هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
انواع ارور های گوگل به چه معناست؟

انواع ارور های گوگل به چه معناست؟

دسته بندی : سئو
1400/10/09

بار ها و بارها ممکن است با انواع خطاها و ارور ها در گوگل مواجه شده باشید ولی ندانید که انواع ارور های گوگل به چه معناست؟ در واقع هر خطا کلی معنا و مفهوم دارد و دانستن هر خطا به شما کمک میکند که بتوانید آن ارور را برطرف کنید. دانستن این ارور ها برای متخصص دیجیتال مارکتینگ، متخصص سئو و وب مستر ها امری ضروری است.

شاید یک کاربر عادی وقتی به ارور 400 یا 500 بر میخورد اطلاعات زیادی درباره ی آن نداشته باشد و صرقا به عنوان یک خطا به آن نگاه کند ولی شما وظیفه دارید علاوه بر اینکه این خطا ها را بشناسید بتوانید آن ها را برطرف کنید. خطا ها قاتل سئو و سایت شما هستند پس باید همواره به دنبال رفع این خطا ها باشید. فراموش نکنید که علاوه بر کاربران گوگل هم به سایت شما سر میزند و وقتی با خطا مواجه شود شما امتیاز منفی خواهید گرفت.

اگر تا به الان به این نکته توجه نکرده اید برتر آموز اینجاست تا به توضیح مفصل بپردازد پس با ما همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • انواع ارور های گوگل به چه معناست؟
  • هر دسته بندی خطا ها چه معنایی دارد؟
  • کد های سری 100
  • کد های سری 200
  • کد های سری 300
  • کد های سری 400
  • کد های سری 500

انواع ارور های گوگل به چه معناست؟

در حالت کلی ما 5 سری خطا در گوگل داریم که به صورت 100 (خطاهایی که با عدد 1 شروع میشود)، 200 (خطاهایی که با عدد 2 شروع میشود)، 300 (خطاهایی که با عدد 3 شروع میشود)، 400 (خطاهایی که با عدد 4 شروع میشود)، 500 (خطاهایی که با عدد 5 شروع میشود). هر کدام از این خطا ها معنای متفاوتی دارد برای مثال خطا هایی که با عدد 5 شروع میشود همگی به سمت سرور شما باز میگردد و باید این خطا را از طرف توسعه دهنده سرور برطرف کنید. در ادامه به توضیح مفصل انواع ارور های گوگل به چه معناست؟ می پردازیم.

ارور ها در گوگل

ارور ها در گوگل

هر دسته بندی خطا ها چه معنایی دارد؟

شما بایستی بدانید که هر کدام از سری خطا ها چه معنایی دارد تا بتوانید از ریشه مشکلات را برطرف کنید.

سری 1 : کد های سری 100 اولین کد های سری HTTP هستند که به ارسال و دریافت اطلاعات مربوط میشود، یعنی اینکه درخواست شما پذیرفته شده است یا هنوز ادامه دارد.

سری 2 : کد های سری 200 دومین کد های سری HTTP هستند که به معنای درخواست موفق است یعنی دریافت و موافقت و پردازش بدون نقص از طرف سرور باشد.

سری 3 : کد های سری 300 سومین کد های سری HTTP هستند که به معنای انتقال یا ریدایرکت است به زبان ساده تری یعنی پاسخ به درخواست واسط کاربر از سرور که با انجام عمل دیگر انجام میشود.

سری 4 : کد های سری 400 چهارمین کد های سری HTTP هستند که به معنای خطای کاربر است یعنی خطا در ارائه درخواست کاربر به سرور می باشد.

سری 5 : کد های سری 500 پنجمین کد های سری HTTP هستند که به معنای خطای سرور است یعنی در سرور خطای فنی وجود دارد.

کد های سری 100

کد های سری 100

کد های سری 100

کد های سری 100 مربوط به انتفال و ارسال بسته های اطلاعات و دریافت فایل است.

کد 100 (Continue) : کد 100 به معنای ادامه ارسال است که سرور درخواست مرورگر را دریافت کرده و مرورگر به ارسال اطلاعات می پردازد.

کد 101 (Switching Protocols) : این کد به معنای درخواست مرورگر جهت تعویض پروتکل ها و نقل و انتقالات داده ها است.

کد 102 (Processing) : این کد معنای پردازش را دارد یعنی اینکه یک سری درخواست ها از مرورگر ارسال میشود که فعالیت های مختلفی را شامل می شود که هرکدام به پردازش های مختلفی نیاز دارد. سرور با ارسال کد 102 به مرورگر می فهماند عملیات درخواستی دریافت شده و در حال پردازش است.

کد 103 (Early Hints) : سرور وقتی در حال خواندن درخواست کاربر برای استفاده از متد های PUT یا POST درخواست اضافی میباشد. کاربران این کد را مشاهده نمی کنند زیرا در معرض مشاهده کاربر نیست چون سرور ها با این کد ها با سیستم کاربر حرف می زنند، تا ارتباط را حفظ کنند و درخواست ها ارسال و دریافت شود.

پیشنهاد میشود مقاله QR Code چیست؟ را مطالغه نمایید.

کد های سری 200

این سری کد برای سئو مهم است و کد های 200 به معنای بدون مشکل بودن درخواست و عملکرد صحیح سرور است.

کد 200 (Ok) : این کد به معنای پاسخ موفق است. زمانی که شما این کد را دریافت می کنید، یعنی عملیات مورد نظر با موفقیت و بدون نقص انجام شده است.

کد 201 (Created) : این کد یعنی این ارسال موفق آمیز بوده است و سرور برای ارسال درخواست تازه یک منبع جدید ایجاد کرده است. این ارسال زمانی صحیح صورت میگیرد که سرور منبع جدید را ساخته است، اگر سرور منبع جدید نساخته باشد این کد ارسال نمیگردد.

کد 202 (Accepted) : وقتی پردازش عملیات به صورت کامل صورت نگرفته باشد، یعنی با درخواست واسط کاربری موافقت شده است  برای همین تا پایان پردازش عملیات امکان این وجود دارد که تقاضای کاربر کامل شود و یا بر عکس رد شود.

کد 203 (Non-Authoritative Information) : یعنی درخواست مرورگر موفق آمیز بوده است. به زبان ساده تر یعنی سرور درخواست موافقت شده را پردازش کرده است ولی اطلاعات ارسال شده از یک منبع غیر معتبر است. تنظیم این کد در سرور ضرورتی ندارد و می توان کد 200 را جایگزین آن کرد.

کد 204 (No Content) : در این حالت سرور با موفیقت درخواست ارسالی را پردازش کرده است اما محتوایی برای نمایش دادن وجود ندارد. این پاسخ را زمانی از سرور دریافت می کنید که آدرس درخواستی هیچ گونه تغییری از آخرین درخواست نداشته و صفحه مربوطه به همان شکل قبلی نمایش داده میشود.

کد 205 (Reset Content) : این کد شبیه کد 204 کار میکند هیچ محتوایی از طرف سرور ارسال نمیشود با این تفاوت که در سمت کاربر اطلاعات فعلی بازنشانی میشود. از این کد برای پاک کردن اطلاعات فرم های وب استفاده میشود.

کد 206 (Partial Content) : در این کد هم درخواست با موفقیت انجام میشود ولی سرور محتوای جزئی را نمایش می دهد. این کد زمانی کاربرد دارد که از امکاناتی مانند ادامه دانلود استفاده می کنیم.

بررسی رفع ارور ها

بررسی رفع ارور ها

کد های سری 300

کد های سری 3 شامل مواردی میشود که پاسخ به درخواست واسط کاربری از سرور با انجام عمل دیگری تکمیل شود. این عملیات ها معمولا توسظ مرورگر و بدون دخالت کاربر انجام میگیرد. عمل ریدایرکت از جنس این کد است. درخواست های ریدایرکت نباید بیش از 5 بار صورت گیرد وگرنه وارد حلقه بی نهایت شده و مشکلاتی را به وجود می آورد.

کد 300 (Multiple Choices) : این کد زمانی اجرا می شود که سرور لیستی از گزینه ها و لینک ها را به کاربر نشان می دهد، تا کاربر آن ها را انتخاب کند. این عمل انتخاب یا به صورت خودکار انجام میگیرد یا اینکه خود سرور یکی از آدرس ها را به عنوان پیش فرض انتخاب کرده و همراه پاسخ خود ارسال میکند.

کد 301 (Move) : کد 301 یکی از سری کد های مهم در حوزه سئو است . اگر این کد را از سرور دریافت کنید به این معنا است که انتفال همیشگی یک آدرس وب به آدرس دیگری اتفاق افتاده است. این کد را زمانی استفاده میشود که در آدرس لینک های سایت به هر دلیل تغییری ایجاد میشود و ما میتوانیم جهت ربایش خزندگان و کاربران را به سمت درست تری سوق دهیم. اگر در زمینه سئو علاقه مند هستید میتوانید به آموزش سئو محسن حبیبی راد مراجعه کرده و اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.

کد 302 (Found) : این کد باعث میشود درخواست صفحه مورد نظر شما به صورت موفق به صفحه دیگری ارسال گردد. این کد نیز برای سئو اهمیت دارد. در کد 301 شما این کار را به صورت دائم انجام میدادید و لینک صفحه اصلی را تغییر می دادید ولی در کد 302 این انتقال به صورت موقت صورت می گیرد.

کد 303 (See Other) : این کد مشابه کد 302 عمل می کند و تنها تقاوت آن این است که توسط متد GET عمل می کند.

کد 304 (Not Modified) : این کد زمانی اجرا میشود که آخرین باری که درخواست به سرور ارسال شده ، صفحه مورد نظر اصلاح نشده است.

کد 305 (Use Proxy) : کاربر وقتی میخواهد وارد صفحه مورد نظر شود باید از پروکسی استفاده نماید. پروکسی در واقع به عنوان واسط کاربر با سرور اصلی عمل می کند. متاسفانه مرورگری هایی مانند فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر به خاطر دلایل امنیتی این مورد را ساپورت نمی کنند.

کد 306 (Switch Proxy) : این کد زمانی استفاده می شود که نیاز به تغییر پروکسی باشد.

کد 307 (Temporary Redirect) : این نوع کد هم ریدایرکت موفق است اما تفاوتی که با کد 303 دارد این است که به صورت خودکار صورت نمیگیر و این انتقال با تایید کاربر انجام می شود.

پیشنهاد میشود مقاله روش های مفید برای بهبود رتبه سایت در موتور های جست و جو را مطالعه نمایید.

با ادامه مقاله انواع ارور های گوگل به چه معناست؟ با ما همراه باشید.

کد های سری 400

این نوع کد ها را کاربران بسیار زیاد مشاهده می کنند و شما باید تلاش کنید تا این نوع کد ها را از بین ببرید. کد های سری 400 خطاهای سمت کاربر هستند یعنی سرور نمی تواند نوع درخواست کاربر را تشخیص دهد.

کد 400 (Bad Request) : این کد یعنی درخواست کاربر از طرف مرورگر برای سرور قابل فهم نیست و سرور نمی تواند درخواست را پردازش کند. این خطا ممکن است به خاطر نقص در انتقال داده ها صورت گیرد.

کد 401 (Unauthorized) : این کد به معنای درخواست ارسالی غیر مجاز است. یعنی درخواست کاربر نیاز به تایید مجوز های دسترسی است؛ به همین دلیل سرور در پاسخ خود از یک فرم استفاده کرده و از کاربر می خواهد اعتبار خود را ثابت کند.

کد 402 (Payment Required) : این کد به این معنا است که کاربر باید هزینه ای را پرداخت کند و پس از پرداخت این کد حذف خواهد شد.

کد 403 (Forbidden) : این کد برای سئو بسیار اهمیت داردو زمانی استفاده میشوذ که دسترسی کاربر به یک صفحه محدود می شود، معمولا این خطا زمانی رخ می دهد که به علت تحریم ها IP های یک کشور مسدود میشود. البته این خطا به مواردی همچون وجود خطا در فایل htaccses ، عدم وجود صفحه پیش فرض و عدم ارائه دسترسی صحیح به فایل است.

ارور 404

کد 404 (Not Found) : این کد به معنای درخواست پیدا نشد است و زمانی رخ میدهد که سرور قادر نیست یک صفحه را پیدا کند. برطرف کردن این کد برای سئو بسیار اهمیت دارد. جالا این کد در موارد زیر هم ممکن است رخ دهید :

  1. اگر آدرس لینک شما خطای تایپی داشته باشد این خطا رخ می دهد پس در آدرس دهی دقت لازم را مبذول نمایید.
  2. ممکن است آدرس سایت اشتباه وارد شده باشد.
  3. دایرکنوری پیش فرض سایت درست نتظیم نشده باشد.
  4. صفحه ای قبلا در سایت وجود داشته است که بنا به دلایلی ممکن است حذف شده باشد.

کد 405 (Method Not Allowed) : زمانی که متد درخواستی کاربر مجاز نیست این کد رخ میدهد.

کد 406 (Not Accepted) : وقتی قادر به پاسخگویی به درخواست نیست این کد ارائه میشود، شاید کاراکتر های غیر استاندارد برای سرور ارسال شده است.

کد 407 (Proxy Authentication Required) : این کد مشابه کد 401 غمل می کند و نیاز به داشتن پروکسی برای ورود به صفحه اشاره میکند.

کد 408 (Request Timeout) : زمانی که ارسال درخواست از سمت کاربر طولانی می شود و سرور انتظار زیادی میکشد این خطا رخ میدهد.

کد 409 (Conflict) : این کد به معنای تداخل یا تعارض درخواست کاربر با غملیات دیگر در سرور است. مثلا زمانی که دو کاربر همزمان یک فایل را روی یک منبع ویرایش می کنند ممکن است با این درخواست مواجه شوند.

کد 410 (Gone) : این کد به معنای حذف همیشگی منبع درخواستی از سرور است . شاید فکر کنید که با خطای 404 ممکن است یکی باشد اما تفاوت هایی دارد به این صورت که که این خطا به موتور های جست و جو می گوید که نباید مجدد این درخواست را ارسال کند، چون برای همیشه حذف شده است.

کد 411 (Length Required) : زمانی که درخواست ارسالی اندازه با طول محتوا ندارد، سرور از پاسخ به درخواست واسط کاربری جلوگیری می کند.

کد 412 (Precondition Failed) : سرور در هنگام دریافت درخواست کاربر برخی از پیش نیاز ها را رعایت نکرده است.

کد 413 (Request Entry Too Large) : زمانی رخ می دهد که درخواست شما بزرگ است و سرور نمیتواند آن را پردازش کند.

کد 414 (Request URL Too Long) : زمانی است که آدرس URL بیش از حد طولانی است و سرور نمی تواند آن را پردازش کند.

کد 415 (Unsupported Media Type) : این کد زمانی اجرا میشود که سرور نتواند فرمت ارسالی را پردازش کند.

کد 416 (Requested Range Not Satisfiable) : زمانی اجرا میشود که هنگام درخواست قسمتی از منبع از سرور، آن قسمت وجود نداشته باشد.

کد 417 (Expectation Failed) : این کد به معنای انتظار رد شده است و زمانی رخ می دهد که سربرگ های ارسال کاربر با انتظارات سرور همخوانی ندارد.

کد 418 (I’m a teapot) : این خطا در سال 1998 میلادی به عنوان یک شوخی برای دروغ اول آوریل قرار گرفت. میتوانید به آدرس https://www.google.com/teapot مراجعه کنید تا این خطای جالب را مشاهده نمایید.

ارور 500

کد های سری 500

شما معمولا با خطاهای اینسری از کد ها زیاد سر و کار دارید و این خطاها از سمت سرور صورت میگیرد.

کد 500 (Server Error) : این خطا بسیار برای سئو مهم است و زمانی رخ می دهد که از سمت سرور مشکل فنی به وجود آمده است.

کد 501 (Not Implemented) : این خطا یعنی اینکه سرور قادر به پردازش درخواست واسط کاربری نیست.

کد 502 Gateway یا (Bad Gateway) : این خطا به دلیل عدم دریافت پاسخ از سرور اصلی است.

کد 503 (Service Unavailable) :  کد خارج از دسترس زمانی رخ می دهد که درخواست خا به سرور زیاد است و سرور به دلیا ترافیک بالا قادر به پاسخگویی نمی باشد.

کد 504 (Gateway Timeout) : زمانی است که سرور به عنوان یم دروازه میانجی قادر به دریافت پاسخ از سرور اصلی نیست.

کد 505 (HTTP Version Not Supported) : زمانی که پروتکل HTTP به دلیل پشتیبانی نکردن مرورگر رخ میدهد.

سخن آخر :

به طور کامل به بررسی خطاهای موجود در سطح وب پرداختیم و سعی کرده ایم به پرسش انواع ارور های گوگل به چه معناست؟پاسخ دهیم . ضروری است که اگر در این زمینه فعالیت دارید این خطا ها را فرا بگیرید. از این به بعد که خطا ها را مشاهده کنید قطعا دید بهنری نسبت به این قضیه خواهید داشت.

اگر در زمینه مارکتینگ علاقه مند هستید حتما آموزش دیجیتال مارکتینگ مطالعه نمایید. اگر در این زمینه و برطرف کردن خطا ها تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت ما با به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *