در قسمت feed پیج شما به نمایش در آید.

تنظیمات پست در igtv

  • پس از اینکه تمامی مراحل بالا را تکمیل کردید، حال فقط کافی است بر روی post بزنید تا پست شما انتشار یابد. این کل فرآیندی است که برای انشتار یک پست IGTV در اینستاگرام باید پشت سر بگذارید.

حال که نحوه پست گذاری در برنامه اینستاگرام را آموختیم، سوال این است که در خود برنامه IGTV چگونه باید پست منشتر کنیم. برای انتشار پست در این برنامه پس از تصب برنامه، وارد برنامه شوید و در قسمت بالایی سمت راست برنامه بر روی گزینه + بزنید. سپس صفحه ای باز می شود که در بالاتر تصویر آن هست و تمامی مراحل  همانند پست گذاری در خود اینستاگرام است و تفاوتی نمی کند.

چگونه یک محتوای IGTV را حذف کنیم؟

ممکن است به هر دلیلی بخواهید محتوایی که در اینستاگرام تحت عنوان IGTV قرار داده اید را حذف کنید. برای حذف آن فقط کافی است وارد پروفایل خود شده و فیلم مورد نظر را انتخاب کنید. پس از اینکه فیلم مورد نظر را انتخاب کردید، بر روی سه نقطه زده و گزینه Delete  را لمس نمایید. سپس یک پنجره برای شما باز می شود و تاییده حذف از شما گرفته می شود که پس از انتخاب آن و زدن مجدد دکمه Delete محتوای شما برای همیشه حذف خواهد شد.

سوالات متداول درباره IGTV اینستاگرام

حال که تمامی قسمت های آموزش IGTV در اینستاگرام را با مورد بررسی قرار دادمی. می خواهیم به چند سوال پرتکرار نیز پاسخ دهیم تا هر آنچه که نیاز است برای پست گذاشتن و تولید محتوا از این طریق بدانید تکمیل شود.

سایز تصاویر باید چند باشد؟

سایز ویدئویی که برای انشتار در قسمت IGTV اینستاگرام در نظر می گیریم باید 9:16 باشد و این مقیاس برای فیلم عمودی است و اگر بخواهید یک فیلم را به صورت افقی منتشر کنید، این نسبت به 16:9 تغییر می کند. اما اینکه کدام نوع ویدئو برای کاربر مناسب تر است، تفاوتی نمی کند و باید شما با توجه به نوع ویدئوی خودتان یک محتوا را آپلود کنید. برای تغییر سایز ویدئو برای IGTV اینستاگرام می توانید از برنامه های ادیت مانند اینشات استفاده کنید. برای بهتر شدن هرچه بیشتر کار خود می توانید آموزش اینشات را مظالعه کنید تا هرچه راحت تر کار خود را انجام دهید.

کیفیت فیلم ها باید چقدر باشد؟

فیلم ها باید دارای کیفیت 720 به بالا باشد و همانطور که گفته شد، تا کیفیت 4K نیز توسط IGTV پشتیبانی می شود.

زمان ویدئوها باید چقدر باشد؟

زمان ویدوئوها باید حداقل 1 دقیقه و حداکثر یک ساعت باشد. باید به حجم فیلم نیز دقت کنید چرا که برای فیلم های کمتر از ده دقیقه نهایت حجمی که می توانید آپلود کنید 650 مگابایت و برای فیلم های تا یک ساعت، نهایت حجم، 3.6 گیگابایت است.

کلام پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم، به صورت کامل آموزش IGTV در اینستاگرام را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم و هر آنچه نیاز است شما از قسمت IGTV بدانید را یاد گرفتید. بنابراین اکنون شما می توانید از این قابلیت بسیار جذاب برای تولید محتوای خود استفاده کنید و این قابلیت را اصلا دست کم نگیرید چرا که می تواند هم برای شما مخاطبین و هم فروش بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اگر هر سوالی نیز درباره این محتوا دارید، فقط کافی است آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا در کوتاهترین زمان ممکن آن را پاسخ دهیم. امیدوارم از خواندن مقاله آموزش IGTV در اینستاگرام لذت برده باشید.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ثبت بینا

    مقاله بسیار جامع و مفیدی بود. ممنون از محتوای بینظرتون 🙏🏻 ما می‌خواستیم ی ویدئو رو تو اینستاگرام‌مون درباره ثبت برند منتشر کنیم که مقاله خوبتون بهمون کمک زیادی کرد.

    1. جواد فرازمند

      سلام رفیق
      خداروشکر که براتون مفید بوده…از نظر خوبت ممنونیم