هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب برتر آموز

افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب

1401/08/02

امروزه کسب کارها و فریلنسرهای زیادی هستند که از طریق شبکه‌های اجتماعی به خصوص یوتیوب درآمدهای خوبی را کسب می‌کنند. اگر به گذشته نگاه کنیم کسب درآمد فقط محدود به بازار و مغازه بود اما امروزه شما از شبکه اجتماعی جایی که افراد در آن وقت می‌گذرانند می‌توانید درآمد کسب کنید. برای اینکه درآمد و جامعه هدف زیادی را جذب نمایید نیاز دارید تا یکسری نکات و ویژگی‌هایی را به خوبی بلد باشید و در راستای آن فعالیت انجام بدهید. در شبکه اجتماعی یوتیوب برای شما مهم است که کاربران تا انتهای ویدیو همراه شما باشند و تولید محتوای شما را مطالعه کنند. ما در این سری از مقالات برتر آموز قصد داریم تا راجع به همین موضوع یعنی راهکارهای افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب صحبت نماییم پس همراه ما باشید.

افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب موضوعی ترند که این روزها افراد زیادی در پی یادگیری آن هستند.

شما با یادگرفتن نکات این موضوع می‌توانید به هدف اصلی خود یعنی کسب درآمد یا جذب جامعه هدف برسید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که تولید محتوا قطعا برای شما زمانبر و هزینه بر خواهد بود بنابراین نیاز دارید تا جامعه هدف به محتوای شما توجه کند.

این توجه برای شما قطعا مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت.

قطعا تا به این جا اگر به دنبال موضوع افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب هستید کانال یوتیوب دارید اما اگر هنوز موفق به تاسیس یک کانال برای خود نشده‌اید پیشنهاد می‌شود حتما محتوای آموزش ساخت کانال یوتیوب را مطالعه نمایید.

برای این که بتوانید در یوتیوب به خوبی فعالیت داشته باشید و جامعه هدف خود را گسترش دهید گاهی اوقات نیاز دارید تا به زبان انگلیسی هم تولید محتوا نمایید. برای این کار نیاز است تا آموزش خوبی را در این زمینه داشته باشید برای همین پیشنهاد می‌شود آموزش زبان انگلیسی را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب
  • چرا به دنبال افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب باشیم؟
  • بررسی افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب

مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب

در گذشته یوتیوب ویدیوهای خود را بر اساس تعداد بازدید مرتب و امتیاز دهی می‌کرد که این کار با تعداد زیادی تقلب مواجه شد. کانال‌های زیادی بودند که بازدید فیک برای ویدیوهای خود قرار می‌دادند تا در رتبه دهی امتیاز خوبی بگیرند. تا مدتی این روال در یوتیوب حاکم بود اما پس از اعتراضات کاربران یوتیوب به فکر افتاد. تصمیم گرفت الگوریتم‌های خود را در این زمینه آپدیت کند و این بار ویدیوها را بر اساس مدت زمان مشاهده ویدیو مرتب و رتبه بندی کند.

خوب این موضوع باعث شد که تا حد زیادی تقلب در ویدیوها کاهش پیدا کرده و رتبه دهی به ویدیوها واقعی باشد.

چرا به دنبال افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب باشیم؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی موضوع افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب بپردازیم لازم است که در مورد اهمیت آن صحبت کنیم که چرا باید به دنبال چنین موضوعی باشیم؟

شما از فعالیت در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام ، یوتیوب و… حتما یک هدف مشخصی دارید.

بنابراین دوست دارید که مطابق با این هدف فعالیت کنید تا نتایج خوبی را کسب نمایید.

یکی از این راه‌ها که در یوتیوب شما را به هدف می‌رساند این است که با ترفندهای مختلفی جامعه هدف خود را تشویق کنید تا به تولید محتوای شما اهمیت بدهند.

در فضای یوتیوب شما نیاز دارید تا به صورت ویدیویی تولید محتوا کنید.

اگر در فضای مارکتینگ کار کرده باشید می‌دانید که تولید محتوای ویدیویی نسبت به سایر محتواها مانند متنی و پادکست زمانبر و نیازمند هزینه بیشتری است.

خوب قطعا بعد از این همه تلاش باید روش‌های خوبی را برای ایجاد افزایش طولانی مدت بازدید ایجاد نماییم.

شما با این کار می‌توانید در یوتیوب درآمد داشته باشید.

چرا؟

فرض کنید که برای ویدیو خود اسپانسر جذب کرده است و برای افزایش تعامل اسپانسر تعهد دارید.

خوب مسلما اگر کاربران محتواهی ویدیو شما را تا انتها بازدید کنند در صورت نیازشان با اسپانسر ارتباط می‌گیرند.

که این موضوع برای کسب و کار شما یعنی درآمد بیشتر و اعتبار بالاتر.

اگر در مورد جذب اسپانسر و کسب درآمد از آن اطلاعاتی ندارید مقاله روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر را مطالعه نمایید.

مورد بعدی افرادی هستند که از بازدید افراد از طریق خود اینستاگرام پول دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر هر هدفی داشته باشید و جزو هر قشری باشید قطعا به راهکاری زیر نیاز دارید.

افزایش زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب برتر آموز

بررسی افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب

خوب در این قسمت می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین دلیل‌ها برای بررسی افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب بپردازیم.

توصیه می‌شود که حتما مهم‌ترین دلایل را یادداشت کرده و در کانال یوتیوب خود پیاده سازی نمایید.

این موضوع را در نظر بگیرید که در این مسیر باید صبور باشید و نتایج را جزء به جزء بررسی نمایید.

1. محتوای ویویی شما باید با کیفیت باشد.

قبل از این که بخواهیم به موضوعات اختصاصی‌تر برسیم باید مهم‌ترین نکته را باید در محتوای ویدیویی خود یعنی کیفیت بررسی نماییم. شما اگر هزاران هزار نکته مهم را با دفت در کانال یوتیوب خود اعمال نمایید اما اگر تولید محتوای شما از کیفیت خوبی برخورددار نباشد نمی‌توانید موفق عمل نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که قطعا در حوزه کاریتان رقیب‌های زیادی دارید که روزانه هزاران ویدیو منتشر می‌کنند به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است جامعه هدف شما یکی باشد بنابراین اگر مقاله شما از کیفیت خوبی برخورددار نباشد به راحتی کانال شما را ترک کرده و به رقبا می‌پیوندند.

محتوای با کیفیت چه ویژگی‌ دارد؟

سوالی که الان برای کاربران و یا حتی برخی تولیدکنندگان محتوا به وجود می‌آید این است که اصلا محتوای با کیفیت چیست؟

محتوای با کیفیت به محتوایی گفته می‌شود که ویژگی زیر را داشته باشد.

  1. موضوع محتوا باید جدید و آپدیت باشد.
  2. محتوا باید در راستای نیاز کاربر تهیه شده باشد.
  3. نحوه فیلم برداری و تولید محتوا باید مطابق تکنولوژی روز باشد.
  4. برای محتوا باید حتما سناریو نویسی داشته باشید.

این‌ها تمام موارد کوچکی است که باید رعایت نمایید. برای کسب اطلاعات در این زمینه پیشنهاد می‌شود حتما از تیم تولید محتوا کمک بگیرید. اگر هنوز تیم تولید محتوا تشکیل نداده‌اید حتما مقاله انتخاب اعضای تیم تولید محتوا را مطالعه نمایید.

2. ویدیوهای خود را بخش بندی منتشر نمایید.

یکی از راه‌هایی که در افزایش بازدید ویدیوهای شما تاثیر گذار است این است که ویدیوهای خود را به صورت بخش بندی شده منتشر نمایید تا کاربر بخش مورد نظر خود را مشاهده نماید.

برای مثال اگر موضوع تولید محتوای شما طولانی و شامل چندین بخش است پیشنهاد می‌شود حتما به جای اینکه یک ویدیو 2 ساعت تدوین و منشتر نمایید آن را به چهار ویدیو نیم ساعته تقسیم بندی کرده و در پارت‌های مختلف برای جامعه هدف ارسال نمایید.

این کار باعث می‌شود تا افراد با مشاهده موضوع ویدیو موضوع مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را بازدید نمایند.

از طرفی اگر محتوای دو ساعته شما قابل بخش بندی نیست و تمامی مطالب به یک دیگر مرتبط است می‌توانید آن را پارت بندی نمایید و برا یمثال در 4 پارت منتشر نمایید.

این کار باعث می‌شود تا کاربر همیشه در انتهای هر پارت منتظر ادامه مطلب از شما باشد.

در حالت کلی مهم‌ترین مزیتی که بخش بندی دارد این است که کاربران معمولا صبر و حوصله کافی برای مشاهده یک ویدیو طولانی را ندارند و برای همین کسب و کارها نمی‌توانند بازدید خوبی را دریافت کنند ، پس برای حل این مشکل ویدیوهای خود را به بخش‌های کوچکی تقسیم کرده و آن‌ها را منتشر نمایید تا افراد بتوانند با حوصله بهتری تا انتها تمامی ویدیو‌ها را مشاهده کنند.

3. محتواهای خود را بر اساس کلمه کلیدی‌های طولانی منتشر نمایید.

اگر سئوکار باشید قطعا اهمیت این موضوع را به خوبی درک می‌کنید. در دنیای سئو ما برای این که نتیجه بهتری را از سرچ گوگل و جذب جامعه هدف بدست آوریم در حوزه‌هایی که رقبای زیاد و قوی دارند از کلمات کلیدی طولانی با لانگ تیل استفاده می‌کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری را دریافت نماییم. کسب موفقیت در کلمات کلیدی طولانی معمولا در مدت زمان کوتاه تری انجام می‌شود بنابراین می‌توان در تایم کوتاه بازدهی دریافت کرد. در یوتیوب هم دقیقا همین موضوع صادق است.

حالا که راجع به سئو صحبت کردیم پیشنهاد می‌شود حتما آموزش سئو فوق حرفه‌ای محسن حبیبی راد را مطالعه کرده و از نکات آن استفاده نمایید.

پس در یوتیوب حتما کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کرده و در برچسب‌های خود قرار بدهید تا بتوانید از طریق سرچ این کلمات در کانال خود ورودی داشته باشید.

4. تشویق کردن کاربران به بازدید ویدیو

یکی از مواردی که بسیار روی بازدید کاربران تاثیر گزار است این است که می‌‌توانید کاربران را به بازدید ویدیوها تا انتها تشویق نمایید. کاربران باید انگیزه‌ای برای بازدید ویدیو تا انتها داشته باشند. برخی از کاربران هستند که انگیزه لازم و کافی برای دیدن ویدیو را دارند اما برخی دیگر این انگیزه را ندارند که شما باید در آن‌ها ایجاد نمایید. برای مثال با وعده آموزش یک نکته مهم و امثال این موارد می‌توانید توجه کاربران را تا انتهای ویدیو داشته باشید.

5. گلدن تایم را از دست ندهید.

وظیفه شما این است که تا 20-15 ثانیه اول نظر کاربران را به مشاهده ادامه ویدیو خود جلب نمایید. اگر نتوانید این کار را انجام بدهید خوب قاعدتا نمی‌توانید آمار خوبی از بازدید ویدیوهای خود داشته باشید اما اگر موفق عمل کنید نتایج خوبی را به همراه دارید.

گلدن تایم یا زمان طلایی ویدیوها به 20-15 ثانیه اول هر ویدیو گفته می‌شود که شما باید تلاش خود را برای جلب اعتماد کاربران بکنید و بهترین ورژن خود را در این ثانیه‌های اولیه به نمایش بگذارید.

اگر اول ویدیو به صورت خسته ، کسل کننده ، ویدیو با صدایی نا واضح ، کیفیت پایین و… باشد قطعا گلدن تایم شما سوخت می‌شود و در دقایق اولیه شاهد ریزش کاربران خواهید بود.

بر اساس آمار و ارقام بدست آمده از بازاریابی ویدیویی 33 درصد از بینندگان بعد از 30 ثانیه از تماشای یک ویدیو انصراف می‌دهند و این افت مخاطبین که با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند و در دقیقه اول 45 درصد کاهش بیننده و در دقیقه دوم حتی به مقدار 60 درصد کاهش می‌یابد.

بنابراین 15 ثانیه ابتدای ویدیوی شما باید جذاب، جالب و مختصر باشد و بینندگان شما را از موضوع اصلی آگاه کند. 15 ثانیه اول برای مونولوگ‌های طولانی ، دستاوردهایتان یا جزئیات کسب و کارتان مناسب نیست.

اگر قرار است ویدیوی کوتاهی تولید کنید نام تجاری و برند خود را به انتهای آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید ،‌ این ویدیو برای بینندگان شماست.

مشاهده ویدیو در یوتیوب برتر آموز

6. از Thumbnail ها استفاده نمایید.

شما برای ویدیوهای خود باید عنوان جذاب و تصاویر با کیفیت خوبی را انتخاب نمایید تا از طریق همین عنوان و تصاویر بتوانید ورودی کسب نمایید. اولین نمایی که کاربران از ویدیو شما مشاهده می‌کنند همین عنوان و کاور ویدیو است که ترغیب می‌شوند ویدیو شما را حتی تا انتها بازدید نمایند.

دقت داشته باشید که این عنوان و کاور اصلا نباید گمراه کننده باشد و در حالت کلی سعی کنید که افراد را گول نزنید زیرا ممکن است افراد روی بنر شما کلیک کنند اما به محض این که متوجه شوند ویدیو مورد نظر آن‌ها در حال پخش نیست سریع نرخ پرش شما افزایش پیدا می‌کند که برآیند این موارد روی رتبه دهی ویدیو شما موثر است.

مهم‌ترین نکته‌ای که در دنیای دیجیتال مارکتینگ همواره باید آن را رعایت نمایید این است که فعالیت‌های خود را به صورت دقیق با آمار و ارقام بررسی نمایید. این آمار و ارقام به شما نتایج نرخ پرش bounce rate و نرخ حضور کاربران در صفحه Dwell Time را نشان می‌دهد. برای بررسی این گزارشات می‌توانید از تب analytics در یوتیوب بخش engagement را انتخاب نمایید.

سخن آخر:

در این مقاله سعی کرده‌‌ایم به صورت کامل و کاربردی راجع به موضوع افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب صحبت کرده و نکات مفیدی را به شما دوستان برتر آموز توضیح بدهیم.

امیدواریم با خواندن این مقاله نکات خوبی را برای افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در یوتیوب درک کرده باشید و بتوانید از آن در کانال یوتیوب خود استفاده نمایید به این نکته توجه داشته باشید که در این مسیر باید استمرار داشته و با صبر و حوصله به این افزایش کمک نمایید.

اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان خوبی برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *