هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

اصول كاريابی + صفر تا صد كاريابی و توصيه و پيشنهادات

مهم ترین اصول کاریابی ؛کاریابی همیشه یکی از دغه دغه های اصلی افراد جامعه و جوانان بیکار بوده و هست در همین راستا یادگیری اصول کاریابی می تواند برای همه افراد که به دنبال کار است بسیار مفید باشد به طور مثال افرادی که با اصول کاریابی آشنایی کافی را ندارد با تصویری نادرست در ارتباط با خودشان به جست وجو شغل مورد نظر شان می روند شاید در اکثر مواقع این افراد برحسب شانس در شغلی مشغول کار شوند اما شما تصورات نادرستی که درباره خود یا توانایی هایشان دارند و عدم شناخت کافی این افراد از اصول کاریابی در نهایت ممکن منجر به ایجاد مشکل در مسیر توسعه و پیشرفت شغلی آن ها خواهد شد . پس از بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸کاریابی هم مثل تمام مشاغل دیگر درگیر با فعالیت اقتصادی دچار تغییرات محسوس شده است و شما دیگر نمی توانید به صورت روش های سنتی به دنبال کار بود و یا امید داشت به پیدا کردن شغل مناسب گویی که قوانین بازی تغییر کرده بود اما بیکاران و یا فارغ التحصیلان دانشگاه که آماده به کار بودن از این قوانین تازه نیز اطلاع نداشتن ؛ ما در اين مقاله از سايت برترآموز قصد بر  آن داريم كه اصول كاريابی را برای شما عنوان كرده و صفر تا صد آن ها را برای شما عنوان كنيم. شما می توانيد با شركت كردن در دوره آموزش طراحی سايت و آموزش سئو و آموزش برنامه نويسی و… درآمد خود را افزايش دهيد و اشتغالی برای خود ايجاد كنيد

اصول كاريابی  + برترآموز

-تغییرات چشم گیر : این در حالی که جامعه و افراد بیکاران همچنان طبق اصول کاریابی قدیمی به دنبال کار هستند و همچنین کار آفرینان اصول کاریابی جدیدی را نیز می آزمایند و ما گاهی حتی نمی توانیم که آن ها چگونه و کجا آگهی خود را اعلام می کنند و افراد مورد نیاز خود را نیز پیدا می کنند با افزایش و میزان بیکاری در جامعه ها و همچنین کارفرمایان نیز در پیدا کردن گزینه های مورد نظر دست شان باز تر از همیشه شده و به روش های جدیدی رو می آورده اند حلقه ی افراد مورد نظر شما نیز را روز به روز تنگ تر کرده و غربال بیشتری بر رزومه دریافتی انجام می دهند و همچنین تا جایی که گاهی به نظر می رسد به دنبال کارمند رویایی و افسانه ای می گردند تا پیش از سال ۲۰۰۸نیم از. افراد و جویندگان کار تنها و کمتر از ۵هفته شغلی را نیز پیدا می کردند و فقط ۱۰ در صد از آنها بیش از یک سال طول می کشید کار مورد نظر خود را پیدا کند ولی در سال ۲۰۰۸ این رقم به حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است و همچنین افراد که نزدیک به ۷۰درصد از آن ها نیز که کار پیدا می کنند کمتر از یک سال بر سر کار باقی می مانند به لحاظ حقوق و دستمزد افراد نیز در آمد اغلب آمریکایی ها کمتر از در آمد در  آن ها روند نزولی نیز پیدا کرده است .

بیکاری نیز چنان فراگیر شده است که جستجو کار به یک فعالیت روزمره و نیز یک مهارت حیاتی تبدیل شده است در واقع خود پیدا کردن شغل خودش نیز به مهارتی مهم تبدیل شده است و همچنین یکی دیگر از این مهارت ها اصول کاریابی در دنیای آنلاین و اینترنت می باشد که تسلط بر آن و عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی به کار بدیهی تبدیل شده است .

اصول كاريابی  به صورت كامل و با در نظر گرفتن تمامی نكات

– چاره ی کار : برخی از مهم ترین نکاتی که در این کتاب که اصول کاریابی عنوان شده در این کتاب به شرح زیر هستند . – اصول کاریابی خود را ما بین روش های سنتی و روش های خلاق برگزینید .

– ابتدا خودتان را به درستی بشناسید سپس به دنبال کار بگردید .

-دوست دارید در کجا و در چه زمینه ای و با چه نوع افرادی از مهارت هایتان را استفاده کنید .

-به دنبال آنچه عاشقانه دوست دارید باشید نه آنچه می توانید انجام دهید .

-شغل های قبلی تان را به قطعات اولیه کوچک ترین تبدیل کنید و سعی کنید از این قطعات شغلی جدیدخلق کنید .

– برای کاریابی همیشه اولویت بندی کنید وگرنه ممکن است شغلی گیر تان باید که تمایل چندانی به آن نداشته باشید .

-به سازمان ها و شرکت های مورد علاقه تان رجوع کنید حتی اگر استخدامی نداشته باشد

-به دنبال شرکت های کوچک با حداکثر ۱۰۰ کارمند باشید. مهم ترین اصول کاریابی : و اما اصول کاریابی که در ادامه مقاله بیان خواهیم کرد فقط برای پیدا کردن عنوانشغل مناسب نیست بلکه شما می توانید به عنوان یک موقعیت بیشتر در یک محیط کار و همچنین توسعه شغلی خود نیز از این اصول کاریابی استفاده کنید .

-روابط عمومی بالا : یکی دیگر از مهم ترین بخش اصول کاریابی دانش بالا در روابط عمومی است و همچنین شما باید بتوانید به ایجاد ارتباطات موثر و مفید باشید و بتوانید از این ارتباطات خود به خوبی استفاده کنید و همچنین روابط عمومی موثر و خوب هم برای مصاحبه شغلی شما نیز یک نکته مثبت است و هم می تواند در هنگام استخدام دریک شرکت به شما نیز کمک کند تا بتوانید با مدیران و همکاران خود یک ارتباط خوب و موثر برقرار کنید .

-یاد گیری زبان انگلیسی : یک نکته مهم که باید داشته باشید امروزه داشتن مدرک زبان انگلیسی یک نکته مثبت برای افراد جامعه نیز محسوب می شود اگر شما این مهارت که زبان انگلیسی را در خود بتوانید پرورش دهید فرصت های خوبی برای شغل مورد نظرتان نصیبتان خواهد شد پس به دنبال یادگیری این مهارت باشید تا موفقیت شغلی بهتر برای شما پیدا شود .

– فن مذاکره : بیشتر افراد بر این باور است که فن مذاکره فقط مناسب کسانی هستند که با ارباب رجوع در ارتباط اند اما این گونه نیست آشنایی با فن مذاکره و استفاده از آن در هنگام مصاحبه های شغلی می تواند شما را به یک شغل مناسب و مورد نظر شما نزدیک کند .( داشتن فن مذاكره يكی از اصول كاريابی مهم است و البته كه با داشتن اين ويژگی می توانيد در بحث ها به صورت كلی برنده و هميشه در معاملات موفق باشيد)

انواع و اقسام اصول كاريابی  صفر تا صد آن ها

-تسلط بر مهارت های کامپیوتری : یکی دیگر از مهم ترین اصول کاریابی عمومی آشنایی و تسلط بر مهارت های کامپیوتر ی است امروز تمام شغل ها به یک گونه ای با سیستم های کامپیوتری سر و کار نیز دارند به همین دلیل آشنایی شما با این مهارت ها برای یافتن شغل بسیار مهم و ضرورت لازم نیز دارد

– تعهد کاری : این را بدانید که مدیران شما قرار نیست که ابتدای ترین مهارت ها رانیز به کارمندان خود را یاد بدهند چون آن ها نه وقت اضافه دارند و نه پول باد آورده به بخواهند به شما بدهند مدیر یک مجموعه کارمندی راجذب می کند که توانایی تعهد به کار رادر خود پرورش داده باشد و در واقع این ویژگی می تواند برگ برنده یک کارمند خوب باشد شما به عنوان کسی که قرار است در مجموعه نیز کار کنند باید ببیندید چگونه می توانند به عنوان یک عضو در یک تیم کار کنید این در واقع به این معنی نیست که مهارت فردی را نیز دست کم بگیرید اما استفاده از توانایی های فرد که در قالب یک تیم مهارتی است که مدیر از آن ها استقبال می کنند تعهد کاری یعنی شما به اندازه کافی وجدان و انگیزه برای انجام کار را دارید و به همین دلیل به فردی قابل اعتماد برای مدیر خود تبدیل می شوید .

– هوش هیجانی : اما این را بدانید اگر چه در هیچ فرم استخدامی در شركت ها  و در ارگان از شما نیز نمی خواهند که هوش هیجانی را برای آن ها توضیح دهید ولی بايد تمامی نكات آن را بدانيد كه در اصول كاريابی  بسيار مهم است ، اما این مهارت از جمله توانایی های است که بسیار در پیشبرد اهداف کاری نیما نیز می تواند موثر واقع شود و در تعریف هوش هیجانی عبارت از مهارت اجتماعی آگاهی اجتماعی و البته توانایی مدیریت خود است . این نوع هوش معمولا و بیشتر در تعاملات با دیگران خود را نمایان می کند .

– مهارت حل مسئله : یکی دیگری از این ویژگیهای اصول كاريابی  مهارت حل مسئله یعنی توانایی فرد در به کارگیری خلاقیت استدلال اطلاعات و همچنین منابع دردسترس و نیز تجربیات گذشته درحل و فصل معضلات و مشکلات پیش رو و این مدرک دانشگاهی نیست که به شمااعطا شود اما مدیر شما چنین مهارتی پرسنل را تحسین خواهد کرد.( شما با رو به رو شدن به هر مشكل بايد توانایی استدلال آن را به خوبی داشته باشيد كه در صورت نياز تمامی‌ آن ها را آناليز و پاسخ درست و يا راه حل مناسب سنجيده ایی را انتخاب كنيد)

– سازگاری : به عنوان نمونه کار جویی که بتواند خود را همواره با فناوری و تکنولوژی روز هم هماهنگ کند و یا بتواند چند وظیفه رادر روز می تواند مدیریت کند و همچنین نسبت به سایر هم قطارانش از اولویت ویژه ای برخوردار است .( يكی از اركان مهم اصول كاريابی  می باشد كه توجه زيادی بايد به آن شود)

توصيه و پيشنهادات در مورد اصول كاريابی

– آشنایی با قوانین : این را بدانید که محیط کار یک محیط رسمی است که مدیران یک مجموعه برای بهبود عملکرد کارمندان قواعدی درآمدا نیز وضع می کنند آگاهی از این قوانین برای همه کارکنان سازمان ضروری است تز طرفی هم دیگر کشورها قانون هایی در خصوص کار و فعالیت سازمانی حاکم است که افرادشاغل باید این قوانین را برای اطلاع از حقوق خود و کارفرما خود نیز بلد باشند .

– رزومه نویسی : نوشتن یک رزومه حرفه ای در اصول كاريابی  از سوابق تحصیلی خود که کجا تحصیل کرده‌اید و همچنین شغلی تان مهارت لازم برای درخواست کار است شما باید بتوانید اطلاعات شخصی خود سوابق شغلی مهارت های لازم سوابق تحصیلی و همچنین دوره های که به عنوان شغلی مورد نظر مرتبط بوده و شرکت کرده اید را در رزومه کاری خود قرار دهید برای انجام این کار می توانید از رزومه سازهای آنلاین ایرانی مثل جابینجا و جای ویژن و یا از نسخه خارجی مثل اینکداین استفاده کنید هرچه رزومه که شما دارید اطلاعات را به درستی منتقل کند تصمیم گیری برای افراد که کارفرما شما است راحت تر خواهد بود .

 

تمام موارد بالا در شغل های اينترنتی هم صدق می‌كنند؟ 

تمامی موارد بالا كه برای شما از صفر تا صد شرح داده شده بود برای تمامی مشاغل بوده ولی سوالی كه برای كاربران ايجاد می شود در رابطه با ماضغل اينترنتی است و آيا تمامی موراد ذكر شده برای آن ها ذكر می كند؟ قطعا بله، مشاغل اينترنتی هم اكنون در حال توسعه فردی و گروهی هستند و بايد به اين موضوع عادت كرد، شما با افزايش تسلط بر عوامل مهم در اين حوزه و با در نظر گرفتن موارد بالا می توانيد هميشه در اين گونه كار ها موفق و برنده باشيد.

سخن پایانی :

شاید یافتن شغل با اصول كاريابی  امروزه نیز سخت باشد اما شما نیز ناامید نشوید وبه یادگیری اصول کاریابی خود در جهت رسیدن به شغل رویایی ‌مناسب خود از پا نشستید در این مقاله از سایت آکادمی هفت مهم ترین اصول کاریابی را برای شما بیان کردیم ؛ اميدواريم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب چند نكته بسيار مهم را برای شما عنوان خواهيم كرد.

اولين نكته ایی كه حائز اهميت است در رابطه با اصول كاريابی است، پيدا كردن شغل اينترنتی است. شغل های‌ اينترنتی يك دسته از مشاغل بسيار عالی هستند كه همراه با دانش هستند و شما بايد در ابتدا دوره های آموزشی حوزه مد نظر خود را فرا بگيريد تا اينكه بتوانيد در حوزه مد نظر مانور دهيد؛ به عنوان مثال درخواست سئو كار در ايران بسيار بالا است و شما با فرا ديدن آموزش سئو می‌توانيد تبديل به يك سئوكار شويد و درآمد خوبی را برای خود به ارمغان بياوريد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *