هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
اهمیت استفاده از بازاریابی چند کاناله

بازاریابی چند کاناله چیست و چرا اهمیت دارد؟

1401/06/20

با توجه به رشد علم بازاریابی و همچنین رشد ابزارهای تحلیلی استراتژیست‌های بازاریابی به این نتیجه رسیده‌اند که شما با تبلیغات در یک کانال تبلیغاتی نمی‌توانید به رشد قابل توجه دست پیدا کنید. به عبارت دیگر اگر شما تمرکز خود را روی یک وجه بگذارید قطعا نمی‌توانید به فروش و یا برندینگ مورد انتظار خود دست پیدا کنید. از این رو بازاریابی چند کاناله «Omnichannel marketing» مطرح شده است و افراد مختلف به فکر تبلیغات بواسطه این استراتژی افتاده‌اند. به یاد داشته باشید در موارد نادری مخاطبین شما صرفا با یک آگهی از شما خرید انجام می‌دهند. به عنوان مثال شما به رفتار خودتان نگاه کنید، چند بار برای شما اتفاق افتاده است که صرفا با یک بار مشاهده یک آگهی تبلیغاتی تصمیم به خرید گرفته باشید.

اگر ما بخواهیم فرآیند خرید مشتری را برای شما تشریح کنیم، هر مشتری ابتدا احساس نیاز می‌کند و سپس این احساس برای او تکرار ‎‌شود و در مرحله بعد به آگاهی ‌می‌رسد و در نهایت به مرحله انتخاب و خرید نهایی دست پیدا می‌کند. شما بواسطه استفاده از کانال‌های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین تمام تلاش خود را کار می‌گیرید تا احساس نیاز مشتری را مدیریت کند و در نهایت بتوانید کالا و خدمات خود را به او بفروشید. این فرآیند نیاز به استفاده از کانال‌های تبلیغاتی مختلف دارد، تا مشتری به هر سو که نگاه می‌کند احساس نیاز خود را مشاهده کند و از طرفی یک شخص قابل اطمینان نیز وجود داشته باشید که بتواند احساس نیاز او ار برطرف کند.

یکی از شرکت‌های تحلیل داده‌ مهم آمریکایی به نام میسیز در طی تحقیقات خود در مورد بازاریابی چند کاناله در یافتند که شما به ازای هر یک دلاری که برای سئو سایت خود هزینه می‌کنید، فروشگاه‌های فیزیکی شما به صورت میانگین 6 دلار بیشتر می‌فروشند. در طی این تحقیقات از مشتریان در مورد نحوه و علت خرید آن‌ها سوال شد. آن‌ها تبلیغات شرکت در صفحات مختلف گوگل مشاهده می‌کردند و به سایت شرکت مراجعه می‌کردند و پس از جمع آوری اطلاعات مناسب در مورد شرکت از شعبات فیزیکی آن ها دیدن می‌کردند و خرید خود را انجام می‌دادند. به نظر شما نتیجه نهایی این تبلیغات چیست؟ این تبلیغات به ما می‌گوید که ما برای فروش بهتر و برندینگ قوی‌تر نیاز داریم که از بازاریابی چند کاناله استفاده کنیم.

با توجه به اهمیت سئو در بازاریابی چند کاناله که در بخش قبل به اشاره‌ای کردیم، مجموعه آموزشی برترآموز برای شما اقدام به طراحی و تدوین  یک دوره « آموزش سئو » نموده است که برای شما چه به عنوان یک کار آفرین و چه به عنوان یک کارجو می‌تواند مفید و مورد استفاده باشد. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که از این دوره کاربردی دیدن فرمایید و دانش خود را در این زمینه کامل کنید.

بازاریابی چند کاناله چیست؟

بهتر است با ذکر یک مثال کاربردی به بررسی بهتر این موضوع بپردازیم. فرض کنید که شما چند شبی است که برای خوابیدن دچار چالش شده‌اید و خواب مناسبی ندارید. در این مورد در گوگل اندکی تحقیق می‌کنید که به شما پیشنهاد تعویض تشک را می‌دهند در مرحله بعد تحقیقات خود را بیشتر می‌کنید و نام چند شرکت که در این حوزه فعال می‌باشند را فرا می‌گیرید و زمانی که مشغول رانندگی می‌باشید، رادیو سلامت صحبت‌های یک پزشک متخصص ارتوپدی را پخش می‌کند که راجب اهمیت استفاده از تشک مناسب برای خواب صحبت می‌کند. در زمانی که در منزل قرار دارید برای شما یک پیامک تبلیغاتی مبنی بر جشنوار فروش تشک دریافت می‌کنید. در نهایت به یکی از شعبات این فروشگاه کالای خواب مراجعه می‌کنید و محصول نهایی خود را خریداری می‌کنید. اگر شما به این فرآیند دقت کنید متوجه خواهید شد که تبلیغات چند کاناله و احساس نیاز شما منجر به خرید شما شد. بر اساس همین شبیه سازی شما می‌توانید مسیر تبلیغات چند کاناله خود را طراحی کنید.

بازاریابی چند کاناله چیست؟

به تبلیغات همزمان و یا برنامه ریزی شده شما از طریق 3 یا 4 کانال تبلیغاتی به صورت آنلاین و آفلاین بازاریابی چند کاناله می‌گویند. تمرکز این استراتژی بازاریابی بر این است که یک برنامه ارتباطی جامع برای شما برنامه ریزی کند و از انواع تکنیک‌های بازاریابی درونی، بازاریابی محتوا و بازاریابی فروش مستقیم استفاده می‌کند. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که محتوای تبلیغاتی شما بهتر است که برای هر کانال تبلیغاتی  به صورت یکسان  و مشابه انتخاب شود، با این حال برای شما مهم است که نحو عرضه محتوای تبلیغاتی خود را متناسب با بستری که استفاده می‌کنید، تغییر دهید.

در بازاریابی چند کاناله هدف ما این است که مسیر ارتباطی مشتری و خریدار را به صورت آنلاین و آفلاین بررسی و برنامه ریزی کنیم و مشتری را از مسیرهای مختلف بازاریابی چند کاناله به سمت کسب و کار خود هدایت کنیم. نکته حائز اهمیت در این استراتژی بازاریابی این است که شما برای استفاده از بازاریابی چند کاناله نیازمند اسکیل بزرگ و متوسط نمی‌باشید و با هر اندازه‌ای از کسب و کار خود می‌توانید از این روش استفاده کنید. همانطور که می‌دانید برخی از استراتژی‌های بازاریابی به اندازه کسب و کار شما بستگی دارد.

مزایای استفاده از بازاریابی چند کاناله چیست؟

ممکن است که شما با خود بگویید که در حال حاضر از تبلیغات خود نتیجه مناسبی دریافت می‌کنید و از فروش خود راضی می‌باشید. اما شما به این موضوع توجه ندارید که شما با بازاریابی به صورت تک کاناله از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنید و قطعا با تغییر دیدگاه خود می‌توانید میزان فروش و آگاهی از برند خود را به صورت قابل توجه‌ای افزایش دهید. ما در ادامه به بررسی بیشتر و عمیق‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

انسجام پیام رسانی و همچنین هدفمند سازی آن

اگر شما بخواهید تنها از یک کانال ارتباطی برای جذب مخاطب استفاده کنید، قطعا شما یک پیام متغیر و متناسب با نیاز لحظه‌ای مخاطب خود ارسال می‌کنید و دید خود را همسو با مخاطبین خود تغییر می‌دهید. اما در بازاریابی چند کاناله شما یک دیدگاه کلان خواهید داشت و پیام سازمانی خود را به صورت منسجم و هدفمند بر اساس اهداف سازمانی خود به مخاطبین خود در کانال‌های مختلف ارسال می‌کنید و آن‌ها را جذب می‌کنید. از طرفی همانطور که شما به عنوان مخاطبین یک کسب و کار از چندین کانال ارتباطی استفاده می‌کنیم، صاحب یک کسب و کار نیز  برای ارتباط موثر باید از چند کانال ارتباطی استفاده کند.

شناسایی مخاطبین هدف بیشتر و متنوع‌تر

بر اساس علم بازاریابی شما تصمیم می‌گیرد که با توجه به  مخاطب هدف خود از چه پیامی برای متقاعد سازی بهتر او استفاده کنید. زمانی که شما از یک کانال تبلیغاتی استفاده می‌کنید، ممکن است که نتوانید به درستی تحلیلی نسبت به این موضوع داشته باشید. بنابراین شما با بررسی کانال‌های تبلیغاتی متفاوت به دیدگاه بهتری از مخاطبین هدف خود دست پیدا می‌کنید. در نهایت شما می‌توانید با طراحی یک پیام جذاب برای مخاطبین هدف خود، تعداد بیشتری از آن‌ها را بواسطه پیام خود از طریق شبکه‌های ارتباطی متفاوت جذب کنید. به هر میزان که شما مخاطب هدف بیشتری داشته باشید، احتمال فروش شما و همچنین آگاهی از برند شما افزایش پیدا می‌کند.

فواید بازاریابی چند کاناله

با توجه با مطالب بیان شده شما برای جذب مخاطبین هدف خود نیاز به دانستن اصول متقاعد سازی خواهید داشت. از این رو به شما توصیه می‌کنم که بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و با استفاده از مقاله « اصول متقاعد سازی مشتری چیست؟ » دانش خود را در این زمینه کامل کنید و به جذب ساده‌تر مخاطبین هدف خود بپردازید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید، زمانی که شما با مخاطبین هدف خود از طریق کانال‌های تبلیغاتی متفاوت در ارتباط باشید الگوریتم رفتاری او را بهتر درک خواهید کرد و این موضوع به این منزله است که شما می‌توانید در بلند مدت برای او برنامه ریزی بهتری داشته باشید و او را متعهد به بیزینس خود نگه دارید.

استفاده مناسب از کانال‌های تبلیغاتی

زمانی که شما به صورت مستمر از یک کانال تبلیغاتی استفاده می‌کنید. این موضوع به این منزله است که شما از مخاطبین دیگر کانال‌ها محروم شده‌اید. این موضوع چه زمانی باعث آسیب به کسب و کار شما می‌شود؟ زمانی که شما قصد توسعه کسب و کار خود را دارید و به دلیل کوچکی سهم بازار شما دیگر نمی‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید. از طرفی نمی‌توان تشخیص داد که مخاطبین هر کانال تبلیغاتی بیشتر متعلق به کدام طبقه اجتماعی می‌باشند. زمانی که شما از بازاریابی چند کاناله استفاده می‌کنید، استفاده شما بهینه شده است و شما می‌توانید به مخاطبین هدف متنوع دست پیدا کنید و از طرفی حضور خود را در تمامی کانال‌های تبلیغاتی متفاوت حفظ کرده‌اید که این موضوع می‌تواند منجر به رشد شما و افزایش قدرت برندینگ شما در بلند مدت شود.

در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که شما با استفاده بهینه و مناسب از کانال‌های تبلیغاتی می‌توانید به نتایج بهتری از تحلیل داده‌های کمپین‌ تبلیغاتی خود دست پیدا کنید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را در هر مرحله نسبت مرحله قبل بهینه‌تر کنید و بازخورد بهتری نیز از آن دریافت کنید. با توجه به مطالب این بخش به شما توصیه می‌کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « 8 نمونه از بهترین کمپین تبلیغاتی موفق در دنیا » به صورت کاربردی و بهینه استفاده کنید.

نکاتی برای استفاده از  بازاریابی چند کاناله

ما در این بخش به بیان نکاتی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند یک بازاریابی چند کاناله مناسب را طراحی و تدوین کنید. از طرفی ما تمام تلاش خود را کار می‌گیریم که شما دیدگاه درستی نسبت به بازاریابی چند کاناله داشته باشید و آن را متضاد دیجیتال مارکتینگ ندانید. چرا که برخی از استراتژیست‌های بازاریابی کم دانش این موضوع را متضاد با دیجیتال مارکتینگ می‌دانند در صورتی که بازاریابی چند کاناله مکمل دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

هدف ما از بازاریابی چند کاناله این است که  بازاریابان ما در هر مکان‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی متفاوت به صورت مستمر حضور داشته باشند و محتوای مورد نیاز مخاطبین ما را به او منتقل کنند. برای این منظور به نکاتی که در ادامه بیان می‌شود، توجه کنید.

نکات مهم در اجرای بازاریابی چند کاناله

  1. شما برای حضور در کانال‌های تبلیغاتی متفاوت باید تعریف صحیح از خریداران و مخاطبان خود داشته باشید و بدانید که هریک از آن‌ها دقیقا چه ویژگی دارند. شما باید به صورت کاملا دقیق خریداران و مخاطبین خود را توصیه کنید به صورتی که اگر توصیفات خود را به یک فرد عادی دادید به سادگی بتواند آن‌ها را شناسایی کند. در این صورت شما می‌توانید با خریداران و مخاطبین خود رفتار متناسبی داشته باشید.
  2. شما باید چه در محیط آفلاین و چه در محیط آنلاین از بازاریابی استفاده کنید که بر روی اصول کاری شما مسلط باشد و بتواند به سادگی با دانش و مهارت خود مخاطبین شما را به سمت خود جذب کند. در این صورت شما می‌توانید از بازاریابی چند کاناله خود نتیجه و بازخورد مورد نظر خود را دریافت کنید.
  3. به یاد داشته باشید شما باید از نظر محتوایی در تمامی کانال‌های ارتباطی با مخاطب انسجام و یک پارچگی داشته باشید، چرا که مخاطب شما از کانال‌های ارتباطی متفاوتی با شما در ارتباط است. به عنوان مثال اگر شما کالای خود را فروشگاه آفلاین خود به قیمت 1 میلیون تومان به فروش می‌رسانید، در فروشگاه آنلاین خود نمی‌توانید از قیمت را تغییر دهید و آن را کم و زیاد کنید. از طرف دیگر اگر شما در فروشگاه آفلاین خود به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می‎‌دهید، در فروشگاه آنلاین خود نیز باید این خدمات را به او ارائه دهید.
  4. شما باید به صورت هماهنگ و منسجم به پرسش‌های مخاطبین خود در کانال‌های تبلیغاتی مختلف یک پاسخ واحد و جامع در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه دهید. به عنوان مثال اگر شما یک کمپین تبلیغاتی چند کاناله راه اندازی کرده‌اید نمی‌توانید که به دلیل نداشتن نیروی پشتیبانی به مخاطبین خود دیرتر و نامتقارن پاسخ دهید.
  5. برای این که بتوانید نتایج بازاریابی چند کاناله خود را به صورت دقیق تحلیل و بررسی کنید، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که هر کانال را در ابتدا با توجه ماهیت و ساختار آن بررسی و تحلیل کنید و سپس با توجه میزان اهمیت و بودجه‌ای که به آن اختصاص داده‌اید از مجموع آن‌ها یک میانگین وزنی بدست آورید. البته به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید که تمام سعی خود را به کار گیرید از کانال‌های ارتباطی قابل اندازه گیری استفاده کنید. شما باید بدانید که مخاطبین شما دقیقا به چه چیزی واکنش مناسب نشان می‌دهند و به چیزی تمایلی ندارند و از آن عبود می‌کنند.

استفاده از بازاریابی چند کاناله به صورت مکمل در تبلیغات دیجیتال

ما در بخش‌های قبل نیز راجب استفاده از بازاریابی چند کاناله به صورت مکمل در تبلیغات دیجیتال به صورت مختصر صحبت کردیم. ما در این بخش به صورت دقیق‌تر راجب این نوع بازاریابی صحبت خواهیم کرد. زمانی که استراتژی اصلی شما استفاده از تبلیغات چند کاناله است. شما باید در ابتداء انواع روش‌های تبلیغات دیجیتال مانند ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، اینفوگرافی و… را  به صورت جامع و کامل بشناسید و متناسب با نیاز خود و همچنین شخصی سازی استراتژی تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید.

همانطور که اشاره شد رپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغات دیجیتال است که اگر شما به اصول آن توجه نکنید، قطعا بازخورد مناسبی نخواهید گرفت. به سبب اهمیت این موضوع ما در مجموعه آموزشی برترآموز برای شما بی شک کامل ‌ترین و جامع ترین دوره آموزشی تخت عنوان « آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد »   را طراحی و تدوین نموده‌ایم که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از آن استفاده کنید.

شما برای هماهنگی بهتر بازاریابی چند کاناله با تبلیغات دیجیتال باید این 6 اصل را مدنظر قرار دهید و سعی کنید به صورت دقیق و شخصی سازی شده از این 6 اصل بهترین استفاده را داشته باشید.

  1. اولویت اول مخاطب است نه شما

یکی از مواردی که باعث شکست اکثر کمپین‌های تبلیغاتی و یا تبلیغات تک کاناله می‌شود، این است که همه به فکر تبلیغات خود می‌باشند و هدف آن‌ها از تبلیغ صرفا فروش حداکثری است ولاغیر. درصورتی که مخاطبین امروزه باهوش هستند و زمانی که به قصد شما پی ببرند، دیگر شما از تبلیغات خود نتیجه مناسبی نخواهید گرفت. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید هدف خود را از تبلیغات در وهله اول سرگرمی و رضایت مخاطب خود قرار دهید و در وهله بعدی برندینگ شما اولویت است و در آخر باید فروش کالا و خدمات شما مدنظر شما باشد.

  1. به بررسی سوابق بپردازید

اگر شما به دنبال استفاده از بازاریابی چند کاناله و تبلیغات می‌باشید به شما توصیه می‌کنیم که حتما به بررسی نتایج تبلیغات قبل خود بپردازید و سپس اقدام کنید. در صورتی که برای اولین بار است که شما قصد تبلیغات دارید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا تبلیغات چند کاناله مشابه را بررسی کنید و در این مسیر می‌توانید به تحلیل رقبای خود نیز بپردازید.

  1. مشتریان هدف خود را مشخص کنید

همانطور که در بخش‌های قبل نیز راجب این موضوع صحبت شد، شما باید بدانید که قرار است چه محتوایی را برای چه کسی تولید کنید و قرار است که این محتوا را به چه صورت به او منتقل کنید و در نهایت چگونه می‌توانید او را تبدیل به مشتریان وفادار خود  کنید. سعی کنید به الگوی رفتاری مشتری خود در هر کانال تبلیغاتی دقت کنید تا بتوانید بهترین بازخورد را ثبت کنید. از طرفی تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محتوایی که برای مخاطب خود تولید می‌کنید دارای انسجام و یکپارچگی باشد.

  1. شخصی سازی فراموش نشود

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که ما در بازاریابی چند کاناله داریم این است که افراد بدون شخصی سازی یک استراتژی شروع به استفاده از آن می‌کنند و در صورتی که از آن نتیجه نگیرند، مقصر را استراتژی تبلیغاتی می‌دانند، در صورتی که مقصر خود آن‌ها هستند چرا که آن‌ها این استراتژی را متناسب با کسب و کار خود شخصی سازی نکرده‌اند. شما باید لذت و رنج مخاطب هدف خود را بهتر از او بشناسید.

  1. یکسان سازی محتوا

زمانی که شما از استراتژی بازاریابی چند کاناله استفاده می‌کنید، باید به این موضوع آگاه باشید همانطور که شما از چند شبکه ارتباطی در آن واحد استفاده می‌کنید، مشتریان شما نیز در آن واحد از چند شبکه ارتباطی استفاده می‎کنند و ممکن است بارها محتوای شما را مشاهده کنند، در این صورت شما باید بتوانید با یکسان سازی محتوا برای او هیچ گونه سوالی ایجاد نکنید و صرفا به تقویت حس نیاز مخاطب خود بپردازید.

  1. تمامی مراحل منسجم و تست شده باشند

شما باید بتوانید قبل از این که تبلیغات خود را با استراتژی بازاریابی چند کاناله اجرا کنید. خودتان به عنوان یک مخاطب تمامی فرآیند را در شبکه‌‌های ارتباطی مختلف طی کنید و هرگونه چالش و مشکلی که ممکن است برای آن وجود داشته باشد را رفع کنید. از طرفی شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از این فرآیند تبلیغاتی علاوه بر فروش و برندینگ بهره برداری دیگری نیز داشته باشید و بتوانید یک پایگاه داده مناسب از تبلیغات خود تشکیل دهید و به صورت دوره‌ای بازاریابی چند کاناله خود را بهبود بخشید و آن را بهینه تر کنید و سعی کنید شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ارتباطی مختلف را در بازاریابی چند کاناله خود استفاده کنید.

نشانه‌های یک بازاریابی چند کاناله موفق

نشانه های بازاریابی چربی کانال های موفق چیست؟

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کلی با مفهوم بازاریابی چند کانال آشنا شدید. بازاریابی چند کانال به این معنی است که شما باید در تمامی شبکه های اجتماعی کانال های ارتباطی با مخاطبین احتمالی خود ارتباط برقرار کنید. این سوال مطرح می‌شود که ما چگونه میتوانیم بفهمیم که بازاریابی چند کاناله ما در  مسیر درستی قرار دارد؟ برای پاسخ به این سوال ما برای شما چند پارامتر تعریف کرده‌ایم.

 در صورتی که شما بتوانید این چند پارامتر را در بازاریابی چند کاناله خود بررسی کنید و از طرفی به دنبال ارتقاء آن نیز باشید. این موضوع به این معنی است که شما از استراتژی درستی در این مسیر استفاده می‌کنید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا شما را با مهمترین نکات بازاریابی چند کاناله آشنا کنیم.

خریدار را بشناسیم

زمانی که ما به دنبال بررسی نشانه‌های بازاریابی چند کاناله موفق می‌باشیم. باید به این نکته واقف باشیم که خریدار ما کیست؟ زمانی که ما بتوانیم خریدار واقعی خود را بشناسیم به این معنی است که ما می‌توانیم برای جذب او برنامه ریزی درستی داشته باشیم.  شما برای شناسایی خریدار خود باید بتوانید پرسونای آن را به خوبی بررسی کنید. و در نهایت بر اساس پرسونای مخاطب خود اقدام به تولید محتوای منسجم کنید. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید.

  در آنجا از مقاله‌ی « پرسونای مشتری چیست؟ » به صورت کامل و جامع استفاده کنید. در صورتی که شما نتوانید پرسونای مخاطب خود را به خوبی تشخیص دهید به این معنی است که شما نمی‌توانید برای مخاطب خود به صورت مناسب تولید محتوای کاربردی داشته باشید. توجه داشته باشید که شما زمانی می‌توانید مخاطب خود را به سمت خود جذب کنید که برای او یک محتوای مناسب داشته باشید. امروزه زمانی شما در بازاریابی تک کاناله و بازاریابی چند کاناله موفق خواهید بود که بتوانید مخاطب خود را با محتوای خود شگفت‌زده کنید.

از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما با یک محتوای عالی است که می‌توانید کالا و خدمات خود را به خوبی پرزنت کنید. اگر شما قصد آگاهی از برند و با برندینگ نیز داشته باشید. تنها با یک محتوای مناسب امکان پذیر است. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد سعی کنید که پیوستگی محتوای خود را حفظ کنید. تمامی این موارد بر اساس شناخت شما از مخاطب برنامه‌ریزی خواهد شد.

هدف خود را مشخص کن

دومین گامی که شما برای به دست آوردن یک بازاریابی چند کانالی موفق باید انجام دهید. این است که هدف خود را مشخص کنید، اگر قرار است که آگاهی از برند داشته باشید و یا که قرار است فروش داشته باشید؛ باید این موضوع قبل از اینکه شما اقدام به فعالیت کنید به صورت کاملا واضح برنامه ریزی شده باشد. علت این نکته نیز دو نکته است. نکته اول این است که اگر شما یک برنامه ریزی مناسب برای این موضوع نداشته باشید. این موضوع می‌تواند روی پیوستگی محتوای شما تاثیر منفی داشته باشد.

نکته دوم که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که بازاریابی چند کاناله موفق زمانی برای شما تاثیر گذار خواهد بود که شما بتوانید اصول بازاریابی کلاسیک را رعایت کنید. همانطور که می‌دانید در بازاریابی کلاسیک از شما خواسته می‌شود تا بستر ذهنی مخاطب را برای خرید آماده کنید و سپس اقدام به فروش نمایید. در نتیجه شما باید قبل از این که اقدام به بازاریابی چند کاناله کنید، به صورت کاملا واضح وضعیت خود را مشخص کنید.

تا چه میزان از نیروی متخصص استفاده می‌کنید

قطعا زمانی که شما اقدام به بازاریابی چند کاناله می‌کنید، ورودی شما افزایش خواهد یافت. به هر میزان که مهارت نیروی پشتیبانی شما و یا مهارت نیروی فروشنده شما بیشتر باشد، این موضوع به این معنی است که بازخورد شما نیز بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که بازاریابی چند کاناله شما مانند یک سرنخ برای مشتری است. زمانی که شما این سرنخ‌ها را بتوانید به درستی برای مخاطب خود طرح ریزی کنید و از طرفی در مرحله اقدام او را قرار دهید، موفقیت شما تضمین خواهد شد. امروزه مخاطبین شما بسیار باهوش می‌باشند. زمانی شما می‌توانید امید داشته باشید که موفق می‌شوید که پرسنل قوی داشته باشید.

سخن پایانی

شما برای این که بتوانید بازخورد مناسبی از بازاریابی چند کاناله خود داشته باشید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما با بازار آنلاین و آفلاین قرار است به صورت همزمان همکاری داشته باشید و نباید یکی را فدای دیگری کنید. شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که حتی اگر کسب و کار شما و خدمات شما کاملا آنلاین است، برای مخاطب خود در فضای آفلاین نیز برنامه ریزی به جهت جذب او داشته باشید.

اگر شما به دنبال رشد‌های انفجاری بواسطه بازاریابی چند کاناله می‌باشید باید به این موضوع توجه داشته باشید که تیم تبلیغاتی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از طرفی آیا شما توانایی جذب مشتریان احتمالی را خواهید داشت و یا خیر. چرا که زمانی که شما اقدام به تبلیغات می‌کنید برای مخاطب خود احساس نیاز می‌کنید و او برای پاسخ به نیاز خود شروع به تحقیق می‌کند. آیا او پس از تحقیقات خود به نتیجه درستی دست پیدا می‌کند؟ آیا او مجدد به خرید از شما علاقه‌مند است؟ سعی کنید برای سوالات فوق پاسخ‌های مناسبی داشته باشید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *