هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

الگوریتم موش کور گوگل چیست؟ تاثیران آن بر روی سئو لوکال

دسته بندی : سئو
1401/03/23

باغ وحش سئو این موتور جست و جوی قوی و پر قدرت داستان ها و ماجرا های گوناگونی دارد که هر کدام از این الگوریتم ها وظیفه خاصی را به عهده دارند که در برآیند تمام این الگوریتم ها سایت ها رتبه بندی شده و در SERP گوگل برای کاربران قرار می گیرند. در این سری از مقالات برتر آموز قصد داریم تا راجب به الگوریتم کاربردی و شاید نا آشنا موش کور صحبت کنیم. اگر درباره ی این الگوریتم اطلاعات زیادی ندارید پیشنهاد میشود همراه برتر آموز باشید تا به توضیح مفصل مقاله الگوریتم موش کور گوگل چیست؟ بپردازیم. می توانید ما را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

معمولا الگوریتم هایی مانند الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم گورخر و… جزو الگوریتم های معروف برای سئو کاران هستند که در تمامی مثال های موجود شما با نام این الگوریتم ها آشنا هستید. ولی یکسری از الگوریتم ها وجود دارند که کمتر میان افراد شناخته شده اند اما وظایف مهمی را به عهده دارند که یکی از همین الگوریتم ها الگوریتم موش کور نام دارد که وظایف مهمی را به عهده دارد تا سرچ های شما کاربران هرچه بهتر به نتیجه دلخواه برسد.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • الگوریتم موش کور گوگل چیست؟ (Possum Algorithm)
  • چرا الگوریتم موش کور گوگل به این نام نامگذاری شد؟
  • الگوریتم موش کور روی چه وبسایت هایی تاثیر گذار است؟

الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

در ابتدای مسیر بدون هیچ توضیح اضافه ای قصد داریم راجب به الگوریتم موش کور گوگل بپردازیم. قطعا با سرچ محلی آشنا هستید و میدانید که بخشی از نتایج در SERP گوگل به صورت محلی یا همان لوکیشن است و بر اساس موقعیت جغرافیایی فیلتر می شود. برای مثال شما با روشن بود لوکیشن گوشی در منتطقه شرق تهران به دنبال آدرس بهترین رستوران ها و شخص دیگری در غرب تهران به دنبال همبن موضوع است. وقتی که کلمه کلیدی مشخص را در گوگل سرچ می کنید هر دو شخص با دو نتیجه متفاوت روبرو می شوند که همین موضوع سرچ محلی را به خوبی نشان می دهد. در همین ابتدای مسیر سوالی که برای کاربران پیش می آید این است که مگر گوگل الگوریتم کبوتر را برای این کار ارائه نکرده بود؟ بله درست است اولین الگوریتمی که برای سرچ محلی بر اساس لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی معرفی کرد الگوریتم کبوتر نام داشت ، اما درماه سپتامبر سال 2016 الگوریتم موش کور را با ویژگی های بهتر و کامل تر به دنیای وب منتشر کرد تا کسب و کار های محلی بار دیگر بتوانند در گوگل جزو نتایج برتر باشند و ترافیک ارگانیک خوبی را به سمت سایت خود هدایت نمایند در واقع الگوریتم موش کور را می‌توان نسخه بهبود یافته الگوریتم کبوتر معرفی کرد که به دنیا معرفی شد. این الگوریتم با توانایی های خاصی که دارد فراتر رفته و محدوده جستجو های محلی را بسیار کوچک‌ تر کرده است. به عنوان مثال ، با این الگوریتم به شما این امکان داده می‌ شود که کسب و کارهای خارج شهر را از کسب وکارهای داخل شهر تفکیک کنید و بتوانید برای کسب و کار های خارج از شهر رتبه بندی قرار بدهید. با کمک این ابزار امکان تعیین مسافت تا محل مورد نظر نیز به جستجوگران داده می‌ شوند. یکی از ابزار های کاربردی که به الگوریتم موش کور کمک کرده است ، برنامه Google Map می باشد که باعث شده کسب و کار ها در لوکیشن های خاص دیده بشوند. در واقع ایده به وجود آمدن این الگوریتم ها بر این اساس بود که با وجود پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت و بزرگ شدن شهر ها یک سری از کسب و کارهایی که خارج از شهر ها هم قرار داشتند بتوانند فروش خوبی را تجربه کنند که الگوریتم موش کور توانست این کار را برای این کسب و کار ها انجام بدهد.

پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم Freshness گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

یکی دیگر از عواملی که در سئوی لوکال بسیار تاثیرگذار است و الگوریتم موش کور گوگل نیز اهمیت زیادی به آن می دهد یکپارچگی و یکسان بودن آدرس کسب و کارها می باشد. برای مثال زمانی که کسب و کارتان را در گوگل مپ Google Map ثبت می کنید باید حتما آدرس ، شماره تلفن و دامنه یکسانی برای آن ثبت کنید و هرکجای این دنیای اینترنتی نیز که قصد صحبت از کسب و کارتان را دارید با همین ویژگی ها و یک اسم ثابت فعالیت کنید زیرا این الگوریتم گوگل به یکپارچگی آدرس یا به اصطلاح فنی NAP بسیار حساس است و به آن توجه می کند و شما نمی توانید که دو آدرس متفاوت را برای یک کسب و کار خود در یک مکان در نقشه گوگل ثبت کنید ، چرا که بسیاری از کسب وکار ها هستند که دو فعالیت متفاوت را تحت عنوان یک برند با دو آدرس متفاوت ثبت می کنند درصورتی که گوگل آنها را یکی می داند پس اینگونه وبسایت ها با کاهش رتبه بندی همراه خواهند بود.

چرا الگوریتم موش کور گوگل به این نام نامگذاری شد؟

این حیوان با توجه به جثه کوچکی که دارد برای دفاع از خود در مقابل دشمنان که به او آسیب نرسانند خود را به حالت مردن می زند. الگوریتم موش کور با استفاده از موقعیت جغرافیایی و همچنین قوانینی که برای آن تعریف شده است میتوانید سرچ را تغییر داده و با فیلتر های خاص خود کسب و کار های محلی و حومه را در SERP قرار دهد.

با ادامه مقاله الگوریتم موش کور گوگل چیست؟ همراه باشید.

الگوریتم موش کور روی چه وبسایت هایی تاثیر گذار است؟

خوب حالا که با الگوریتم موش کور گوگل آشنا شدیم میخواهیم بررسی کنیم که چه وبسایت هایی تحت تاصیر الگوریتم موش کور هستند؟

پیشنهاد می شود مقاله آموزش الگوریتم رنک برین را مطالعه نمایید.

کسب و کار هایی که خارج از محدوده شهر هستند!

با وجود الگوریتم موش کور باعث شده است که کسب و کار های محلی هم به چشم بیایند و بتوانند ترافیک خویی را جذب کنند. برای مثال شما در منطقه جنوب تهران به دنبال مکانیکی برای ماشین خود هستید. خوب اولین قدم این است که در گوگل عبارت مکانیکی برای ماشین X را سرچ کنید ، وقتی که سرچ محلی وجود نداشته باشد شما آدرس تعمیرگاه های متفاوتی را در سطح شهر مطالعه می کنید اما الگوریتم موش کور گوگل بر اساس موقعیت مکانی یا همان لوکیشن شما آدرس تعمیرگاه های موجود در جنوب تهران که در SERP نبوده اند هم به شما نشان می دهد. خوب این موضوع بسیار حائز اهمیت است. البته به این نکته توجه داشته باشید که گمان نکنید اگر توسط سئو کلاه سیاه سایت خود را بهینه کرده اید می توانید با الگوریتم کبوتر توسط جست و محلی در سرچ قرار بگیرید. به این نکته توجه بگیرید که رتبه گرفتن در گوگل توسط برآیند نتایج تمامی الگوریتم ها می باشد. در حالت کلی می توان گفت که این الگوریتم مشاغل و کسب و کار های خارج از محدوده شهری را نسبت به مشاغل داخل شهر تفکیک می‌ کنند تا تناسب آنها با کلمه‌ کلیدی بهتر باشد.

الگوریتم موش کور گوگل

کسب و کار های زنجیره ای با چند آدرس متفاوت!

کسب و کار های زنجیره ای مانند هایپر استار ها ، شهروند ها ، دکتر هایی با چند مطب متفاوت و… با استفاده از الگوریتم موش کور گوگل می توانند در نتایج موتور های جست و جو به خوبی ظاهر بشوند. برای مثال یک دکتر در تهران یا در سراسر کشور دارای 2 یا 3 مطب است که وقتی شما نام او را در گوگل سرچ می کنید با توجه به لوکیشن جغرافیایی شما نزدیک ترین مطب به شما نمایش داده می شود. این مورد باعث می شود که به هر کاربر با توجه به نیاز آن نتیجه نشان داده شود.

فیلتر کردن مکان‌ های نزدیک به هم و دارای آدرس یکسان

از این الگوریتم برای فیلتر کردن مکان‌ های نزدیک به هم و دارای آدرس یکسان استفاده می‌ شود. اگر دو کسب و کار در یک ساختمان یکسان باشند ، احتمالا جفتشان در یک جستجوی یکسان نمایش داده نمی شوند. برای مثال، اگر دو دندان پزشک یا دو رستوران و…. در یک ساختمان اداری کار کنند ، حتی اگر کارشان هم به یکدیگر بی ربط باشد ، احتمالا در یک جستجوی یکسان نمایش داده نمی شوند.

پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم Mobile first index چیست؟ را مطالعه نمایید.

حالا سوالی که برای کاربران پیش می آید این است که چگونه سایت خود را برای الگوریتم موش کور بهینه کنیم؟

ثبت سایت خود در سایت های دایرکتوری
شما باید سایت خود را در سایت های دایرکتوری ثبت نمایید. اگر نمی دانید سایت های دایرکتوری چگونه هستند به توضیح مختصری می پردازیم: سایت های دایرکتوری مجموعه از اطلاعات کسب و کار هایی که فعالیت یکسان و موقعیت یکسان دارند را در یک قسمت جمع آوری می کنند. شما می توانید در این سایت ها به صورت رایگان ثبت نام کنید و اطلاعات کسب و کار خود را در آنها درج نمایید . با این کار به الگوریتم کبوتر کمک می کنید تا شما را در سرچ های محلی قرار دهد. سایت های دایرکتوری نرخ بالایی کاربر را به سمت سایت شما هدایت می کند.

کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت نمایید.
شما می توانید به صورت رایگان سایت خود به همراه آدرس کسب و کارتان را در گوگل ثبت نمایید. این ثبت آدرس در مپ گوگل به الگوریتم کبوتر بسیار کمک می کند تا شما را جزو SERP گوگل قرار دهد. شما می توانید علاوه بر درج مکان ، شماره تماس ، اطلاعات کسب و کار ، ساعت کاری و…. را در نقشه گوگل ثبت نمایید.

آدرس و تلفن خود را در فوتر سایت قرار دهید.
اگر می خواهید در سئوی محلی موفق عمل کنید باید، آدرس و تلفن خود را در فوتر سایت قرار دهید. این کار باعث می شود کاربران به هر صفحه جدبد که وارد می شوند فوتر سایت شما در آن پایین با آدرس قرار دارد و این باعث تکرار می شود. الگوریتم موش کور گوگل به راحتی این آدرس و شماره تماس را تشخیص داده و در سئوی محلی آن را تاثیر می دهد.

پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را مطالعه نمایید.

سخن آخر: 

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی الگوریتم موش کور گوگل چیست؟ صحبت کنیم و نکات کاربردی را در این زمینه بیان کنیم. اگر تا به الان به این الگوریتم آشنایی نداشته اید توصیه می شود که حتما از این به بعد با در نظر گرفتن این الگوریتم وب سایت های خود را بهینه نمایید. اگر از قوانین سئوی کلاه سفید گوگل استفاده نمایید مطمئن باشید که هیچ موقع جریمه های الگوریتم های گوگل به سراغ شما نمی آیند. توجه داشته باشید که اگر بر خلاف قوانین گوگل عمل کنید ممکن است شامل جریمه های سنگین از جمله پنالتی شدن سایتتان بشوید. اگر تجربه ای در زمینه رفتار با الگوریتم ها و جریمه الگوریتم ها دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزیبه اشتراک بگذارید.  شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *