هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
افزایش بازدید استوری اینستاگرام

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

دسته بندی : اینستاگرام
1400/10/02

این روزها ابزار اینستاگرام فقط به عنوان یک شبکه اجتماعی به کار نمی رود بلکه یک کانال بازاریابی و فروش تمام عیار در تمامی دنیا است. این شبکه اجتماعی با آپدیت مداوم برنامه خود، قابلیت های جدیدی به برنامه اضافه می کند اما یکی از مهم ترین قابلیت هایی که چندین سال است مهمان این برنامه است؛ قابلیت استوری اینستاگرام است. استوری ها بیشتر از پست دیده می شوند. این را در رفتار خودتان نیز متوجه خواهید شد. وقتی وارد اینستاگرام می شوید، اولین چیزی که چک می کنید، آن دایره های بالای صفحه است که بسیار خودنمایی می کنند. اما برای کسی که صاحب یک کسب و کار است، افزایش بازدید استوری اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. چرا که با استفاده از استوری در اینستاگرام می تواند فروش بسیار بالایی را تجربه کند و همیشه سوالی که پرسیده می شود این است که چگونه بازدید استوری اینستاگرام را بالا ببریم؟

احتمالا برای خودتان نیز پیش آمده است که بازدید استوری هایتان نسبت به فالوورتان تعداد کمتری است و این آزاردهنده است و در بسیاری از مواقع تعداد بازدیدهای استوریتان مداوم کم و زیاد می شود. بنابراین باید به فکر روش هایی باشید که با استفاده از آن ها، بازدید استوری خود را هرچه بالاتر برده و بتوانید با استفاده از ترفندهای مربوط به قیف بازاریابی، مشتری های خود را هرچه بیشتر افزایش دهید. ما امروز در برتر آموز می خواهیم روش هایی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن ها، در مدت زمان کمی، بازدید استوری هایتان افزایش چشم گیری خواهد داشت. بنابراین با ما همراه باشید.

چرا نیاز است تا بازدید استوری ها افزایش پیدا کند؟

وقتی صحبت از افزایش بازدید استوری می شود، این سوال پیش می آید که چرا باید تعداد افرادی که استوری را می بینند زیاد کنیم؟ این کار چه منغعت و مزیتی برای ما دارد؟ همانطور که در بالا نیز گفته شد، افراد بیشتر وقت خود را در استوری ها می گذانند چرا که هم می تواند کوتاه تر باشد و هم اینکه معمولا از جذابیت بالایی نیز برخوردار است. علاوه بر آن، شما در پست هایتان خیلی شاید نتوانید مخاطب را با خود درگیر کنید، این در حالی است که استوری ها بهترین مکان برای درگیر کردن مخاطب و تعامل با وی است که یکی از ترفندهایی است که در آموزش اینستاگرام به آن پرداخته می شود.

چرا باید بازدید استوری اینستا بالا باشه؟

تفاوتی نمی کند شما از پیج خود می خواهید در چه راستایی استفاده کنید، ممکن است آموزش بلاگری دیده باشید و بخواهید یک بلاگر موفق در اینستاگرام باشید یا بخواهید به فروش محصول و خدمات خود بپردازید. شما برای هر کدام از آن ها باید بتوانید علاوه بر تولید محتوای خوب، بازدید استوری را افزایش داده تا هرچه بیشتر مخاطب را درگیر خود و برندتان کنید.

ترفندهای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

حال که دانستید باید بازدید استوری خود را تا حد امکان زیاد کنیم، بهتر است به سراغ راهکارهایی برای این امر بپردازید. البته قبل از آن، بهتر است سعی کنید مخاطبین و فالوورهای پیج خود را نیز افزایش دهید که هرچه فالوورهای شما بیشترشود، تعداد بازدید استوری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای افزایش فالوور توصیه می کنم مقاله روش های افزایش فالوور در اینستاگرام را مطالعه کنید.

1.از هشتگ های مناسب استفاده کنید

یکی از روش هایی که استفاده درست از آن باعث افزایش بازدید استوری اینستاگرام می شود، قرار دادن هستگ داخل استوری است. از این قابلیت تعداد کمی از افراد استفاده می کنند و بیشتر افراد استفاده از هشتگ را منوط به پست می دانند. این در حالی است که استفاده از هشتگ مناسب در استوری باعث افزایش بازدید آن و همچنین افزایش فالوور برای شما می شود.

اما نکته ای که در استفاده از هشتگ وجود دارد این است که اگر تعداد بسیار زیادی هشتگ را به صورت مرتب بخواهید داخل استوری اینستاگرام قرار دهید، پس از مدتی خواهید دید که هیچ گونه اثر و بازخوردی برای شما ندارد که علت آن نیز استفاده بیش از حد و اسپم گونه از هستگ در استوری است. اما اینکه چگونه هشتگ گذاری کنید تا بازخورد بهتری از آن در پست و استوری بگیرید را در مقاله ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

2. از قابلیت پرسش و پاسخ به خوبی استفاده کنید

یکی از قابلیت هایی که در آپدیت های جدید اینستا به آن اضافه شده است، قابلیت پرسش و پاسخ است. شما با استفاده از این قابلیت می توانید سوال های خلاقانه بپرسید و مخاطب نیز به آن پاسخ دهد. سعی کنید سوال هایی که می پرسید مخاطب را درگیر کند و ترغیب شود علاوه بر جواب دادن به شما، بقیه استوری ها را نیز مشاهده کند تا پاسخ بقیه را نیز ببیند. چنین کاری باعث می شود تعامل پیج تا حد زیادی بالا رفته و استوری های شما به افراد بیشتری نمایش داده شود.

روش های افزایش بازدید استوری در اینستاگرام

3. زمان مناسب برای استوری گذاشتن را پیدا کنید

این که چه زمانی استوری بگذارید تا بیشترین بازدید را داشته باشد، کاری است که باید قبل از انتشار استوری ها برای خود تعیین کنید. این زمان از آن جهت اهمیت دارد که بیشتر افراد در آن زمان ها اینستاگرام خود را چک می کنند و اگر شما در همان زمان ها استوری بگذارید، استوری شما در اولین استوری ها به نمایش خواهد آمد که تاثیر زیادی در افزایش بازدید استوری برای شما خواهد داشت.

برای اینکه بهترین زمان مناسب برای فالورهایتان را پیدا کنید، فقط کافی است به قسمت insight داخل اکانت خود بروید تا ببنید مخاطبینتان در چه زمان هایی بیشتر فعالیت می کنند.

4. پیج خود را از حالت خصوصی خارج کنید

برای اینکه تعامل و بازدید استوری خود را بالا ببرید، بهتر است پیج از حالت خصوصی و private به حالت پابلیک و عمومی در بیاید. چرا که در اینصورت اگر کسی از طریق هشتگ یا اکسپلور وارد پیج شما شود، می تواند استوری های شما را نیز ببیند. این در حالی است که اگر پیج شما خصوصی باشد، تمامی ورودی از هشتگ و اکسپلور را از دست خواهید داد که چنین کاری را اصلا توصیه نمی کنم.

5. استفاده از قابلیت poll

احتمالا تا بحال در استوری های اینستاگرام دیده اید که یک پیج، استوری قرار می دهد و از شما می خواهد یکی از دو گزینه را انتخاب کنید. این قابلیت در واقع همان poll هست که افراد برای افزایش بازدید استوری و تعامل بیشتر مخاطب از آن استفاده می کنند.

چگونه بازدید استوری را در اینستاگرام بالا ببریم

6. افزایش بازدید استوری واقعی از ظریق لوکیشن Location

یکی از روش هایی که می توان برای بالا بردن بازدید استوری در اینستاگرام از آن استفاده کرد، لوکیشن یا موقعیت مکانی است. فرض کنید شما می خواهید به یک کافه در شهر تهران و در نزدیکی خود بروید. در این حالت می توانید به سرچ اینستاگرام مراجعه کرده و مثلا سرچ کنید کافه در تهران. در این حالت کافه هایی که در شهر تهران وجود دارد برای شما نمایش داده خواهد شد که می توانید به هر کدام از آن ها که خواستید، مراجعه کنید.

این روش برای کسب و کارهای محلی و جاهایی که دارای مکان فیزیکی هستند، بسیار کاربردی است و این کسب و کارها می توانند از آن به خوبی استفاده کنند و خود را به دیگران معرفی کنند.

7. سعی کنید با مخاطب در دایرکت ارتباط برقرا کنید

یکی از ترفندهایی که برای گرفتن تعامل بیشتر در استوری اینستاگرام از آن استفاده می شود، ترغیب مشتری به پیام دادن در دایرکت است. برای مثال اگر شما یک پیج در حوزه آموزش سئو هستید، می توانید از مخاطب خود بپرسید آیا برای سئو نیاز است آموزش وردپرس را دیده باشیم و بتوانیم با آن کار کنیم یا نه؟ و بگویید برای من پاسختان را در دایرکت بنویسید. این کار باعث می شود افراد بیشتری برای شما در دایرکت پیام بگذارند و استوری را رپلای کنند. این کار باعث افزایش تعامل و افزایش بازدید استوری شما خواهد شد و همچنین به عنوان روش افزایش بازدید استوری اینستاگرام رایگان است و برای آن هیچ هزینه یا کار عجیبی قرار نیست انجام دهید.

یک کار عجیبی که بسیاری از پیج ها انجام می دهند، این است که اصلا دایرکت پیج را چک نمی کنند و به آن پاسخ نمی دهند. این کار باعث خواهد شد رفته رفته تعداد افرادی که استوری های شما را مشاهده می کنند، کم و کمتر شود. چرا که اصل در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام، تعامل و ارتباط برقرار کردن با مخاطب است و اگر کسی این اصل را رعایت نکند، بازی را باخته است.

دلیل آن هم کاملا مشخص است، شما اگر بخواهید از کسی خریدی انجام دهید، ترجیح می دهید آن شخص دوست شما باشد یا خیر؟ احتمالا پاسخ اکثر شما این است که ترجیح می دهید از دوست خود خرید کنید. اینستاگرام نیز همین است. شما باید با افراد دوست شوید تا بتوانید محصول و خدمت خود را به آن ها بفروشید.

افزایش بازید استوری در اینستا

8. ایجاد چالش کنید

یکی دیگر از راه هایی که باعث افزایش بازدید استوری اینستاگرام می شود، این است که سی کنید انواع چالش ها را در پیج خود راه اندازی کنید و از مخاطبین خود بخواهید که این چالش ها را انجام دهند و در پیج خود انتشار داده و شما را نیز منشن کنند. این کار باعث خواهد شد تا افراد بیشتری با پیج شما آشنا شده و از استوری های شما بازدید کنند و همچنین تعداد فالورتان افزایش پیدا کند. برای اینکه بازخورد بیشتری از این چالش ها بگیرید، می توانید یک جایزه برای آن تعیین کنید و پس از مدت معینی جایزه را به فرد برنده بدهید.

این کار علاوه بر این که از بیرون برای شما مخاطی و فالوور خواهد آورد، باعث بازدید استوری توسط افراد دیگر در پیج شما نیز خواهد شد.

9. به صورت مستمر استوری بذارید

اگر از افرادی که در اینستاگرام فعالیت می کنند بپرسید راز موفقیت آن ها چیست؟ اکثریت آن ها، تداوم و استمرار در تولید محتوا را یکی از مهم ترین دلایل آن می نامند. تولید محتوای مداوم علاوه بر اینکه باعث خواهد شد به صورت کلی بازدید از پیج شما زیاد شود، باعث بازدید استوری نیز خواهد شد. بهتر است به صورت روزانه، حداقل 1 پست منتشر کنید و در کنار آن، چندین استوری در ساعات مختلف روز بگذارید تا هر موقع مخاطب وارد اینستاگرام شد، استوری های شما را مشاهده کند.

10. افراد مشهور در اینستاگرام را منشن کنید

البته فرقی نمی کند آن فرد خیلی مشهور باشد یا تعداد بالایی فالوور داشته باشد یا خیر. ممکن است به خواست آن شخص شما در یک چالش شرکت ایده اید یا چیزی منتشر کرده اید که مربوط به آن شخص است و با منشن کردن وی تعامل با پیج را بالا می برید و همچنین اگر او این استوری شما را در پیج خود بازنشر کند، مخاطبین زیادی به سمت پیج شما خواهند آمد و علاوه بر بازدید استوری مجدد شما، فالوورهای رایگان زیادی نیز به دست خواهید آورد.

این فقط مربوط به چالش ها نیست و در بسیاری از مواقع کسانی که در یک همایش، رویداد و یا جلسه شرکت می کنند، میزبان را در استوری خود منشن می کنند و میزبان نیز برای نشان دادن معروفیت خود در سطح اینستاگرام، این استوری ها را باز نشر می کند که باعث افزایش تعامل و بازدید استوری شما خواهد شد.

11. محصولات خود را در استوری آنباکس کنید

یکی از کارهایی که فروشگاه های اینترنتی باید آن را انجام دهند، ایجاد اعتماد برای کاربر است. شما وقتی می خواهید یک محصول را بخرید، هرچه بیشتر از آن فیلم و ویدئو ببینید، اعتمادتان بیشتر به محصول جلب خواهد شد و فرآیند خرید زودتر اتفاق خواهد افتاد. حال این در حالی است که آنباکس کردن یک محصول در استوری ها و نمایش آن، علاوه بر اینکه باعث افزایش بازدید استوری شما خواهد شد؛ به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد سازی بیشتری انجام دهید و فروش بیشتری را نیز تجربه کنید.

آنباکس محصول در استوری

همچنین می توانید قبل از آنباکس کردن، در استوری ها اطلاع رسانی کتید و مخاطب را ترغیب به این کنید که به پیج شما مدام سر بزند تا استوری های آنباکس را ببیند. بهترین روش برای آنباکس این است که در یک اتاق با نوردهی عالی، همراه یک میز و سه پایه برای نگهداری گوشی، آنباکسنگ خود را انجام دهید و سعی کنید خودتان نیز در جلوی دوربینن حاضر شوید تا ارتباط بیشتری با مخاطبین بگیرید و در انتها سعی کنید از مخاطبین بخواهید نظر خودشان را در برای شما رپلای کنند که همین نیز طبق موارد گفته شده در بالا باعث افزایش بازدید استوری شما خواهد شد.

12. استفاده از فالوور فیک ممنوع

بسیاری از افراد فک می کند اگر فالوورفیک داشته باشند، استوری آن ها بازدید بسیار بالایی رو تجربه خواهد کرد. این در صورتی است که ربات افزایش بازدید استوری و برنامه بالا بردن بازدید استوری اینتساگرام فقط به پیج آسیب می زند و هیچ خاصیتی برای پیج نخواهد داشت. شما میخواهید فروش بالایی تجربه کنید، داشتن بازدید استوری فیک به درد شما نمی خورد و صرفا یک هزینه ای می کنید و به پیج خود نیز آسیب می رسانید و هیچ اتفاقی برای شما نمیفتد. از طرفی اینستاگرام جدیدا بسیار حساس شده است روی اینکه شما رمز و یوزر خود را در برنامه های دیگر وارد کنید و ممکن است با این کار کلا پیج شما برای همیشه یا مدتی بسته شود.

بنابراین بهتر است به سراغ کارهای فیکی که هیچ نتیجه ای برای شما نخواد داشت نروید و از روش های معمول استفاده کنید.

13. ترغیب به دیدن استوری بعدی

بسیار دیده اید که افراد پس از اینکه استوری اول یا چند استوری اول شما را می بینند، از استوری ها خارج شده و عملا باقی استوری ها را از دست می دهند و برای آن ها چیزی به نمایش در نمی آید. در اینجا شما باید کاری کنید که افراد به دیدن باقی استوری های شما ترغیب شوند. این کار با وعده دادن کاری در استوری های بعدی یا اینکه مثلا به استوری بعد بیایید تا داستان جالبی را برای شما بازگو کنم و … می تواند انجام شود و اینگونه افراد یا تا انتهای استوری ها می روند یا اینکه اگر از استوری شما خارج شوند، کنجکاوی مجددا آن ها را به استوری برمی گرداند. این یک ترفند بسیار زیبا برای بالا بردن بازدید استوری است.

14. قابلیت هایلایت استوری را فراموش نکنید

همانطور که می دانید، استوری اینستاگرام پس از 24 ساعت حذف می شود و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت و اگر قابلیت آرشیو برای شما فعال باشد خودتان به عنوان صاحب پیج می توانید این استوری ها را ببینید. امااینستاگرام فکری به حال این مشکل نیز کرده است و در آخرین آپدیت های خود قابلیت هایلایت اینستاگرام را نیز به قابلیت های خود اضافه کرده است تا با استفاده از آن، بتوانید استوری های پیج خود را به صورت دائم نگه دارید و بدین ترتیب هر موقع کسی وارد پیج شما می شود، می تواند این استوری ها را ببیند.

برای هایلایت کردن استوری کار خاصی را قرار نیست انجام دهید و اگر نمی دانید چطور یک استوری را هایلایت کنید، آموزش هایلایت اینستاگرام برای شما آماده شده است.

سخن پایانی

حال که این مقاله را مطالعه کرده اید، اگر کسی از شما بپرسد چگونه بازدید استوری اینستاگرام را افزایش دهیم، پاسخی کاملا مناسب برای آن دارید. در نظر داشته باشید استوری اینستاگرام جزو پر کاربردترین ابزارهای پولسازی در عصر حاضر است و باید بتوانید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید تا بتوانید یک فروش خوب در هر حوزه ای را داشته باشید. مواردی که در بالا نیز گفته شد، باید بر روی آن تست های مختلفی انجام شود تا به بهینه ترین حالت ممکن برسد و باید آن را مطابق با کسب و کار خود شخصی سازی کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. حال نوبت شماست که محتوای ما را تکمیل تر کنید. اگر راهکاری برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام به ذهنتان می رسد، آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا با انشتار آن در سایت، به دیگران نیز کمک کنیم تا بازدید استوری خود را افزایش دهند. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *