هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی حرفه ای و آسان

معرفی اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی حرفه ای و آسان 😍

دسته بندی : اینستاگرام
1402/02/28

امروزه یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار در حوزه وب، تولید محتوا می‌باشد. همانطور که می‌دانید، تولید محتوا نیز اصول خاص خود را دارد و نیاز به ابزار کاربردی خواهد داشت. بنابراین با مطالعه این مقاله می‌توانید با معرفی اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی همراه ما باشید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 🤩👋🏻 در این مقاله قرار است شما را با چند ابزار بسیار مهم و کاربردی در حوزه تولید محتوا آشنا کنیم. ممکن است که شما بخواهید در زمان های آزاد خود به تولید محتوا بپردازید. در این صورت دسترسی به لپ تاپ برای شما سخت باشد. از طرفی افراد بسیار زیادی برای اینستاگرام و فضای مجازی خود قصد تولید محتوای دقیق و داغ دارند. بنابراین نیاز به ابزاری خواهند داشت که در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به صورت جامع و کامل به معرفی اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی بپردازیم. البته بهتر است که قبل از معرفی آن به چند نکته بسیار مهم بپردازیم.

اولین نکته این است که محتوای شما در صورتی بازدهی بالا دارد که به صورت سئو شده تولید شده باشد. مهم نیست که شما برای اینستاگرام و تلگرام مشغول تولید محتوا می‌باشد. و یا قصد شما تولید محتوای کاربردی و حرفه‌ای برای وب می‌باشد. برای این هدف می‌توانید از بخش آموزش سئو برترآموز استفاده نمایید.  نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، کاربردی بودن محتوای می‌باشد. زمانی که با اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی بیشتر آشنا شدید، می‌توانید زمان بیشتری برای به دست آوردن اطلاعات مفید صرف کنید. همیشه خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید و ببیند که آیا این  اطلاعات برای شما مفید می‌باشد و یا خیر؟

در این صورت مانند، یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای می‌توانید به جذب و قبول پروژه‌های تولید محتوا بپردازید. به یاد داشت باشید که تولید محتوا در صورتی یک شغل جذاب و پولساز است که برای کیفیت آن ارزش قائل شوید. در غیر این صورت با نتایج جذابی به دست نخواهید آورد. از طرفی کار خود را محدود به تولید محتوای متنی، گرافیکی  و صوتی ندانید، چرا که این حوزه بسیار گسترده تر می‌باشد.

1.   Inshot

یکی از اپلیکیشن‌های به شدت کاربردی که امروزه برای تولید محتوای فضای مجازی از آن استفاده می‌شود، اینشات می‌باشد. این برنامه دارای بخش‌های بسیار جذاب و متنوعی می‌باشد و به صورت انحصاری برای اینستاگرام شخصی سازی شده است. در بخش آموزش اینستاگرام برترآموز به رمز و رازهای پنهان آن اشاره کرده‌ایم. شما با استفاده از برنامه inshot می‌توانید مانند یک فتوشاپ کار حرفه‌ای به طراحی و تغییر بنر و پوستر برای پست‌های اینستاگرام خود بپردازید. البته با inshot مشکل سایز و ابعاد استوری نیز تا حدود بسیار زیادی رفع شده است. از دیگر مزایای اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی اینشات با گوشی در این است که شما می‌توانید فونت‌های فارسی مختلف را نیز به آن اضافه نمایید. در این صورت خوانایی و زیبایی محتوای شما به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از این برنامه کاملا رایگان می‌باشد و شما به سادگی می‌توانید از آن استفاده نمایید. البته اگر شما بخواهید از بخش ویرایش ویدیو آن استفاده نمایید، ممکن است که روی محتوای شما یک واتر مارک لحاظ کند. برای از بین بردن واتر مارک دو راه حل خواهید داشت. اولین راه حل شما این است که اکانت پولی آن را تهیه کنید. دومین راه حل آن این است که یک ویدیو کوتاه را تماشا کنید. در صورتی که گزینه تماشا ویدیو برای شما نمایش داده نشد، می‌توانید با روشن کردن برنامه های تغییر آیپی به آن دست پیدا کنید.

اگر قرار است که به صورت حرفه‌ای با آن به تدوین فیلم بپردازید، پیشنهاد ما این است که اکانت پولی آن را تهیه کنید. چرا که اکانت پریمیوم آن هزینه بالایی ندارد و از طرفی می‌تواند افکت‌های صوتی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، موضوع بک گراند‌های ویژه آن برای فتوشاپ می‌باشد. البته شما نیاز به یک آموزش فتوشاپ مقدماتی خواهید داشت تا به بهترین شکل ممکن از بخش بخش این برنامه جذاب استفاده نمایید.

تولید محتوا با گوشی اینشات

2.   پیکس آرت « Picsart »

اگر بخواهیم یک برنامه کاربردی دیگر رابطه با تولید محتوای گرافیکی فضای مجازی معرفی کنیم. بهتر است که به اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی پیکس آرت اشاره داشته باشیم. شما با استفاده از این برنامه بسیار جذاب می‌توانید یک عکس‌های خود را مانند یک گرافیست ویرایش کنید. به هر میزان که خلاقیت و دید هنر شما قویتر باشد، به جرات می‌توان گفت که لذت شما از این برنامه بیشتر خواهد بود. البته این برنامه نسخه کرک نیز خواهد داشت. در نسخه کرک این برنامه استیکرهای بیشتری موجود می‌باشد. با استفاده از اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی  پیکس آرت شما می‌توانید قالب‌های شخصی طراحی کنید.

در این صورت زمانی که بخواهید یک رشته محتوای سریالی تولید کنید، به سادگی می‌توانید آن را بارگذاری نمایید. و در سریعترین زمان ممکن قالب مورد نظر خود را در آن استفاده کنید. از طرفی شما می‌توانید تم رنگی خاص برای تولید محتوای خود داشته باشید. با این حال بهتر است که روی ابعاد و کیفیت تصاویر نیز توجه ویژه داشته باشید. چرا که در برخی مواقع تغییرات زیاد روی عکس باعث حجم زیاد و یا افت کیفیت آن می‌شود. کسانی که به صورت تخصصی به تولید محتوا برای فضای مجازی مشغول می‌باشند، این برنامه می‌توانند به تمامی اهداف خود دست پیدا کنند.

3.   kinemaster (اندروید / IOS)

معمولا تمامی کسانی که به تولید محتوا مشغول می‌باشند، برای حذف پس زمینه عکس‌های خود با چالش مواجه می‌باشند. اگر شما بخواهید این کار را با نرم افزار فتوشاپ انجام دهید، قطعا مدت زمان زیادی را مشغول این کار خواهید بود. اما خوشبختانه با kinemaster می‌توانید این پس زمینه هر عکسی را در چند دقیقه حذف کنید. اما یک نکته بسیار مهم و کاربردی در این رابطه وجود دارد و آن هم قابلیت مولتی ترک بودن آن است. کسانی که به دنبال تولید محتوای کاربردی برای پادکست می‌باشند، از این ویژگی استفاده زیادی می‌کنند. این برنامه برای استفاده نسخه پریمیوم ندارد، اما هرازگاهی آگهی تبلیغاتی به شما نمایش خواهد داد.

kinemaster در دو نسخه اندروید و نسخه ویژه اپل موجود می‌باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط تیم تولید محتوای برترآموز، نسخه اندروید آن رابط کاربردی ساده‌تر و جذاب‌تری دارد. در صورتی که سورس اولیه هر دو یکی نسخه یکی می‌باشد. شما با استفاده از kinemaster تصاویر خود را نیز به بهترین شکل ممکن ادیت کنید. حتی برخی از کسانی که در حوزه طراحی بنر کار می‌کنند، طراح اولیه بنر خود را زمان فراغت با این برنامه کاربردی انجام می‌دهند. خوشبختانه kinemaster دارای نسخه ویژه برای تبلت نیز می‌باشد. در این صورت اگر بخواهید کارهای سنگین گرافیکی انجام دهید، می‌توانید به سادگی از آن استفاده نمایید. در نسخه تبلت آن معمولا شما قدرت مانور بیشتری را برای تغییرات جزئی خواهید داشت.

4.   Gboard

زمانی که به شما قول معرفی اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی داده‌ایم، باید به تولید محتوای متنی نیز اشاره داشته باشیم. یکی از برنامه‌های تولید محتوای متنی با گوشی که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، برنامه Gboard می‌باشد. این برنامه به شما امکان تایپ صوتی بسیار قوی می‌دهد. البته کسانی که به دنبال یک برنامه برای نوشتن موضوعات بسیار مهم نیز می‌باشند، می‌توانند از آن استفاده کافی را داشته باشند. بر اساس تحقیقات تیم تولید محتوای برترآموز، کسانی که به دنبال دقت بالای تایپ صوتی فارسی می‌باشند، این برنامه برای آن‌ها معجزه می‌کند. چرا که به صورت ویژه برای زبان فارسی شخصی سازی شده است.

برنامه ذکر شده در حال حاضر برای نسخه اندروید نوشته شده است. این برنامه به شما امکان استفاده از کیبورد ایموجی پیشرفته و یا علائم نگارشی را نیز خواهد داد. البته توجه داشته باشید که در بخش تایپ صوتی آن چند راهنما برای استفاده بهتر از آن قرار داده شده است. به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه جزو پنج اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی برتر در ایران می‌باشد. البته خاصیت تایپ لغزشی آن نیز برای کسانی که سرعت تایپ بسیار بالایی با گوشی دارند، یک گزینه محبوب خواهد بود. از دیگر ویژگی های این برنامه کلمات پیشنهاد بسیار دقیق آن می‌باشد. اگر شما یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای باشید، می‌دانید که کلمات پیشنهاد دقیق می‌تواند سرعت تایپ شما را بین 20 تا 30 درصد افزایش دهد.

اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی Gboard  به شما این امکان را خواهد داد به سادگی غلط های املایی خود را شناسایی کنید. حتی می‌توانید گزینه اصلاح خودکار آن را نیز فعال کنید. در این صورت اگر به اشتباه یک کلمه کلیدی را تایپ کنید، برنامه آن را برای شما اصلاح خواهد کرد. ار دیگر مزایای اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی Gboard   در این است که می‌تواند به عنوان یک جایگزین برای کیبورد اصلی گوشی شما باشد. در این صورت فضای کار برنامه برای شما طبیعی‌تر خواهد شد و سرعت کار شما با آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

تولید محتوا با گوشی gboard ap

5.   Speech Texter

امروزه نیاز به اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی مخصوصا برای سایت‌های انگلیسی زبان به شدت افزایش یافته است. یکی از اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی که توانسته است نظر افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند، برنامه Speech Texter می‌باشد. این برنامه دارای قدرت بسیار بالایی در تایپ صوتی می‌باشد. مهم نیست که زبان شما فارسی است و یا زبان شما انگلیسی می‌باشد. این برنامه می‌تونید به صورت کاربردی نیاز شما به تایپ صوتی را برطرف سازد. نکته مهم بعدی که باید به آن توجه نمایید این است که این برنامه برای اندروید قابل استفاده است. در نتیجه اگر شما به دنبال یک برنامه کاربردی برای گوشی خود می‌باشید، می‌توانید از Speech Texter استفاده نمایید.

البته کسانی که دارای تلفن همراه با برند اپل می‌باشند برای تولید محتوای متنی با استفاده از فرمان صوتی می‌توانند از نسخه وب Speech Texter استفاده کنند. خوشبختانه این برنامه به شما امکان استفاده از علائم نگارشی دقیق را نیز خواهد داد. با این حال پیشنهاد ما به شما این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید. البته این برنامه مانند، برنامه های قبلی نمی‌تواند به عنوان یک کیبورد اصلی گوشی شما استفاده شود و رابط کاربردی ویژه خود را خواهد داشت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، برخی از افرادی که به تازگی از آموزش زبان انگلیسی متوسط را شروع کرده‌اند. برای افزایش قدرت مکالمات خود از Speech Texter استفاده می‌کنند. چرا که این برنامه دقت بسیار بالایی در شناسایی لغات و بررسی تلفظ کلمات خواهد داشت.

6.   پریسما (Prisma)

بهتر است که اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی بعدی خود را به یک برنامه گرافیکی بسیار جذاب اختصاص دهیم. همانطور که می‌دانید امروزه استفاده از عکس‌هایی که تبدیل به نقاشی شده‌اند، در فضای مجازی طرفداران بسیار زیادی دارد. از طرفی افراد زیادی برای تولید محتوای یونیک نیاز به اینفوگرافی دارند و اپلیکیشن پریسما می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب باشد. چرا که این برنامه به صورت بسیار جامع و کامل نیاز شما به یک نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی را با کیفیت بسیار بالا و باور نکردنی تامین خواهد کرد. حتی کیفیت اپلیکیشن پریسما بر اساس تحقیقات رسمی  با هوش مصنوعی فعال در این حوزه برابری می‌کند.

البته این تمام ویژگی‌های این برنامه نیست، شما می‌توانید با استفاده از پریسما به فیلترهای بسیار زیاد و جذاب برای عکس‌های خود دسترسی داشته باشید. این برنامه ویژه تولید محتوای فضای مجازی نیست و شما می‌توانید با توجه به امکانات بسیار زیاد آن برای تولید محتوای بصری وب سایت خود نیز از آن استفاده کنید. همانطور که می‌دانید امروزه تولید محتوای گرافیکی جذاب می‌تواند روی قدرت سئو سایت شما تاثیرات ویژه‌ای داشته باشد.

7.   پولار « Polarr »

ممکن است که شما برای تولید محتوای گرافیکی خود به دنبال یک اپلیکیشن بسیار حرفه‌ای باشید. اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی پولار می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی و کاربردی باشد. البته استفاده از این برنامه برای کسانی که دانش فتوشاپ بالایی ندارند، ممکن است که آزاد دهنده باشد. چرا که این برنامه به صورت کاملا تخصصی و با رابط کاربردی پیچیده طراحی و تولید شده است. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، امکانات بسیار عالی آن می‌باشد. شما با پولار صرفا به چند فیلتر و یا فونت دسترسی نخواهید داشت. این برنامه مانند یک نسخه از نرم افزار فتوشاپ داخل تلفن همراه شما می‌باشد.

خوشبختانه پولار در دو نسخه اندروید و IOS امکان نصب دارد. اما اگر قرار است که از آن برای طراحی و یا ادیت‌های بسیار حرفه‌ای استفاده کنید؛ بهتر است که آن را روی تبلت خود نصب کنید. در این صورت دسترسی شما برای اعمال تغییرات به مراتب بیشتر خواهد بود. با این حال کلیپ‌های بسیار زیادی در رابطه با آموزش پیشرفته برنامه پولار یوتیوب وجود دارد. اگر شما یک زبان انگلیسی متوسط داشته باشید، به سادگی می‌توانید از آن برای خود استفاده نمایید.

8.   لایت روم «  Lightroom»

اگر شما اندکی با تولید محتوای گرافیکی آشنایی داشته باشید، قطعا با نرم افزار لایت روم آشنا می‌باشید. خوشبختانه اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی لایت روم نیز برای سادگی کار گرافیست‌ به بازار معرفی گشته. نباید از آن انتظار تمام امکانات نرم افزار لایت روم را داشته باشیم. ولی به جرات می‌توان گفت که بیش از 60 درصد نیاز فرد توسط این برنامه انجام خواهد شد. در حال حاضر این اپلیکیشن تنها نسخه اندروید دارد، اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این برنامه به زودی نسخه IOS خود را نیز به بازار معرفی می‌کند. اگر شما بخواهید تولید محتوای هدفمند برای شبکه‌های اجتماعی داشته بشاید، قطعا این برنامه به شما کمک خواهد کرد. در صورتی که با فتوشاپ آشنایی ندارید، بهتر است که آموزش کار با برنامه لایت روم را از یوتیوب تماشا کنید و یا خودتان زمان بگذارید و بخش‌های مختلف آن را کشف کنید.

9.   پریتی آپ (PrettyUp)

یک برنامه کاربردی برای بلاگرهای فضای مجازی، پریتی آپ (PrettyUp) می‌باشد. اگر به دنبال یک اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی عکس‌های سلفی می‌باشید، بهترین انتخاب شما پریتی آپ (PrettyUp) خواهد بود. این برنامه به صورت اختصاصی برای ادیت و فتوشاپ عکس‌های گوشی استفاده می‌شود . چرا که الگوریتم به کار رفته در این برنامه به دقت عکس چهره و صورت شما را شناسایی می‌کند و از طرفی با تنوع ابزار ادیت حرفه‌ای به شما امکان انجام تغییرات بسیار زیادی را ارائه خواهد داد. نکته قوت این اپلیکیشن در این است که علاوه بر تصاویر به شما امکان ادیت فیلم‌ را نیز می‌دهد. به عنوان مثال ممکن است که در یک فیلم تصویر چهره شما با نور کافی ثبت نشده باشد.

اپلیکیشن‌های معمولی با زیاد کردن نور کل صفحه به شما کمک می‌کنند که تصویر شما بهتر منتشر شود. در این صورت کیفیت فیلم شما کاهش پیدا خواهد کرد. اما پریتی آپ (PrettyUp) این چالش را برای شما حل خواهد کرد. این برنامه درست مانند یک برنامه ویرایش حرفه‌ای فیلم تنها چهره شما را شناسایی می‌کند و نور آن را تنظیم می‌کند. البته پیشنهاد ما به شما این است که خودتان آن را نصب کنید و بخش به بخش آن را کاوش نمایید. در حال حاضر پریتی آپ (PrettyUp) در دو نسخه اندروید و ios موجود می‌باشد.

10.  کپ کات (CapCut)

تنوع اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی در بخش گرافیکی شاید م باشد، اما به شما اطمینان میدهیم که این برنامه می‌تواند تمام نیاز شما را برای تولید محتوای بصری و یا موشن گرافی برطرف سازد. یکی از چالش‌‌های اصلی افراد برای تولید محتوای ویدیویی و یا تولید محتوای تصویری استفاده از پرده سبز و جایگزینی آن می‌باشد. خوشبختانه با استفاده از کپ کات این مشکل برطرف می‌شود. شما می‌توانید با این اپلیکیشن مانند یک ادیتور ویدیو تمای فیلم‌های خود را با کمک پرده سبز ثبت کنید.

اما نکته بسیار مهم آن در این است که این ویدیو به شما امکان استفاده از ویدیوهای پیش فرض را نیز می‌دهد. شما بدون نیاز به تعریف یک پروژه و انجام کارهای محدود می‌توانید با استفاده از این ویدیوهای شخصی خود نیز به انجام تغییرات بپردازید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این اپلیکیشن دارای دو نسخه اندروید و IOS است و می‌توانید در هر دستگاهی از آن استفاده نمایید.

کپ کات (CapCut)

11.  مویسس (moises)

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد اپلیکیشن تولید محتوا با گوشی در حوزه محتوای بلاگ و محتوای گرافیکی صحبت کردیم. اما امروزه بخش قابل توجهی از افراد تمایل به استفاده از محتوای صوتی دارند. از طرفی تولید محتوا در حوزه پادکست نیز یکی از مشاغل بسیار جذاب می‌باشد و طرفداران خاص خود را دارد. مویسس (moises) یکی از برنامه‌هایی است که برای تولید پادکست به صورت ویژه از آن استفاده می‌شود. البته مویسس (moises) یک اپلیکیشن معمولی نیست و می‌تواند امکانات بسیار پیشرفته‌تری به شما ارائه دهد. به عنوان مثال شما با استفاده از اپلیکیشن مویسس (moises) می‌توانید صدای افراد را جدا سازی کنید.

 به عنوان مثال ممکن است که لازم داشته باشید که صدای یک خواننده را از موسیقی او حذف کنید و موسیقی بی کلام آن را برای پادکست خود استفاده نمایید. انجام این کار با نرم افزارهای تولید پادکست حرفه‌ای نیز بسیار سخت و نیاز به یک سیستم قدرتمند خواهد داشت. اما شما اپلیکیشن تولید محتوای گوشی مویسس (moises) می‌توانید به سادگی آن را صرفا با یک تلفن همراه انجام دهید. البته اگر شما در حوزه پادکست فعالیت می‌کنید، بهتر است که خودتان بخش به بخش آن را بررسی نمایید.

سخن پایانی

تا این قسمت از مقاله به بررسی مهمترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های تولید محتوای با گوشی به صورت حرفه‌ای پرداختیم. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما چالش برانگیز بود و یا سوالی ایجاد کرده است، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. در این صورت متخصصین این حوزه در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما پاسخ خواهند داد.  به عنوان جمع بندی لازم است چند نکته بسیار مهم را با شما مطرح کنیم. با توجه به این که تولید محتوای با گوشی کار شما را بسیار ساده کرده است و شما می‌تونید در هر فضایی به تولید محتوا بپردازید.

باید به یاد داشته باشید که کار شما زمانی ارزش دارد که محتوای شما تکراری نباشد. منظور ما از محتوای تکراری فقط محتوای متنی نیست، بلکه محتوای گرافیکی تکراری نیز نمی‌تواند نظر مخاطبین را به خود جلب کند. به یاد داشته باشید که خلاقیت شما در حوزه تولید محتوا می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که برترآموز را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران معرفی کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *