هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
افزايش روتر وای فای + برترآموز سورنا بابایی

افزايش روتر وای فای تنها با چند ترفند ساده

دسته بندی : فناوری
1400/12/26

با توجه به استفاده از موبايل ها و سيستم ها قطعا يكی‌ از موضوعاتی كه بايد به آن بسيار توجه كرد سرعت اينترنت و افزايش روتر وای فای خواهد بود، در اين مقاله از سايت برترآموز قصد بر آن داريم كه رو‌ش های افزايش روتر وای فای را برای شما عنوان كرده و تمامی ترفند های آن را برای شما ارائه دهيم.

ابتدا بايد نكات مهم را عنوان كنيم كه نظير تنوع محل وای فای و نوع مخابرات و شركت مد نظر شما است، شما با انتخاب هر يك از موارد می توانيد بر سرعت اينترنت و افزايش آن دخيل باشيد به صورتی كه شايد ديگر نيازی به افزايش روتر وای فای نخواهد بود، قطعا بايد بدانيد كه وای فای همانند يكی از امواج های راديويی است و قطعا اشيا و شی های بسيار زياد ديگر می توانيد عملكرد آن را خراب كرده و البته كه سيگنال های آن را ضعيف كند، قابل توجه است كه موارد زيادی وجود دارد كه باعث ضعيف شدن اينتر نت می‌ شوند همانند جای گذاری مودم در نقاط كور و البته كه انتخاب نكردن مكان مناسب و يا انتخاب نكردن شركت مناسب برای سرويس دهی و… كه تمامی اين موارد تاثير گذار هستند و بر فعاليت ها خيلی تاثير می گذارند.( آموزش امنيت شبكه يكی از موارد مثبت است كه به شما در اين زمينه كمك می كند)

افزايش روتر وای فای + برترآموز سورنا بابایی

آيا انتخاب شركت مناسب برای سرويس دهی اينترنت تاثير گذار است؟

قطعا بله، انتخاب شركت مناسب برای اينترنت دهی بسيار مهم خواهد بود و ممكن است كه تعرفه های بسيار زيادی در رابطه با اين موضوع طراحی شده باشد، به عنوان مثال شما وقتی می خواهيد تعرفه هایی را برای خريد انتخاب كنيد ابتدا بايد نوع قيمت و سرويس دهی را مشاهده كنيد به صورتی كه آيا آن سالانه است و البته نوع اينترنت و سرعت آن چقدر خواهد بود( اين بخش ممكن است در همه شركت ها فرق كرده باشد و از 1 مگابايت بر ثانيه شروع خواهد شد)، توجه داشته باشيد كه هميشه تعرفه های دقيق نخواهد بود به اين دليل كه بالاترين سرعت اينترنت كه در تعرفه ها ذكر می شود برای مكان هایی است كه دكل های اينترنتی به درستی كار می‌ كند و امواج راديویی كمی وجود دارد بهتر است هميشه پستی و بلندی هایی را در نظر داشته باشيد.

امروزه با شاتل كردن مودم ها قطعا افزايش سرعت اينترنت صورت می‌ گيرد و تنها دليلی كه می توان برا‌ی آن ذكر كرد افزايش سرور ها برای اين شركت است و البته كه پينگ پايين تری وجود خواهد داشت.( به اين دليل كه ارتباط با سرور به سرعت امكان پذير خواهد شد و با در نظر گرفتن پاسخ سرور به شما سرعت اتلافی نيز رخ می دهد)

 

از كجا بايد سرعت اينترنت مورد نياز خود را محاسبه كنيم؟

راه و روش های افزايش روتر وای فای - برترآموز

قطعا همه ما برای خريد اينترنت هميشه پر سرعت ترين آن ها را انتخاب نمی كنيم و قطعا آن سرعتی را مد نظر داريم كه به اصطلاح كار ما را انجام دهد؛‌ قطعا برای هر استفاده ایی مقدار معقولی در نظر گرفته شده است كه تمامی سرعت اينترنت ها با توجه به استفاده از آن ها عبارت اند از:

  • 1الی2 مگابايت: اين سرعت اينترنت نياز به افزايش روتر وای فای ندارد، شما با اين سرعت می توانيد وبگردی را به خوبی انجام دهيد و علاوه بر آن باكس ايميل و پيام های شبكه های اجتماعی خود را كنترل كنيد.
  • ۳ الی ۴ مگابایت: شما با اين مقدار سرعت اينترنت می توانيد ويديو های سايت ها را به صورت انلاين تماشا كنيد و قطعا با مقدار كمترين لگ آن ها برای شما بارگزاری خواهند شد، توجه داشته باشيد كه در برخی از موارد نمی‌ توانيد با اين سرعت افزايش كيفيت ويديو را ايفا كنيد.
  • ۵ الی ۱۰ مگابایت: اين سرعت مخصوص دانلود خواهد بود به اين دليل كه در كمترين زمان ممكن رخ می دهد و البته كه می‌ توانيد ويديو هایی با كيفيت 4k و hd را مشاهده بفرماييد.
  • ۱۰ الی ۲۰ مگابایت: قطعا اگر شما گيمر هستيد و يا اينكه بازی های آنلاين انجام می‌دهيد قطعا مناسب ترين سرعت اينترنت 10 الی 20 مگابايت خواهد بود به اين دليل كه مقدار پينگ شما تا مقدار قابل توجهی كاهش پيدا می كند و ارتباط با سرور بسيار خوب برقرار می شود.
  • 20 مگابايت و بيشتر: بهترين نوع از تعرفه كه می‌ توانيد خريداری كنيد اين مورد خواهد بود، اما دليل انتخاب چيست؟ همانطور كه خود شما می دانيد برای استفاده همزمان چند دستگاه از مودم بايد مودم شما بسيار قدرتمند باشد كه بتواند تمامی دستگاه های متصل را به اصطلاح تغذيه دهد، با توجه به آن اين مقدار سرعت اينترنت بسيار معقول است.

 

افزايش روتر وای فای:

تا به  اينجای مقاله آشنایی كامل نسبت به اين موضوع را پيدا كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه افزايش روتر وای فای را برای شما مطرح كنيم و تمامی ترفند های آن را برای شما عنوان كنيم، توجه داشته باشيد كه در هر بخش موارد بسيار مهمی برای شما گفته می‌ شود كه بهتر است آن ها را در نظر داشته باشيد:

  • تنظيم فركانس وای فای: اولين مرحله از افزايش روتر وای فای تنظيم فركانس ها خواهد بود، شما بايد با توجه به مودم خود وارد سايت های مورد نظر شده و يا اينكه به نرم افزار مورد نياز مودم متصل شويد و در فضای بستر وب آن تنظيمات بسيار مهمی را تنظيم كنيد، شما با فركانس ها در وب می توانيد نوع هر آنتن و فركانس های آن ها را بررسی كنيد، به صورت مثال برای هر آنتن مقدار قابل توجهی 4 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. شما در اين بخش می توانيد موارد ديگر را هم تغيير دهيد همانند نام مودم پسورد ها و…

 

  • انتخاب بهترين مكان برای روتر: دومين مورد برای افزايش روتر وای فای انتخاب بهترين مكان برای روتر خواهد بود، در ابتدای اين مقاله و در بخش مقدمه گريز كوتاهی به اين موضوع زده ايم و قطعا دليل آن را هم در اين بخش عنوان خواهيم كرد، قابل توجه است كه در همه اتاق ها مقدار امواج راديویی يكسان نيست و با ر نظر گرفتن اين موضوع شما بايد مكان مناسبی را ارزيابی كنيد.( پيشنهاد ما به شما آن است كه هميشه در مركز خانه آن را قرار دهيد و يا اينكه در نزديك پنجره ها9

افزايش روتر وای فای و عوامل موثر بر آن به صورت كامل

  • وای ‌فای فریمور روتر را آپدیت کنید: قطعا تمامی شركت هایی كه مودم عرضه می‌ كنند هر از چند گاهی يك آپديتی را در رابطه با افزايش روتر وای فای ارائه خواهند كرد و با توجه به اين موضوع سوالاتی بسيار زيادی در باره اين موضوع مطرح می شود. اولين سوال آن است كه چگونه اين آپديت را انجام دهيم؟ قطعا اگر بخش های قبلی را به خوبی مطالعه كرده باشيد متوجه خواهيد شد كه در هر مودم و شركت ها نرم افزار هایی ارائه شده اند كه با نصب آنها می توانيد آخرين آپديت ها را مشاهده بفرماييد. امروزه با گسترش علم و راحت شدن كار ها قطعا اين بخش در تمامی مودم ها به صورت خودكار طراحی شده است و طی چند وقت به صورت خودكار آپديت هایی انجام خواهد شد، توجه داشته باشيد كه در مودم ها اين موضوع ممكن است به صورت دكمه در پشت مودم ساخته شده باشد و شما با فشردن آن اين تنظيمات را به صورت خودكار فعال كنيد.

 

  • تغيير كانال: در مكان های پرجمعيت قطعا موضوعی‌ باعث افت سرعت اينترنت خواهد شد تداخل فركانسی خواهد بود كه شما بايد آن را در تغيير كانال ها كنترل كنيد، افزايش روتر وای فای با اين مورد به خوبی انجام می‌ شود و سرعت عمل آن بستگی به شما خواهد داشت. قطعا اگر شما همسايه ایی داشته باشيد كه آن ها هم مودم داشته باشند قطعا ارتباط سيگنال ها دچار تداخل شده و كندی حاصل می شود و اما دليل آن چيست؟ شايد در نگاه اول شلوغ شدن امواج راديویی ذهن شما را درگير كرده باشد ولی اينگونه نيست و تنها دليل استفاده كردن از يك كانال خواهد بود، به اين دليل كه هر دو مودم در يك جای يكسان نصب شده اند و هر دوی آن ها می‌خواهند بهترين سرعت را ارائه دهند به همين سبب با انتخاب بهترين كانال هر دو مودم وارد يك كانال می‌ شوند.چگونه می‌ توان اين موضوع را حل كرد؟ با مراجعه كردن به آدرس اينرنتی 192.168.0.1 می توانيد به راحتی اين موضوع را كنترل كنيد و تغيير دادن كانال ها را در چنل می توانيد ثبت كنيد.

 

  • از جديدترين نسخه های موجود استفاده كنيد: يكی از معقول ترين مسائل در رابطه با افزايش روتر وای فای استفاده از نسخه های جديد است، قطعا شايد اين موضوع به نظر مشا منطقی نرسد ولی بهتر است بدانيد كه همه ی‌ مودم ها امروزه نمی‌ توانند تعرفه های بسيار زيادی را اجرا كنند و در ضمن هر كدام از مودم ها محدوديت های سرعت را دارند و به آن معنا كه شايد نتوانند تعرفه های شما را اجرا كند، بهترين و مهمترين كاری كه شما می‌ توانيد انجام دهيد استفاده از فيبر نوری است. علمی كه امروزه بسيار پيشرفت كرده است و شما بايد به خوبی از آن بهره مند شويد.( توجه داشته باشيد كه فيبر نوری بسيار ارزش قيمت دارد و البته با تهيه كردن‌ آن پشيمان نخواهيد شد،‌البته كه برخی از مودم ها ممكن است چند خروجی و چند ورودی (MU-MIMO) داشته باشند كه با استفاده كردن از آن ها روترهای MU-MIMO می‌توانند چندین داده را به طور همزمان به چندین دستگاه ارسال و دریافت کنند)

 

 

چه زمانی بايد از پشتيبانی ها استفاده كنيد؟

قطعا اگر شما افزايش روتر وای فای را می خواستيد انجام دهيد با در نظر گرفتن تمامی مراحل بالا شايد تا به الان اين مشكل برای شما حل شده بود ولی اگر هيچ يك از آن ها تاثير گذار نبود بهتر است تحقيقاتی در رابطه با اين موضوع را انجام دهيد ولی چگونه؟ رنج اکستندر و استفاده كردن از آن بسيار مفيد خواهد بود( برای‌ زمانی مناسب خواهد بود كه خانه شما به قدری بزرگ است كه آنتن دهی و ارائه سيگنال به درستی پخش نمی شود)، دومين راهكاری كه می توان برا‌ی افزايش روتر وای فای برای شما عنوان كرد تماس با شركت مربوطه خواهد بود و دليل اين ارتباط شما شايد نقض فنی مودم باشد و توجه داشته باشيد كه نقض فنی در اين سال ها بسيار به وجود خواهند آمد و شما بايد هميشه آنها را در نظر داشته باشيد.

 

نكته: پيشنهاد ما به شما آن است كه از سيستم عامل ويندوز خود، اين موضوع را به خوبی كنترل كنيد و برای كنترل كردن آن كافی است كه ابتدا به بخش وای فای رفته و با كليك كردن بر روی آن و راست كليك كردن گزيته Properties را انتخاب كنيد. حال شما می توانيد اطلاعات دقيق را مشاهده كنيد و بهتر است كه اطلاعات Network security key را بررسی كنيد.

 

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد، در انتهای مطلب بهتر است چند نكته را بازگو كنيم. ابتدا تعرفه های خود را به خوبی انتخاب كنيد و تنها دليلی كه تاكيد بر اين موضوع می كند نوع استفاده شما خواهد بود و قطعا با سرعت اينترنت 2 مگابايت نمی توان 3 نفر به صورت همزمان استفاده كنند و تداخل رخ می دهد، دومين مورد تنظيم فركانس ها خواهد بود توجه داشته باشيد كه تنظيم فركانس بسيار مهم بوده و قطعا با كوچكترين اشتباه ممكن است كل تنظيمات و سرعت اينترنت شما كاهش يابد، آخرين مورد كه بايد برای شما ذكر شود استفاده از فيبر نوری است شما برای بهره مند شدن از اين سخت افزار بايد محل زندگی خودتان را هم زير نظر داشته باشيد به اين دليل كه پس از خريد فيبر نوری‌ آيا محل شما آن سخت افزار را پشتيبانی میكند يا نه.

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *