هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آنالیز سئو سایت با گوشی

آنالیز سئو سایت با گوشی 😐 + معرفی اپلیکیشن کاربردی 😳

دسته بندی : سئو
1402/03/06

امروزه تلفن همراه مدت زمان استفاده از لپ تاپ و یا کامپیوترهای خانگی را به شدت کاهش داده است.

با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم به بررسی تکنیک‌های آنالیز سئو سایت با گوشی به صورت جامع و کامل بپردازیم.🧐

 از همه مهمتر نیز شما با ابزار کاربردی در این حوزه بیشتر آشنا خواهید شد. 🤩

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه سئو. در این مقاله قرار است به شما راهکارهایی را یاد دهیم که در اتوبوس، مترو، منزل دوست و فامیل به بررسی سئو سایت شخصی خود بپردازید. قبل از هر چیزی به این موضوع توجه داشته باشید که آنالیز سئو با گوشی، بیش از آنکه حالت عملیاتی داشته باشد، حالت بررسی وضعیت دارد. در این حال قرار نیست که شما سئو یک سایت را به صورت صفر تا صد با تلفن همراه خود انجام دهید. چرا که تلفن همراه شما محدودیت‌های بسیار زیادی را همراه دارد.

با این حال اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دائما با تبلت خود به هر جایی میروید. این برنامه‌ها می‌تواند برای شما بسیار کاربردی و مفید باشد. تیم تحقیقاتی برترآموز قصد دارد که با معرفی اپلیکیشن‌های آنالیز سئو سایت با گوشی به شما در بررسی شرایط یک سایت به صورت لحظه‌ای کمک کند. شما باید به عنوان یک سئو کار بعد از معرفی یک الگوریتم جدید و یا به روز رسانی هوش مصنوعی گوگل به صورت لحظه‌ای آمار مربوط به سایت خود را بررسی نمایید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی و بالا دست پیدا کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، آموزش سئو به صورت مستمر می‌باشد. شما اگر قرار است که از ابزار آنالیز سئو سایت با گوشی همراه خود بهره ببرید، باید با هر بخش به صورت مفهومی آشنا باشید. به عنوان مثال در زمانی که متوجه بک لینک شکسته یک صفحه می‌شوید، استراتژی شما بسیار مهم و کاربردی می‌باشد. به همین دلیل است که شما آپدیت دانش خود توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید. چرا که این حوزه به شدت مهم است.

سئو چیست؟ « SEO – Search engine optimization »

برای پاسخ به سوال « آنالیز سئو سایت با گوشی » باید قبل از هر چیزی به یک درک واحد از مفهوم سئو دست پیدا کنیم. در این صورت می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که سئو برای سایت ما می‌تواند بازدهی بسیار بالایی داشته باشد. هدف از سئو بهینه سازی یک سایت برای دسترسی بهتر موتورهای جستجو می‌باشد. فارق از این که موتور جستجوی مورد نظر ما گوگل، بینگ، یاهو، نرم افزارهای هوش مصنوعی و … می‌باشد. بسیار مهم است که بتوانیم به یک درک عمیق از روش کار آن‌ها دست پیدا کنیم. SEO – Search engine optimization زمانی می‌تواند برای شما کاربردی باشد که بتوانید سرعت خود را بیش از دیگران نمایید.

به عنوان مثال اگر قرار است که یک سایت  آموزش وردپرس داشته باشید، چه دلیلی دارد که گوگل شما را در نتایج بالاتری از دیگران نشان دهد. قبل از اینکه به دنبال آنالیز سئو سایت با گوشی باشید و یا به دنبال نصب نرم افزارهای سئو روی لپ تاپ خود باشید. باید به این سوال پاسخ دهید، در این صورت می‌توانید بازدهی خود را به صورت قابل توجه افزایش دهید. در غیر این صورت بهتر است که اصلا به دنبال چنین چیزی نباشید، چرا که بازدهی آن برای شما نزدیک به صفر خواهد بود. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا هوشمندانه کار کنید نه این که مدت زمان زیادی را کار کنید.

نکته بعدی که در درک سئو باید به آن توجه داشته باشید، مفهوم به روز بودن آن است. ممکن است که اپلیکیشن‌های آنالیز سئو سایت با گوشی که در این مقاله گفته می‌شود، پس از یک ماه کاربرد خود را نداشته باشند. «  البته این مقاله آپدیت خواهد شد » در این صورت شما باید زودتر از دیگران به این موضوع پی ببرید. به یاد داشته باشید که استفاده از سئو کلاه سیاه نیز نیاز به هنر و تجربه دارد و این گونه نیست که هر کسی بتواند به سادگی به اصول آن مسلط شود. اگر شما یک سئو کار کلاه خاکستری باشید در این صورت با آنالیز سئو سایت با گوشی می‌توانید از این حملات جلوگیری کنید.

سئو چیست؟

بهترین اپلیکیشن‌های آنالیز سئو سایت در سال 2023 از دیدگاه وبمستران

در این بخش قصد داریم مهمترین اپلیکیشن‌های « آنالیز سئو سایت با گوشی » را بررسی کنیم. دقت داشته باشید که ملاک ما نمره گوگل پلی آن‌ها نمی‌باشد. بلکه ملاک ما برای معرفی این برنامه‌های نظر سئوکارانی است که با آن کار کرده‌اند. از طرفی تیم تحقیقاتی برترآموز نیز برای مدت زمان 1 هفته به صورت مستمر آن را بررسی و آنالیز نموده است تا اطلاعات به روز و یونیک را تقدیم شما نماید. در صورتی که در برای نصب هر برنامه و یا کار با هر برنامه سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح نمایید. در این صورت متخصصین این حوزه در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد.

1.    Free Seo Tools

یکی از برنامه‌هایی که هر سئو کار باید روی تلفن همراه خود داشته باشد، برنامه Free Seo Tools می‌باشد. چرا که این برنامه امکانات بسیار زیادی را به صورت رایگان در اختیار سئو کاران قرار می‌دهد. با این حال به صورت خلاصه به بررسی برخی از این امکانات بسیار کاربردی و مهم خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید که این برنامه علاوه بررسی و آنالیز سئو سایت با گوشی به شما امکان تعریف استراتژی و همچنین تعریف اکشن در حوزه سئو را نیز خواهد داد.

 البته نوع دسترسی و نوع استفاده شما به صورت ویژه با سطح توانایی شما در حوزه سئو ارتباط خواهد داشت. به عنوان مثال یکی از کسانی که مشاوره سئو از مجموعه برترآموز دریافت کرده بود. توانست با استفاده از Free Seo Toolsسئو یک سایت آموزش زبان انگلیسی را به صورت قابل توجهی سرعت بخشد. آنالیز سئو سایت با گوشی زمانی می‌تواند عالی عمل کند که برای استفاده از آن یک استراتژی مناسب با توجه به حوزه کاری خود تعریف کرده باشید. از جمله ویژگی‌های این برنامه آنالیز سئو سایت با گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. بررسی و نمایش دقیق سایت روی کلمات کلیدی مختلف
  2. بررسی و اعلام لینک های شکسته و خراب به صورت تجمیعی و یا فیلتر شده
  3. قابلیت بررسی و معرفی صفحاتی که دچار Error 404 شده‌اند.
  4. یکی ابزارهای کمکی بسیار مناسب در حوزه سئو تکنیکال و بررسی سرعت یک سایت از نظر مخاطبان سایت
  5. بررسی اعتبار دامنه و تعیین و تخمین رتبه برای آن در کوتاه مدت و بلند مدت
  6. برخی از سئو کاران از این برنامه علاوه بر آنالیز سئو سایت با گوشی به بررسی امنیت یک سایت نیز میپردازند که ما آن را توصیه نمی‌کنیم.
  7. بررسی اعتبار و قدرت سئو هر صفحه به صورت مجزا
  8. دارای نسخه اندروید و همچنین ریسپانسیو برای استفاده در تبلت، البته بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز ثابت کرده است که در این برنامه در تبلت بازدهی بسیار بالاتری به همراه دارد.

2.    Seo Backlink Tool

برخی از سئوکاران معمولا روی سئو خارجی سایت بسیار حساس می‌باشند. به همین دلیل است که پیوسته در حال بررسی لینک‌ سازی خارجی سایت خود می‌باشند. خوشبختانه با Seo Backlink Tool این کار بسیار ساده‌تر شده است. این برنامه به صورت ویژه به بررسی لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی یک سایت می‌پردازد. از طرفی این برنامه می‌تواند به سئو کراان امکان بررسی حداقل 20 لینک به صورت همزمان را بدهد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که دقت و کیفیت بررسی آن به شدت بالا می‌باشد. حتی برخی از نرم افزارهای سئو نیز نمی‌توانند چنین دقتی راب ه صورت رایگان در اختیار شما قرار دهند. خوشبختانه Seo Backlink Tool این برنامه ویژگی‌های بسیار بیشتری دارد.

به عنوان مثال اگر شما قرار است که بک لینک‌های یک سایت آموزش اینستاگرام را بررسی کنید. قطعا انکر تکست‌های به کار رفته در محتوای آن برای شما بسیار مهم خواهد بود. از طرفی این که هر انکر تکست چه جایگاهی دارد و چه اعتبار نیز می‌تواند برای شما کسب کند، مهم خواهد بود. Seo Backlink Tool می‌تواند به صورت دقیق انکر تکست‌ها و اعتبار آن را بررسی کنید و علاوه بر آن نوع بک لینک‌ها را نیز به شما گزارش می‌دهد. برخی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه از شما می‌خواهد که لینک‌هایی را به صورت نه فالو در سایت خود قرار دهید. Seo Backlink Tool به صورت دقیق در گزارش خود آن‌ها را دسته بندی خواهد کرد.

آنالیز سئو سایت با گوشی زمانی که از این برنامه استفاده می‌کنید به شدت ساده و کاربردی خواهد بود. اما نکته بسیار مهم آن در این است که برنامه در حال حاضر برای سیستم عامل اندروید شخصی سازی شده است. بنابراین کسانی که از سیستم عامل IOS استفاده می‌کنند، امکان دسترسی به آن را نخواهند داشت. با این حال در قسمت‌های بعدی به بررسی و معرفی اپلیکیشن‌های مناسب IOS برای آنالیز سئو سایت با گوشی اشاره خواهیم کرد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات شما را به صورت ویژه در این حوزه افزایش دهیم. امتیاز این برنامه در گوگل پلی 3.9 می‌باشد که با توجه به رقبا امتیاز بسیار بالایی می‌باشد.

برنامه آنالیز سئو با گوشی SEO Backlink Checker Tool

3.    Seo Check

زمانی که در وب‌ سایت‌های انگلیسی زبان به دنبال برنامه‌های کاربردی برای آنالیز سئو سایت با گوشی بودیم، اسم یک برنامه بسیار زیاد تکرار میشد. آن برنامه  Seo Checkبود و حتی برخی آن را به عنوان جایگزین برای نرم‌ افزار های سئو معرفی می‌کردند. به نظر شما علت این محبوبیت چیست؟ زمانی که ما بررسی کردیم، امتیاز این برنامه داخل گوگل 4.4 بود که بالاترین امتیاز برای برنامه‌های این حوزه می‌باشد. در ادامه به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر برخی از سئو کاران که در حوزه آموزش زبان آلمانی فعالیت می‌کنند، بالاترین امتیاز را برای آن ثبت کرده‌اند. از جمله مهمترین مزایای استفاده از  برنامه  Seo Check می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. اگر به دنبال یک برنامه کاربردی برای بررسی کیفیت سئو داخلی یک سایت می‌باشید، قطعا می‌توانید روی این برنامه حساب ویژه‌ای باز کنید. چرا که این برنامه به شما کمک خواهد کرد که کیفیت محتوای بارگذاری شده را از جهات مختلف بررسی کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید بررسی کنید که تراکم و همچنین نوع هد بندی استفاده شده در این متن به چه صورت می‌باشد. آیا چراغ سبز خوانایی آن قابل قبول می‌باشد و یا نیاز به اندکی تغییرات دارد.
  2. این برنامه دارای چند بخش تخصصی برای سئو تکنیکال نیز می‌باشد. البته تخصص شما در این حوزه تعیین کننده نوع استفاده شما از آن خواهد بود. به عنوان مثال این برنامه آنالیز سئو سایت با گوشی به شما کمک می‌کند که با استفاده از بخش جستجوی ویژهی خود حجم فایل‌های CCS یک سایت را بررسی نمایید.
  3. از دیگر مزایای برنامه Seo Checkمی‌توان به قابلیت بررسی تایتل و همچنین مقدمه اشاره کرد. البته این بررسی قرار است که به صورت تخصصی انجام شود. در صورتی که شما اطلاعات کافی در مورد Content Marketing ندارید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که بخش به درد شما نمی‌خورد! بنابراین سعی کنید که دانش خود را در این حوزه به روز کنید که و از تولید کننده محتوایی برای سایت خود استفاده نمایید که توانایی درک این حوزه و تعریف استراتژی داشته باشد.

4.    SEO And Link Analyzer

زمانی که قرار است به بررسی برنامه‌های آنالیز سئو سایت با گوشی بپردازیم، بهتر است که به چند برنامه حرفه‌ای نیز اشاره داشته باشیم. همانطور که می‌دانید یکی از مباحث بسیار مهم و کاربردی در حوزه سئو سوشال سیگنال می‌باشد. اگر شما بخواهید که میزان قدرت سوشال سیگنال را در سئو یک سایت بررسی کنید، نیاز به چند پارامتر بسیار مهم و کلیدی خواهید داشت. که در این راستا نرم افزار های سئو بسیار زیادی تعریف شده اند. اما SEO And Link Analyzer با می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. اما برای دسترسی کامل به آن نیاز خواهید داشت که نسخه پریمیوم آن را تهیه نمایید. اگر شما یک سئو کار حرفه‌ای می‌باشید به شما اطمینان می‌دهیم که این موضوع ارزشش را خواهد داشت.

چرا که طراحی و تعریف استراتژی‌های تبلیغاتی برای یک سایت نیاز دارد که شما به صورت لحظه‌ای سوشال  سیگنال را بررسی نمایید. در برخی مواقع ممکن است لازم باشد که سئو یک سایت را متوقف کنید. با این حال بهتر است که به چند قابلیت دیگر این برنامه نیز اشاره داشته باشیم. از دیگر قابلیت‌های SEO And Link Analyzer برای آنالیز سئو سایت با گوشی در این است که شما می‌توانید کیفیت کلمات کلیدی را استفاده شده در سایت را بررسی نمایید. از دیگر مزایای استفاده از SEO And Link Analyzer در این است که شما می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو مختلف بررسی کنید. اما درک و تفسیر این آمار زمان برای شما امکان پذیر خواهد بود  که درک درستی از استراتژی‌های موثر برای هر کدام داشته باشید.

از دیگر مزایای استفاده از SEO And Link Analyzer این است که شما می‌توانید تبلیغات کلیکی خود را به صورت همه جانبه مدیریت کنید. اما نکته بسیار مهم آن در این است که اکانت شما قابلیت اتصال به شبکه تبلیغی را داشته باشد. برخی از استراتژی‌های تبلیغی کلیک نمی‌تواند با این برنامه هماهنگ شود و نیاز است که رتبه سایت از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد. البته بررسی لینک‌های مختلف و نوع آن‌ها از خدمات معمولی SEO And Link Analyzer می‌باشد و لازم به توضیحات بیشتر ندارد.

5.    SEO Edge ویژه استفاده در IOS

تا این قسمت از مقاله بررسی اپلیکیشن‌های کاربردی برای آنالیز سئو سایت با گوشی، تمامی برنامه‌های معرفی شده ویژه اندروید بود. بنابراین نوبتی هم که باشد، باید به نقد و بررسی یک برنامه برای آیفون و آیپد بپردازیم. SEO Edge یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند به صورت قابل توجه نیاز سئوکارانی که گوشی اپل دارند را رفع کند. اما نکته بسیار مهم آن در این است که تعداد آنالیز و نوع خدمات شما در نسخه رایگان آن محدود است. اما با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز این برنامه نسخه پریمیوم قابل قبولی دارد. از طرفی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که سئو یک سایت زمانی برای شما راحت و آسوده است که بتوانید نتایج تحلیل بک لینک‌ها و اعمال تغییرات خود را به صورت لحظه‌ای بررسی کنید.

خوشبختانه با استفاده از SEO Edge شما به امکاناتی فراتر دسترسی خواهید داشت که تحلیل آن با توجه به دانش شما سئو امکان پذیر خواهد بود. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از SEO Edge رتبه وب سایت خود را در الکسا بررسی کنید. از طرفی لینک‌های ورودی و بک لینک‌های خروجی سایت خود را نیز هم به صورت دسته‌ای و هم به صورت تکی مورد تحلیل قرار دهید. اما این آمارها زمانی برای شما معنی و مفهوم خواهد داشت که بتوانید درک درستی از آن داشته باشید. با این حال سعی کنید همیشه اطلاعات استخراج شده از SEO Edge با یک مشاوره سئو با تجربه در میان بگذارید. در این صورت می‌توانید بازدهی کار خود را افزایش دهید.

با توجه به این که شما برای دانلود و نصب SEO Edge از اپ استور استفاده خواهید نمود. سعی کنید که برنامه اصلی با پرداخت درون برنامه ای را استفاده نمایید. چر که برخی از برنامه های تبلیغاتی با استفاده از نام های مشابه این برنامه اقدام به سو استفاده از این برنامه نموده‌اند. از طرفی با توجه به بررسی تیم تحقیقاتی برترآموز، آنالیز سئو سایت با گوشی بواسطه این برنامه‌ها امکان پذیر نمی‌باشد.

آنالز سئو با گوشی ایفون

6.    Sinium SEO Tools

زمانی که به بررسی تمام ویژگی‌های Sinium SEO Tools می‌پرداختیم، شوکه شدیم. چرا که چنین امکاناتی برای یک برنامه اندرویدی به دور از انتظار بود. Sinium SEO Tools یک برنامه آنالیز سئو سایت با گوشی می‌باشد که می‌تواند نزدیک به 50 خدمت گوناگون به شما ارائه کند. خدماتی که می‌تواند سئو سایت شما را متحول کند. به عنوان مثال شما بواسطه این برنامه می‌توانید تمامی بخش‌های سئو سایت خود را بررسی کنید و ببینید که کدام صفحه به درستی ریسپانسیو نشده است. از طرفی شما می‌توانید کدهای هر صفحه از سایت خود را به صورت دسته‌ای و یا صورت تکی بررسی نمایید. این قابلیت به شما علاوه بر امنیت به رضایت بیشتر کاربران نیز کمک خواهد کرد. با این حال پیشنهاد ما به شما این است که روی امنیت آن حساب ویژه‌ای باز نکنید. چرا که در برخی موارد ممکن است که خطای شما را افزایش دهد.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از Sinium SEO Tools در این است که شما می‌توانید وضعیت سرورهای اصلی و هاست خود را بررسی کنید. در این صورت می‌توانید بودجه خزش سایت خود را افزایش دهید. از طرفی این موضوع روی سئو سایت شما به شدت تاثیر گذار است و می‌تواند رتبه سایت شما را بهبود بخشد. از دیگر مزایای Sinium SEO Sinium SEO Tools در این است که می‌توانید اعتبار و کیفیت دامنه سایت خود را نیز بررسی کنید. در حالت عادی برای بررسی ارزش و کیفیت دامنه از سایت‌هایی مانند MOZ استفاده می‌شود. اما Sinium SEO Tools می‌تواند همان گزارش را گاها با جزئیات بیشتر در تلفن همراه شما نشان دهد. با Sinium SEO Tools آنالیز سئو سایت با گوشی به شدت ساده است.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی آنالیز سئو سایت با گوشی و برنامه‌های کاربردی پرداختیم. اما نکته بسیار مهم استفاده از این برنامه‌ها در این است که شما به عنوان یک سئو کار تنها نتایج را بررسی کنید و تصمیمات اصلی خود را بر مبنای گزارشات این برنامه‌ها اتخاذ نکنید. چرا که شما برای هر تغییر در سئو سایت خود نیاز به اطلاعاتی همه جانبه و دقیق می‌باشید که گاها با استفاده از اپلیکیشن‌های آنالیز سئو سایت با گوشی امکان پذیر نخواهد بود.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برنامه‌های سئو سایت با گوشی بسیار زیادی می‌باشد. سعی کنید از برنامه‌هایی استفاده نمایید که نظرات بسیار زیادی برای آن ثبت باشد. چرا که گاها برخی از برنامه‌های با امتیاز 4.9 در گوگل پلی ثبت می‌شوند. اما تعداد نصب آن کم است و گاها کامنت‌ها نیز بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. در این صورت دیتای  شما غیر قابل اطمینان است و ممکن است که برای شما کاربردی نباشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *