هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
الگوریتم های گوگل سئو

الگوریتم های گوگل | معرفی الگوریتم های کاربردی برای سئو

دسته بندی : سئو
1401/04/03

تمامی کسب و کار های آنلاین مانند شرکت ها ، فروشگاه های اینترنتی و…. برای این که بتوانند در سطح موتور های جست و جو رتبه خوبی را کسب کنند نیاز است که علاوه بر قوانین گوگل تمامی الگوریتم ها را به خوبی بشناسند و با طرز فعالیت آن ها آشنا باشند. در واقع گوگل تمامی این الگوریتم ها را برای این به وجود آورد تا بتواند با نهایت دقت به بررسی وب سایت ها بپردازد و بهترین وبسایت ها را به کاربران نمایش بدهد. در اصل این رضایت تجربه کاربری بود که گوگل به فکر تمامی این الگوریتم ها افتاد و بر اساس برآیند نظرات تمامی این الگوریتم ها شما در سطح گوگل قرار می گیرید. اگر در زمینه سئو کار می کنید شناخت این الگوریتم ها و مطالعه درباره ی آن ها باعث می شود تا شما با دید بازتر و بهتری به بررسی بپردازید و سایت های خود را بهتر برای گوگل سئو نمایید. در ادامه همراه برتر آموز باشید تا به معرفی و توضیح کاربردی ای درباره ی هر کدام از این الگوریتم ها بپردازیم. پس همراه ما باشید. لطفا برتر آموز را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • سئو و الگوریتم های گوگل چیست؟
  • معرفی الگوریتم های گوگل
  • معرفی کتاب های کاربردی برای درک الگوریتم های گوگل

سئو و الگوریتم های گوگل چیست؟

قبل از اینکه به توضیح الگوریتم های گوگل بپردازیم ، توضیح خلاصه ای از سئو را بیان می کنیم که اگر شخصی مفهوم کلی را فراموش کرده بود ، برای او یادآوری گردد. اگر با دانش سئو آشنایی ندارید در ابتدا به توضیح خلاصه ای از آن می پردازیم، سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو به انجام مجموعه فعالیت ها و مجموعه کارهایی گفته می شود که شما بر اساس معیار و قانون های گفته شده گوگل انجام می دهید تا گوگل به شما امتیاز دهد و بر اساس این امتیاز دهی شما را در SERP گوگل قرار دهد ، سئو گفته می شود. گوگل قوانین خود را در 3 بخش سئو کلاه سفید ، کلاه خاکستری ، کلاه مشکی بیان کرده است و تاکید کرده است که اگر بر اساس سئو کلاه مشکی عمل کنید الگوریتم های گوگل شما را جریمه خواهند کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند سایت شما پنالتی خواهد شد. اگر دوست دارید اطلاعات کامل تری را راجب به دانش سئو داشته باشید پیشنهاد می شود آموزش سئو فوق حرفه ای محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

معرفی الگوریتم های گوگل

خوب نوبت به آن رسیده است که درباره ی الگوریتم های گوگل این موتور جست و جوی دوست داشتنی بپردازیم. الگوریتم های گوگل به باغ وحش سئو نیز معروف هستند به این علت که اسم های این الگوریتم بیشتر از اسامی حیوانات گرفته شده است این الگوریتم ها به باغ وحش سئو معروف شده اند. در ادامه به بررسی این باغ وحش می پردازیم.

الگوریتم کبوتر گوگل

یکی از الگوریتم های کاربردی و مناسبی که گوگل ارائه کرده است کبوتر گوگل نام دارد. این الگوریتم به لوکیشن (موقعیت مکانی و زمانی) توجه دارد. این الگوریتم در سال 2014 به جامعه وب مستران و سایت ها معرفی گردید و تخولی عظیمی را به وجود آورد. می دانیم که گوگل از لحاظ محتوا و لینک سازی های مربوطه سایت شما را بررسی می کند و به کاربر نشان می دهد اما یکی از مواردی که باعث می شود سایت شما جدا از این فاکتور ها به کاربران نمایش داده شود بر اساس لوکیشن است. برای درک بهتر فرض کنید شما در محله میدان صنعت شهر تهران حضور دارید می خواهید یک رستوران خوب پیدا کنید. در گوگل عبارت بهترین رستوران های تهران را سرچ می کنید و پس از آن در نتایج نشان داده شده مشاهده می کنید که آدرس و لوکیشن رستوران هایی را که در میدان صنعت و حومه وجود دارد برای شما آورده است. دقیقا این کار الگوریتم کبوتر است. الگوریتم کبوتر بر اساس لوکیشن شما بهترین سایت هایی را که به درد شما بخورد را به شما نمایش می دهد. الگوریتم کبوتر روی سئو محلی بسیار تاثیر گذار است. برای این که سایت خود را برای این الگوریتم بهینه کنید کافیست لوکیشن خود را در Google map ثبت نمایید تا گوگل بر اساس این موارد شما را در سئوی محلی قرار بدهید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

الگوریتم پاندا گوگل

یکی از الگوریتم های خوب و کاربردی که گوگل ارائه کرد که بر اساس آن بسیاری از نتیجه های SERP تغییر پیدا کرد. الگوریتم پاندا نام دارد. این الگوریتم در سال 2011 به جامعه وب مستران معرفی گردید. این الگوریتم برای نظارت بر محتوا های نوشته شده برای سایت ها شکل گرفت پس از بررسی نتایج مشخص شد که به بیش از 12 درصد از نتایج ها تاثیر گذار بود و جایگاه های وبسایت ها با یک دیگر جا به جا گردید. از سال 2011 تا به الان این الگوریتم حدود 260 بار آپدیت شده و هر بار قوی تر نیز عمل کرده است. الگوریتم پاندا پس از بررسی کیفیت محتوای وبسایت شما به شما رتبه می دهد. اگر محتوای نوشته شده شما با قوانبن الگوربتم پاندا همخوانی نداشته باشد رتبه های پایینی را دریافت می کنید و اگر خلاف جهت قوانین گوگل رفتار کرده باشید پاندا شما را جریمه می کند تا جایی که ممکن است صفحه شما را از نتایج گوگل حذف نماید. الگوریتم پاندا به مواردی همچون محتوای کپی شده و تکراری ، قرار دادن محتوای بی کیفیت در وبسایت ، اشکالات نگارشی ، غلط های املایی ، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی ، عدم ارتباط میان مطالب یک وبسایت، درج آگهی های تبلیغاتی زننده ، عدم به روز رسانی مطالب ایندکس شده گذشته و… توجه می کند.

برای این که اطلاعات دقیق تری راجب به این الگوریتم داشته باشید و فاکتور های مورد بررسی آن را مطالعه نمایید پیشنهاد می شود به مقاله الگوریتم پاندا چیست؟ سر بزنید.

الگوریتم گورخر گوگل

این الگوریتم برای نظارت بر عملکرد فروشگاه های اینترنتی که امروزه محبوبیت زیادی را دارند در نظر گرفته شده است. پس از افزایش تعداد وبسایت های فروشگاهی چون هیچ نظارتی بر عملکرد این وبسایت ها نبود ، این سایت ها با انجام سئوی کلاه سیاه که خلاف قوانین گوگل بود تواسته بودند در لینک های برتر گوگل قرار بگیرند و به شدت نارضایتی کاربران افزایش پیدا کرد. و بیشتر از همیشه وجود الگوریتم گورخر اهمیت پیدا کرد. صاحبان فروشگاه های اینترنتی برای اینکه نظر الگوریتم گورخر را جلب نمایند و از جریمه آن در امان بمانند باید فرآیند هایی مانند اخذ نماد الکترونیکی ، محتوای کاربردی برای فروشگاه های اینترنتی ، پشتیبانی آنلاین ، سرعت سایت ، واکنش گرایی یا ریسپانسیو و…. را در وبسایت های خود رعایت نمایند. برای اینکه در این زمینه اطلاعات کاربردی تری را بدست آورید پیشنهاد می شود مقاله کاربردی الگوریتم گورخر گوگل را مطالعه نمایید.

الگوریتم پنگوئن گوگل

پنگوئن را میتوان جزو یکی از مهم ترین الگوریتم های ارائه شده توسط موتور جست و جوی گوگل حساب کرد. تا قبل از به وجود آمدن الگوریتم پنگوئن سایت هایی زیادی بر خلاق قوانین گوگل روی کار بودند و تعداد نارضایتی کاربران در حال افزایش بوده است. الگوریتم پنگوئن به وجود آمد تا سایت های اسپم و کلاه سیاه را شناسایی کند و از دور رقابت خارج نماید. الگوریتم پاندا روی تعداد کلمات کلیدی که بیش از اندازه استفاده شده و تعداد بک لینک ها حساس است. اگر سایتی خلاف این موارد را انجام دهد در مرحله ی اول از الگوریتم پنگوئن او را جریمه می کند و سپس در مرحله های بعدی پس از تکرار های مکرر سایت شما پنالتی شده و از نتایج موتور های جست و جو حذف می شود. در واقع الگوریتم پنگوئن را میتوان جزو هسته اصلی گوگل برشمرد، همین جمله کافی است تا درباره ی اهمیت آن اطمینان داشته باشیم. این الگوریتمی موارد مانند بررسی تعداد کلمات کلیدی ، محتوای کپی شده ، استفاده مکرر از تگ های H ، لینک سازی های نادرست و… را در راس کار خود قرار داده است. برای اینکه به صورت کامل و مفهومی با این الگوریتم آشنا شوید پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم پنگوئن چیست؟ را مطالعه نمایید.

الگوریتم های گوگل برای نتیجه بهتر

الگوریتم دزدان دریایی گوگل

دزدان دریایی یکی از الگوریتم های مهم ارائه شده از سوی کمپانی گوگل است که در سال 2012 استارت آن کلید خورد. وظیفه دزد دریایی شناسایی محتوای کپی شده می باشد. در واقع Google Pirate به وجود آمد تا سایت های کپی شده را از سایت های اصلی تشخیص دهد و جریمه سنگینی را برای سایت های کپی شده در نظر بگیرد. با گسترش اینترنت و به وجود آمدن سایت های مختلف متاسفانه برخی از سایت ها با دور زدن قوانین گوگل شروع به اقدام کارهایی نا هنجار مانند کپی برداری از سایت های دیگر کردند که این کار موجب نارضایتی کاربران و صاحبان سایت گردید و شکایات زیادی به گوگل در رابط با این مشکل شد ، گوگل هم برای این که این نابسامانی را بهبود بخشد از الگوریتم دزدان دریایی استفاده کرد. زمانی که الگوریم دزدان دریایی به فضای وب معرفی شد بیش از 42 میلیون وب سایت را از صفحه ایندکس حذف کرد. این الگوریتم چه وبسایت هایی را جریمه می کند؟ سایت‌ هایی که تمامی محتوای خود را از یک سایت دیگر می‌ گیرند. سایت‌ هایی که محتوا های خود را از چندین سایت دیگر کپی می‌ کنند. سایت‌ هایی که بدون ذکر منبع از منابع دیگران استفاده می‌ کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش در زمینه شکایت از وب سایت هایی که از شما کپی برداری می کنند پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم دزدان دریایی چیست؟ را مطالعه نمایید.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

گوگل پس از معرفی الگوریتم پاندا برای بررسی محتوای وبسایت ها و الگوریتم پنگوئن برای بررسی لینک سازی ها تصمیم گرفت تا نتایج نشان داده شده به کاربران را هرچه بیشتر می تواند بهینه تر نماید و درست در همین لحظه استارت الگوریتم مرغ مگس خوار به وجود آمد. در واقع وظیفه این الگوریتم بررسی محتوا و یا کیفیت لینک سازی ها نیست بلکه این الگوریتم به بررسی معنای کلمات و ارتباط آنها با کلمه کلیدی اصلی می پردازد. الگوریتم دوست داشتنی مرغ مگس خوار هم تا حد زیادی روی سئو تاثیر دارد، درست است که پاندا و پنگوئن خودشان می توانند به تنهایی به بررسی سایت ها بپردازند و نتایج سئو را عوض کنند اما بررسی مرغ مگس خوار هم بی تاثیر نیست زیرا تمرکز اصلی آن روی محتوا است و بر اساس کیفیت محتوا می تواند رتبه بندی سایت ها را جا به جا نماید. چگونه سایت خود را برای این الگوریتم بهینه کنیم؟ توشتن محتوا ها به صورت جامع و کامل ، تولید محتوای تصویری و پادکست ، دقت کردن به چگالی کلمات کلیدی ، ایجاد مقاله با تعداد کاراکتر های مختلف و… برای کسب اطلاعات بیشتر دربازه ی این الگوریتم پیشنهاد می شود مقاله مرغ مگس خوار گوگل را مطالعه نمایید.

الگوریتم Mobile First Index گوگل

الان بیشتر سرچ ها در سطح گوگل توسط گوشی موبایل انجام می شود و گوگل برای اینکه باز هم مثل قبل محبوبیت داشته باشد ، باید بتواند کاربران خود را راضی نگه دارد و برای همین منظور الگوریتم Mobile First Index برای دسته بندی نتایج وبسایت های مناسب تلفن های همراه توسعه داده شد، یعنی اینکه وبسایت هایی که برای نمایش در تلفن همراه مناسب نیستند ، اصلا در SERP گوشی های موبایل قرار نگیرند. احتمال زیاد توجه کرده اید که گاهی اوقات کلمه ای و یا مطلبی را در گوگل سرچ می کنید اطلاعات نمایش داده شده در دسکتاپ با تلفن همراه متفاوت است که این موضوع کاملا به بررسی الگوریتم هوشمند Mobile First Index بستگی دارد. یکی از مواردی که باعث می شود توسط این الگوریتم رتبه بهتری را کسب نمایید این است که سایت خود را ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و برای اینکه متوجه بشویم چگونه سایت خود را برای الگوریتم موبایل فرست ایندکس بهینه نماییم ، مقاله الگوریتم Mobile First Index چیست؟ را مطالعه نمایید.

الگوریتم رنک برین گوگل

این الگوریتم منحصر بفرد گوگل در سال 2015 میلادی معرفی گردید که بر پایه هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ طراحی و برنامه ریزی شده است. این الگوریتم نقش مهندسان گوگل بر امتیاز دهی وبسایت ها کم و این هوش مصنوعی و ماشین است که سایت ها را آنالیز می کند. وقتی که الگوریتم رنک برین معرفی شد با مکانیزم جدیدی که داشت تحول زیادی را به وجود آورد به طوریکه به عنوان سومین عامل تاثیرگذار روی سنجش سئوی سایت ها در موتور جست و جوی گوگل معرفی گردید. الگوریتم رنک برین با دقت و سرعت بالا به برسی محتوای نوشته شده می پردازد و با تمامی مترادف های کلمات هم آشنا است. الگوریتم رنک برین به عنوان کامل کننده و تکمیل کننده بررسی وبسایت ها معرفی گردید که عبارت در حال جست و جوی شما کاربران را با دقت آنالیز می کند و سعی کرده وبسایت هایی را به شما نمایش دهد که بیشترین شباهت را به کلمات سرچ شده شما دارند. این الگوریتم به مواردی همچون نرخ پرش ،لینک های داخلی و خارجی وب سایت شما ، رضایت کاربران ، محتوای نوشته شده و… می پردازد. برای آشنایی بیشتر با این الگوریتم پیشنهاد می شود مقاله آموزش الگوریتم رنک برین را مطالعه نمایید.

الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

در ماه مارس سال 2019 گوگل تصمیم گرفت برای جلوگیری از اسپم ها و بهینه کردن هرچه بیشتر سرچ های گوگل برای کاربران الگوریتم های خود را قوی تر و کارا تر قرار بدهد و به همین منظور الگوریتم فلوریدا 2 تشکیل شد. قبل از اینکه آپدیت هسته گوگل صورت بگیرد یعنی قبل از ماه مارس وب مستران متوجه یکسری تغییرات در SERP موتور جست و جوی گوگل شدند و حدس می زدند که این بار نوبت به آپدیت اساسی هسته گوگل رسیده است. همانطور که قطعا می دانید شما متوجه تمامی آپدیت های الگوریتم های گوگل نمی شوید ولی وقتی تمامی وب مستران به اتفاق متوجه تغییرات شوند این نشان دهنده یک طوفان اساسی از سمت موتور جست و جوی گوگل است. چگونه سایت خود را برای الگوریتم فلوریدا 2 بهینه نماییم؟ افزایش کیفیت E-T-A ، عدم نوشتن محتوا های بی کیفیت در سایت ، افزایش سرعت وبسایت ، افزایش امنیت وبسایت ، افزایش اعتماد سایت خود برای کاربران و…. برای اینکه بسیار بیشتر با ساز و کار الگوریتم فلوریدا 2 گوگل آشنا شوید پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم فلوریدا 2 گوگل را مطالعه نمایید.

الگوریتم موش کور گوگل

درماه سپتامبر سال 2016 الگوریتم موش کور را با ویژگی های عالی و کاملی به دنیای وب منتشر کرد تا کسب و کار های محلی بار دیگر بتوانند در گوگل جزو نتایج برتر باشند و ترافیک ارگانیک خوبی را به سمت سایت خود هدایت نمایند در واقع الگوریتم موش کور را می‌توان نسخه بهبود یافته الگوریتم کبوتر معرفی کرد که به دنیا معرفی شد. این الگوریتم با توانایی های خاصی که دارد فراتر رفته و محدوده جستجو های محلی را بسیار کوچک‌ تر کرده است. به عنوان مثال ، با این الگوریتم به شما این امکان داده می‌ شود که کسب و کارهای خارج شهر را از کسب وکارهای داخل شهر تفکیک کنید و بتوانید برای کسب و کار های خارج از شهر رتبه بندی قرار بدهید. با کمک این ابزار امکان تعیین مسافت تا محل مورد نظر نیز به جستجوگران داده می‌ شوند. یکی از ابزار های کاربردی که به الگوریتم موش کور کمک کرده است Google map می باشد که شما با درج مشخصات کسب و کار خود در بهینه سازی هرچه بهتر این الگوریتم کمک نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر دز این زمینه پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم موش کور گوگل را مطالعه نمایید.

الگوریتم کافئین گوگل

کافئین یکی از الگوریتم های مهم در گوگل است که در سال 2009 ماه آگوست به جامعه وب سایت ها معرفی و در 8 ژوئن سال 2010 ارائه و در سطح وب پیاده سازی گردید. قبل از سال 2009 ایندکس کردن مطالب در گوگل به صورت لایه لایه صورت می گرفت و به این صورت بود که فقط سایت هایی که رتبه برتری داشتند و در SERP گوگل بودند همان ابتدا نشان داده می شدند و دیگر سایت های جدید به کاربران نمایش داده نمی شد زیرا سرعت ایندکس در سایت های جدید بسیار پایین بود و تا خزنده های گوگل بخواهند به سایت های جدید سر بزنند سایت های قدیمی ایندکس شده و در دسترس کاربر قرار می گرفت و همین مورد باعث شده بود تا سایت های قدیمی با داشتن محتوای بی کیفیت هم باز هم در صدر قرار بگیرند و سایت های جدید انگیزه ای برای فعالیت نداشته باشند. در همین لحظه استارت به وجود آمدن الگوریتم کافئین برای کمک کردن به وبسایت های ضعیف تر تازه کلید خورد تا تمامی وبسایت ها به صورت یک دست به کاربران نمایش داده شود. پس در این الگوریتم ساختار لایه ای از بین رفت. ویژگی های الگوریتم کافئین چیست؟ سرعت بالای ایندکس مطالب در سطح وب ، افزایش حجم مطالب ایندکس شده ، به وجود آمدن انواع محتوا ها با موضوعات مختلف ، ایندکس لحظه ای در سطح وب و…. این الگوریتم وظیفه آنالیز و بررسی وبسایت ها را ندارد و تنها سرعت ایندکس کردن در وبسایت ها را سرعت می بخشد. پس بنابراین این الگوریتم نمی تواند تاثیر منفی بر روی وبسایت ها بگذارد و جایگاه آن ها را تغییر بدهد و این تغییر در SERP به این مربوط است که مطالب ایندکس شده از کیفیت بیشتر و بهتری نسبت به SERP فعلی برخورد دراند و بنابراین پس از ایندکس گوگل رتبه وبسایت ها را دستخوش تغییر قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود حتما مقاله الگوریتم کافئین گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

الگوریتم Freshness گوگل

سال 2011 میلادی یک الگوریتم جدید از جانب گوگل به فضای وب به نام الگوریتم فرشنس و یا تازگی معرفی گردید. پس از اینکه الگوریتم Freshness گوگل به فضای وب معرفی گردید  وب مستران متوجه شدند که حدود 35 درصد از رتبه های جست و جو که 10 درصد آن مربوط به صفحه اول گوگل بود دچار تغییرات شد. درست در همین مرحله وب مستر ها دست به کار شدن و به بهینه کردن سایت های خود برای الگوریتم فرشنس گوگل پرداختند. در سال 2010 توسط گوگل پیش بینی شده بود که انسان ها در سال های بعد تر یعنی 2017 بیشتر از پنج هزار سال گذشته که مطالب تولید کرده اند ، مطلب تولید می کنند. خوب این یعنی اینکه با افزایش تعداد مطالب ایندکس شده در فضای وب ، گوگل باید این مطالب را بررسی کرده و جدید ترین مطالب را در اختیار کاربران قرار دهد.  چگونه سایت خود را برای این الگوریتم بهینه نماییم؟

درج محتوا های تازه و آپدیت در وبسایت ، استفاده از شبکه های اجتماعی ، لینک سازی خارجی ، استفاده از انواع و اقسام محتوا های مختلف و…. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله کاربردی الگوریتم Freshness گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

رقص گوگل

گاهی اوقات گوگل نمی داند که به یک وبسایت چه جایگاهی را در گوگل بدهد برای همین به طور امتحانی این سایت را جزو SERP قرار می دهد تا بر اساس رفتار کاربران به این سایت ها امتیاز دهند. گوگل پس از این کار به این نکته توجه می کند که رفتار کاربران نسبت به این سایت چگونه است، آیا در بازه زمانی مشخص کلیک خور است؟ آیا کاربران به محتوای آن علاقه مندند و عدد بانس ریت این سایت پایین است؟ اگر تمامی موارد به درستی انجام شده بود گوگل این سایت را در SERP نگه می دارد و اگر غیر این موضوع بود و نتوانست نظر کاربران را جذب نماید متاسفانه از SERP خارج شده و جایگاه دیگری را به دست می آورد.

پس در تعریف علمی تر Google Dance یا همان رقص گوگل یکی از روش‌هایی است که گوگل ، برای به چالش کشیدن و بررسی کردن نتایج جستجو و انجام بهترین رتبه‌ بندی ارائه می دهد. چه معیار هایی برای رقص گوگل اهمیت دارد؟ سن سایت ، لینک سازی سایت ، رقابت ، تغییرات در سایت و… برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره ی این موضوع بدست آورید پیشنهاد می شود مقاله رقص گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم بوستون گوگل

الگوریتم بوستون به عنوان اولین آپدیت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل بود که در سال 2003 میلادی در یک کنفرانس علمی مهندسی ارائه شد. این الگوریتم ، تصمیم گرفت که در روند بررسی ، مطالب را به صورت ماهانه یا حتی زودتر انجام دهد. در گام‌های بعدی تغییراتی در این الگوریتم بوجود آمد که در جریان آن مطالب به صورت روزانه بررسی می‌ شد و کاربران به فکر انتشار روزانه محتوا در وب سایت خود بودند.

الگوریتم پیشنهاد گوگل

پس از 4 سال استفاده آزمایشی، بالاخره الگوریتم پیشنهاد گوگل در آگوست سال 2008 راه اندازی شد. در این الگوریتم، تمرکز بر روی استفاده از عبارات کلیدی یا همان کوئری (Query) بود. این الگوریتم به کاربران کمک می‌کرد که علاوه بر کلمه یا عبارت کلیدی خود، کلمات کلیدی محبوب را نیز ببیند و از بین آنها گزینه‌های بهتر را انتخاب کنند. این الگوریتم به عنوان مقدمه برای الگوریتم Google Instant بود که در سال 2010 پیشنهاد شد و نوع پیشرفته دیگری از الگوریتم های گوگل است.

الگوریتم شخصی سازی نتایج جست و جو گوگل

این الگوریتم در ژوئن سال 2005 از طرف گوگل منتشر شد و در آن کاربران می‌ توانستند از تاریخچه‌ جستجوی خود برای جستجو های جدید استفاده کنند. در واقع ، تلاش‌ ها و جستجو های قبلی کاربران در این الگوریتم ذخیره شده و گوگل در جستجو های بعدی این موارد را به آنها نشان می‌ داد. این الگوریتم نشان دهنده دسترسی گوگل برای اولین بار به تاریخچه جستجوی کاربران است.

معرفی کتاب های کاربردی برای درک الگوریتم های گوگل

پس از اینکه مهم ترین الگوریتم های گوگل را بررسی کردیم حال نوبت به آن می رسد که به معرفی کتاب های کاربردی برای درک الگوریتم های گوگل بپردازیم تا شما برای کسب اطلاعات بیشتر این منابع را مطالعه نمایید.

الگوریتم های گوگل، بازدید رایگان از باغ وحش گوگل

یکی از کتاب های خوب و کاربردی که توسط آکادمی وب سیما در این زمینه منتشر شدن کتاب الگوریتم های گوگل، بازدید رایگان از باغ وحش گوگل نام دارد. این کتاب به زبان فارسی می باشد که در 120 صفحه به توضیح الگوریتم های گوگل پرداخته است. فهرست این کتاب شامل موارد زیر می باشد. این کتاب را می توانید از وب سایت رسمی خود آکادمی دانلود نمایید.

  • پاندا
  • پنگوئن
  • مرغ مگس خوار
  • کبوتر
  • رنک برین
  • رقص گوگل
  • سندباکس
  • تازگی محتوا
  • موبایل فرست

سخن آخر: 

در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی الگوریتم های گوگل صحبت کنیم و مهم ترین این الگوریتم ها را به شما نمایش بدهیم. مهم ترین قدم هر سئو کاری این است که با شناخت این الگوریتم ها بتواند وب سایت خود را به خوبی بهینه نماید. خیلی از سئو کارها هستند که بدون توجه به الگوریتم های گوگل قصد دارند سایت خود را بهینه کنند ولی این کار عملا غیر ممکن است زیرا الگوریتم های گوگل قوانین گوگل را تعیین می کنند و شما بدون توجه به این موارد حقیقتا نمی توانید در این زمینه به خوبی عمل نمایید. اگر قوانین سئو را به صورت سئو کلاه سفید انجام دهید مطمئن باشید که مورد جریمه الگوریتم ها قرار نمی گیرید. الگوریتم های گوگل را جدی بگیرید زیرا در صورت سرپیچی از دستورات شما جریمه خواهید شد و گاهی این جریمه ها تا مرز پنالتی شدن وب سایت شما پیش می رود. اگر در این زمینه برخورد با هرکدام از وبسایت ها تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید تا همگی از تجربیات شما استفاده نماییم. همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *