هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند ( brand awareness ) چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

1401/06/13

زمانی که شما شروع هر کسب و کار را بررسی می‌­کنید، یکی ازمواردی که به صورت ویژه توجه شما راجلب می­‌کند، مباحث برندینگ و فروش بواسطه برندینگ است، اما نکته اصلی و اساسی برای شما در شروع کسب و کار آگاهی از برند « Brand Awareness » می­‌باشد. اگر بخواهیم این مفهوم را صورت عدد رقم تعریف کنیم شاید اندکی دشوار باشد ولی اگر بخواهیم به صورت یک مفهوم کلی ویک استراتژی کلان به تعریف آن بپردازیم، قطعا مفهوم بسیار ساده و جالبی است و می­‌تواند فروش شما را و همچنین برندینگ شما را تحت تاثیر قراردهد.

اگر بخواهیم تعریف ساده از آگاهی از برند و یا برند اورنس ارائه دهیم، آگاهی از برند به معنی شناخت مخاطب شما از شما است و از طرفی در مباحث پیشرفته‌­تر و گاها دقیق‌­تر این موضوع به این معنی است که مشتری شما به چه میزان به شما وفادار است و در صورت عرضه جدید محصول شما تا چه میزان از آن استقبال می­‌کند. به عنوان مثال اگر یک شرکت با یک برند ارونس موفق بخواهیم در این بخش مطرح کنیم، قطعا می­‌توانیم به اپل اشاره کنیم. زمانی که اپل محصول جدید خود را رونمایی می‌­کند، صف­‌های طولانی در مقابل نمایندگی­‌های اپل تشکیل می­‌شود و همه از این محصول جدید استقبال می­‌کنند. در این جا هواداران اپل به این موضوع فکر نمی­‌کنند که آیا به محصول جدید نیاز دارند و یا خیر. آن­ها فقط یک هدف دارند، تهیه محصول جدید اپل و استفاده از آن به عنوان یکی از ملزومات روزانه خود. شما زمانی می­‌توانید به این جایگاه دست پیدا کنید که برندینگ قوی انجام داده باشید و از طرفی بتوانید مخاطب خود را در طول زمان راضی و مشتاق نگه­دارید که این موضوع مورد نیاز تفکر و داشتن استراتژی و برنامه است.

یکی از مسیر­هایی که می‌­تواند به برندینگ شما و مطرح شدن شما در میان رقبا کمک کند، داشتن یک وب­­سایت فعال می‌­باشد. در مرحله بعدی که مهم­ترین مرحله است شما باید بر روی سئو سایت خود کار کنید تا در میان نتایج برتر نمایش داده شود. از این رو ما در مجموعه برترآموز برای شما یک دوره کاربردی و جامع تحت عنوان « آموزش سئو » طراحی کرده‌­ایم که می­‌توانید به صورت ویژه استفاده کنید.

آگاهی از برند « Brand Awareness » چیست؟

اگاهی از برند یا برند اورنس به معنی شناخت دقیق مخاطب از برند شما و همچنین تعصب مشتری روی برند شما می‌­باشد. اگاهی از برند امری به شدت مهم و زمان­‌بر است و در صورتی که روی آن سرمایه گذاری صحیح صورت بگیرد، می­‌تواند کسب و کار شما را تضمین کند. امروزه برند ارونس با وجود رقبا بسیار زیاد و از طرفی تبلیغات گسترده و کمپین­‌های تبلیغاتی متوالی از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال شما اگر به محصولات مختلف نگاه کنید همیشه یک یا دو کمپانی بزرگ را پیدا می­‌کنید که برند آن­ها معروف است و به نوعی محصولات را با نماد آن­ها می‌­شناسند. به عنوان مثال زمانی افراد برای خرید پودر ماشین لباسشویی به فروشگاه و یا سوپر مارکت مراجعه می­‌کنند. زمانی که می­­‌خواهند این محصول را پیدا کنند، از راهنمای مجموعه آدرس تاید را می­‌گیرند. در صورتی که تاید یک برند پودر ماشین لباسشویی است و افراد به این موضوع توجه ندارند. البته این نکته را مدنظر قرار دهید که شما به صورت مستمر نیاز به برندینگ و تقویت محصول خود دارید و در صورتی که محصول خود را با نیاز بازار هماهنگ نکنید محکوم به فنا خواهید بود. به عنوان مثال در گذشته زمانی که فردی می­‌خواست یک تلفن همراه تهیه کند، اولین گزینه او گوشی نوکیا و یا سونی اریکسون بود. این موضوع به این معنی بود که قوی ترین آگاهی از برند و یا برند اورنس متعلق به این دو شرکت است.

چرا که این دو شرکت نزدیک به 76 درصد از مارکت تلفن همراه را در دست داشتند. اما چون نتوانستند محصول خود را مطابق با نیاز بازار به روز نگه دارند به مرور زمان از بازحذف شدند. پس با توجه به این موضوع برند اورنس یا همان آگاهی از برند مهم است اما همه چیز نیست. همچنین به این موضوع توجه داشته باشید، زمانی شما می­‌توانید یک مشتری را متعلق به برند خود بدانید که حداقل 2 تا 3 بار از شما خرید انجام داده باشد. از طرفی شما می­‌توانید این نکته را مدنظر قرار دهید که اولین خرید از شما صرفا آشنایی با برند است و تا آگاهی از برند یک گام فاصله است و این موضوع برای شرکت­­‌هایی که تازه به بازار پا نهاده‌­اند از اهمیت بالایی برخوردارد است. با توجه به اهمیت موضوع آگاهی از برند به شما پیشنهاد می­‌دهیم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « برند چیست و چه ویژگی­ هایی دارد  » به صورت جامع و کاربردی استفاده کنید و دانش خود را در حوزه برندینگ افزایش دهید همچنین شما می‌­توانید از مقالات مشابه در این بخش نیز استفاده کنید.

آگاهی از برند

چرا به آگاهی از برند نیاز داریم؟

شما با مفهوم برندینگ آشنا شدید، در این بخش ما برای شما عواملی را بیان می­‌کنیم که به علت نیاز خود به برندینگ پی ببرید. همچنین شما در این بخش می­­‌توانید، اطلاعات خود را در حوزه استراتژی­‌های آگاهی از برند نیز تکمیل کنید و سرنخ­‌هایی برای مطالعات بیشتر داشته باشید.

  1. آگاهی از برند به معنی اعتماد مخاطب به شما است

زمانی که ما صحبت از اگاهی از برند و یا همان برند اورنس می‌­کنیم به این معنی است که مشتری به شما اعتماد دارد و می­‌داند محصول شما مطابق با نیاز شما است. به مثال بخش قبل خود در مورد تلفن همراه برگردیم. چرا زمانی که یک فرد قصد خرید تلفن همراه داشت بدون تحقیق و بررسی دقیق راجب برندهای دیگر موجود در بازار انتخاب خود را محدود به یک برند می­‌کرد. علت این امر این است که فرد در بین دوستان و آشنایان خود افراد زیادی را مشاهده کرده بود که از این محصول راضی هستند و در نتیجه فرد به کیفیت و جذابیت این محصول اعتماد داشت و دیگر راجب برندهای دیگر تحقیق نمی‌­کرد، چرا که احساس نیازی نسبت به این موضوع نداشت.

در بیزینس اعتماد مشتری به شما برای شما همه چیز است، چرا هزینه تبلیغات شما را کاهش می­‌دهد، هزینه برندینگ شما را کاهش می­‌دهد، میزان فروش شما را افزایش می‌­دهد و به طور کلی یک کاتالیزور رشد سریع برای شما می­‌باشد. از طرفی زمانی که مشتری به شما اعتماد دارد با اطمینان شما را به دیگران معرفی می­‌کند و این موضوع برای شما می­‌تواند یک مزیت رقابتی قابل توجه باشد. تمامی این موارد فقط و فقط بواسطه آگاهی از برند قوی بدست می‌­آید.

  1. برای شما یک پشتوانه قوی به منزله نوآوری می­باشد

زمانی که شما قصد نو­آوری در محصولات خود را دارید و می‌­خواهید با طراحی محصولات جدید خود سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید، نیازمند این هستید که مشتری شما به شما اطمینان داشته باشد و از محصول جدید شما استقبال کند. در این صورت سرمایه گذاری شما روی این موضوع می­‌تواند ریسک­‌های خاص خود را داشته باشد و شما را در معرض چالش‌­های مختلف قرار دهد.

بهتر است با ذکر یک مثال به بررسی این موضوع بپردازیم، به عنوان مثال ما زمانی شرکت سایپا به عنوان یک کمپانی خودرو سازی ایرانی زمانی که یک محصول جدید به بازار معرفی می­‌کند، به سبب چالش­‌های متفاوت این شرکت و همچنین کیفیت پایین محصولات به نسبت تکنولوژی روز دنیا از آن استقبال قابل توجه‌­ای صورت نمی­‌گیرد، اما زمانی که شرکت بنز یک خودرو جدید معرفی می‌­کند، مشتریان محصولات قبلی شرکت بنز برای خرید محصول جدید صف می‌­بندند، نامه و ایمیل می‌زنند،به بهترین نحو ممکن از این محصول جدید استقبال می‌­کنند و این موضوع به لطف آگاهی از برند است.

  1. برند سازی قدرتمند با هزینه کم­تر

زمانی که شما آگاهی از برند قوی داشته باشید، هزینه کم­تری برای برندسازی و معرفی برند خود انجام می­‌دهید. شما در تبلیغات خود همیشه بخشی از هزینه‌­های خود را به جهت برندسازی انجام می‌­دهید. آگاهی از برند به این معنی است زمانی که مشتری لگو برند شما می‌­بیند، شعار تبلیغاتی شما را می­‌شنود به صورت ناخوداگاه برند شما برای او  مجسم شود. در این صورت شما هزینه کم­تری برای برندسازی می­‌کنید و بیشتر تبلیغات خود را روی معرفی کالا و خدمات خود متمرکز می­‌کنید، در این صورت بازدهی شما نیز به صورت قابل توجه‌­ای افزایش پیدا می‌­کند و فروش شما نیز بهبود پیدا می­‌کند.

با توجه به مطالب این بخش به شما پیشنهاد می­‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن از مقاله « صدای برند چیست » استفاده کنید. این مقاله می­‌تواند به شما در تبلیغات موثر به صورت ویژه‌­ای کمک کند.

شما بواسطه برند اورنس و یا همان آگاهی از برند یک برند قدرتمند خواهید داشت که می­‌تواند ضامن دوام و رشد کسب و کار شما در یک بازار رقابتی باشد. به یاد داشته باشید به هر اندازه که برند سازی مهم است، سرمایه گذاری روی توسعه و پیشرفت محصولات نیز مهم است که باعث آگاهی از برند قوی­تر شما می­‌شود و می­‌تواند به عنوان یک موتور محرک برای شما عمل کند.

برندسازی با هزینه کم

انواع دسته بندی آگاهی از برند

ما به طور کلی دو دسته بندی اصلی آگاهی از برند داریم که بواسطه آن می­توانیم بررسی کنیم که بازار هدف ما تا چه میزان شناخت از برند ما دارد و تا چه میزان به برند ما اهمیت می­دهد. البته این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که شما می­توانید هریک از این دو مدل را شخصی سازی کنید و بر اساس آن استراتژی کلان بازاریابی و آگاهی از برند خود را مشخص کنید.

تشخیص برند

در این دسته بندی معمولا آگاهی از برند بیشتر برای کالاهای مصرفی ما مورد بحث و بررسی قرار می‌­گیرد، به عنوان مثال زمانی که شما به یک فروشکاه مراجعه می­‌کنید و قصد خرید تن­ ماهی دارید. در بین چندین مدل تن­ ماهی کدام را زودتر پیدا می­‌کنید و خریداری می­‌کنید. این حوزه معمولا یک برای کالاهایی بیشتر مورد بررسی قرار می­‌گیرد که پریودهای زمانی نیاز ما به آن­‌ها کوتاه است و به مجموعه کالاهای FMCG اختصاص داده می‌شود.

به یاد آوری برند

معمولا در این بخش به بررسی توانایی مشتری در به یاد آوردن اسم برند می‌­پردازند، بدون این که لیست محصولات و یا کالاهای مشابه را در اختیار فرد قرار دهند. این حوزه معمولا نقطه مقابل حوزه قبلی است و برای کالاهایی بیشتر مورد بررسی قرار می­‌گیرد که بازه زمانی استفاده فرد از آن طولانی است و به همین جهت فوکوس ما روی به یادآوری نام برند است.

برترین استراتژی ­های آگاهی از برند

ما در این بخش قرار است در مورد انواع استراتژی­‌های آگاهی از برند با شما صحبت کنیم، نکته بسیار مهم در این بخش این است که حتما بر اساس کسب و کار خود و همچنین میزان هزینه‌­ای که برای تبلیغات در نظر گرفته‌­اید استراتژی خود را انتخاب کنید، شما می­‌توانید با خلاقیت خود ضعف در کمبود بودجه تبلیغاتی خود پوشش دهید.

  1. استفاده از کمپین ­های تبلیغاتی با هدف آگاهی از برند

یکی از موثرترین و جذاب‌ترین روش‌­های آگاهی از برند که شما می‌­توانید از آن به صورت بهینه استفاده کنید، استفاده از کمپین­‌های تبلیغاتی است ولی باید به چند نکته مهم توجه کنید و در تبلیغات خود آن­ها را مدنظر قرار دهید.

  1. به صورت همه ­جانبه و از چند کانال تبلیغاتی سعی کنید که تبلیغات خود را انجام دهید.
  2. سعی کنید محتوایی که برای تبلیغات خود استفاده می­‌کنید، به صورت ترکیبی از استراتژی­‌های بازاریابی محتوا باشد و از طرفی با هدف آگاهی از برند و فروش کالا و خدمات برنامه ریزی شوند.
  3. مدت زمان کوتاه اما گستردگی زیاد می‌­تواند باعث یک شک تبلیغاتی مناسب شود.
  4. نتایج کمپین تبلیغاتی شما باید به صورت کاملا دقیق بررسی و آنالیز شود و چرا که شما با بهینه سازی کمپین­‌های خود می‌­توانید بازخورد بهتری دریافت کنید و از طرفی در بودجه خود نیز صرفه جویی کنید.
  5. سعی کنید با برگزاری مسابقات تعاملی کمک به افرایش بازخوردها کنید و با دادن جوایزی جذاب کمک به گسترش بیشتر و بهتر کمپین تبلیغاتی خود کنید.

برای درک بهتر این بخش به شما توصیه می­‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و از مقاله « 8 نمونه از بهترین کمپین­های تبلیغاتی موفق در دنیا » استفاده کنید و با الگو برداری از آن­ها یک کمپین جذاب با هدف اصلی آگاهی از برند طراحی کنید.

  1. تبلیغات بنری

یکی دیگر از استراتژی‌­های بازاریابی که شما با هدف آگاهی از برند می‌­توانید از آن استفاده کنید، تبلیغات بنری است. اگر شما به صورت موثر و با استراتژی صحیح از این تبلیغات استفاده کنید. می‌­توانید آگاهی ­از برند خود را به صورت موثر افزایش دهید. برای این منظور به این نکات توجه کنید.

  1. الویت اول شما به جای سایت‌­های خبری شبکه‌­های اجتماعی باشد در این صورت احتمال بازدهی شما برای آگاهی از برند افزایش پیدا می‌­کند.
  2. به جای تبلیغات کلیکی سعی کنید از تبلیغات زمانی و بازدیدی استفاده کنید، چرا که ما در این روش هدفمان فروش کالا و خدمات نیست بلکه هدف ما آگاهی از برند است.
  3. سعی کنید از تکنیک­‌های روانشناسی و تکنیک‌­های بصری برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید.
  4. سعی کنید با توجه به مخاطب هدف خود به طراحی بنر تبلیغاتی بپردازید و با استفاده از استراتژی‌­های تبلیغاتی دیگر به جذب مخاطب جدید بپردازید.
  5. تحلیل نتایج خود را به صورت نموداری انجام دهید و فصل­‌های مختلف را با یک­دیگر مقایسه کنید تا به یک استراتژی بهینه در این زمینه دست پیدا کنید.

در صورتی که برای تبلیغات بنری خود نم‌ی­دانید از کجا و چگونه شروع کنید به شما توصیه می­کنم در بخش مقالات برترآموز از مقاله « چگونه بازدهی تبلیغات بنری خود را افزایش دهیم » به صورت جامع و کاربردی استفاده کنید.

تعریف شناخت برند

  1. داستان سرایی کنید

اگر شما به دنبال ماندگاری در حافظه مخاطب خود هستید، یکی از بهترین مسیر­هایی که می‌­توانید از آن استفاده کنید داستان سرایی در مورد برند و چگونگی شکل گرفتن آن است. شما می‌­توانید با استفاده از داستان سرایی و چالش‌­هایی که پشت سر گذاشتید خود را به صورت یک قهرمان نمایش دهید. شما برای آگاهی از برند قوی می‌­توانید از تکینک‌­های Brand Story استفاده کنید و ذهن مخاطب خود را به خود مشغول کنید. شما در این روش نیازمند هزینه بسیار زیاد نخواهید بود ولی خلاقیت شما است که می‌­تواند تعین کننده نتایج باشد.

  1. اسپانسرینگ مراسمات مهم

یکی دیگر از استراتژی­‌هایی که به آگاهی از برند شما می­‌تواند به صورت موثر کمک کند، اسپانسرینگ مراسمات و جشن­‌هایی است که برای شما مهم است. منظور ما این است که شرکت در هر مراسمی برای شما مهم نیست. با ذکر یک مثال کمک به درک بهتر شما خواهیم کرد.

فرض کنید شما ناشر کتاب­‌های روانشناسی هستید، شما اگر قصد اسپانسرینگ یک مراسم را دارید باید دقت کنید تا چه اندازه از افرادی که قرار است دراین مراسم شرکت کنند در جامعه هدف شما قرار دارند. شما بین جشن پایان تحصیل دانشجویان روانشاسی با هزینه اسپانسرینگ 40 میلیون تومان و مراسم اختامیه‌­ی جشواره فجر با هزینه اسپانسرینگ 70 میلیون تومان مشخص است که کدام یک را باید انتخاب کنید. ملاک شما میزان هزینه شما نیست بلکه مخاطب هدف شما است.

  1. یاد بود بدهید

یکی دیگر از استراتژی‌­های­ آگاهی از برند که می­‌تواند به صورت موثر کمک به درخشش شما در ذهن مخاطب است، دادن یادبودهایی به مخاطبین شما است. شما با دادن یک هدیه کوچک و یا یک یادبود ماندگار قبل از هرچیزی میزان علاقه و احترام خود را به مخاطب خود نشان داده‌­اید. سپس با این کار یک خاطره ماندگار از آشنایی با شما برای او رقم زده‌­اید. مهم نیست که مخاطب شما مشتری شما است و یا کاربر سایت شما و یا یک رهگذر که برای دیدن اجناس شما به مغازه شما مراجعه کرده‌است؛ شما باید بتوانید با یک هدیه ذهن مخاطبین خود را به خود مشغول کنید. سعی کنید یادبود و یا هدیه‌­ای که قرار است به دیگران بدهید به نحوی انتخاب شود که به بهترین شکل ممکن کار شما و رسالت شما را نشان دهد.

  1. مزیت رقابتی خود را به مخاطب یادآوری کنید

یکی از بهترین استراتژی‌­هایی که در تبلیغات شما می‌­تواند به صورت موثر به شما کمک کند، استفاده از مزیت رقابتی است. شما با این کار ماندگاری خود را به صورت موثر در ذهن مخاطب حفظ می‌­کنید و از طرفی دیگر رقبای شما نیز نمی‌­توانند از این مورد به صورت شخصی سازی شده استفاده کنند. چرا که شما از قبل با این ویژگی در بازار شناخته شده‌­اید. و با شما این کار به هدف خود که آگاهی از برند است نیز به سادگی دست پیدا می­کنید.

شاخص های آگاهی از برند

زمانی که ما صحبت از آگاهی از برند می‌کنیم باید یک متر و معیار داشته باشیم، تا بتوانیم آن را اندازه بگیریم و تحلیل کنیم. ما در این بخش به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند به صورت کلی به شما یک متر و معیار برای این موضوع بدهد که شما رو چه پارامترهایی باید کار کنید. به این نکته توجه داشته باشید که به صورت کلی زمانی که آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند.

به این معنی است فروش و شاخص‌های تاب آوری شرکت شما به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد. با ما تا پایان این بخش همراه باشید تا بدانید که برای افزایش آگاهی از برند خود باید از کجا و چگونه شروع کنید.

شاخص‌های آگاهی از برند

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام و تعداد لایک و اشتراک گذاری پست‌ها

زمانی که ما صحبت از آگاهی از برند می‌کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم، که تا چه میزان شما در فضای مجازی شناخته شده می‌باشید. زمانی که شما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شناخته شده ‌باشید. به این معنی است که دیگران راجب شما صحبت می‌کنند. به هر میزان که این گفتگو بیشتر باشد، شاخص آگاهی از برند شما نیز افزایش پیدا می‌کند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما چگونه می‌توانید یک فضای مجازی سالم داشته باشید.

به عنوان یک نکته مکمل و آموزشی در این بخش به شما توصیه می‌کنم که از بخش‌ آموزش‌های برترآموز به « آموزش اینستاگرام » مراجعه کنید در این صورت شما می‌توانید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. به یاد داشته باشید که کیفیت فالوورهای شما مهمتر از تعداد آن‌ها می‌باشد. شما نمی‌توانید خودتان را گول بزنید. دنبال کننده فیک برای شما هیچ خاصیتی نخواهد داشت. از این رو سعی کنید که به دنبال ساختن دنبال کنندگان وفادار و با ارزش باشید.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که شما شاخص‌های آگاهی از برند بین المللی را بررسی می‌کنید. ممکن است اینستاگرام در اولویت‌های بسیار پایین‌تر قرار داشته باشید. اما شما در ایران زندگی می‌کنید. در حال حاضر مهم‌ترین شبکه‌ مجازی که افراد به صورت افراطی از آن استفاده می‌کنند، اینستاگرام است. در نتیجه شما اولین جایی که باید به آن توجه کنید نیز اینستاگرام است. به یاد داشته باشید که در تبلیغات شما باید به شرایط اجتماعی خود بسیار توجه داشته باشید.

زمانی که شما به دنبال بستن قرار تبلیغاتی برای موضوعات آگاهی از برند و برندینگ می‌باشد. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید شرایط اجتماعی حاضر را به درستی تحلیل کنید. چرا که رمز موفقیت شما در آگاهی از برند استفاده از شرایط موجود به نفع خود است.

جستجوی برند شما به چه صورت است؟

زمانی که شما به دنبال آگاهی از برند خود می‌باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تا چه میزان افراد برند شما را در موتور‌‌های جستجو سرچ می‌کنند. این موضوع می‌تواند برای شما یک متر و معیار بسیار مهم باشد. شما باید برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشید که چگونه می‌توانید آمار جستجوی نام برند خود را در گوگل افزایش دهید. به این نکته توجه داشته باشید که رشد جستجوی نام برند شما در موتورهای جستجو باید یک شیب ملایم داشته باشد.‌

البته شما می‌توانید از یک مسیر مکمل نیز استفاده کنید. اگر شما سعی کنید که یک تولید محتوای جذاب و کاربری داشته باشید. به صورت خودکار مخاطب با شما بیشتر ارتباط خواهد داشت. این موضوع به این معنی است که مخاطب برای جستجوی موضوعات مختلف مورد نیاز خود به شما مراجعه می‌کند و نام برند شما برای او آشنا می‌شود. در نتیجه زمانی که برای حل موضوعی نیاز به کمک داشته باشد، اولین سایتی که در آن به جستجو می‌‌پردازد سایت شما می‌باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که آگاهی از برند برای رشد برند شما بسیار مهم است. در نتیجه زمانی که شما به دنبال برندینگ و فروش می‌باشید، باید زیر ساخت‌های قوی در این حوزه داشته باشید. البته در برخی مواقع ممکن است که شما همزمان با آگاهی از برند خود فروش کالا و خدمات نیز داشته باشید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل و جامع راجب آگاهی از برند یا همان برند اورنس به شما اطلاعات مفیدی را منتقل کردیم. نکته مهم در این بخش این است که شما برای یک آگاهی از برند قوی نیازمند یک برند قوی می­‌باشید و باید روی برند سازی خود کار کنید و هچنین یک شعار تبلیغاتی ماندگار انتخاب کنید. چرا که مخاطبین شما را  با یک تبلیغ و یا یک محصول نمی­‌شناسند بلکه شما را با مجموعه‌­ای از جزئیات برندتان می­شناسند.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که شما برای داشتن یک برند قوی باید خود را با نیاز بازار و همچنین علایق مخاطب خود هماهنگ نگه دارید، چرا که شما بواسطه احترام به مخاطب خود و همچین یک تیم قوی تحقیق و توسعه می ­توانید در بازار ماندگار شوید و از طرف دیگر توسط کم ­کاری رقبا خود به شهرت خواهید رسید. سعی کنید برای آگاهی از برند قوی خود از تبلیغات هوشمند و روش­ های نوین بازاریابی استفاده کنید و اهداف خود را همیشه فروش بیشتر و برندسازی قوی ­تر قرار دهید. به یاد داشته باشید شما برای فروش بهینه و برندسازی همیشه نیازمند خلاقیت خواهید بود تا منابع تمام نشدنی. این مقاله را برای دوستان خود نیز بفرستید تا آن‌ها نیز با نکات مهم آگاهی از برند آشنا شوند و اگر کسب و کاری دارند، سعی کنند تا این نکات را پیاده سازی کنند. همچنین اگر سوال یا نظری درباره محتوای نوشته شده دارید، خوشحال خواهیم شد آن را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *